DIY: het maken van een elektrische auto

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
YoBahri
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 20/12/08, 22:08
Plaats: Montfermeil




par YoBahri » 05/01/13, 00:01

moulino51 schreef:beetje omhoog:

Goedenavond YoBahri, dus nog nieuws? :D :D


GS

Ja vol NIEUWS. Ik werd super beroemd in Türkiye. Alle tv-radio's en kranten hebben over mijn project gesproken.
Nu deze kar heel goed loopt, vraag ik me af of ik mezelf moet inhuren om mijn project op de markt te brengen.

Ik krijg veel voorstellen, maar ik kan niet beslissen.
WAT MOETEN WE DOEN ?
0 x
Proberen te begrijpen is om zijn onwetendheid te overwinnen.
volg ook mijn project op mijn website: http://www.Code-Prototype.com
Avatar de l'utilisateur
moulino51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/02/12, 01:50
Plaats: Op het land in de buurt van Reims
x 3




par moulino51 » 05/01/13, 00:12

Hallo Jo Bahri,
YoBahri schreef:
moulino51 schreef:beetje omhoog:
Goedenavond YoBahri, dus nog nieuws? :D :D

Ja vol NIEUWS. Ik werd super beroemd in Türkiye. Alle tv-radio's en kranten hebben over mijn project gesproken.

Ik had je video's een tijdje geleden gezien en ik ben fan van je prestaties en vooral je positieve gemoedstoestand.
YoBahri schreef:Nu deze kar heel goed loopt, vraag ik me af of ik mezelf moet inhuren om mijn project op de markt te brengen.
Ik krijg veel voorstellen, maar ik kan niet beslissen.
WAT MOETEN WE DOEN ?
Ik denk dat in Turkije alles veel opener is dan in Frankrijk, want hier is het praktisch onmogelijk om te homologeren (nlc gaat hij dit halen met zijn Laguna?)

Kijk eens op VE, het onderwerp is zojuist nieuw leven ingeblazen.

GS
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/01/13, 13:14

Hallo,


Wat betreft de "goedkeuring" die niet één maar slechts een geïsoleerde receptie is (ga naar de site van de Drire voor alle details en het dossier).

Je kunt ook en vooral ook daadwerkelijk de Drire (dreal now) bellen en een afspraak maken met de drrealman, die je alles tot in detail zal uitleggen.

Persoonlijk ga ik mijn zware vrachtwagen ombouwen tot een camper en als je naar het dossier kijkt, ben je eerst bang, maar in feite is het niet zo ingewikkeld, het is gewoon simpele logica, en je bekijkt de dingen punt voor punt.

Het ingewikkeldste is eigenlijk dat je te maken hebt met een mens die dat niet per se al te doen heeft gehad en die, net als jij, de wetteksten bekijkt en zijn eigen conclusies trekt (welke levers is beter dan levers niet...)

Anders, om het geval van een kar ruwweg samen te vatten, zou ik zeggen dat het nodig zal zijn dat:

uw motor niet meer dan 4Kw en uw auto 45 km/u

dat uw remmen evenwichtig en effectief zijn om de auto over een afstand te stoppen ??? (maar noodzakelijkerwijs gelijk aan dezelfde afstand als die met een verbrandingsmotor, aangezien je a priori minder gewicht hebt (behalve de batterij misschien) zal je remmen alleen maar beter zijn)


Dat uw hele elektrische systeem schoon, veilig en in perfecte staat is.

Dat alles wat je hebt toegevoegd op een effectieve manier wordt gefixeerd zodat het niet verschuift.

en waarschijnlijk een of twee kleine cose niet ingewikkeld

de grootste werd gedaan tijdens de 1e in omloop brengen van de wagen...

Kortom, er is ook geen dood, je moet stoppen met kaas maken met spaghetti...

Zo'n klap voor de dreal zou een hoop verhalen voorkomen, en het mooiste van dit alles is dat je niet naar de dreal van je afdeling hoeft te gaan;), je kunt heel goed vragen om het bestand op te sturen op een andere afdeling....als je begrijpt wat ik bedoel.... :) je moet de wet gebruiken, daar is die toch voor ;)?

Voor een auto die harder dan 45 km/u rijdt, is het niet hetzelfde verhaal, ook al is het niet onmogelijk, zoek naar LPG-kits, tja, je hebt ook een geïsoleerde ontvangst nodig. ..


kortom als je liever naar Turkije gaat voor de realisatie en de eventuele marketing....iedereen ziet middag aan zijn deur.

hier zou ik in ieder geval zeggen dat je de prijs van steekpenningen kent;), een grote glimlach, veel nederigheid en vooral alle bevoegdheden geven aan de dreal controller en goed luisteren naar zijn advies tijdens de montage van het project en dossier ( hij is het ook die controleert;)), en vleit zijn gevoel van eigenwaarde....

Kortom, ontmoedig toekomstige lezers niet door ze te laten geloven dat het onmogelijk is...

Zeker bij een wagentje dat uiteindelijk neerkomt op:

vraag:

YObahri heb je contact opgenomen met de dreal bij jou in de buurt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/01/13, 16:48

in de wirwar van bestaande wetten vinden we alles wat we willen: als de gus van de droger dit beschouwt als een wijziging van een bestaand voertuig, is toestemming van de fabrikant vereist ... in het algemeen onmogelijk

het is daarom beter om als de oorspronkelijke fabrikant van een nieuwe machine te worden beschouwd en deze op geïsoleerde basis te ontvangen

het probleem is dat het niet hoopt meer te verkopen om winst te maken met zijn werk ... om geld te verdienen is het beter om naar een ander land te gaan

probleem in andere landen waar de regelgeving eenvoudiger is, zijn er minder klanten met geld te besteden

het is hetzelfde probleem voor geïsoleerde ontvangst van een aanhangwagen: je hebt een as nodig die gemaakt is voor de aanhangwagen: ze weigeren volledig bergingsassen... zelfs als ze veel sterker zijn dan aanhangwagenassen... tenzij je het plan van je auto-as maakt zeg dat je het zelf hebt gemaakt ???

het probleem met de dre is dat ze meer een rechter zijn dan een adviseur ... als ze het in hun hoofd halen om de meest gecompliceerde manier te adviseren om het te doen, ben je genaaid
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/01/13, 15:56

Dingen veranderen razendsnel in de microkosmos van de elektrische auto.
De normen worden momenteel gewijzigd om het economische model op veiligheidsgronden te vergrendelen.

Het huren van batterijen wordt verplicht, tenzij we erin slagen de wetgeving te omzeilen.

Zo dierbaar YoBahri schiet op als je eraan begint. : Arrowl:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/01/13, 17:25

wat je zegt is eng! met batterijverhuur betekent dat dat er een beruchte elektronische truc zou zijn om alles te tellen en belasting te heffen zoals op alle andere brandstof... het einde van het hoofdbelang van elektriciteit

eenmaal belast zoals andere brandstoffen, heeft elektriciteit geen economisch belang meer

zelfs als er vanaf het begin geen belasting wordt geheven, is het niet nodig om te investeren in een gehuurd elektrisch voertuig op batterijen, om een ​​paar jaar later jammerlijk te worden belast
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 06/01/13, 17:31

Citro schreef:Dingen veranderen razendsnel in de microkosmos van de elektrische auto.
De normen worden momenteel gewijzigd om het economische model op veiligheidsgronden te vergrendelen.
Het is beangstigend! uit welke bron haal je de info?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/01/13, 22:14

Sinds 2011 is de TIPP vervangen door de TICPE in totale onverschilligheid maar met een heel specifiek doel:
De naamsverandering (van TIPP naar TICPE) werd ingegeven door de komst van biobrandstoffen (E.85) en elektrische voertuigen die aan het oude TIPP ontsnappen. Dit potentiële opladen zou worden gedaan met behulp van speciale stopcontacten die met de meter zouden communiceren.

De stamgasten van forum we konden veel waarschuwingen van mij over het onderwerp lezen in de onderwerpen over de elektrische auto maar ook die over de gekoppelde "slimme" tellers.

De belastingheffing zal, zoals altijd, progressief zijn om de moeilijke groei van elektrische voertuigen te ondersteunen.
Ik zeg het en herhaal het, het voertuig is technisch en economisch levensvatbaar.
Het eerste obstakel voor de ontwikkeling ervan is te wijten aan het waanzinnige lobbyen van oliemaatschappijen en autofabrikanten die niets willen veranderen aan een economisch model dat hen zoveel heeft gebracht. Op dit moment is er niets veranderd en de spelers die willen investeren in de markt voor elektromobiliteit verscheuren elkaar om DE 1e plaats te behalen (na Dallas waren het de Troetelbeertjes).

Het belang van elektriciteit is essentieel om de (stedelijke) vervuiling door diesel terug te dringen (40.000 doden per jaar) blijkt uit gezondheidsonderzoeken die al meer dan 20 jaar de eerder genoemde lobby's hebben onderdrukt. Het economisch belang zal groter zijn dan de gezondheidsramp en zal de economische balans op de invoer van aardolieproducten verbeteren.

Het debat over batterijverhuur is complexer omdat het een alternatief is voor een zware en onzekere investering omdat nieuwe batterijtechnologieën zich nog niet hebben bewezen...
1/ Een voertuig kopen met een volledige batterij = risico's nemen en meer betalen
2/ Koop een voertuig en huur de batterij om de initiële investering te beperken, maar geen controle te hebben over de economische afschrijving van het geheel.

Ik bekritiseer het huurcontract van Renault voor clausules die ik beschouw als misbruik omdat de huur gekoppeld is aan het voertuig, waarvan de eigendom niet langer gegarandeerd is omdat de fabrikant het gebruik ervan koppelt aan de huur (waarom zou je het voertuig dan kopen als je dat niet doet is niet de eigenaar van de "motor").

Hoe het ook zij, en als het gebruik perfect gericht is, kan een elektrisch voertuig zeer winstgevend blijken te zijn, vooral voor grote berijders die de meerkost van de aankoop sneller zullen absorberen.

Als u bang bent voor belasting op voertuigelektriciteit, haast u dan om er een te kopen voordat de belastingmaatregelen worden ingevoerd, zoals ik al heb gesuggereerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/01/13, 23:03

je eigen batterij bezitten betekent een risico nemen met scheikunde en natuurkunde... maar dat maakt me niet bang! chemie verandert niet van de ene op de andere dag en heeft me nooit in de steek gelaten

het huren van de batterij vereist vertrouwen in het verhuurbedrijf en de staat... en wie kan redden... de staat heeft me al voor de gek gehouden...

de elektrische auto heeft een reëel technisch belang... maar met zo'n fiscaal probleem zal hij lang in de vergetelheid blijven

Als u bang bent voor belasting op voertuigelektriciteit, haast u dan om er een te kopen voordat de belastingmaatregelen worden ingevoerd, zoals ik al heb gesuggereerd.

oké ... als je ziet dat de staat in staat is om met terugwerkende kracht de gasprijs te verhogen ... Ik heb geen illusies dat het kopen van een elektrisch voertuig vandaag de verzekering is die niet moet worden belast

de elektrische auto is handig! als de staat vooruitgang wil boeken, moet hij dat duidelijk maken en het vertrouwen van consumenten verdienen ... als hij slechte informatie laat circuleren, komt hij niet vooruit

als de staat wilde regeren moet de juiste informatie te verspreiden om te laten zien wat je moet doen ... helaas Ik heb het gevoel dat hij niet in staat is om zo onbetrouwbaar regeren

Dus het blijft alleen om elk in zijn hoek sleutelen zonder winst voor het land
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/01/13, 23:47

chatelot16 schreef:je eigen batterij bezitten betekent een risico nemen met scheikunde en natuurkunde... maar dat maakt me niet bang! chemie verandert niet van de ene op de andere dag en heeft me nooit in de steek gelaten.
Sorry, maar ook al ben ik trots op de batterijen van mijn 106 die 12 jaar oud zijn, ze beginnen het gewicht van jaren te vertonen en waarschijnlijk ook van ongepast gebruik, ik heb dit najaar 2 blokken vervangen en de rest zou niet moeten krijgen beter. Op dit moment valt de feedback over lithiumgebruik nogal tegen en is het vertrouwen verre van zeker...
chatelot16 schreef:de elektrische auto is handig! als de staat vooruitgang wil boeken, moet hij dat duidelijk maken en het vertrouwen van consumenten verdienen ... als hij slechte informatie laat circuleren, komt hij niet vooruit

als de staat wilde regeren moet de juiste informatie te verspreiden om te laten zien wat je moet doen ... helaas Ik heb het gevoel dat hij niet in staat is om zo onbetrouwbaar regeren
Dus het blijft alleen om elk in zijn hoek sleutelen zonder winst voor het land
De staat probeert zijn best te doen, zoals de recente verhoging van de bonus tot € 7.000 voor de aankoop van een EV...
De rest vloeit op coherente wijze uit de bron. Ten tijde van de paardenkoets moest je betalen om de kleinste brug over te steken, een stad binnen te gaan... Maakt niet uit, het komt terug met behulp van nieuwe technologieën.
De wereld verandert, de staat kan zelf niet weten in welke richting...
Ik heb mijn mening over zijn capaciteiten om te regeren, maar dat brengt ons weg van het onderwerp...
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten