HYPERLOOP de trein van de toekomst?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par moinsdewatt » 13/05/16, 20:31

Christophe schreef:Exact en wat denken de Japanners? Omdat zij de enigen zijn (denk ik) om een ​​magnetische trein te hebben die elke dag in de wereld rolt ... hoewel ik denk dat de Russen er ook een hebben ...



De Japanse MAGLEV:
De SCMaglev1, ook wel JR-Maglev genoemd, is een magnetische zweeftrein die sinds 1962 is ontwikkeld door de spoorwegmaatschappij Japan Railway. De eerste commerciële versie moet Tokio en Nagoya in 2027 met elkaar verbinden. Als we bedenken dat een trein niet noodzakelijkerwijs op rails rijdt, dan kunnen we zeggen dat het de snelste trein ter wereld is, die sinds april 603 2015 km/u kan halen.

https://fr.wikipedia.org/wiki/SCMaglev
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par Christophe » 13/05/16, 22:19

Dank u, maar dit alles geeft ons niet de cijfers over de benodigde energie of kracht... van lift en voortstuwing... om het totaal te vergelijken met een trein of zelfs een klassiek vliegtuig...

Ook het magnetische veld van deze technologie moet immens zijn, niet zeker of het onschadelijk is voor de passagiers... nou ja, vooral de werknemers...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par sen-no-sen » 13/05/16, 22:49

Christophe schreef:Dank u, maar dit alles geeft ons niet de cijfers over de benodigde energie of kracht... van lift en voortstuwing... om het totaal te vergelijken met een trein of zelfs een klassiek vliegtuig...

Ook het magnetische veld van deze technologie moet immens zijn, niet zeker of het onschadelijk is voor de passagiers... nou ja, vooral de werknemers...



Beeld

Hieronder een vergelijking tussen het EBI(Duitse TGV) en de Transrapid(magneetzweeftrein).
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par Christophe » 14/05/16, 12:04

Bedankt, dus de magnetische levitatie is duidelijk interessanter... maar het zou interessant zijn om het % te hebben dat nodig is voor de levitatie

Aan de andere kant lijkt 22 Wh/km.passagier mij een zeer lage waarde! Een elektrische auto verbruikt 150 tot 250 Wh/km.passagier, d.w.z. ongeveer 10 keer meer... en haalt nooit de 200 km/u...

Door deze waarde om te zetten in L/100 km auto-equivalent (efficiëntie 0.3) verkrijgen we: (2.2 kWh / 0.3) = 7.3 kWh "brandstof" of 0.7 L/100 km.passagier bij 200 km/u...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par Christophe » 14/05/16, 12:28

Nou, ik nam de 2 nummers die we in het andere onderwerp hadden gevonden: new-transports/vacuüm-transport-de-sleutel-tot-langeafstandstransport-t9963-60.html#p303215

a) 170 Passagier.km/Kep
et
b) 50 passagier.km/L (bij 300km/u)

1 kep = 11.6 kWh
1 liter = 10 kWh

We komen in dezelfde eenheid:
a) 70 Wh/passagierskm
b) 200 Wh/passagierskm

Dat scheelt nogal met de 34 Wh/km.passenger...
Geval a) blijft in dezelfde orde van grootte en het is de enige die de methode een beetje specificeert: vulsnelheid en primaire energie...
0 x
nrj974
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 18/10/16, 18:37

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par nrj974 » 21/10/16, 10:37

Hyperloop? Ik stel mezelf gewoon een paar "kleine" zeer "basale" technische vragen:

Kan iemand mij uitleggen hoe:

1) Bent u van plan om de kleinste "kleine" bocht te nemen in een hyperlooptransport van >10 ton gelanceerd met 1200 km/u?
2) Kunnen we de uitzetting van honderden kilometers lange buizen compenseren?
3) Om een ​​voortstuwend magnetisch veld door metalen buizen te leiden?
4) Indien buizen van het "kunststof" type, hoe compensatie voor uitzetting/temperatuurverschillen/diameter?
5) Maak afdichtingen met dergelijke kenmerken (diameter, Delta-druk, Delta T, etc.)
6) Maak een "zuinige" infrastructuur versus LGV gezien de massa materiaal die nodig is voor de vacuümbuizen (dikte> 30 mm!)
7) Compenseer een (onvermijdelijke) uitval van de hefmotoren (wielen/blokken houden bij 1200 km/u?)
8) Schommelingen in de elektriciteitsproductie van PV-panelen compenseren? (hyper mega krachtige/vervuilende batterijen?)
9) Compenseer voor verschillen in grondniveau (D/N-expansie, hygrometrie, regen, droogte, maanaantrekking, Delta T, Delta P, etc.)
10) Compenseren voor verkeerde uitlijning (verzakking van pijlers, grondbewegingen, zetting, uitzetting van steunen, wind, enz.)
Etc ..

PS: Ik heb een beetje plezier... Ik ben gewoon verrast door het enthousiasme voor een project dat niet gebaseerd is op een serieuze wetenschappelijke basis of diepgaande studie, of prototype, of demonstratiemodel, of pilot, of, of.. kortom!
0 x
nrj974
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 18/10/16, 18:37

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par nrj974 » 21/10/16, 11:25

Sorry, ik was een beetje snel met vraag 3 en 4, de motoren zijn natuurlijk in de buis geïntegreerd.

Aan de andere kant, het piekvermogen is 51 MW (allemaal hetzelfde), hoe kan de restwarmte in het vacuüm worden afgevoerd?
Etc... vol onbeantwoorde vragen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par sen-no-sen » 21/10/16, 12:04

nrj974 schreef:Hyperloop? Ik stel mezelf gewoon een paar "kleine" zeer "basale" technische vragen:

Kan iemand mij uitleggen hoe:

1) Bent u van plan om de kleinste "kleine" bocht te nemen in een hyperlooptransport van >10 ton gelanceerd met 1200 km/u?


Het principe zal eenvoudig zijn: geen bocht, rechte lijn zoals bij de TGV, en wat betreft de laatste, als er een bocht is, zal de snelheid afnemen, zoals bij elk type voertuig dat in dit soort situaties terechtkomt.

2) Kunnen we de uitzetting van honderden kilometers lange buizen compenseren?

De huidige olie/gaspijpleidingen, enkele honderden of zelfs duizenden kilometers lang, zijn relatief luchtdicht, het is een goed beheerste technologie, in het geval van hyperloops omdat ze geen zigzagroute kunnen aanleggen (zoals het geval is met pijpleidingen die niet begraven liggen in breuklijnen). zones) zullen er zeker systemen van balgen of schokdempers zijn.

Ik ben gewoon verrast door het enthousiasme een project dat niet gebaseerd is op enige serieuze wetenschappelijke basis geen diepgaande studie, geen prototype, geen demonstrator, geen pilot, nee, nee... kortom

Hyperloop het is nieuw met oud, het project dateert uit de jaren 70.
Er is een vorig project zwitserse.
Zou je het kunnen uitleggen geen serieuze wetenschappelijke basis??? :frons:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par sen-no-sen » 21/07/18, 20:42

Hyperloop, de sjalottenrace bereikt China

Het bedrijf HTT heeft aangekondigd een contract te hebben getekend in China voor de aanleg van een lijn van 10 kilometer. Maar de Chinezen hebben al een trein aangekondigd die vanaf 1 met 500 km/u gaat testen.

Terwijl China is begonnen met het verminderen van zijn infrastructuuruitgaven om zijn schuld te verminderen, zijn er de afgelopen weken twee projecten aangekondigd. Het nieuwste hiervan is afkomstig van het Amerikaanse bedrijf Hyperloop Transportation Technologies (HTT) dat "de ondertekening van een commerciële overeenkomst in de Volksrepubliek China aankondigt. De overeenkomst is ondertekend door zowel HyperloopTT als de Chinese groep Tongren Transportation & Tourism Investment. Deze overeenkomst vertegenwoordigt de eerste lancering van een Hyperloop-project in China. Voor HyperloopTT is deze overeenkomst het twaalfde ontwikkelingsproject dat wordt uitgevoerd en het derde voor een commerciële lijn na de overeenkomsten die dit jaar met Abu Dhabi en Oekraïne zijn ondertekend."

HTT bouwt inderdaad een commerciële lijn van 10 km in Abu Dhabi en hoopt het eerste segment in 2020 te openen. Het heeft ook gekozen functionarissen uit Occitanie overgehaald om zijn onderzoeks- en ontwikkelingscentrum in Toulouse-Francazal (Haute- Garonne) ontwikkeling, evenals een testbaan. Dirk Ahlborn, de CEO van HTT, ziet al dat Hyperloop een vitale rol speelt op de Zijderoute.



Geen informatie over de route en de datum van ingebruikname

Probleem, dit nieuwe project lijkt erg vaag. Er is niets bekend over de route van deze toekomstige lijn, noch over de marketingdatum. En hoe zit het met commerciële lijnen van 10 kilometer, wanneer dit transportmiddel, bestaande uit onder druk staande capsules die in een vacuümbuis circuleren, zou moeten bewegen met een snelheid van 1 tot 000 km/u. Toegegeven, er heeft nog niemand 1 km/u gereden, maar wat heb je aan zo'n korte lijn... Vandaag zijn er comfortabele, snelle en veilige vervoermiddelen voor dit soort behoeften.


China tegen de VS

Deze aankondiging komt in ieder geval enkele weken na de publicatie van de Chinese krant Science and Technology Daily, op 20 juni, die aangaf dat de University of Southwest Jiatong in Chengdu (Sichuan) bezig was met het ontwikkelen van een perronspoorwegtest waarmee treinen om 1 km/u te rijden.

Het gaf ook aan dat de tests zouden beginnen in april 2021, een zeer precieze datum in tegenstelling tot het Hyperloop-project dat enkele jaren geleden werd geïnitieerd door Elon Musk, de miljardair aan het hoofd van Tesla. In dit artikel brengt een professor van de Universiteit van Shanghai Tongji, Sun Zhang, duidelijk de Chinese wens over om zijn Amerikaanse rivaal te verslaan in de race om snelheid. "De heer Musk bagatelliseerde het belang van de Chinese hogesnelheidstrein door een concept te presenteren voor een supersnelle lijn die snelheden van 1 km/u kan halen... China heeft nu gehoor gegeven aan die oproep door een lijn aan te kondigen die 200 km/u kan halen. H. Of hoe je de handelsoorlog tussen China en de VS naar de spoorweg brengt...


https://www.usinenouvelle.com/article/hyperloop-la-course-a-l-echalote-atteint-la-chine.N722589
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par Leo Maximus » 24/07/18, 23:22

Records gebroken tijdens de jaarlijkse Hyperloop-competitie op het hoofdkantoor van Space X in Californië:

https://www.letemps.ch/sciences/record- ... rain-futur

https://www.futura-sciences.com/tech/ac ... ord-66167/

https://trustmyscience.com/hyperloop-re ... allemands/

Even een opmerking: dit zijn modellen op wielen en er is niemand aan boord.

Maar het is een grote stap voorwaarts vergeleken met de beroemde Swissmetro, die alleen als digitaal model heeft gewerkt. : Cheesy:
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten