Nieuwe Peugeot hybride benzine / lucht: 3l / 100Km

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423




par jean.caissepas » 03/07/14, 14:49

moinsdewatt schreef:
Peugeot rolt zijn 2008 met Hybrid Air-technologie


Een test in Parijs en foto's gemaakt met de site VOITUREDUFUTURE

http://voituredufutur.blogspot.fr/2014/07/technologie-hybrid-air-ce-nest-pas-du.html

Veel leesplezier!
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/07/14, 14:50

Dit hydropneumatische accumulator systeem wordt alleen gebruikt wanneer abrupt vertraagd: herstel van de kinetische energie voor de volgende herstart ... maar het is nutteloos om de motor te optimaliseren: niet genoeg energie

dit systeem zal nutteloos zijn als je langzaam stopt met stoppen om te accelereren lang voordat je stopt: het zal een resultaat hebben, speciaal voor een gestandaardiseerde stedelijke cyclus waar vertragingen sterk genoeg zijn opgelegd

zonder brutale vertraging en herhaling zal dit systeem alleen een gewicht en extra kosten zijn

de elektrische hybride kan een beetje erger voor de terugwinning van energie om de brutale recessie zijn, omdat het het maximale vermogen van de batterij overschrijdt, maar het is beter om de motor te optimaliseren: Kies een motor meer klein ... om de batterij in de garage op te laden: laat altijd met een volle batterij en ga naar huis met een lege batterij, dus rijd wat elektriciteit in plaats van benzine

een echte elektrische hybride maakt het ook mogelijk om volledig naar de elektriciteit te rollen op plaatsen waar vervuiling vervelend is: bijvoorbeeld in het stadscentrum

behalve dat deze mogelijkheid om de hybride auto als een elektrische auto te gebruiken, ongewenst lijkt voor diegenen die bang zijn om een ​​deel van de brandstofbelasting te zien

het zal nodig zijn dat de regering een duidelijk standpunt inneemt! is het doel om vervuiling te verminderen of burgers te plukken? ... ik ben bang voor het antwoord
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/07/14, 22:44

Het lijkt mij dat hier nog een ander onderwerp aan te pas komt forum of ik zei al het goede dat ik van deze technologie dacht NA het dier van dichtbij te hebben gezien, het was alweer een jaar geleden. Ik heb zelfs foto's gemaakt die ik heb gepakt en onderschreven, ik heb ze ook gepost forum elektrische voertuigen in een vergelijkbaar onderwerp dat heftige discussies oproept ...

Ja, om energie terug te winnen, is het noodzakelijk om vrij sterk te vertragen, waardoor kinetische energie wordt verspild.

Maar, zoals ik al heb uitgelegd, voor deze auto, zoals voor Toyota-hybrides, die PSA-aap vrolijk alleen te onderscheiden is door de energieopslagmodus, is het geheim van het echt lage verbruik van dit voertuig ergens anders...

Het geheim schuilt in de mogelijkheid van ren in freewheel-motor uit en ook in het elimineren van de versnellingsbak, natuurlijk als in het start & stop-systeem dat de motor uitschakelt bij stilstand (en zelfs ruim voor het stoppen).

Bedankt voor de link op het rapport van Laurent Meillaud die de werking van dit voertuig beschrijft, in tegenstelling tot de huisingenieurs die vorig jaar probeerden hun wereld te misleiden. Het was toen ik het beschadigde voertuig van dichtbij zag dat ik begreep en mijn mening herzag die tot dan toe gebaseerd was op de analyse van de persberichten (vooral door dit onderwerp).
Consumpties zijn gecertificeerd volgens de geldende normen (zeer kritisch, het is waar), maar het komt met waarden die vergelijkbaar zijn met de Yaris Hybrid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16160
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259




par Remundo » 05/07/14, 16:57

Ik bedoel van mijn kant de argumenten van Citro, die geldig zijn in het absolute.

Maar ik denk dat het grootste deel van de balans aan de kant van de geschriften staat Châtelot.

Namelijk samen te vatten, de thermische-elektrische hybride-serie systeem veel meer opwaartse spiraal (dowsizing motor, 100% walsen VE kan vaak) de persluchttank die energie opslaat blikslagers,
Blogspot schreef:Eerste verrassing: de start is in zero emission-modus. Er was genoeg energie verzameld in het systeem en het is stil en dankzij perslucht reis ik de eerste tientallen meters

Wow. We hadden de niet-oplaadbare Prius 3 km autonomie tot minder dan 50 km / h ... We hebben de hybride lucht bij 500 m autonomie bij 10 km / h? :P

bijna zonder effect voor een zachte bestuurder in de stad, zelfs in de buitenstedelijke behuizing. En met nul efficiëntie bij constante snelheid op de snelweg / nationaal.

Vooral omdat deze Peugeot 100% thermisch / olie is in zijn primaire energiebron, Diesel, grote banden, SCx niet erg zwak ...

Om met een zucht van humor te eindigen, denk ik dat de Hybrid Air de technische problemen van een echt efficiënt voertuig oplost :P
0 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/07/14, 18:38

Ik ben het op dit moment eens met Remundo.
Inderdaad, om te beginnen, niet is en niet een manier van voortbewegen, zelfs beperkte vervangen, met uitzondering van het gewicht van de voertuigen verder te verhogen, terwijl het beleid zou zijn om terug te dringen.
Maar de elektrische is ook door de vroege stadia gegaan om betrouwbaar te worden (niet levensvatbaar in elektriciteit van hoofdzakelijk atomaire oorsprong). Ten minste de band is niet-vervuilend voor het gebruik ervan en zou een algeheel vergelijkend evenwicht vereisen tot recycling aan het einde van de levensduur met alle elektrische als de hybride;
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/07/14, 13:54

Freewheelen hè?!
een oud concept herverwarmen zoals we al zeiden ... 8 jaar geleden

https://www.econologie.com/forums/technique- ... 18-15.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16160
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259




par Remundo » 08/07/14, 15:34

en ook: pulse en glijden (een van de hypermiling technieken uit de VS)

https://www.econologie.com/forums/l-ecocondu ... 65-70.html
0 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 09/07/14, 10:57

Freewheelen hè?!
Niet moeilijk, gewoon alle kansen, gerechten verwijderen en alleen bergafwaarts blijven! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 17/01/15, 10:12

0 x
chtek6
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/03/18, 11:14

Re: Nieuwe hybride Peugeot benzine / perslucht: 3l / 100Km




par chtek6 » 22/03/18, 11:31

hallo
De auto van Guy Negro heeft niet veel te maken met die van Peugeot. Bovendien was de neger-jongensauto een schat, bijna een hoax en een echte financiële zwendel. Negro gooide vrede in zijn ziel. Deze uitvinding is het werk van de heer Capdevielle in de jaren 60 / 70 we moeten vinden van een * heeft het INPI (octrooiaanvragen) hij voor het moment dat de hybride auto is er over dit jaar 50 had uitgevonden als er niets is uitgevonden, verdwijnt alles. Citroën op basis van hetzelfde principe had hydropneumatische vering uitgevonden, we vinden de draad opnieuw uit om de boter te snijden.
De afnemende olie en vooral de klimatologische problemen dwingen ons om het beter te doen met minder.
meer
* Nationaal instituut voor industriële eigendom
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten