Verbeter de prestaties van generatoren

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
PIEDALU
x 17

Verbeter de prestaties van generatoren




par PIEDALU » 10/11/13, 20:06

Dag

Ik ben blij om hierover te vinden forum de mogelijkheid om ideeën uit te wisselen over bovenunitaire machines.
Ik weet zeker dat er superuniteit bestaat. Het is nog niet efficiënt genoeg om ons te bevrijden van conventionele energieën.
Het feit dat oliemaatschappijen geld kunnen verdienen met wat er nog beschikbaar is, blokkeert zeker de ontwikkeling van overuniteit.
Ik ben het niet eens met de redenering dat vrije energie regeringen niet interesseert omdat het gratis is. Ik weet zeker dat ze ons ervoor zouden laten betalen. Dit zou een meevaller zijn voor de overheidsfinanciën.
Wij betalen bijvoorbeeld onroerendgoedbelasting, waarbij bij de berekening bepaalde beglazingscriteria worden meegenomen. Wij betalen dus voor de dag die gratis is.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat het de moeite waard is om naar oplossingen voor schone energie te zoeken.
Het is met dit in gedachten dat ik dit aan u voorleg en hoop op uw mening over een idee dat ik uitleg in het document dat ik in deze boodschap zal proberen op te nemen.

Salutations

Ps: Ik zal niet altijd beschikbaar zijn op internet. Ik vraag om uw geduld met mijn antwoorden in het geval dat het onderwerp u interesseert.

https://www.econologie.info/share/partag ... 7rfkSr.doc
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Verbetering van de efficiëntie van alternatoren




par moinsdewatt » 11/11/13, 12:09

piedalu schreef:Ps: Ik zal niet altijd beschikbaar zijn op internet. Ik vraag om uw geduld met mijn antwoorden in het geval dat het onderwerp u interesseert.



Nee, dit onderwerp is voor ons niet bijzonder interessant.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 11/11/13, 12:24

Ongeacht de fundamentele vraag wat de onlogica van een energie is krassen, nodig ik je uit om na te denken over de (potentiële!) gevolgen van oneindige en gratis schone energie.
Ze zouden oneindig veel verwoestender zijn dan degenen die we kennen.
Dit als commentaar op wat je schrijft:
...ik denk dat het de moeite waard is om naar oplossingen voor schone energie te zoeken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Verbetering van de efficiëntie van alternatoren




par sen-no-sen » 11/11/13, 13:19

piedalu schreef:Ik weet zeker dat er superuniteit bestaat.


Hallo Piedalu!

Ik wil absoluut uw verlangen naar superuniteit niet uitdoven, maar weet dat dit een volledige schending is van de wetten van de thermodynamica en het principe van behoud van energie.
De wetten van het heelal zijn nauwkeurig afgestemd en die zijn in het belang van de structuur ervan!

Zoals Ahmed zei: het gebruik van onbeperkte energie zou de mensheid en de biosfeer de facto naar haar ondergang leiden!

De kwestie van vacuümenergie is echter – vanuit theoretisch oogpunt – buitengewoon interessant, omdat we niet mogen vergeten dat ons materiële universum blijkbaar voortkomt uit een niet-materiële kwantumfluctuatie.
Ik denk echter niet dat een vaag gepruts (zonder schade te willen veroorzaken, want ik ben zelf een klusjesman!) de fundamentele wetten die het evenwicht van ons universum garanderen, terzijde kan schuiven.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 11/11/13, 15:34

Het feit dat de bovenunitaire energie niet:
nog niet efficiënt genoeg
weerspiegelt alleen de confrontatie van dit verlangen met de fysieke beperkingen die worden aangehaald Sen-no-sen...
Nu is het verstandig om ons vanuit dit verlangen (het verlangen) af te vragen wat energie voor ons betekent en waarom het een kwestie vertegenwoordigt die ons zo nauw aan het hart ligt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/11/13, 18:04

ahmed hello
Ik nodig je uit om na te denken over de (potentiële!) gevolgen van oneindige en gratis schone energie.
Ze zouden oneindig veel verwoestender zijn dan degenen die we kennen.

helemaal! Kijk maar eens naar de algehele houding van mensen ten opzichte van overvloedige, maar beperkte, huidige energieën. Aan de andere kant zou de vruchtbare verbeeldingskracht van sommigen het alleen maar mogelijk maken om dit in geld uit te drukken omdat deze ‘zogenaamde superunitaire energieën’ alleen werken met ‘machines’ die door fabrikanten zijn vervaardigd... en ik beschouw hier niet de complottheorieën die erop gericht zijn het voorkomen van mogelijke "exploitatie" van dit soort energie. Kortom: gelukkig zijn degenen die er niet in geloven talrijker dan degenen die erin geloven, net zoals degenen die niet geloofden in de mogelijkheid om zware machines te laten vliegen en een aantal andere prestaties die de verbeelding te boven gaan tegenover de realiteit en de bewijsmateriaal zorgt ervoor dat zijn tegenstanders liegen.

De wetten van het heelal zijn dat wel fijn afgesteld en die in deintérêt zelfs de structuur ervan!

De 'gelovigen' in een grote architect van het universum konden niet beter zeggen! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/11/13, 18:09

niet efficiënt? als er superuniteit zou bestaan, ook al zou die niet erg efficiënt zijn, dan zouden we die overal gebruiken, en zouden we de lage prestaties ervan compenseren met de hoeveelheid

maar helaas is er in het echte leven geen supereenheid die werkt... je kunt het altijd geloven... maar ik geloof alleen wat ik zie

alle andere energiebronnen zijn haalbaar in kleine experimenten... de enige energie die niet gemakkelijk haalbaar is op kleine schaal is kernenergie (en gelukkig is het te moeilijk voor doe-het-zelvers)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/11/13, 19:00

Janic schreef:De 'gelovigen' in een grote architect van het universum konden niet beter zeggen! : Cheesy:


Of het nu gaat om “de wetten van de natuurkunde”, of “de natuur de dingen goed doet”, of zelfs het werk van een “grote architect” doet er niet toe, het is gewoon een kwestie van het lezen van rasters die specifiek zijn voor elke persoon, afhankelijk van zijn geloof en zijn niveau van begrip.

Het geloof in supereenheid is een vorm van wetenschappelijk messianisme: onbeperkte energie zal ons van alle problemen bevrijden en ons naar een betere wereld brengen, een paradijs...
Het transhumanisme is gebaseerd op hetzelfde standpunt...
Dit herhaalt over het algemeen de clichés van het economisch messianisme over exponentiële groei.

Wat leren de wetten van de thermodynamica ons hierover? (of natuurwetten, wetten van het universum, of goddelijke wetten enz.
..., het is aan jou om het leesrooster te kiezen dat je leuk vindt...)

Hoe meer energie we hebben, hoe meer we geneigd zijn deze te gebruiken.
Hoe meer we energie verspillen, hoe meer we veranderen rapidement onze omgeving.

Dit laatste punt is essentieel, omdat de biologie een bepaalde tijd nodig heeft om te evolueren.
Gezien de technische evolutie lijkt het er echter op dat de biologische evolutie (het leven) het niet langer kan bijbenen... dit leidt tot een fenomeen van massale uitsterving.
Dit is wat we al bijna een eeuw weten: de huidige uitstervingsfase van het Holoceen, een direct gevolg van buitensporige energiedissipatie.

Om een ​​dergelijke brutale wijziging van het milieu te compenseren, stellen technowetenschappers maar één ding voor: het milieu opnieuw aanpassen, en dus GGO's, synthetische biologie en transhumanisme!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
PIEDALU
x 17




par PIEDALU » 12/11/13, 00:02

Dag

Bedankt voor uw antwoorden, het spijt me voor "lessdewatt"
Ik ben het in grote lijnen eens met al uw opmerkingen.
Wijsheid, solidariteit en de afwezigheid van hebzucht zouden de problemen van tekorten al lang geleden hebben opgelost, afgezien van natuurrampen.

Het universum dat zo nauwkeurig gereguleerd is, zou ons echter alleen een bewustzijn hebben gegeven om uiteindelijk niet meer te zijn dan de gelijke van een sprinkhaan. Hoewel ik de plaats van de sprinkhaan in het universum respecteer.

Zonder in de hemel op aarde te geloven, wilde ik gewoon technisch advies.
Zinloze hoop, want waarom nadenken over een utopische theorie?
Het lijkt een beetje op deze vraag: waarom, als er in onze echte wereld geen superuniteit bestaat?
Omdat we in dit geval met betrekking tot de eeuwigheid niet meer zouden bestaan, als we toevallig hadden bestaan.
Hoewel er een uitweg is met de immateriële kwantumfluctuatie die het materiaal beïnvloedt.
De grens tussen het materiële en het immateriële maakt een persoonlijke lezing mogelijk.
Dit is een zeer uitgebreid, vrijwel onbeperkt onderwerp.

Dankzij jullie reacties ben ik er toch in geslaagd om onbeperkt te benaderen.
Zonder u te willen beledigen, want uw opmerkingen, die ik goed heb verwerkt, doen mij oprecht een stap terug doen, maar ondanks mijn 64 jaar ben ik een onverbeterlijk kind gebleven.


Ik ga een paar dagen weg.

Salutations
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 16/11/13, 12:57

???
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten