Drie-takt magnetische motor

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 12/08/08, 01:34

Bonjour à tous, :D

Bon Taramop, ik ga daar naar kijken voor de software,

A +++
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Marcel2940
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 14/08/08, 22:15
Plaats: En 33 12




par Marcel2940 » 14/08/08, 22:21

En als je luchtdruk in de zuigers hebt gebruikt: er is geen veer nodig, en als je een elektronisch systeem gebruikt, is het veilig voor magnetische interferentie.
0 x
taramop
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 19/12/07, 21:46
Plaats: lot




par taramop » 15/08/08, 13:33

Hallo Marcel
een persluchtsysteem om de luiken te bewegen :schok: interessant idee : Idee:
Ik zie momenteel niet echt hoe ik het moet doen, maar het is interessant :schok:
aan de andere kant houdt dit in dat de zuigercilinders waterdicht zijn en ik ben bang dat dit veel vermogen zal opvreten : Cry:
Het moet toch niet al verschrikkelijk zijn? :onheil: :?
0 x
Marcel2940
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 14/08/08, 22:15
Plaats: En 33 12




par Marcel2940 » 15/08/08, 15:41

Als ik het goed begrijp, zijn de prestaties te danken aan de kracht van de magneten, en ik kwam dit tegen forum hier: http://forums.futura-sciences.com/thread45397.html. Hoe krachtiger de magneet, hoe groter de efficiëntie. Ik realiseer me dat als we de druk van de zuigers gebruiken, dit veel efficiëntie zou verliezen, maar als je een Hall-effectsensor zou willen gebruiken, zal deze zeker worden verstoord door magnetische interferentie (en daar moet zijn). Er kan alle elektronica in worden opgeborgen en er zitten redelijk nauwkeurige druksensoren in die niet veel druk vergen, of zelfs een klep die een schakelaar indrukt.
0 x
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 15/08/08, 22:22

Een veer aan één kant van de sluiter en een systeem dat de wrijving beperkt tussen de sluiter en zijn verdringer (type met kogellagers).

Of een luik dat aan beide uiteinden is doorboord

Een terugkeer van de sluiter komt overeen met een terugkeer van de zuigers, het volstaat om deze cyclus aan de zuigers aan te passen.

Omdat je sluiter slechts 5 mm dik is, mag deze niet te veel kracht op de zuigers verbruiken
0 x
taramop
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 19/12/07, 21:46
Plaats: lot




par taramop » 16/08/08, 12:39

hi to all

Om je te antwoorden Marcel:
Ja, de magneten die zich op de kop van de zuigers bevinden, zullen behoorlijk krachtig zijn (de zuiger heeft momenteel een diameter van 40 mm, maar zou kunnen evolueren naar een diameter van 60 mm)
als je naar een magneetreferentie in deze stijl kijkt
http://www.supermagnete.de/fre/more_pic ... 60-06-30-N
als je de kracht ziet die vrijkomt (ongeveer 124 kg in contact met een stalen plaat), kun je je voorstellen wat de afstoting tussen twee magneten zou kunnen zijn : Cheesy: .
De rest van het ontwerp moet immers voortkomen uit de keuze van de magneten :frons: .
- slag van de zuiger tussen het bovenste en onderste dode punt (de intensiteit van de afstoting neemt af met het kwadraat van de afstand als mijn herinneringen niet te verrot zijn)
(maximale afstoting in hoge pm en minimum in lage pm)
-dimensionering van de krukas om deze kracht te recupereren :schok:
-dikte van de sluiter (afhankelijk van het materiaal) :?
-magnetische isolatie van de cilinders van elkaar om elke interactie te vermijden tussen de ene zuiger die omhoog gaat en de andere die omlaag gaat :?

Volgens het concept wordt de sluiternok voorlopig bediend door de twee krukassen. Maar ook dat kan evolueren.

voor Harry:
ja in de simulatievideo die ik heb gemaakt worden de luiken door een virtuele veer tegen de nokken gebracht.
Het ligt voor de hand dat microkogellagers de plaats zullen innemen van de spaken op de luiken (te moeilijk om te doen voor de simulatie)

Daarna moet ik erin slagen om op de pc te simuleren met de software die goed werkt, de moeite die het kost om de sluiter eruit te halen die zich tussen de twee magneten zal bevinden en alle magnetische beperkingen en krachten die deze op het model kan genereren, afhankelijk van de gekozen materialen (Daarvoor heb ik een beetje software gekregen (nogmaals bedankt Bruno) maar op dit moment kan ik er niet veel mee berekenen)

In principe is er nog werk om over te gaan naar een prototype : Lol: .
0 x
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 18/08/08, 12:31

Ik zie dat je solide werken of soortgelijke software gebruikt, wat betekent dat je bedreven moet zijn in technisch tekenen of zelfs in het vervaardigen van objecten.

Hoe gaan we van een gedegen fabriekstekening naar de machinale productie van het onderdeel?
0 x
taramop
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 19/12/07, 21:46
Plaats: lot




par taramop » 18/08/08, 13:45

Hallo allemaal

Om je te antwoorden, Harry, ik heb absoluut geen idee hoe ik van het 3D-model naar een numeriek besturingsprogramma moet gaan :? :? Ik denk dat je speciale 3D-bewerkingssoftware moet doorlopen : Lol: , maar ik ben in een goede positie om hulp te vragen in mijn box (luchtvaart S/T)
Ik moet toegeven dat ik mezelf de vraag nog niet heb gesteld. : Lol: .

Maar gezien de onderdelen op dit moment denk ik dat het met een goede 2D tekening en een goede conventionele freesmachine wel mogelijk moet zijn om dit te kunnen doen :D . (afgezien van de camera's misschien :onheil: ).

Anders is de software goede software
Het is me eindelijk gelukt om Bruno's kleine software werkend te krijgen : Mrgreen: maar voorlopig ben ik nog maar net begonnen, dus geen resultaat :x
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 24/08/08, 19:06

hallo

heb jij deze video van stephan hartmann al gezien?

http://video.google.de/videoplay?docid= ... 3936115731
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/08/08, 00:06

ACH! Che vindt het niet leuk als er een batterij in een superunit-machine zit

om terug te keren naar de "magnetische" zuigermotor, zou een mechanisch veersysteem heel goed de inspanningen kunnen compenseren die nodig zijn voor de beweging van de "luiken"

Heb je trouwens de test gedaan die ik je 2 pagina's hierboven heb voorgesteld?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten