PSA Peugeot: hybride diesel via onze belastingen ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

PSA Peugeot: hybride diesel via onze belastingen ...




par Christophe » 22/02/08, 07:27

Hey Hop Subsidie ​​van 101 miljoen euro om PSA te helpen bij het ontwikkelen van een hybride dieselmotor.

Sorry maar ik vind dit nogal beschamend gezien de winsten van autofabrikanten... De Franse lobby heeft weer zijn vruchten afgeworpen...

Ok het is voor het "goede doel" maar niet alleen de individuele auto zelfs hybride blijft het symbool van onze samenleving van overconsumptie (van energie) maar ook dit geld zou elders veel effectiever gebruikt zijn (bijvoorbeeld: deETM!) vooral omdat PSA dit bedrag had omdat het elk jaar grote winsten maakt...

Hoe dan ook... we kennen het liedje: geld voor de rijken...

Beeld

Na maandenlang blokkeerde de Europese Commissie Franse overheidssubsidies om onderzoek naar dieselhybriden te financieren, verlegt PSA Peugeot Citroën zijn focus van hybride diesels voor de massamarkt naar dieselhybrides voor high-end premium voertuigen volgens berichten in de Franse media.

Terwijl voertuigen zoals de Toyota Prius en de Honda Insight zich richten op massaproductievoertuigen die betaalbaar zijn voor een grote markt, is de stap van PSA Peugeot Citroën logisch aangezien kleine auto's al behoorlijk efficiënt zijn met stand-alone dieselmotoren, terwijl zwaardere premiumvoertuigen nog steeds vertrouwen op krachtige benzinemotoren om prestaties te leveren. Vanwege deze verschuiving in focus zijn vertragingen bij de release van hybride diesels van de fabrikant waarschijnlijk. Eerder werkte PSA samen met autotechnologiebedrijven zoals Continental en Bosch aan een hybride diesel die in 308 in de Peugeot 2010 zou zijn geplaatst, maar deze deadline zal niet langer worden gehaald. Om te laten zien dat het deze technologie serieus nam, produceerde het bedrijf zelfs een conceptauto op basis van zijn populaire 308-model.

Het project kreeg aanzienlijke steun van de Franse regering via haar Agentschap voor Industriële Innovatie, dat op het punt stond te starten geef PSA € 101 miljoen, maar de Europese Commissie blokkeerde de subsidie ​​uit concurrentieoverwegingen. Inclusief de subsidie ​​zou het hele project ongeveer € 527 miljoen waard zijn, of US $ 838 miljoen. De blokkade van de Europese commissie heeft de afgelopen 18 maanden de voortgang belemmerd en daarom zal PSA onafhankelijk hybriden ontwikkelen met als doel het nieuwe platform rond 2011 op de markt te brengen.

Voor consumenten betekent dit een grotere variatie bij het kiezen van premium voertuigen die milieuvriendelijk zijn, en de combinatie van een diesel- en elektrische motor zou zuiniger moeten blijken te zijn dan een benzine-equivalent. In het huidige klimaat waarin bijna elke fabrikant op de hybridewagen springt, is een release in 2011 misschien niet snel genoeg voor PSA om een ​​dominante markt te vestigen, vooral in de mid-premium-sector, die concurrentie zal ondervinden van Toyota, Honda en misschien zelfs GM.


Bron: http://www.motorauthority.com/news/news ... brid-cars/
Dernière édition par Christophe de 22 / 02 / 08, 08: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/02/08, 08:24

Hé, ik was het vergeten, denk je dat PSA een korting zal geven op de verkoopprijs in dezelfde verhouding als de ontvangen subsidies?

We kunnen altijd dromen ...

Persoonlijk noem ik dergelijke subsidies misbruik van bedrijfsmiddelen... maar ach... er is erger als "afleiding"... :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/02/08, 08:48

Laatste ding nadat ik je heb laten reageren: de staat lijkt alleen "failliet" voor kleine burgers... go hop laten we meer werken zodat ze meer verdienen! :onheil: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Peugeot PSA: dieselhybrides dankzij onze belastingen...




par bham » 22/02/08, 09:19

Christophe schreef:Hoe dan ook... we kennen het liedje: geld voor de rijken...


Zeg, Chris, word je soms niet zoals Jean 63? :D
Goed nieuws, het is natuurlijk betreurenswaardig dat een staat een bloeiend particulier bedrijf subsidieert. Dat de subsidies ofwel in de vorm van leningen worden gegeven, maar dat is onzin; het is net als het overheidsgeld dat aan Mittal is uitgekeerd voor de Gandrange-staalfabriek (ga eens kijken naar de aandelenkoers, het is interessant).
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Peugeot PSA: dieselhybrides dankzij onze belastingen...




par Chatham » 22/02/08, 09:28

Christophe schreef:Hey Hop Subsidie ​​van 101 miljoen euro om PSA te helpen bij het ontwikkelen van een hybride dieselmotor.



Informatie twijfelachtig of onvolledig, omdat de PSA-dieselhybridemotor al 2 jaar in bedrijf is... het huidige werk is in wezen betrouwbaarheid en koude anti-vervuiling (vanwege frequente herstarts/snelle aanloop, wat vrij eenvoudig te beheren is met een benzine maar veel minder met een diesel), ook de verlaging van massaproductiekosten en de uitbreiding naar een reeks motoren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Re: Peugeot PSA: dieselhybrides dankzij onze belastingen...




par jean63 » 22/02/08, 10:40

bham schreef:
Christophe schreef:Hoe dan ook... we kennen het liedje: geld voor de rijken...


Zeg, Chris, word je soms niet zoals Jean 63? :D
Goed nieuws, het is natuurlijk betreurenswaardig dat een staat een bloeiend particulier bedrijf subsidieert. Dat de subsidies ofwel in de vorm van leningen worden gegeven, maar dat is onzin; het is net als het overheidsgeld dat aan Mittal is uitgekeerd voor de Gandrange-staalfabriek (ga eens kijken naar de aandelenkoers, het is interessant).

JA, Christophe "verandert" in de anti-rijken. Het viel me op dat : Lol:

het is net als het overheidsgeld dat aan Mittal is uitgekeerd voor de staalfabriek van Gandrange

Voor Gandrange wil Sarko de 600 banen redden, maar Mittal is geen Fransman en hij heeft niets te maken met de subsidies van Sarko.

Hij wil onafhankelijk zijn en zijn fabrieken opzetten waar hij maar wil, zonder iemand iets verschuldigd te zijn.

Voor Peugeot is het anders: een Frans bedrijf (nog steeds)...hoewel...er zijn Hedge Funds, staatsfondsen (Emirates, enz.) die de aandelen van onze Franse bedrijven kopen en op een dag... hop, het is alsof voor Arcelor zijn ze niet langer Frans. Dus: Peugeot chanteert de Franse staat om zijn hybrides te ontwikkelen "als je wilt dat we Frans blijven, geef ons dan wat geld om deze voertuigen te ontwikkelen".. en dat is de taak. Sarko zit gevangen in zijn eigen tegenstellingen en liberalisme.

Het hoogtepunt: in Engeland gaat de staat de Northern Rock-bank nationaliseren...ongelooflijk maar waar...na de subprime-ramp. De wereld op zijn kop in een land waar ongebreideld liberalisme wordt bepleit: geen dwang, geen staatsinterventie, je moet de markt zijn werk laten doen. :schok:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 22/02/08, 10:42

Eh, ik begrijp het niet:
ik vernam nogal Het tegenovergestelde gisteren op de radio, en ik zie hetzelfde in het nieuws:

De blokkade van de Europese Commissie hamert de afgelopen 18 maanden op vooruitgang, en daarom ook PSA gaat in eigen beheer hybriden ontwikkelen met als doel het nieuwe platform rond 2011 op de markt te brengen.


De subsidies hebben geen stap verleend.
En omdat de kostprijs dus hoger is, zegt PSA dat de dieselhybride gereserveerd zal blijven voor het hogere segment.

Of ben ik een detail vergeten?
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Re: Peugeot PSA: dieselhybrides dankzij onze belastingen...




par jean63 » 22/02/08, 10:48

Chatham schreef:
Christophe schreef:Hey Hop Subsidie ​​van 101 miljoen euro om PSA te helpen bij het ontwikkelen van een hybride dieselmotor.



Informatie twijfelachtig of onvolledig, omdat de PSA-dieselhybridemotor al 2 jaar in bedrijf is... het huidige werk is in wezen betrouwbaarheid en bestrijding van koude vervuiling (vanwege de frequente herstarts/snelle acceleraties die vrij gemakkelijk te beheren zijn met een benzinemotor maar veel minder met een diesel), ook de verlaging van de massaproductiekosten en de uitbreiding naar een reeks motoren.


Een dieselhybride ben ik niet voor omdat er altijd het probleem is van zeer fijne deeltjes die erg gevaarlijk zijn voor de gezondheid (zelfs met DPF's gaan ze er doorheen).

En als het een slechte goede baan was: een dieselmotor moet "heet" lopen (dit is de basisregel geloof ik).

Aan de andere kant is er een TOYOTA Prius LPG (het enige nadeel is de LPG-tank, maar die kan door de hybride minder volumineus zijn), en daar is de vervuiling op de grond minimaal (geen deeltjes, geen benzeen, weinig NOx ).

Deze auto bestaat, ik had hem op een website gevonden.; Ik zoek naar.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Peugeot PSA: dieselhybrides dankzij onze belastingen...




par Christophe » 22/02/08, 10:55

bham schreef:Zeg, Chris, word je soms niet zoals Jean 63? :D
Goed nieuws, het is natuurlijk betreurenswaardig dat een staat een bloeiend particulier bedrijf subsidieert. Dat de subsidies ofwel in de vorm van leningen worden gegeven, maar dat is onzin; het is net als het overheidsgeld dat aan Mittal is uitgekeerd voor de Gandrange-staalfabriek (ga eens kijken naar de aandelenkoers, het is interessant).


Het is niets links als opmerking Ik had niet rijk moeten zeggen maar "grote industriëlen" en ik ben het grotendeels eens met wat je zojuist hebt toegevoegd...

Het is NIET NORMAAL dat een STAAT ZEGT FAILLISSEMENT HELPT BEDRIJVEN die grote winsten maken...vooral omdat Chatam zei dat de technologie in kwestie vooral niet innovatief en niet echt complex is...

Stel je deze 100 miljoen voor in de ontwikkeling van microalgen of de thermische energie van de zeeën? Dit is wat mij in opstand komt... monddood om goed door te gaan en ons "systeem" van waarden uit te breiden...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/02/08, 10:56

indy49 schreef:De subsidies hebben geen stap verleend.


Ben geblokkeerd voor 18 maanden door Europa volgens het Engelse artikel... maar kreeg onlangs toestemming...

Voor de topklasse lijkt het op kinderachtige chantage (geef je ons niet dan zijn het de klanten die proosten ... zielig) het is echt een belachelijk excuus dat eens te meer bewijst samenzwering met hun vrienden bij Total en bij de overheid...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 446 gasten