DIY: het maken van een elektrische auto

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 21/07/12, 10:59

moeten leren over Crr
(Rolweerstandscoëfficiënt)
Coëfficiënt van de rolweerstand
[Url = Rollwiderstandskoeffizient] http://de.wikipedia.org/wiki/Rollwiderstand [/ url]

(Sorry, geen pagina's in de Wiki interessant het Frans)

De kracht die zich verzet tegen de vooruitgang is Crr x N waarbij N het verticale belasting in Newton

De remkracht is Crr x D x V waarin V de snelheid in m / s

De energie om te overwinnen om door te gaan is Crr x B x D, waarbij D de afstand in meters.

Crr = 0.01 ongeveer voor "ecologische" banden (zie de grotere Duitse pagina)

De prestaties van een band in feite tamelijk vaag. Maar we meestal van mening zijn dat een band werkt op 80% opbrengst, dat wil zeggen dat verdwijnt 20% van de mechanische vermogen naar het wiel en zendt 80% van die macht om de auto ...

Ervaring en aanvullende gegevens.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 21/07/12, 16:44

Zeer interessante uitwisselingen en opmerkingen over de Resistance coëfficiënt lager (of wrijving coefficiet), en een grote dank u voor de links naar de pdf dat het principe verklaart.

Dit is een probleem dat ons betreft (op het gebied van dierlijke tractie, natuurlijk! : Cheesy: ).

Door paarden getrokken voertuigen kunnen worden uitgerust met de volgende soorten wielen:

- Massief rubberen banden
- Verbanden metalen wielen
- Resin bandages wielen
- Opblaasbare rubberen wielen (type wielen motorfiets of auto)
- Etc

Groothandel 2 20 cm cm en breedte van de wielen (het loopvlak) kunnen van verschillende breedtes zijn.

Aan de grond waarop het voertuig wordt uitgevoerd, kunnen er:
- Bitumen
- Concrete
- Earth
- Van verdichte zand of niet (bijv zee strand.)
- Een speciale coating van een soort van fietspad
- Etc

In bepaalde situaties willen we en als grondvoertuigen: soort skate ski op sneeuw (zeer lage wrijving: ongeveer 5% van de massa) of een agrarisch gereedschap (eg, ploeg, ...) op de aarde of zand, dus een zeer hoge coëfficiënt van de weerstand!

Kortom, de vraag is of we een eenvoudige formule die rekening houdt met de aard van het wiel en de bodem, en die de minimale energie die nodig is om de luchtweerstand te compenseren geeft kunt vinden.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/07/12, 19:04

En hoeven van de wrijvingscoëfficiënt op de grond, wat doe je, hè? Je in het doen? : Mrgreen: : Cheesy:

Grelinette Hello! ^^

(oké ik -> [] zal ergens anders hinniken ...) : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 22/07/12, 08:58

Obamot schreef:En hoeven van de wrijvingscoëfficiënt op de grond, wat doe je, hè? Je in het doen? : Mrgreen: : Cheesy:

Grelinette Hello! ^^

(oké ik -> [] zal ergens anders hinniken ...) : Mrgreen:

Voor het paard is ingesteld: onder de hoeven ik hem in de boeien op luchtkussens! : Mrgreen:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 23/07/12, 09:36

Strijken grote wielen op een gladde, harde tar: weinig weerstand.

Door nadelen op een zachte ondergrond, zou het beter zijn een breed en matig opgeblazen (to-energy verpletterende zand te beperken).

Op het eerste gezicht zou misschien als automotive banden op te blokkeren een goed compromis tussen alle verdiepingen zijn ...

Maar het zou beter zijn om alle zachte bodem Grelinette vermijden ...

PS: goede link voor de Duitse Wiki
Rollwiderstandskoeffizient
Autoreifen: auto band
Eisenbahnreifen: spoorweg wiel
Snelle vertaling in het Frans
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
YoBahri
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 20/12/08, 22:08
Plaats: Montfermeil




par YoBahri » 10/10/12, 00:35

Ik vraag me een simpele vraag.
We kunnen zeggen dat de thermische conversie van mijn auto een elektrische auto is voltooid. Zeker, er zullen altijd verbeteringen aan te maken.

Mijn vraag is: Moet ik mijn auto te certificeren met zijn nieuwe elektrische motor om te rijden?

Wetende dat deze auto al is geregistreerd. Ik moet eventuele wijzigingen in de security elementen of zelfs lichaam te maken.
Het enige dat is veranderd, is de auto voortstuwing middelen. In principe als ik een dieselmotor in plaats van een benzinemotor aurait'on me had gezet spreken goedkeuring.

Heeft u een antwoord

Voor die willen echter zien als mijn elektrische auto: www.Code-prototype.com
0 x
Proberen te begrijpen is om zijn onwetendheid te overwinnen.
volg ook mijn project op mijn website: http://www.Code-Prototype.com
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/10/12, 05:00

Gefeliciteerd !!! :D

Beeld

Beeld

Beeld

En toch een kleine "kibosh"

Beeld

Voor het antwoord op de vraag, ik denk het wel (maar ik zou het niet doen : Mrgreen: ) Tot slot, als nog steeds (al was het maar voor de problemen van asymmetrie ...). Het zou wellicht verduidelijken dat, oorspronkelijk, uw voertuig is een auto de snelheid beperkt tot 45 km / h, toch?

Hoe dan ook, ik denk dat vragen wat informatie anoniem naar de betrokken departementen, vereist (vraag Remundo door MP als hij er niet is, moet hij weten ... want het is al geconfronteerd met deze probleem, althans waarschijnlijk al gevraagd ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 10/10/12, 09:13

YoBahri schreef:
Mijn vraag is: Moet ik mijn auto te certificeren met zijn nieuwe elektrische motor om te rijden?

Wetende dat deze auto al is geregistreerd. Ik moet eventuele wijzigingen in de security elementen of zelfs lichaam te maken.
Het enige dat is veranderd, is de auto voortstuwing middelen. In principe als ik een dieselmotor in plaats van een benzinemotor aurait'on me had gezet spreken goedkeuring.

Heeft u een antwoord

Voor die willen echter zien als mijn elektrische auto: www.Code-prototype.com


U heeft één karakter van het kentekenbewijs dat van energie veranderd. Uw auto mag dus niet meer legaal op de openbare weg rijden ... Hij moet geïsoleerd worden ontvangen van de "service des mines". je doet er een diesel in, het zou hetzelfde zijn geweest ...

Als je niet homoloog of als u niet de nodige maatregelen voor mods niet doen kan er kans dat de marechaussé u en nemen u mee naar ca ... Door nadelen verbaliseren als je een ongeval hebt (hoofd of niet) uw verzekering kan tegen je werken ..if u de bumper van een twingo cabbosé of afgeplat een hond heeft zijn ca memere zal niet ver gaan als je een brand branders fietser of voetganger die de david geïnjecteerd geteleporteerd Ghetta in esgourdes in een kleine stoel (elektrisch ze maken van goederen) er is een ander verhaal ... beter voor u niet om de eigenaar van uw huis te zijn ..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 10/10/12, 11:37

Het is vervelend dat de certificering verhaal is hetzelfde voor elektrische fietsen: Als u een kit installeren of tweak een revolutionaire uitvinding, verbiedt u te rijden met.

Ik denk dat, als een verzekeraar bereid om u te verzekeren (voor hem om uw machine te onderzoeken) moet je het recht om te rijden hebben!

Anders, de banden, de weerstand evenredig Crr maar vooral ... het gewicht. En dus:

NLC schreef:Ja, ik niet zeggen, in mijn voorbeeld was het onder dien verstande dat de enige lading was de bestuurder !!!


Dus, als de bestuurder groen is, neemt hij zijn fiets (eventueel gemotoriseerde als het te vermoeiend!)

Overigens, winkelen met een fiets is minder dan fatigan auto: de trailer neemt, je het gebruiken als een wagen (het duurt een 3è roulette) breng je terug naar het huis, u gemonteerd in de lift en direct voor de koelkast ... geen noodzaak om zware tassen sjouwen, parkeer de dubbel-geparkeerde auto, etc ... luxe! (Btw kunt u de elektromotor in de trailer te zetten!)

Grelinette schreef: of een agrarisch gereedschap (eg, ploeg, ...) op de aarde of zand, dus een zeer hoge coëfficiënt van de weerstand!


Tijd van de stoommachine, werd een stoommachine gebruikt (vast) van de ploeg aan het einde van een kabel.

Het feit van het niet hebben om de trekker te dragen is een groot pluspunt voor de prestatie!

de methode tot nu toe konden we een vaste elektrische lier noemen: geen batterijen, in het kort de meest groene ding dat is ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
YoBahri
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 20/12/08, 22:08
Plaats: Montfermeil




par YoBahri » 11/10/12, 00:58

Dank u voor het zeer duidelijke antwoorden.
Ik zeg het zou makkelijker zijn, deze administratieve spul.
Het is zeer effectief om nieuwelingen te ontmoedigen als ik. Ik zal blijven komen en gaan in mijn tuin. : Mrgreen:
0 x
Proberen te begrijpen is om zijn onwetendheid te overwinnen.

volg ook mijn project op mijn website: http://www.Code-Prototype.com

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 258-gasten