6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je kunt in- en uitstappen waar je maar wilt!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: 6 Halve Metro's die stoppen bij 2 van de 4 stations, maar je kunt in- en uitstappen waar je maar wilt.




par Christophe » 13/02/20, 09:05

Niet beter, ik heb moeite met het begrijpen van het concept!

Aan de andere kant begreep ik dat we hier zeker de titel hebben van het meest gecompliceerde onderwerp in de geschiedenis hiervan forum! : Cheesy:

Een animatie zou veel helpen om opeenvolgende schetsen te begrijpen of eenvoudiger...

Maar over het algemeen is het in de natuurkunde beter om een ​​grote nuttige massa te verplaatsen (inclusief accelereren, remmen, etc.) dan 2 1/2 nuttige massa... en 2 de helft kost meer dan 1... dus 1 + 1 is niet gelijk aan 2!

Dit is de reden waarom vrachtschepen veruit de beste verhouding tussen laadvermogen en verbruik hebben...

Dus waarom geen doorlopende metro? Het heet... een loopband! : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par izentrop » 13/02/20, 10:48

Niet alleen de titel, het is de gasfabriek die het toch al ingewikkelde beheer nog ingewikkelder maakt... Ik weet niet zeker of dat de RATP interesseert, die al een beroep moet doen op grote computers om een ​​continue stroom te beheren die wordt geconfronteerd met alle gevaren: mens, veiligheid, machineonderhoud , storingen, stakingen....
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par sicetaitsimple » 13/02/20, 11:03

Je bent hard voor innovatieve mensen!

Het is nog steeds heel praktisch: de man die (bijvoorbeeld maar voor de rest hetzelfde) van A naar B wil, zolang hij maar pech heeft en ‘zijn’ halve metro voorbij komt als hij op het perron komt, hij moet wachten tot er 5 “halve treinen” passeren. Het is een geweldige tijdbesparing!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 13/02/20, 11:07

En verdubbel de menselijke kosten van chauffeurs (al hoog bij RATP : Cheesy:), bijna een verdubbeling van de onderhoudskosten...en minstens 50% meer investering voor de vervoerde passagier! Kortom, ik heb moeite met het begrijpen van het economische belang... van de halve metro.

Aan de andere kant kunnen metro's (klassiek) met gedeeltelijke/geoptimaliseerde/sequentiële stop interessant zijn, maar zoals je zegt izy, ik denk dat dit al is getest door de RATP!

Het lijkt mij ook dat de zeldzame keren dat ik de Parijse metro nam, we toevallig 1 of 2 stations oversloegen (niet in aanbouw)...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 13/02/20, 11:11

sicetaitsimple schreef:Je bent hard voor innovatieve mensen!

Het is nog steeds heel praktisch: de man die (bijvoorbeeld maar voor de rest hetzelfde) van A naar B wil, zolang hij maar pech heeft en ‘zijn’ halve metro voorbij komt als hij op het perron komt, hij moet wachten tot er 5 “halve treinen” passeren. Het is een geweldige tijdbesparing!


Bedankt, ik begin het punt hiervan te begrijpen: het is duurder voor de operator en langer voor de gebruiker...: Mrgreen: : Oops:

Verdomd, stop dan, we gaan er weer uitzien als schurken! : Roll: : Roll: : Roll:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par izentrop » 13/02/20, 11:21

Al moeten met dit soort autonome shuttles, kleiner dan de trein, vaker gestopt kunnen worden, ook bij staking. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par GuyGadebois » 13/02/20, 13:43

Het lijkt op een cannabis delirium, dit verhaal!
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par Christophe » 13/02/20, 17:47

Op verzoek van Patrice heb ik een diagram aan het eerste bericht toegevoegd...

Hij stuurde me een animatie in html-formaat met de ruwe animatieformules erbij, waaaw (alsof dit onderwerp nog niet ingewikkeld genoeg was!)....we zullen proberen om te zetten naar .gif...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par sicetaitsimple » 13/02/20, 18:14

Christophe schreef:Op verzoek van Patrice heb ik een diagram aan het eerste bericht toegevoegd...


Het is een bekend feit dat koeien graag naar voorbijrijdende treinen kijken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je gaat aan en uit waar je maar wilt!




par GuyGadebois » 13/02/20, 18:27

sicetaitsimple schreef:Het is een bekend feit dat koeien graag naar voorbijrijdende treinen kijken...

Vooral in de metro.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten