Vers nieuws van Padawan

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 05/02/09, 10:12

Hallo,
en als u nu "exact" (indien mogelijk) de configuratie van uw oprit in de simulatietool invoert, komen de resultaten overeen met de experimentele metingen.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

complexe simulatie




par Padawan » 05/02/09, 10:36

hallo
een laboratorium doet dit met mij! omdat er te veel variabelen zijn voor mijn kleine software...
We zullen zien....!
0 x
Terug naar de toekomst
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 05/02/09, 11:05

Het zou interessant zijn... als het uiteenloopt!! (simulatie en experimenten)
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

spiraalvormige oprit




par Padawan » 05/02/09, 11:44

Het ‘mijn stokpaardje’-experiment
je hebt zojuist mijn verbazing begrepen tijdens mijn prestaties...
Ik ga op mijn nieuwe stijgende spiraalvormige helling kijken of alles goed gaat!
A+
0 x
Terug naar de toekomst
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6929
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 05/02/09, 11:49

dank u Padawan details, op uw video, op uw toekomstige spiraalvormige helling
en uw demonstraties in het algemeen.
0 x
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 05/02/09, 13:55

Mooie Padawan-aanpak!
Wat mij bevalt is de eenvoud van uw systeem. Voor mij is de magnetische motor 100% haalbaar, maar de schoolopmaak is krachtig: thermodynamica wordt voor mij gebruikt om thermische verschijnselen te beschrijven en daarmee het huidige economische systeem als we verder gaan......
In mijn tests was ik ver genoeg gekomen om overtuigd te worden en ook heel, heel woedend! :
Mijn mening: de rotor moet gemaakt zijn van ijzeren elementen.
de vaste stator moet de magneten hebben. Mijn idee was om de motor ver genoeg te kunnen "lanceren" om de "negatieve" krachten door de versnellingskracht te overwinnen, om deze negatieve krachten te beperken. Ik gebruikte wijnfleskurk die "het magnetische veld blokkeert". Het enige probleem is de grote sterkte van de magneten, dus je moet een zeer ervaren experimentator zijn, anders moet je een eenvoudige computersoftware ontwikkelen met alle krachten die kunnen bepalen waar de magneten moeten worden geplaatst.
Op dit moment heb ik dit terzijde gelegd, want zelfs als het me zou lukken zou het niet genoeg energie opleveren. Daarom geef ik er de voorkeur aan een zonneschotel te ontwikkelen die een eerste stap zal zijn naar energievrijheid. Naar mijn mening zal de magnetische motor binnen een paar jaar zeer wijdverspreid zijn dankzij het inzicht van mensen zoals Quartz bij voorbeeld

A +
Chris
Dernière édition par chrisleblay de 08 / 02 / 09, 02: 27, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/02/09, 19:08

Eigenlijk stel ik de vraag die ik aan het begin stelde: wat zou er gebeuren als we aan het einde van de race de magneten zouden weghalen zodat de zwaartekracht het over kon nemen? (waardoor zou de bal kunnen vallen en weer in het circuit terechtkomen?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
jys17
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 04/02/09, 22:42




par jys17 » 05/02/09, 20:49

Hallo allemaal,

Als we aan het eind van het parcours de magneten zouden verwijderen zou de bal minder aangetrokken worden en iets eerder in het parcours stoppen, dat denk ik Padawan zal niet het tegenovergestelde zeggen of ik begrijp niets meer van magneten :schok:
In ieder geval een hele mooie video, er zit veel werk achter, wanneer komt de video over de stijgende helicoïdaal uit? :?
0 x
Het geheim is de openheid van het systeem
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

bravo




par Padawan » 05/02/09, 21:49

Bravo voor je inzicht!
eigenlijk is er 1 maand werk aan om mijn oprit en het gaspedaal perfect te laten werken omdat ik te veel op mijn simulatiesoftware vertrouwde en "crack" realiseer ik me dat dit niet de realiteit is als ik experimenteer???
Dus ja, we kunnen de snelheid variëren met permanente magneten dankzij een zeer nauwkeurige configuratie (binnen + of - 1 mm nauwkeurigheid), ja het is heel precies! is het niet !
wat betreft het sluiten van de oprit, wacht op de spiraalvormige oprit en mijn metingen op de "Flash Magnet Ball"
Ik zal je iets uitleggen wat oude onderzoekers met mij deden toen ze mijn helling zagen... het is heel interessant!!! Maar
geduld A+
Niet alle materialen hebben hun mogelijkheden onthuld! Dat is alles wat ik kan zeggen!
vriendelijke groeten
0 x
Terug naar de toekomst
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6929
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 06/02/09, 21:39

Goedenavond gezelschap

Omdat ik over de apparatuur beschikte, herhaalde ik de ervaring van Padawan, geïnspireerd door de modelelementen.

Ingeklemd tussen 2 flenzen van harde schijven, zijn 14 magneten (cilinder 10-10 / N38) in een spiraal (9 mm/slag) gerangschikt, over 7/8 van de omtrek.
De bal (Sphere 15 / N38 / 14 gram) is ook een neo, die op de rand van de kolven circuleert.

De opstelling van de magneten is niet perfect, vanwege de onnauwkeurigheid van de spiraal, gaten van 10 in een verrot stuk hout.
Zonder snelheid heeft de bal een lichte inkeping, vanwege de vrije ruimte van 4 mm tussen de cilinders.

Het plaatsen van extra magneten op de leest van de race helpt niet veel, de bal stopt nog steeds op de leest...
:D
Geen grap, met 2 of 4 extra magneten stopt de bal al eerder.

Nou, er is niets nieuws. :|
-----
Omdat ik niet kan filmen, beschrijf ik de bijzonderheden:
Beeld
We zien de 14 magneten in een spiraal, ingebed in een stuk hout.

Beeld
Grenspositie van D en de bal, op 4 uur, waar de bal vanzelf omhoog gaat, zonder voorafgaande zuiging.

Gele sticker (D) = positie van de startmagneet (het dichtst bij het midden van de schijf)
Rode sticker (A) = positie van de terminalmagneet van de oprit (8 mm verwijderd van het midden vergeleken met de gele).
Gemagnetiseerde schijf in verticale positie. Draairichting met de klok mee.

Als ik de bal direct boven D plaats, tot 4 uur, gaat hij rond naar A.
Echter, D op 6 uur (laagste punt) gaat de bal rond, alleen als ik hem voor D leg en laat zuigen.

In dit idyllische geval: aanzuiging van de bal vóór punt D op 6 uur + de bal stijgt vanzelf op dankzij de nog steeds verre helling + hij overschrijdt 12 uur met een bepaalde snelheid (die echter langzamer gaat), maar met geaccumuleerde energie uit de zwaartekracht + gaat het terug naar beneden en versnelt het dankzij de kortere helling en de geaccumuleerde energie.

Zelfs in dit geval loopt hij vast bij aankomstpunt A (gelegen om 4 uur).
Zonder verder te gaan, om de lus opnieuw te starten...

:pijl: Dus deze "smot", met een eenvoudige progressieve helling met identieke magneten, met behulp van magnetische zuigkracht, de rotatie-energie, de zwaartekracht, slaagt er niet in om verder te gaan dan de laatste magneet op de helling.
Om dit te bereiken is er iets dat niet in het lied wordt gezegd...
Beeld
---
PS: In horizontale positie, door een sterke impuls aan de bal te geven, maakt hij op de uitwerpgrens 2 tot 3 omwentelingen, en gemakkelijker tegen de klok in (in een afnemende helling)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten