Wheel Worcester

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 29/01/09, 15:30

Weten we zeker dat het echt is? Ik googelde het, slechts honderd antwoorden, en bijna alleen uitvinders van onontwikkelde machines.
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 29/01/09, 18:19

+1 Hydraxon

Tagor schreef:
misschien kunnen we over deze zin mediteren
Nobelprijs Werner Heisenberg



Nobelprijs zijn verhindert niet om onzin te praten ....

Ook om te mediteren.

: Cheesy:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 29/01/09, 20:13

highflyaddict schreef:Nobelprijs zijn verhindert niet om onzin te praten ....

Ook om te mediteren.


we kunnen geen nobelprijs hebben en onzin praten
het is gewoon een kwestie van perspectief
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 06/02/09, 01:06

Hoe dan ook, voor iedereen die een beetje natuurkunde kent, Heisenberg is post-Nobel. Je specificeert niet dat Einstein een Nobelprijs is, veel Nobelprijzen zijn niets vergeleken met hem.

Hetzelfde voor Heisenberg. Vergeleken met hem zijn de Nobelprijzen sinds het begin van deze eeuw grappen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 06/02/09, 02:08

Dus ik herformuleer:

Heisenberg of Einstein zijn (of wie het ook is) sluit onzin niet uit.

: Cheesy:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 09/02/09, 10:20

Soms onzin praten.

Maar het komt veel vaker voor dat zinnen ten onrechte worden toegeschreven als een slecht argument van autoriteit, of uit hun verband worden gehaald op een manier die laat zien dat je de oorspronkelijke betekenis niet hebt begrepen!

Het ergste is natuurlijk Einstein: elke zin over wetenschap waarvan de auteur vergeten is, wordt aan Einstein toegeschreven.
0 x
bosgump
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/02/10, 17:32

eenvoudig systeem om te testen voor harry




par bosgump » 02/02/10, 18:23

Ik heb dit draadje met veel interesse gelezen.
Harry's prototype is veel te ingewikkeld om te maken.
Het zou gemakkelijker zijn om iets heel eenvoudigs en "onevenwichtigs" te bouwen om te laten zien dat het systeem ondanks de schijn niet kan werken:

Laten we een wiel nemen met 4 spaken, aan het einde van elke spaak zit een hamer of beter gezegd een massa. Deze massa is gearticuleerd en met een ratelsysteem aan de spaak bevestigd, wat betekent dat de massa maar in één richting kan draaien. Elke massa bevindt zich dus in een identieke positie wanneer het wiel draait.Elke massa is hellend en zorgt ervoor dat het wiel met de klok mee draait. Aan de rechterkant is de massa verder van de rotatie-as verwijderd dan aan de rechterkant.
Dus, zal draaien of niet draaien???
Beeld
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 02/02/10, 21:43

Draai niet!

Geen enkele behoefte om uit te leggen waarom en verzanden in een eindeloze discussie!

Degenen die denken dat het gaat werken, moeten gewoon een prototype maken als ze tijd te verliezen hebben!


Ik heb alles geprobeerd en het mocht niet baten!
:x
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 03/02/10, 22:38

Als je een steen op de top van een berg vindt, denk je dan dat de energie die hij heeft van zijn positie op de top afhangt van de manier waarop hij op deze positie is gekomen?
0 x
Tot ziens!
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 04/02/10, 14:33

Bonjour à tous,

Ik citeer Capt_Maloche:
je zult zelf kunnen zien dat de som van de krachten nul is, en dat het in beweging ronduit negatief is.


Ik kan het mis hebben, maar een som van negatieve kracht betekent dat er een kracht in de tegenovergestelde richting is, toch?
Bedoelde je negatieve energie, wat betekent dat als het wiel in beweging wordt gezet, het energie verliest totdat het terugkeert naar zijn beginpositie, de stop.

Maar als je het woord kracht correct gebruikt, dan denk ik dat het wiel maar in de tegenovergestelde richting draait.


Let op, ik bevestig niets, ik wil alleen uitleg over wat u hebt aangegeven.

Ik zou graag een prototype willen maken, gewoon om te zien wat het oplevert... maar gezien de precisie die nodig is, heb ik daar het budget niet voor.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten