Ultra Max Power Development in Bangladesh

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 30/12/13, 20:15

Ahmed schreef:Sen-no-senIk denk niet dat deze obsessie zo oud is als de wereld; verwar je niet met die van de automaten die de slaven zouden vervangen Aristoteles?


Aristoteles heeft expliciet geleerd dat eeuwigdurende beweging alleen mogelijk was in het interstellaire veld, dus het idee is niet nieuw!

Het eerste onderzoek naar een perpetuum mobile (historisch bekend) hebben we te danken aan de hindoe-geleerde Bhascara.
Het idee werd vervolgens rond 1200 door de Arabieren overgenomen voordat het zich naar Europa verspreidde... tot op de dag van vandaag!


raymon schreef:

Ik begrijp de thermodynamica, maar kun je zeggen dat alles wat je om 20 uur op TF1 wordt verteld waar is, of in ieder geval niet is gemanipuleerd?


Denkt u, gezien het immense potentieel van onbeperkte energie, dat de machthebbers zo’n gouden gans terzijde zouden hebben gelaten?

Bovendien blijft geen enkel wetenschappelijk onderzoek lang ongepubliceerd; het lijkt vreemd genoeg dat wanneer wij iets ontdekken, een andere onderzoeker, vaak aan de andere kant van de wereld, uiteindelijk ontdekt wat vaak goed bewaakt wordt door het andere team (voorbeeld van Bom A en H).
Thermodynamica is veel meer dan een simpele relatie tussen een warme en koude bron, het is ook de motor van ons universum en de garantie voor de goede werking ervan!


Zullen we op een dag niet kunnen zeggen dat Einstein ongelijk had, of in ieder geval niet alles begreep?


Het is duidelijk dat Einstein slechts een klein deel van de werkelijkheid heeft verklaard, sterker nog, de relativiteitstheorie is niet verenigbaar met het indeterminisme van de kwantumfysica, maar dit bevestigt de pseudo-theorieën van de wetenschapper niet.

We zullen binnenkort (binnen 100-200 jaar?) bijna alles in het universum kunnen verklaren, maar paradoxaal genoeg niet in staat de reden voor dit bestaan ​​te verklaren.

Etienne Klein zei erover: "de theorie van alles is niet de theorie van alles".

Bestaat donkere materie?

De meningen zijn verdeeld, een groeiend aantal wetenschappers gelooft dat donkere materie niet bestaat, en dat dit een fout zou zijn bij het interpreteren van het huidige theoretische raamwerk... wacht maar af!

Leven we in de loop van de tijd echt in een universum in 3 of 4 dimensies?


Onze huidige kennis laat 4 dimensies zien (1 van tijd en 3 van ruimte).
De snaartheorie postuleert niettemin het bestaan ​​van dimensies die oplopen tot 10 of zelfs 26 dimensies!
Sommige wetenschappers gaan nog verder en geloven dat noch ruimte noch tijd als zodanig bestaat, maar als een bijproduct van de werkelijkheid (een idee dat lang geleden werd verdedigd in hindoeïstische teksten!)


Waarom de theorie vóór de praktijk stellen.
Over het algemeen is het tegenovergestelde het geval: de theorie wordt geboren uit de praktijk, maar als we bij de kwantumdimensies aankomen is het noodzakelijk om onze toevlucht te nemen tot theorieën, omdat het niet langer mogelijk is de aard van de werkelijkheid te observeren. geval met onderwerpen als zwarte gaten en de oerknal.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 30/12/13, 21:16

Hoe oud dit idee ook is, ik geloof dat we een speculatieve benadering (in de oorspronkelijke betekenis van het woord) niet moeten verwarren met de zeer moderne fascinatie voor een oneindige (zelfs nutteloze) mogelijkheid om de natuur te vernietigen...

Voorts Aristoteles spreekt over eeuwigdurende beweging, maar niet over een ‘vrije’ energiebron (ik ben het ermee eens dat hij nogal vage ideeën over dit onderwerp had!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 30/12/13, 21:39

Ahmed schreef:Hoe oud dit idee ook is, ik geloof dat we een speculatieve benadering (in de oorspronkelijke betekenis van het woord) niet moeten verwarren met de zeer moderne fascinatie voor een oneindige (zelfs nutteloze) mogelijkheid om de natuur te vernietigen...


Vanuit wetenschappelijk oogpunt is de term oneindig onzin...
Per definitie heeft oneindigheid geen limiet, het is daarom onmogelijk om het te meten, tenzij je tijd hebt die zelf oneindig is, wat een absolute onmogelijkheid betekent!
Het is daarom verboden om binnen het kader van de wetenschap over oneindige energie te spreken.
Deze term is gereserveerd voor de metafysica.
Ter herinnering: het grootste aantal dat het universum kan produceren is 10 tot de macht 80...dit is bij benadering het aantal atomen in het universum!!!

Bovendien is de ‘vrije energie’ van fans van superunitaire machines niet gratis, integendeel.
Omdat het inderdaad mogelijk is om energie uit een vacuüm te halen, maar dit is alleen mogelijk door een initiële hoeveelheid energie te verbruiken die groter is dan de uiteindelijke output...
Aan de andere kant kunnen we vrijelijk de energie van de zon opvangen...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
surunitairedream
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/11/12, 10:23




par surunitairedream » 31/12/13, 08:46

Sen-no-sens > ""Omdat het inderdaad mogelijk is om energie uit de leegte te halen, maar dit is alleen mogelijk door een initiële hoeveelheid energie te besteden die groter is dan het eindresultaat..."""

xxxxxxxxxx

ah, ah, ah, wat lach ik om al jullie collegiale begrip om een ​​waarheid te verdedigen die alleen in jullie gedachten zit in de ‘routekaart’-modus!

De leegte, de wind...om een ​​parallel te trekken...:

Ja, een zeil uitstrekken onder de wind om door de wind te worden voortgeduwd, vergt inderdaad inspanning. het is ook mogelijk om dezelfde wind te gebruiken om het zeil te hijsen!

>de leegte als energiemiddel en ook de leegte als middel om zichzelf in de toestand van deze actie te brengen.

Maar goed, hier loop ik het risico dat ik je dwing om na te denken, en opeens zit het niet in je gewoonten, het loopt het risico je nieuwe jaar te verpesten!

Gelukkig 2014 voor jullie allemaal!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 31/12/13, 18:31

Wij hoeven geen enkele waarheid te verdedigen, zij verdedigt zichzelf: feiten zijn koppig!

Waarom zoveel minachting? Zou dit de essentie van uw betoog kunnen zijn?

Wat mij betreft, het stoort mij helemaal niet dat je in supereenheid wilt geloven en erover wilt praten. 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 31/12/13, 18:51

surunitairedream schreef:ah, ah, ah, wat lach ik om al jullie collegiale begrip om een ​​waarheid te verdedigen die alleen in jullie gedachten zit in de ‘routekaart’-modus!

De leegte, de wind...om een ​​parallel te trekken...:

Ja, een zeil uitstrekken onder de wind om door de wind te worden voortgeduwd, vergt inderdaad inspanning. het is ook mogelijk om dezelfde wind te gebruiken om het zeil te hijsen!



Wind is een thermodynamisch fenomeen dat ontstaat door fusie (zon).
Wat de menselijke actie van het installeren van een zeil betreft, het is ook een thermodynamisch fenomeen van biologische oorsprong, maar mogelijk dankzij dezelfde zon door middel van fotosynthese...

>de leegte als energiemiddel en ook de leegte als middel om zichzelf in de toestand van deze actie te brengen.


Ook is het interessant om af en toe je hoofd leeg te maken! : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten