MCE-5, de VCR-i motor gemonteerd in een Peugeot 407

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

MCE-5, de VCR-i motor gemonteerd in een Peugeot 407




par houthakker » 10/03/09, 11:17

Het bedrijf MCE-5 exposeerde in Genève zijn VCRi-motor, eindelijk uit zijn "concept" -fase, in een 407-doos.

Op deze link, een videoverslag dat vond ik erg interessant:
http://www.turbo.fr/actualite-automobil ... iable-mce/



0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/03/09, 11:21

Ah blij om ca vooraf te zien ... maar een prototype is verre van een serie ...

Maar goed, ik groet de prestatiewinst al vind ik goede hoge 14,5 407 voor!

De experimentele motor gemonteerd op de 407, een viercilinder benzinemotor met turbo 1.5, 217 ontwikkelt pk 4.000 en 420 tr Nm koppel, alles voor een gecombineerd verbruik van 6,7 l / 100 km! Is veel beter dan benzine 3.0 uitkeringen (ch 210 - 290 Nm - de 14.5 / 100 km) Traditionele markt gebracht door het merk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/03/09, 11:33

Je hebt de video bekeken? Dit is heel interessant (technische kant).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/03/09, 11:50

Nog niet, maar ik denk dat we weten dat de omtrek had al gesproken lijkt het ...

Ah, de intro is niet slecht "aangeschoten" (opwarming, blabla levensstijl) niets te maken met de algemene toon van Turbo M6

Ik vond de "populaire auto = prestatieauto" leuk

In feite alles is samengevat in deze woorden ... 4 een volledige video van gezond verstand!
Dernière édition par Christophe de 10 / 03 / 09, 12: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/03/09, 12:16

Voor de technische aspecten, dit is wat ik me herinner:

- De compressieverhouding verhogingen omgekeerd evenredig aan de vraag naar koppel / vermogen. Een dieet met weinig is dan hoger. Logica: de automatische ontsteking risico's groter met een hoge T ° dus belasting.

- Het gaat, voor nu, blijkbaar de benzinemotor (maar ik zie niet in pkoi zou dit niet van toepassing is op diesel)

- Optimaliseren van het gebruik van meerdere brandstoffen (zie multifuel motoren leger compressieverhouding ADJUSTABLE gestopt zonder variabele operating)

- Elke cilinder kan een andere compressie hebben! Dit is de variabele compressieverhouding Intelligent

- Ik ben verrast door de geringe omvang (hoogte) van de zuigers dat die van de concurrentie of Formula 1 teruggeroepen

- Ontwikkeling kosten: 20 miljoen euro = alles voor een fabrikant, rekening houdend met de prestaties (als die aangekondigd worden gehouden). De comun rail diesel heeft meer kosten dan een miljard ...

- Het zou in overeenstemming zijn met een water doping :)

- Iso prestaties tegen kostprijs (MCE5 4L tegen V6): 500 - 800 = - € 300!

- Alleen 1500 uur bench testen: een beetje zwakkeling ... Ik vind het bijzonder moe toch?

- French 100% (ca moeite waard te zeggen !!)

Vraag: hoe wordt omschreven en geregeld optimale compressie? Met een knock sensor (oud en niet accuraat) of een computer (?)? Dit lijkt dus mechanische 100%?

Ik zeg: van harte gefeliciteerd! All good dit MCE5 (want het betekent wat in feite MCE 5?) !! Maar hoe zit het met marketing? Industrialisatie leek te zijn reeds terug te vinden en het partnerschap met PSA ondertekend dus ... wat er ontbreekt? :|

MCE5 dan zal hij de moordenaar hybride of elektrische auto's? Misschien wel, ja !!! Carlos was nog steeds geplant : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/03/09, 14:03

Christophe schreef:[...]
- Het gaat, voor nu, blijkbaar de benzinemotor (maar ik zie niet in pkoi zou dit niet van toepassing is op diesel)
Ik weet niet of voor compressieontstekingsmotoren, de compressieverhouding van het bereik van de variabiliteit is zeer hoog ... Misschien is er is er niet veel te winnen?
Maar als je hebt gezien, zeggen ze tegen het einde dat de motor kan werken in CAI, dwz zelfontbranding.
Diesel brandstof scheiding zal binnenkort worden, misschien?

Christophe schreef:[...] - Optimaliseer het gebruik van meerdere brandstoffen (zie multifuel motoren leger compressieverhouding ADJUSTABLE gestopt zonder variabele operating)
Ik ben niet van plan om vrienden te maken, maar dat is echt interessant om zuurstofrijk brandstoffen (alcohol) zeer hoog octaangehalte te gebruiken. Voor CNG, is ook zeer goed en is een veelbelovend spoor.

Christophe schreef:[...] - Ik ben verrast door de geringe omvang (hoogte) van de zuigers dat die van de concurrentie of Formula 1 teruggeroepen
Enkele van de beste opbrengsten komen daar vandaan! Omdat de zuiger van onderen wordt "geleid" in zijn heen en weer gaande slag, heeft hij geen zijdelingse geleiding in de cilindervoering nodig en is de wrijvingswinst aanzienlijk.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/03/09, 14:06

Houthakker schreef:Ik weet niet of voor compressieontstekingsmotoren, de compressieverhouding van het bereik van de variabiliteit is zeer hoog ... Misschien is er is er niet veel te winnen?
Maar als je hebt gezien, zeggen ze tegen het einde dat de motor kan werken in CAI, dwz zelfontbranding.
Diesel brandstof scheiding zal binnenkort worden, misschien?


Als ik had gezien: je antwoord wat je zelfs op je vraag toch?

Houthakker schreef:Enkele van de beste opbrengsten komen daar vandaan! Omdat de zuiger van onderen wordt "geleid" in zijn heen en weer gaande slag, heeft hij geen zijdelingse geleiding in de cilindervoering nodig en is de wrijvingswinst aanzienlijk.


Goed gedaan! Deze sub is ook van plan een verbeterde duurzaamheid, een betere afdichting en deadlines duwde verversen van olie (minder klap op)!

Ah ja je hebt gelijk ca mag niet behagen de hele wereld eindelijk deze motor ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 10/03/09, 15:03

Hallo iedereen,

een motor die niet wrijven tegen de zuigers shirts, compressieverhouding en variabele kleptiming ... Wie beheert de gecontroleerde zelfontbranding.

Je weet nog steeds niet de MPRBCNoch le POGDC !! : Cheesy:
https://www.econologie.com/forums/post119659.html#119659

Serieus: MCE5 besteedt miljoenen euro's voor de komende jaren uit te leggen dat het duurt een 2 keer grotere motor voor het eenvoudig met een variabele compressieverhouding ...

De prestaties zijn goed inderdaad, maar ik weet motoren 900 1 pk formule die slechts één wedstrijd : Cheesy:

Kinematica inderdaad ontwikkeld verlaagt de wrijving zuiger / liner, maar de rit is vrij zwaar en vooral onevenwichtig.

Ik denk persoonlijk dat de opkomst van onconventionele verbranding wordt gespeeld op de aandrijving van de drukverhoging in de verbrandingskamers, dat is waarom het nodig is:
- een roterende nok kinematische : Driver cam beweging van onderdelen met de wet (in tegenstelling met de koppeling, doen we niet doen wat je wilt ...)
- Een extra controle zuiger (eind) compressieverhouding

Als ik u meer dan POGDC en MPRBC vertellen zijn meer 4 keer compacter dan een conventionele motor, perfect uitgebalanceerd en bruikbare stappen variabele, meestal minder dan 10% ...
http://sycomoreen.free.fr/syco_francais ... _POGDC.pdf

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/03/09, 15:08

Remundo schreef:De prestaties zijn goed inderdaad, maar ik weet motoren 900 1 pk formule die slechts één wedstrijd : Cheesy:


Ik ken mensen die niet eens doen !! Maar wat met de MCE ??

Remundo schreef:Kinematica inderdaad ontwikkeld verlaagt de wrijving zuiger / liner, maar de rit is vrij zwaar en vooral onevenwichtig.


Maar het blijkt zeker nog ...

Remundo schreef:Ik denk persoonlijk dat de opkomst van onconventionele verbranding wordt gespeeld op de aandrijving van de drukverhoging in de verbrandingskamers, dat is waarom het nodig is:
- een roterende nok kinematische : Driver cam beweging van onderdelen met de wet (in tegenstelling met de koppeling, doen we niet doen wat je wilt ...)


Ja al overschreden door elektromagnetische ventielen die aankomen ...



Uh de tiende van mm zuigerslag is niet te laat genoeg voor je? Toch is dit wat de MCE maakt

Remundo schreef:Als ik u meer dan POGDC en MPRBC vertellen zijn meer 4 keer compacter dan een conventionele motor, perfect uitgebalanceerd en bruikbare stappen variabele, meestal minder dan 10% ...


Ja Remundo: ze zijn erg goed concepten ... op papier.
Je weet dat de rest ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 10/03/09, 15:28

Je moet echt alles hier uit te leggen : Cheesy:
Christophe schreef:
Remundo schreef:De prestaties zijn goed inderdaad, maar ik weet motoren 900 1 pk formule die slechts één wedstrijd : Cheesy:


Ik ken mensen die niet eens doen !! Maar wat met de MCE ??

een motor om 1,5 220 ch is te bevooroordeeld betrouwbare loop van de tijd te zijn. Tot mijn POGDC, ik bevoegdheden van 70 Ch./Litre verplaatsing behouden ... MCE5 je vorstelijk ad 150 pk / liter, dit is krankzinnig ...

Maar het blijkt zeker nog ...

Niet erg lang, 10 000 km Misschien wel, ja ...

Remundo schreef:Ik denk persoonlijk dat de opkomst van onconventionele verbranding wordt gespeeld op de aandrijving van de drukverhoging in de verbrandingskamers, dat is waarom het nodig is:
- een roterende nok kinematische : Driver cam beweging van onderdelen met de wet (in tegenstelling met de koppeling, doen we niet doen wat je wilt ...)


Ja al overschreden door elektromagnetische ventielen die aankomen ...

helemaal niet, de kleppen hebben geen macht om de stijging van de compressie te regelen.

Electronic ongestuurde wordt ieder jaar aangekondigd voor meer dan 15 jaar, als de architectuur die past bij 42V : Cheesy:


Uh de tiende van mm zuigerslag is niet te laat genoeg voor je? Toch is dit wat de MCE maakt

Nee, ik heb niet dit te zeggen: bij het sturen van de stijging van de druk, wordt het zware werk gedaan op het station, en de fijnheid van de feiten het einde van de compressie door het aanpassen van de zuiger voor dit doel

Remundo schreef:Als ik u meer dan POGDC en MPRBC vertellen zijn meer 4 keer compacter dan een conventionele motor, perfect uitgebalanceerd en bruikbare stappen variabele, meestal minder dan 10% ...


Ja Remundo: ze zijn erg goed concepten ... op papier.
Je weet dat de rest ....

en ben ... we zullen niet me tien jaar 20 miljoen euro tekort : Cheesy:
0 x
Beeld

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten