Cleanova, elektriciteit en thermische assistentie: geboycot!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Cleanova, elektriciteit en thermische assistentie: geboycot!




par Christophe » 21/10/08, 17:00

Uitstekend interview met Serge Dassault over het gedrag van autofabrikanten ten opzichte van de elektrische auto, die nu levensvatbaar is:

https://www.econologie.com/cleanova-de-d ... -3962.html
Dernière édition par Christophe de 22 / 10 / 08, 11: 09, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 21/10/08, 22:56

Ik heb inderdaad gisteravond ook gezien.
De batterij is € 8000 waard, maar als de door Dassault ontwikkelde technologie effectief is, is deze niet onbetaalbaar.
Hoeveel kan een aandrijflijn voor een auto (motor + versnellingsbak) bovendien waard zijn? 2000 €? 3000 €?
Om nog maar te zwijgen van het feit dat we ons in gebruik op het brandstofverbruik bevinden.
Hun Cleanova heeft een range extender met een generator aan boord en 20L brandstof.

Anders hebben ze de technologie ontwikkeld en wachten ze nu op een fabrikant die zegt: "OK, ik heb interesse, laten we gaan".
Maar het is waar dat sommige meer enthousiast zijn over het nemen van risico's op de aandelenmarkt dan technologische avonturen ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/10/08, 07:52

De 2L hdi / cdi-motoren waren duurder (althans bij de lancering): het was meer tussen de 5 en 6000 €. Het hangt tenslotte af van of u het hebt over kostprijs of marktwaarde. Ik heb altijd gehoord dat er in de auto een coëfficiënt van 6 was tussen verkoopprijs inclusief belasting en kostprijs.

Anders vind ik de zin die hij zegt:

Wanneer u een thermische auto koopt, koopt u niet de bijbehorende brandstoftank ...


Als ik het goed begrijp, heeft hij het over de kosten van de auto (standaard) van ongeveer 8000 € (minder complex dan een thermische auto) en 1000 tot 1100 € jaarlijkse huur (het budget voor 700 tot 800L brandstof ).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 22/10/08, 09:57

Hallo allemaal,

Dassault staat erom bekend geen woorden te hakken en meteen ter zake te komen.

Cleanova-technologie is vanuit elk gezichtspunt meer dan relevant. Het is ook ontwikkeld, in ieder geval veel betrouwbaarder dan de eerste directe hogedrukinjecties die echter zonder veel voorzorgsmaatregelen op de markt werden gebracht.

Maar vergeef Dassault voor het niet willen bouwen van een assemblagefabriek als er al heel klaar zijn in Frankrijk (Flins, Sandouvilles, Sochaux ...

En vergeef de fabrikanten voor het niet begrijpen van het belang van het vormen van hybride-serie partnerships omdat ze het te druk hebben met het berekenen van hun sociale plannen om naar de landen van het Oosten te verhuizen.

En vergeef onze overheden voor het vinden van 100 miljard euro elke ochtend voor de banken, en slechts enkele tientallen miljoenen om schoon transport te subsidiëren.

Vergeef, vergeef ... :P
0 x
Beeld
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 22/10/08, 10:05

Ja, Christophe, we kopen de tank niet met de nieuwe auto, maar uitgestelde kosten blijven een kostenpost.

Met de cijfers die we hebben, moet het economische belang vandaag nog worden aangetoond.

150 km autonomie, 1000 cycli (gegarandeerd voor een gemiddelde gebruiker), dat maakt een batterij voor 150.000 km wat niet slecht lijkt ....

8.000 € batterij, dat maakt ons 5,33 € voor 100 km waaraan we 1 € elektriciteit moeten toevoegen, d.w.z. met brandstof van 1,4 € per liter een equivalent verbruik van 4,5 l / 100, dat is om te zeggen wat dit soort auto zou doen met een warmtemotor. Het zou zelfs veel minder doen als hij op de "elektrische stijl" zou rijden (ik heb geoefend!)
Niet genoeg om het kanon af te vuren ...

8.000 € is zo'n bedrag dat in de lucht wordt gegooid, maar dat waarschijnlijk in het begin zal worden geverifieerd en een introductie van het "grote publiek" zal voorkomen. Vloten in gevangenschap zullen per definitie worden geleid door mensen die het hebben opgelegd en die geen specifieke motivatie hebben. Je moet zien hoe ze het deden bij de eerste pogingen ... Het goede resultaat is niet gegarandeerd.

Vooral sinds dewe negeren dat de vergelijking wordt gemaakt tussen een product met hyperbelasting en het andere dat dat niet is. In deze berekening belastingen voor de elektrische oplossing moeten worden toegevoegd, omdat de consument ze in elk geval betaalt.

We zijn daarom verre van te spreken over een sector die werkt en de resterende vorderingen op het gebied van batterijen zullen nog heel lang in het nieuws blijven.

Ik zou kunnen toevoegen aan het risico om voor een maniakmono (!) Te worden genomen, die als de elektrische auto is gedimensioneerd om 2 keer minder energie te verbruiken, we alles delen door 2, inclusief en vooral de prijs van de batterij, en daar hebben we een toegankelijker en nuttiger aanbod voor energievraagstukken.
We zouden hetzelfde resultaat hebben met een andere motor, maar uiteindelijk, als we door de elektrische moeten gaan om inkrimping toe te geven, waarom niet.
De Amerikanen kochten PRIUS en niet 308 of C4, wat ook zou hebben gedaan om hun HUMMER te vervangen en hen minder zou hebben gekost, dus ...

Het is om deze redenen dat ik zei dat het stom was om te vertrekken van een conventionele doos en dat de onuitsprekelijke Serge een doodlopende weg inslaat ... in supersonisch natuurlijk! Als u de middelen hebt, waarom zou u zich druk maken!

Deze elektrische auto op 1,5 - 2 L / 100 (qua energie-equivalentie) Ik kijk er naar uit, want dan zou ik echt kunnen overwegen om te produceren effectief mijn huidige .... terwijl ik vermijd te worden "aangepakt" met het primaire energieverbruik. Dit geeft mij niet de garantie dat ik niet belast word ...
Ik heb het vanmiddag over micro-warmtekrachtkoppeling met een verlichte verwarmingstechnicus ....
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/10/08, 10:09

Ben Serge Dassault sprak niet van 8000 € batterijpakket maar 8000 € "lege" auto en een huur van 1100 € / jaar batterij ...
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 22/10/08, 11:00

Mijn beste Christophe, bedankt voor het opnieuw luisteren naar de prachtige Serge (van 5 min en 30 s).
Hij praat over de huur en hij zegt verder dat de batterij in serie 4 tot 5.000 € en momenteel 7 tot 8.000 € kost. Wanneer een verkoper u 7 tot 8.000 vertelt, weet u aan welke kant van het bereik het eindigt ...

Maar laten we teruggaan naar de verhuur die je goed hebt gedaan om me eraan te herinneren, omdat het me redt van het nemen van hypothesen die gunstig zijn voor de elektrische oplossing.
Onze nationale Serge vertelt ons ongeveer € 1100 per jaar voor 15.000 km, of € 7,33 per 100 km; of 2 € meer dan in mijn berekening (opzettelijk voordelig voor de elektrische) ...

Calculator vuil !!!!
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/10/08, 11:09

Nou, ik had net geluisterd voordat ik precies plaatste!

Dassault is niet duidelijk ... (al dat het moeilijk te begrijpen is!)

Ik denk dat als hij het heeft over batterij EN huurprijzen het een is gemengd systeem: aankoop-verhuur: u koopt de auto (de basis voor de batterijen) en u huurt de batterijen (die verslijten). Als deze technologie verbetert, kun je de batterijen upgraden! Geweldig als concept!

Want uiteindelijk is een elektrische auto, behalve de batterijen, bijna slijtage-vrij!

Nou, het kan dit zijn dat de boycot door de bouwers verklaart. Hun doel is nog steeds om nieuwe auto's te verkopen ... of veranderen we vaak pkoi-auto? Omdat de motor HS is of de technische controle niet meer doorstaat!

De veralgemening van de elektrische auto zou daarom een ​​aanzienlijk tekort betekenen voor autoverkopers. Ik zet "" omdat ik bij verkopers de hele keten stroomopwaarts van de klant hoor, maar ook degenen die leven van onderhoud! (zeer beperkt op EV's)
0 x
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 22/10/08, 13:06

Christophe schreef:Geweldig als concept!

Ik weet niet meer waar (het ecologische pact van Nicolas Hulot lijkt me), maar ik las een voorstel in de richting van duurzame ontwikkeling, dat bestond uit het vervangen van het eigendom van de goederen van © huuruitrusting:
- De producten moeten dus duurzaam worden ontworpen
- Het is niet langer aan de huurder om storingen, recycling, enz. Te beheren.
- Dit voorkomt ongecontroleerde sloop
- Geen probleem van financiële speculatie, overmatige schuldenlast (in het slechtste geval, als een persoon te veel huurcontract neemt, wordt de apparatuur vroeg of laat bij hem weggehaald, bij gebrek aan alles achteraf kunnen betalen).

Toch is het noodzakelijk om de mentaliteit te veranderen: de Fransen willen bezitten ... het wordt niet gewonnen!
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 22/10/08, 14:18

Ja, je hebt gelijk Christophe, onze vliegtuigfabrikant is niet duidelijk. Het is niet duidelijk als iemand die een bekentenis stottert, dwz de economische doodlopende weg van zijn oplossing (zonder te spreken over de doodlopende weg van het milieu).

Ik heb goed geluisterd, het zegt goed wat ik heb getranscribeerd ...
In zijn geval is het eigenlijk gemakkelijker om de hoed aan traditionele bouwers te dragen door zichzelf te draperen in de rol van geniaal onbegrepen.

Helemaal mee eens Korben Dallas met betrekking tot het kantelen van het onroerend goed van een goed naar het enige genot van het gebruik (wat we vandaag de verhuur noemen). Het is een van de belangrijkste manieren om de hoeveelheid producten en daarmee de ecologische voetafdruk te verminderen.
Natuurlijk kunnen de fabrikanten van de genoemde producten de bittere pil begrijpelijk vinden. Ofwel hebben ze een echt besef van de toekomst en muteren ze in de richting van producten die compatibel zijn met de nieuwe energieaanbieding, of ze klampen zich vast aan de takken, die hen niet zullen gebruiken, omdat ze rot zijn ... ..

We moeten niet bang zijn voor de achterlijke mentaliteit van de Fransen, ze zijn niet dommer dan de anderen. Wanneer hen iets wordt aangeboden dat werkt, springen ze erop (de Vé Lib) of naar binnen (de trams in de grote steden).

Omdat de auto van Monsieur Dassault niet werkt, zullen ze mokken ...
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten