De surunité bestaat ...

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

par gegyx » 10/04/06, 01:14

Econology schreef:De vraag is: wie heeft het gezien? Naar mijn mening niet veel mensen... Kijken of misschien de "UFO-jagers" hihihihihi : Mrgreen:

Er zit er een op jouw Forum... Zou volgen! : Cry:

vragen om noorden.
Wat hij veroorzaakt, lijkt overdreven verenigd ... een motoraccu, een motor, een dynamo.

https://www.econologie.com/forums/energie-el ... t1565.html
0 x
lordm
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/02/05, 11:41

par lordm » 10/04/06, 10:47

Salut!

Voor mij komt de perpetuum mobile het dichtst in de buurt van de klok van James Cox (1760) die loopt op een kwikkolom. Deze kwikkolom (of ballon in een modernere versie) reageert op veranderingen in de omgevingsdruk of temperatuur, waardoor het kwikvolume verandert, dat kan worden teruggewonnen in de vorm van mechanische energie.

Maar nogmaals, de energie wordt van buiten het systeem gehaald.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

par gegyx » 10/04/06, 11:34

Ik denk dat het juist is om te denken dat het over-unitaire niet bestaat.
Wat momenteel over-eenheid wordt genoemd, is een energieverhouding, input/output, groter dan één; maar volgens de huidige wetenschappelijke kennis...
Het is legitiem om te denken dat een onbekende externe energie zichzelf uitnodigt in de "buitengewone machines" om het rapport ten goede te komen.
"Vacuümenergie", Ether, Orgone, radiogolven, paranormaal begaafd, magnetisme...
Al deze energieën komen van elders en zijn nog niet opgesomd, noch opgehelderd door de officiële wetenschappen. We twijfelen er niet aan dat dit op een dag zal gebeuren, en dan zullen het "normale" verschijnselen zijn.
Het gebruik van de potentiële energie van een mineraal is geen supereenheid, maar restitutie.
Een machine vervaardigen die een onbekende energie Z, N of X opvangt... is geen over-eenheid, het is een potentiële, latente energie nemen die ergens anders is; en waarom niet in een parallelle wereld en een andere dimensie.
-------------------
Aan de andere kant de automaat Michaelkha, lijkt interessant, omdat het slechts een beroep doet op twee bekende, antagonistische natuurkrachten: de zwaartekracht en de krachten van Archimedes.
Daarom denk ik dat het evenwichtig is, maar het zal nooit overunitair zijn.
Aan de ontwerper, om het prototype te maken en de wereld te laten zien dat het voor altijd werkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

par Cuicui » 10/04/06, 14:50

heer schreef:Salut!

Voor mij komt de perpetuum mobile het dichtst in de buurt van de klok van James Cox (1760) die loopt op een kwikkolom. Deze kwikkolom (of ballon in een modernere versie) reageert op veranderingen in de omgevingsdruk of temperatuur, waardoor het kwikvolume verandert, dat kan worden teruggewonnen in de vorm van mechanische energie.

Maar nogmaals, de energie wordt van buiten het systeem gehaald.


Een atmosferische drukmotor! Niet slecht. Jammer dat de drukwisselingen niet heel snel gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure

par vincent27 » 10/04/06, 14:52

Hallo allemaal,

Ter verduidelijking: energie wordt gedefinieerd door werk dat in een bepaalde periode wordt gedaan.

Arbeid wordt bepaald door de werking van een kracht langs een verplaatsing.
Bijvoorbeeld: potentiële energie is het werk van de zwaartekracht op een bewegend object,
Warmte wordt gedefinieerd door de trilling (beweging) van moleculen in een lichaam.

Ik denk dat alles wat we op aarde kunnen doen is energieën omzetten in machines om de gewenste energie uit te voeren:
bewegende warmte,
De ene beweging binnen de andere beweging,...
beweging in elektriciteit,
Energie van fusie of kernsplijting in warmte dan elektriciteit.
Elektrische energie (beweging van elektronen) in …

Over-eenheid bestaat daarom niet en ik geloof dat een kracht geen energie is (voor de verhalen over zwaartekracht of de stuwkracht van Archimedes).
Niets gaat verloren, niets wordt gecreëerd, alles wordt getransformeerd.

Het doel is daarom om "hernieuwbare" energieën te gebruiken, dwz waarvan de gebruikstijd overeenkomt met de tijd van transformatie door de natuur.
Het probleem met olie is dat het in een paar minuten kan worden getransformeerd, terwijl de natuur er duizenden jaren over deed om de eerste transformatie door te voeren. Hetzelfde geldt voor kernenergie.

Ze moeten daarom ofwel "onbewerkt" (zonne-energie, wind) ofwel transformeerbaar in de menselijke tijd (biomassa, bacteriën, enz.) kunnen worden gebruikt.
Zonne-energie (wind uit dezelfde bron trouwens) is DE energiebron die de aarde ter beschikking staat. Onze aarde wordt bewaterd door de zon, of we dat nu leuk vinden of niet, en of we het nu gebruiken of niet, het wordt ons door de zon gegeven.

Dit is mijn mening die alleen mij bindt, tot later
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

par Christophe » 10/04/06, 15:09

gegyx schreef:Er zit er een op jouw Forum... Zou volgen! : Cry:

vragen om noorden.
Wat hij veroorzaakt, lijkt overdreven verenigd ... een motoraccu, een motor, een dynamo.

https://www.econologie.com/forums/energie-el ... 65-10.html


Mwarf...Ik heb deze discussie gemist...Ik zal het inhalen...maar ik heb al een zekere vrees aangezien deze Teremetz me al verschillende keren heeft gecontacteerd zodat ik "adverteer" voor zijn sites die niet echt relevant zijn. ..

ps: ik heb Septentrion op zijn plaats gezet https://www.econologie.com/forums/energie-el ... 65-20.html
Dernière édition par Christophe de 13 / 11 / 08, 21: 34, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

par Christophe » 10/04/06, 15:11

gegyx schreef:Wat momenteel over-eenheid wordt genoemd, is een energieverhouding, input/output, groter dan één; maar volgens de huidige wetenschappelijke kennis...


Precies... bijvoorbeeld, een kernreactie zou minder dan 200 jaar geleden als superunitair zijn beschouwd...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

par Christophe » 10/04/06, 15:12

gegyx schreef:Aan de andere kant de automaat Michaelkha, lijkt interessant, omdat het slechts een beroep doet op twee bekende, antagonistische natuurkrachten: de zwaartekracht en de krachten van Archimedes.
Daarom denk ik dat het evenwichtig is, maar het zal nooit overunitair zijn.
Aan de ontwerper, om het prototype te maken en de wereld te laten zien dat het voor altijd werkt.


Hoe kun je een interessante uitvinding vinden die nooit zal werken? :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

par Christophe » 10/04/06, 15:17

vincent27 schreef:Het probleem met olie is dat het in een paar minuten kan worden getransformeerd, terwijl de natuur er duizenden jaren over deed om de eerste transformatie door te voeren. Hetzelfde geldt voor kernenergie.


1) Naar schatting heeft het 420 miljoen jaar geduurd om de oliereserves te produceren die we in minder dan 3 eeuwen zullen verbranden...

2) Dit is slechts één aspect van het probleem...(het ecologische gedeelte) Ik denk dat er een even ernstig probleem is: het economische aspect. In werkelijkheid; al onze moderne economieën zijn gebaseerd op het 'te gelde maken' van olie. In die zin denk ik zonder veel fouten dat het einde van olie het einde zal betekenen van het "extreme kapitalisme" dat we momenteel kennen... Hoe brutaler het einde, hoe groter de economische catastrofe...

vincent27 schreef:Zonne-energie (wind uit dezelfde bron trouwens) is DE energiebron die de aarde ter beschikking staat. Onze aarde wordt bewaterd door de zon, of we dat nu leuk vinden of niet, en of we het nu gebruiken of niet, het wordt ons door de zon gegeven.


Olie is niets meer dan zonne-energie..."concentraat"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure

par vincent27 » 10/04/06, 17:02

Absoluut, het is een hernieuwbare energie als het 420 miljoen jaar duurt om het te consumeren...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 151 gasten