DIY: het maken van een elektrische auto

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

DIY: het maken van een elektrische auto




par Christophe » 19/12/08, 00:27

Een kleine elektrische auto aangedreven door een wasmachine motor (300W ongeveer). Totale kosten ... uh 100 € (zonder de basis van de auto natuurlijk).

Ik dacht dat het een grap was, maar blijkbaar zit niet in een: http://fr.youtube.com/watch?v=PkkBHQ_ZaHI

Het lijkt erop dat het is genoeg om toch te gaan winkelen! Autonomie mag niet top zijn, want met 2 autobatterij lood ...

Hij heeft hulp nodig met een drie-fase motor is niet in staat om te draaien.

Moet helpen en nodigen hier! Ik zal wat niet!
Dernière édition par Christophe de 16 / 08 / 10, 13: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 19/12/08, 06:53

hallo

niets te zeggen meer dan GENIAL

zoals met wat weinig middelen en ook zeer weinig stroom, kan een kleine auto te verplaatsen, en niet te vergeten een flink dosis vindingrijkheid.

het zou kunnen zijn het houden van de versnelling van oorsprong voor meer koppel bij het opstarten.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 19/12/08, 11:05

Dat dit een DIY hoe ik het graag! :P
Het jeukt om deze man te helpen, maar ik weet niet over de nodige vaardigheden. :frons:
Help!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/12/08, 14:22

Beeld er zijn mensen die zijn begaafd!
Bravo, verwachte resultaat :D
PS video, zeer goed, en totde van het verhaal heel goed.
Bewaar deze :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/12/08, 17:43

Dag

Mooie INITIATIEF van gerecycled materiaal beschikbaar
met een bescheiden budget

Voor drie-fase motor omvormers Er zijn vele modellen, maar ze lopen allemaal in hetzelfde principe ingang is AC, maar heeft het huis is verholpen gelijkstroom kan de DC als het werkt gemaakt ,

In deze opstelling moet maximale eenvoud worden gezocht
en zo mogelijk de beste prestaties Batterries als je een beetje autonomie willen, dus denk aan kunnen gemakkelijk terugkeren lopen van downhill en remmen die niet gemakkelijk te doen voor een klusjesman die de fijne kneepjes van niet kent inverters
Ik denk dat de kleine malgrés inconvéneants bezems (dat is een levensduur 4000 uur in sommige gevallen), dus niet echt een groot probleem voor de eenvoud en de omkeerbaarheid motor generator ..
Aussis er verliezen in de omvormers die niet te verwaarlozen zijn
Ik maakte motoren met oude dynamo volt 12 een eenvoudige wijziging in de aansluitingen van de polen en dat wordt vrij krachtig 1500w series motoren robuuste constructie maakt uitgebreid gebruik 48 volts het duurt voor faires werken, het ondersteunt zelfs 80 volt DC, er een katrol aan het einde van een koelventilator
de draaisnelheid en kracht is afhankelijk van de spanning die wordt toegepast op de motor.

Een plek voor eenvoud en apparatuur voor de beschikbaarheid
Ik zou verblijven in DC of universele motor low voltage indien mogelijk zonder inverter (die meestal werkt op 12volts en houdt niet van de zware eisen van gelijkstroom naar démmarrage deze warmer wordt en de bescherming circuit schakelt de werking)

Bravo voor bevestiging van het type voertuig voor deze ervaring ..

Andre
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/12/08, 23:50

Bravo deze patenteux.

Helaas voor het besturen van een AC drie fasen motor is er een minimale kosten te besteden, niets eenvoudig!

De motor die onze vriend probeert minder krachtig voor de TROS te gebruiken
de noodzaak van het voertuig, kan je alleen zien een verschuiving
huis in een steegje en niet een weg reizen in reële omstandigheden.

Merk op dat ik wil niet de spelbreker zijn, maar gewoon zet de feiten op het rechte pad.

Ik ga om te weten te komen over wat er kan haalbaar zijn in mijn mening voor ervaren klussers in de elektronica.

Weet dat ik werk op de motor controles sinds 1979 op DC en AC heftruck industrie.

De eenvoudigste oplossing is om een ​​motor controle drie-fase gelijkrichter te kopen en omzeild de partij en direct gevoed in een 200 240 10 volt DC met batterij volt of 24 20 12 volt batterij en installeer een motor 5 10 van HP en heeft een 100 50 hertz in plaats van lopen om een ​​rotatie van de dubbele hebben en het paar te houden lage snelheden.

Voor het terugwinnen van remenergie van een schakelaar en een tri-gefaseerd brug en een snelheidscontrole DC volt DC 180 veranderd genoeg opgeladen batterijen en de controle van de remmen met behulp van een potentiometer op het rempedaal met liggend op de race als de Prius.

kosten:
Tweedehands motor 100 150 Euros
Drie-fase AC motor controle heeft 5 10 200 HP heeft 500 euro
DC motor control heeft 100 150 euro
Batterijen volt 12 70 24 euro volt 130 euro (negen)

2100 euro voor het slechtste geval.

In alle gevallen zijn de kosten zeer minimaal als uitgesloten tijd.
Goedkoper dat een grote reparatie motor.

Hoogachtend beste vriend (en) éconologue

:D
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/12/08, 05:25

Merk op dat 10 pk motor 30 Pk gemakkelijk kan geven over een korte tijd accelereren op 20 seconden.
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 20/12/08, 08:15

hallo

goed denken maar de originele motor met een kar, diesel, enige cilinder, mag niet geven zo veel macht, in het bijzonder bij het opstarten.

ten tweede, het niet houden van de originele tandwiel poelie en riem. hoorde de motor stationair draaien, moet de snelheid tussen de 1000 en 2000 torens ... en bij het starten van de auto als de motor 4 of 500 minuut round bereikt, dit is het maximum, omdat we zelfs niet horen de motor.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
YoBahri
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 20/12/08, 22:08
Plaats: Montfermeil




par YoBahri » 20/12/08, 22:31

Hallo iedereen,
Ik stel mezelf, YoBahri.
Je weet dat de man die de kar gemaakt, ik ben het. U vindt meer informatie op mijn website: http://yobahri.ifrance.com .
Hartelijk dank aan Christophe voor het indienen van mijn video. Nu dat de presentatie wordt gemaakt. Ik ben tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden en danken u bij voorbaat voor de hulp die u me kon geven.

FYI: Sinds de publicatie van deze video, ik doe heel veel van verbetering. (Zie mijn website)

Yobahri
0 x
Proberen te begrijpen is om zijn onwetendheid te overwinnen.
volg ook mijn project op mijn website: http://www.Code-Prototype.com
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/12/08, 10:12

:pijl: Inderdaad, ik zie je je starter batterijen heb vervangen door echte elektrische auto batterijen, NiCd Saft STM5 6V 100Ah.

Het is zwaarder dan je 2 loodaccu's, maar in ieder geval je bereid energie. 8)
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten