6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je kunt in- en uitstappen waar je maar wilt!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 14/02/20, 18:40

Thibr schreef:geen fysica maar de elektronische voedingscomponenten en de servo om alles aan te sturen : Wink:


Ik weet niet of er de afgelopen 30 jaar zoveel belangrijke ontwikkelingen op het gebied van vermogenselektronica zijn geweest ...

Door nadelen omdat er betere batterijen en super condos zijn ....

In termen van energiebeheer en investeringskosten, denk ik dat een ingebouwde batterij om een ​​microhybride te maken die de energie van X-remmen opslaat (met X <5) om de volgende start te helpen in plaats van op het netwerk te pompen is veel beter dan netwerkinjectie ... AMHA!

Thibr schreef:net alsof je de mogelijkheid hebt gehad om waterinjectietests te herhalen, zou het veel gemakkelijker zijn om elektronica de operatie te laten optimaliseren dan in 2001.


Daar ja, met de Arduino en co doen we wonderen tegen een gereduceerde prijs!

En het is nooit te laat om te handelen: er is (minstens) 100 jaar olie (ja!)!

Thibr schreef:de enige keer dat ik deze trein gebruikte, ging hij kapot :( en we gingen te voet naar beneden : Mrgreen:


Geen geluk maar het was een mooie wandeling !!

Ik denk dat het deze zomer een paar weken na mijn bezoek kapot is gegaan ... : Cheesy: )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 14/02/20, 18:50

Patrice072LeMans schreef:Energiebesparing omdat 2 keer minder stops.
Economie van het aantal treinen, omdat ze een gemiddelde snelheid hebben van 50% sneller.

Geanimeerde half-trein simulator


Nou ik geef toe, zelfs met de animatie vind ik het altijd moeilijk om het concept te begrijpen ...

Om meer overtuigend te zijn, zou het niet mogelijk zijn om passagiers aan de simulator toe te voegen (eenvoudige pixels die de treinen binnenkomen en verlaten) (die min of meer willekeurige routes en volumes hebben als in het echt ??) en te vergelijken met halve roeiriemen? 8)

Ik zie dat je talent hebt om te programmeren ... het zou in je snaren moeten zitten!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 14/02/20, 19:07

Als je zoiets zou kunnen coderen, beloof ik dat iedereen de waarde van je idee zou begrijpen: nieuw-transport / simulator-of-verkeer-road-to-parameter-variabele t16309.html
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Bardal » 14/02/20, 19:43

Maar, Patrice072, op deze video stopt de hoofdversnelling slechts eenmaal op 3 stations ...
En om een ​​goede reden, anders zou er telescoop zijn ... !!!

Nou, ik stop daar, het is nog steeds een van deze briljante uitvindingen zonder grote toekomst, omdat onverenigbaar met logica. Er zijn er zoveel ...
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par ENERC » 14/02/20, 19:45

Voor het terugwinnen van remenergie is het probleem niet technisch, maar gerelateerd aan veiligheid: als iemand niet twijfelt dat een remtrein sap op de rails stuurt.
Jongens / meisjes die op het circuit in Parijs vallen, het is elke dag. Het ergste is om tussen de trein en het platform te glijden. het doet pijn - om nog maar te zwijgen over de paniek dat de trein weer op gang komt met de buik ingeklemd tussen het schroot en het beton.

Als u energie wilt terugwinnen, moet u al platformgevels installeren zoals op L-1 en L-13.

Het idee dat de metro niet op alle stations stopt, lijkt goed, maar in feite is er op piekmomenten een metro om de 90 seconden tot maximaal 3 minuten, afhankelijk van de lijnen. De drukke rijen hebben moeite om de 90 seconden vast te houden vanwege de tijd om het vee te legen en te vullen (200+ mensen vertrekken en evenveel terug).
Met treinen die ass to ass zijn, is het idee niet speelbaar.

Het is nog erger met de RER A, waarbij de chauffeurs de seinsystemen uitschakelen en bijna in contact komen met de voorste trein nog op het perron. het verstopt bij de ingang van de platforms.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par sicetaitsimple » 14/02/20, 20:36

ENERC schreef:Het idee dat de metro niet op alle stations stopt, lijkt goed, maar in feite is er op piekmomenten een metro om de 90 seconden tot maximaal 3 minuten, afhankelijk van de lijnen. De drukke rijen hebben moeite om de 90 seconden vast te houden vanwege de tijd om het vee te legen en te vullen (200+ mensen vertrekken en evenveel terug).
Met treinen die ass to ass zijn, is het idee niet speelbaar.
Het is nog erger met de RER A, waarbij de chauffeurs de seinsystemen uitschakelen en bijna in contact komen met de voorste trein nog op het perron. het verstopt bij de ingang van de platforms.


Ah, iemand die niet op de elektrische trein speelt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Remundo » 14/02/20, 21:04

energieterugwinning onder remmen kan worden gedaan in batterijen als u geen injector op de rails wilt, maar dit punt is slechts secundair,

Met dank aan Patrice voor zijn animatie. : Idee:
https://www.econologie.com/file/transpo ... sur_2.html
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par GuyGadebois » 14/02/20, 21:08

Remundo schreef:energieterugwinning onder remmen kan worden gedaan in batterijen als u geen injector op de rails wilt, maar dit punt is slechts secundair,

Inderdaad, het is secundair!
De dag dat we de energie terugkrijgen tijdens de versnelling, zal er een waanzinnige sprong voorwaarts plaatsvinden.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par sicetaitsimple » 14/02/20, 21:13

Remundo schreef:energieterugwinning onder remmen kan worden gedaan in batterijen als u niet op de rails wilt inspuiten, maar dit punt is slechts secundair, l

Als het één cyclus per station is, gaan de batterijen niet lang mee.
0 x
Patrice072LeMans
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 12/02/20, 20:01
x 5

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Patrice072LeMans » 14/02/20, 21:50

Laten we het voorbeeld nemen op station B:
Treinen 1, 2, 3 rijden allemaal om de 10 seconden.
10 s later stopt trein 4 (BD) aan het hoofd van station B. Degenen die naar het station willen gaan B of D 20 seconden omhoog gaan
Tien seconden later stopt trein 10 (BC) achter station B.
Degenen die naar het resort willen gaanB of C20 seconden omhoog gaan
10 s later vertrekt trein 4 (BD) na een stop van 20 s
10 s later vertrekt trein 5 (BC) na een stop van 20 s.
10 s later stopt de trein (AB) aan het hoofd van station B. Degenen die naar het station willen gaan A of B 20 seconden omhoog gaan

Al met al was het nodig 100 s voor de 6 treinenpasseren.
Een andere set van 6 treinen kan direct volgen.
Subways, in plaats van er naartoe te gaan 22 kmhgemiddelde circuleren bij 33 kmh in Parijs
1 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten