Lang leve de auto!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Vivelauto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 75
Inschrijving: 14/11/06, 12:25

Lang leve de auto!




par Vivelauto » 14/11/06, 13:16

Goedemorgen.

Ik ben een automobilist, daar ben ik trots op. Voor mij is de auto essentieel, ik woon en werk in de regio Parijs en ik heb geen andere keuze dan mijn auto te nemen om naar mijn werk te gaan, anders verdubbel ik mijn transporttijd.

Het openbaar vervoer in Ile de France, dat ze jarenlang heeft gebruikt, is betreurenswaardig:
- reistijd in de voorsteden - waanvoorstellingen in de buitenwijken
- willekeurige beveiliging na 21 uur in veel te veel RER-stations. Tussen 00 en 1997 werd ik tientallen keren lastiggevallen.
- schandalige problemen van terugkerende vertragingen, geannuleerde treinen, onbestudeerde verbindingen, om nog maar te zwijgen van de stakingen die regelmatig het verkeer vervuilen.

Kortom, na verschillende tests is de auto inderdaad de zekerste manier om op tijd te komen en een zekere marge te hebben op mijn schema's.

Ik heb meer dan genoeg van al die goedbedoelende ecologen die duizend mijl verwijderd zijn van de realiteit van de inwoners van Ile-de-France en die ons vertellen hoe we van de top van hun technocratie moeten komen.

Een voorbeeld, een man als Denis Baupin, fileman... http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0 ... 665,0.html - heeft niet eens een autorijbewijs!! Hoe kan zo'n personage de realiteit van autotransport voor Parijzenaars kennen? Een schande ! Ik zou willen dat de vervuiling nog meer explodeert in de hoofdstad om al deze autofoben nog meer te laten zien dat ze op het verkeerde spoor zitten met hun omgekeerde beleid (we ruïneren het leven van mensen VOORDAT ze een serieus alternatief voor de auto aanbieden). .. Maar deze mensen zijn zo fundamentalistisch en zeker van hun feiten dat ze blind zouden zijn voor elke gekwantificeerde realiteit.

Ik ben het meer dan zat om uitgekozen te worden omdat ik mijn auto dagelijks gebruik, terwijl zonder mij en miljoenen andere automobilisten het inkomen van het land door 2 zou worden gedeeld... Ik betaal de TIPP en de btw op mijn brandstof, de btw op de aankoop van mijn wagens, hun onderhoud, hun uitrusting. Ik draag bij aan de ondersteuning van een groot deel van de particuliere of openbare bedrijven in mijn land dankzij de aanzienlijke hoeveelheid directe of indirecte banen die door de auto-industrie worden gegenereerd. Jullie die met de vinger naar ons wijzen, je eigen inkomen is zeer zeker gekoppeld aan de auto op een niveau dat je je niet kunt voorstellen.

Bij de volgende presidentsverkiezingen zal ik stemmen op de minst anti-auto-kandidaat van allemaal, ongeacht zijn politieke label. Ook als hij extreem rechts is. Het zat zijn !

Ik voer campagne in het 15eme-arrondissement in Parijs om mensen aan te moedigen hun auto te nemen door de argumenten die ten gunste van het openbaar vervoer werden aangevoerd, een voor een af ​​te breken.

Ik ben bezig met het opzetten van een collectief voor de verdediging van automobilisten, ik heb veel feedback en steun van mensen die zich net als ik vervelen. En toch behoor ik tot de meest gematigden. Ik pleit niet voor geweld, maar voor tolerantie. Zo organiseren we momenteel met zo'n vijftig man parkeeracties, ondanks de oorlog die het stadhuis van Parijs voert tegen iedereen die in zijn straten wil parkeren. Volledig onsamenhangend beleid, je hoeft alleen maar naar arbeidersbuurten te gaan en de auto's tientallen minuten rond te zien rijden op zoek naar een plek om het te zien... Na een bepaalde tijd is het onmogelijk geworden om te parkeren zonder binnen te zijn overtreding.

We laten ons niet voor de gek houden door milieuactivisten die ons een slecht geweten willen bezorgen met misleidende argumenten en vaak op het ergste niveau van demagogie.

Bedankt dat je me toch hebt gelezen, en ga naar de stembus waarvan ik hoop dat het ongunstig voor je zal zijn.
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 14/11/06, 13:25

Maar goed... waar komt deze rechtszaak vandaan?!
Als er veel mensen zijn die hun ogen open hebben voor de realiteit, dan zijn wij het wel!
We vallen geen mensen aan die auto's gebruiken om zich te verplaatsen, omdat we ons ervan bewust zijn dat dit vervoermiddel voor sommige mensen essentieel is.
We zouden graag willen dat er aandacht is voor het behoud van de ecologie en dat er maatregelen worden genomen om op een meer respectvolle manier voor ons milieu te bewegen, enz...

Uit de bijzondere zorg komt het collectieve belang voort, dat mag niet worden vergeten!
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 14/11/06, 13:28

Ik ken geen pkoi, maar ik weet zeker dat dit onderwerp heel snel zal ontaarden in een gevecht... Maar misschien is dat waar Vivelauto naar op zoek is?
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 14/11/06, 13:31

En het pure en simpele kinderachtige argument van "Ik hoop dat je verliest en je hebt pijn" is treurig zonder naam.
Heb je geen hoop? wil je een fatsoenlijke toekomst voor jou, je familie?

Vanuit politiek oogpunt zal er nooit een Nicolas Hulot als president zijn, want helaas is dit geen zorg die centraal staat in de belangen van mensen (het is op weg om dat gelijkmatig te worden en gelukkig!) en het zou niet geloofwaardig zijn op andere gebieden dan dat wat haar fascineert.

Ik begrijp niet dat we na alles wat is gezegd, onthuld, de rapporten, nog steeds worden aangevallen door dergelijke intentieproeven.
0 x
Samen kunnen we het veranderen
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 14/11/06, 13:32

Ja Christophe, je hebt gelijk, maar het is gewoon mijn bloedkant.
Ik kon dit niet laten passeren...
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Vivelauto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 75
Inschrijving: 14/11/06, 12:25




par Vivelauto » 14/11/06, 13:38

Christophe schreef:Ik ken geen pkoi, maar ik weet zeker dat dit onderwerp heel snel zal ontaarden in een gevecht... Maar misschien is dat waar Vivelauto naar op zoek is?


Nee, ik heb niets tegen je, ik vraag gewoon wat meer openheid en logica van je.

Stel geschikte oplossingen voor alvorens de auto te veroordelen.
Ik vraag dat alleen om mijn auto in de garage te laten staan, maar die mogelijkheid heb ik niet.

Een klein voorbeeld: Corbeil-Essonnes - Bretigny sur Orges, departement Essonne. Met de auto is het 17 minuten. En met RER? Minstens driedubbel! Met heel weinig treinen! Is dat je alternatieve oplossing? Als dat zo is, is uw strijd tevergeefs, mensen zullen hun auto nooit loslaten...
0 x
Vivelauto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 75
Inschrijving: 14/11/06, 12:25




par Vivelauto » 14/11/06, 13:39

saveplanet schreef:En het pure en simpele kinderachtige argument van "Ik hoop dat je verliest en je hebt pijn" is treurig zonder naam.

Ah, maar ik heb het alleen over politieke nederlaag voor uw ideeën! Ik wil niemand kwaad doen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 14/11/06, 13:41

Maak je geen zorgen, het zal de overwinning zijn van het zegevierende kapitalisme en de lobby's, daar maak ik me geen zorgen over...

Ter informatie, als het niet indiscreet is, wat is dan uw beroep?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 14/11/06, 13:42

Vivelauto schreef:Stel geschikte oplossingen voor alvorens de auto te veroordelen.
J


URL? : Cheesy:

Ik geloof dat u ons voor ecologen houdt (en daarom oordeelt als) terwijl wij (tenminste ik) econologen zijn... Wij zijn niet tegen technologie, integendeel... maar tegen blokkades om de belangen van een minderheid te verdedigen. ..

Ik raad u aan om, voordat u antwoord geeft, dit artikel te lezen (dat alleen mij bezighoudt):
https://www.econologie.com/definition-de ... es-12.html
Dernière édition par Christophe de 10 / 06 / 08, 14: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Vivelauto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 75
Inschrijving: 14/11/06, 12:25




par Vivelauto » 14/11/06, 13:45

saveplanet schreef:Politiek gezien zal er nooit een Nicolas Hulot als president zijn

Nog steeds blij ! :schok:

saveplanet schreef:Ik begrijp niet dat we na alles wat is gezegd, onthuld, de rapporten, nog steeds worden aangevallen door dergelijke intentieproeven.

En het verslag van de forse stijging van de vervuiling in Parijs sinds de komst van het sinistere trio Delanoe/Contassot/Baupin: heb je het gelezen?
Maar ook hier ben je blind voor de realiteit, je begint met te voorkomen dat mensen verhuizen (wat toch een fundamentele vrijheid is) voordat je ze andere coherente oplossingen aanbiedt.
Zelfs het tegenovergestelde resultaat van wat u zoekt, doet u niet buigen of beseffen dat u niet de goede kant op gaat en dat u uw zaak eerder veroordeelt dan verdedigt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten