6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je kunt in- en uitstappen waar je maar wilt!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9773
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par sicetaitsimple » 13/02/20, 19:00

Laten we de dappere, hardwerkende man nemen die vroeg begint. Hij woont vlakbij station B, en hij moet naar het volgende station "A", dus 3 stations verder. Het is cool, slechts 3 metrohaltes, dus het begint bij "B", gaat door "C" en "D", en stopt bij de volgende "A". In de regio Parijs vereerde iedereen dat.
Ah, geen geluk, hij is niet fut-fut..... Dus hij staat bij zonsopgang op om de eerste metro te nemen, maar de eerste 3 gaan onder zijn neus door zonder te stoppen!
Eindelijk zijn er 2 op een rij die stoppen, maar pech, hun volgende stop is "C" of "D", niet de volgende "A"....
En geen geluk voor hem, als hij stopt bij "C" of "D", zal hij geen match hebben voor de volgende "A"!

Daar hebben we een monument! De riemen zouden niet langer op vloeibare stikstof hoeven te lopen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 13/02/20, 19:32

sicetaitsimple schreef:(...)

Daar hebben we een monument! De riemen zouden niet langer op vloeibare stikstof hoeven te lopen!


Ik beken dat je me hebt vermoord! PTDR! : Cheesy:

Daar spreek ik lunches!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Remundo » 13/02/20, 22:06

voor het lachen zouden animaties veelzeggender zijn.

er is ongetwijfeld een spel van "kat en muis" tussen de riemen.

wat de kosten van chauffeurs betreft, is het niet noodzakelijkerwijs onbetaalbaar, vooral omdat we de lijnen kunnen automatiseren

wat betreft de kosten van het materiaal, niet vanzelfsprekend dat het duurder is.

wat de energieaspecten betreft, als de treinen minder hobbelige cycli hebben, is het a priori minder energieverbruik, en we mogen niet vergeten dat er recuperatie is tijdens het remmen (wanneer de ene trein remt, start de andere weer op, vandaar de interesse van kat en muis spelletjes op de rails)

Voorlopig blijf ik nieuwsgierig naar de ideeën van Patrice.
0 x
Beeld
Patrice072LeMans
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 12/02/20, 20:01
x 5

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Patrice072LeMans » 13/02/20, 22:38

Om "sicetaitsimple" te beantwoorden:
« de dappere, hardwerkende man die vroeg begint. Hij woont in de buurt van station B, en hij moet naar het volgende station "A" Hij ziet twee treinen tegelijkertijd aankomen, BD aan de kop van het station en BC aan het einde van het station, dus als hij naar B, C, D wil, kan hij op een tweetrein stappen. Maar helaas moet hij wachten tot de volgende trein naar A gaat die 2 minuten later passeert...

Om "izentrop" te beantwoorden, " 2 halve treinstellen in plaats van een grote, maar in dit geval ook 2 locomotieven en 2 machinisten » maar de automatische metro's hebben geen bestuurder meer en al één motorwagen per wagon, we zijn niet meer in 1900...

Om "bardal" te beantwoorden " Als een halve metro een metro volgt die stopt op een station waar hij niet stopt, hoe doet hij dat dan? Springt hij eroverheen? Hij duwt hem ? … Het diagram laat duidelijk zien dat metro's nooit verdubbelen.

Het voordeel is inderdaad dat twee treinen tegelijkertijd aankomen en in 3/4 van de stations kunnen gaan, het volstaat om aan de kop van het station of aan het einde van het station te plaatsen... voor het laatste kwartaal, we wachten op de volgende trein.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 13/02/20, 22:54

Remundo schreef:en we moeten niet vergeten dat er herstel is tijdens het remmen (als een trein remt, start de andere weer, vandaar de interesse van kat-en-muisspelletjes op de rails)


Er is veel minder energieterugwinning in het spoor dan men zou denken...

Als er in totaal 10% is, denk ik dat het enorm is...

Wat het diagram betreft, ik zal het morgen op de server zetten!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Remundo » 14/02/20, 00:21

Normaal gesproken zijn metro's uitgerust met omkeerbare stroommachines, remmen injecteert kracht op de rails, acceleraties en rijden met constante snelheid trekken er stroom uit.

het zou goed zijn om de technische mening van de machinisten van de RATP over dit onderwerp te hebben.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 14/02/20, 00:34

normaal gesproken ja..in theorie ja...in de praktijk is het veel minder geoptimaliseerd dan dat...de hitte van de metro is een aanwijzing...als het zo geoptimaliseerd was zou het niet zo erg opwarmen!

Ik denk dat het vrij eenvoudig is om er wat informatie over te vinden.

Ik zou ook erg benieuwd zijn naar het verbruik van een metro in wh/passager.km op jaarbasis en alles inclusief (stations, conso. bijgebouwen...)... je kunt het vergelijken met je gte!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 14/02/20, 00:56

Makkelijk...de RATP verbruikt...1,4 miljard kwh per jaar, waarvan 62% alleen al voor de metro!! 1 miljard kWh is 1 TWh...dat is 1000 uur productie van een kernreactor...ongeveer... : Cheesy:

Nu nog de jaarlijkse km.passagier vinden en dan hebben we het antwoord...Ik voorspel een goede > 100 Wh/km.passagier!

https://fr.wikipedia.org/wiki/Alimentat ... o_de_Paris

In 1900 verbruikte de Parijse metro drie miljoen kilowattuur elektriciteit en in 1994 meer dan een miljard kilowattuur12. In 2004 was het jaarverbruik van de Parijse metro gelijk aan dat van een stad met 120 inwoners000.
In 2008 bedroeg het energieverbruik van de RATP 1,4 miljard kWh per jaar, ofwel het equivalent van het jaarlijkse elektriciteitsverbruik van een stad met 350 inwoners, zoals Nice. Het benodigde elektrisch vermogen tijdens piekuren bedraagt ​​000 megawatt (MW)260.
Aandeel energieverbruik door tractie (69,7%)
Metro: 40,6%
RSP: 27,8%
Tram: 1,3%
Aandeel van het energieverbruik door verlichting, ventilatie, roltrappen, liften, enz. (30,3%)
Stations en tunnels: (21%)
Administratieve gebouwen: (3,7%)
Busnetwerk: (3,6%)
Workshops: (2%)
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Bardal » 14/02/20, 01:03

Patrice072LeMans schreef: ... / ...
Om "bardal" te beantwoorden " Als een halve metro een metro volgt die stopt op een station waar hij niet stopt, hoe doet hij dat dan? Springt hij eroverheen? Hij duwt hem ? ... Het diagram laat zien dat metro's nooit verdubbelen.
... / ...


Ik vermoedde een beetje... : Twisted:

Op dezelfde manier zal geen enkele trein de andere duwen of eroverheen springen, behalve een ongeval natuurlijk... Wat betekent dat, in het beste geval, de "winst" voor 1 passagier de tijd is die nodig is voor een station, niet meer... Dit alles tegen de prijs van een complexiteit en kosten vermenigvuldigd met twee...

Inderdaad, misschien met een beetje vloeibare stikstof...
0 x
Patrice072LeMans
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 12/02/20, 20:01
x 5

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Patrice072LeMans » 14/02/20, 06:14

Om "bardal" te beantwoorden, Wat betekent dat in het beste geval de "winst" voor 1 reiziger de tijd is die nodig is voor een station, niet meer.
De winst zal zijn om 50% sneller te reizen, omdat elke trein gemiddeld maar eens in de 2 stopt.
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten