Reactie Focardi-Rossi: is koude fusie?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/07/13, 11:50

[...] Je suis ami van de technisch directeur van [...] die mij eerde met een demonstratie van de reactor [...] R5, R6, E-chat [...] Indrukwekkend

Vermenigvuldiging van versies maakt niet uit, er komt al maar één geloofwaardige versie uit!

Vermenigvuldiging van links, altijd naar dezelfde sites... Hoe heet het?

Wat is het echte doel van dit draadje?

koortsachtige activiteit [...] donderende aankondigingen [...] "zakelijke" indicatoren van geloofwaardigheid [...] menselijke passie [...] kans om te grijpen [...] samenvatting voor besluitvormers [...]

... een echte VRP-taal, maar wat heeft dat met wetenschappelijke feiten te maken?

Het beweert “nieuws zijn"of een “samenvatting voor beslissers”" Maar totale stilte over grote wetenschappelijke bezwaren zoals het niet uitzenden van gammastraling (want niet waargenomen) waar zou een dergelijke omzetting van nikkel in koper toe moeten leiden, als dit soort resultaten zou opleveren!

Dus voordat je – zogenaamd – gaat klagen”dat er geen debat zou plaatsvinden", moeten we misschien oppassen dat we de essentiële inhoud ervan niet ontwijken. En vooral om de omkering van de bewijslast te stoppen, dank je.

raymon schreef:Voor degenen die geïnteresseerd zijnrrEr is een interne discussierresante op agoravox en veel links met veel technische informatie.

... en nog steeds geen objectieve elementen, het wordt strrest!
0 x
Géronimodu92
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 24/10/12, 08:36




par Géronimodu92 » 23/07/13, 15:24

Stressvol voor jou Obamot, niet voor ons.
Als je er niet in gelooft, waarom zou je er dan je twee cent in stoppen?
Voel jij je alleen thuis? Omdat je goed bent in proefschriften, schrijf dan een roman over Cold Fusion. haha..
Een beetje nieuws van de Cold Fusion-conferentie aan de Universiteit van Missouri:
http://blogde-jeanpaulbiberian.blogspot ... illet.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/07/13, 18:33

In de eerste plaats is het geen kwestie van "geloof"maar "vaardigheden".

Vaardigheden die bij Géronimodu92 lijken te ontbreken, want dat betreur ik de enige manier die hij vindt om twijfel te blijven aanwakkeren door een link te plaatsen, was om persoonlijke aanvallen opnieuw te lanceren. (De Rossi-buzz dateert uit minstens 1998... wat overeenkomt met de datum die Jean-Paul Biberian aanhaalt, zonder dat laatstgenoemde ook maar het geringste antwoord geeft op de bezwaren in deze draad. Maar goed, het is niet " "slechts een ingenieur" eigenlijk, tenslotte...)

Vaardigheden die bij Géronimodu92 hieronder nog steeds lijken te ontbreken, aangezien hij niet de moed had om op een eerlijke en rechtvaardige manier op het volgende te reageren (hij gaf er de voorkeur aan oneervolle insinuaties te laten vliegen):

Obamot schreef:
Geronimodu92 schreef:Hallo,
Er zijn niet veel mensen voor dit onderwerp.
Niettemin zal ik u een link geven naar de pagina's van Gabriel Lafrénière.
http://www.collectionscanada.gc.ca/eppp ... atiere.htm
Deze onderzoeker stierf te vroeg, wat jammer is omdat hij een visie geeft op het universum en de materie die heel gemakkelijk te begrijpen is.
Geen wiskunde of heel weinig.
Dit is natuurlijk alleen maar theorie, maar mijn diepe overtuiging zegt mij dat het heel dicht bij de werkelijkheid ligt.
Ik lees veel op internet en zijn theorie overlapt vaak met die van andere onderzoekers, met name KELLY. forum nadelen...)
Ik zal je andere links geven, lees eerst goed wat Lafrénière schreef.
HUTCHISON voerde verontrustende experimenten uit op het vernietigen van materie met behulp van trillingsgolven.
Dit alles komt op een vreemde manier samen, alsof het toevallig is.
A bientôt.
Hallo Geronimo :? JA, dicht bij de realiteit, dat is het inderdaad.

Allereerst vond ik het jammer dat er geen positief vervolg op zo'n topic kwam, dus UP!

Het is inderdaad niet uitgesloten om, zowel in de natuurkunde als in de scheikunde, in termen van "golven" te denken, aangezien onderzoekers hier al geruime tijd aan werken. Uiteraard zal dit noodzakelijkerwijs ook gevolgen hebben voor de biologie, maar laten we oppassen dat we op dit gebied niet te ver gaan. Omdat ideologische en zelfs esoterische afwijkingen op de loer liggen en zelden goede adviezen geven om de concepten te behouden “in de nagels van begrip” (of omgekeerd de tegenovergestelde excessen, als we niet ten koste van alles in sciëntisme willen vervallen), bedoel ik een begrip dat binnen ons bereik ligt, maar dat niettemin in alle dingen binnen de grenzen van het begrip blijft - dit om niemand uit te sluiten Maar zonder het “standaardmodel” te willen ontploffen en in plaats daarvan absoluut niets anders aan te bieden – afhankelijk van de buitensporige houding die sommigen mogelijk aannemen: een beetje snel meegesleept door hun enthousiasme, als je begrijpt wat ik bedoel...

De twee visies op wat materie is, overlappen elkaar dus, zonder de een of de ander uit te sluiten (vanuit mijn standpunt en gezien vanuit de uitleg van onze scheikundige).

Dus, vertelde hij me, moeten we ons voorstellen dat deze golven energie zijn (of iets dat daarmee verband houdt). En dat – als we de metafoor willen gebruiken – de golf in een fysisch/chemische reactie “de schop onder de kont» wat de reactie mogelijk maakt (en vooral dat deze wordt geactiveerd). En dit elke keer dat de omstandigheden zich ervoor lenen (ik gaf het voorbeeld van roest in een andere draad, maar om het voorbeeld van atoomreacties te geven: het is natuurlijk wanneer de kriticiteitsdrempel wordt bereikt en overgaat in een kettingreactie die meerdere vormen kan aannemen , maar zonder terug te gaan...).

Dus daar heb je het, je post is ruimschoots gerechtvaardigd, het is op geen enkele manier een ongerijmd idee. Elke dag zijn er nieuwe doorbraken op dit gebied, maar ik herhaal: in plaats van met elkaar in botsing te komen, overlappen deze twee paradigma's elkaar.

Ik zie deze aanpak in ieder geval heel positief.

NB: wat wiskunde betreft, het is slechts een vorm van representatie van de wereld om ons heen, er zijn verschillende benaderingen, ook niets dat onverenigbaar is. Bovendien ‘werkt’ de kwantumfysica. Ik kan de reactie van Plasmanu dus begrijpen.

Bron: https://www.econologie.com/forums/post260220.html#260220

Gezien de beledigingen ad hominem door Géronimodu92 betwijfel ik of zijn doelstelling lovenswaardig is. Ik hoop alleen dat hij zichzelf niet permanent in zijn eigen land heeft opgesloten tegenstrijdigheden ideologisch VS wetenschappers, om uw eigen toekomst niet in deze mate in gevaar te brengen!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 23/07/13, 20:08

Gezien de ad hominem-beledigingen van Géronimodu92 betwijfel ik of zijn doelstelling lovenswaardig is. Ik hoop alleen dat hij zichzelf niet definitief heeft opgesloten in zijn eigen ideologische versus wetenschappelijke tegenstellingen, om zijn eigen toekomst niet in deze mate in gevaar te brengen!



Obamot


Ik zie geen enkele belediging van Géronimodu92!
8)

Gezien de impopulariteit van dit onderwerp, zou ik, als ik jou was, het posten daar vermijden!

En jouw vaardigheden, nou ik zeg BOF!

Dit onderwerp is interessant voor mij en veel andere leden vinden het niet erg, nee, nee, ontkennen, knet, nee zijn het werk van de struisvogel met zijn kop in het zand!
: Mrgreen:

Altijd en voortdurend een slachtoffer in hart en nieren!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 23/07/13, 20:49

[HS-modus aan] Dit onderwerp is echt niet glorieus.... Kom op, ik laat je over aan je gekibbel... [HS-modus uit]
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 23/07/13, 22:18

Je hebt gelijk, dan denk ik dat alles gezegd is...

Als er iets nieuws is ... zullen we een nieuwe openen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/10/14, 21:19

Onderwerp heropend.

2 recensies om te lezen: https://www.econologie.com/forums/post277504.html#277504
0 x
Rical
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 11/05/11, 10:10

Re: Focardi-Rossi reactie: is het koude kernfusie?




par Rical » 07/02/16, 19:59

Ja, er is iets nieuws sinds 1974, Olivier Costa de Beauregard stelde aan Louis Kervran de neutrinohypothese voor om de reactie-energie te leveren of weg te voeren die nodig is voor biologische transmutaties. En reacties als
proton + elektron + neutrino 1 <<==>> neutron + neutrino 2
zijn sindsdien onderdeel geworden van de meeste theorieën over LERN = Cold Fusion = CSMN ...

Maar er is nog een nieuwigheid die uit precies dezelfde tijd stamt, namelijk dat de voorstanders van hoogenergetische reacties deze banale kennis voorzichtig vergeten en gammastraling blijven eisen, terwijl meer dan tien megaonderzoeken wereldwijd neutrino's vanuit elke hoek bestuderen.

Maar dit is allemaal volkomen normaal! : als de voorstanders van hoge energieën hun ‘vergeetachtigheid’ van de neutrinohypothese voor LENR zouden toegeven, zouden ze automatisch beroofd worden van miljarden dollars uit het ITER-project, de kweekreactor enz. enz. Ze zullen zich tot het einde toe verzetten om hun posities en hun inkomen te behouden.

En als deze enorme verspilling waar we allemaal voor betalen stopt, zullen ze schreeuwen over het verlies van banen!
En deze enorme verspilling zal stoppen wanneer 1% van de wereldbevolking LENR gebruikt als bron van thermische en elektrische energie. En het zal onmogelijk worden om het te verbergen.
En dat jaar zal Frankrijk, dat het maximale heeft ingezet op giftige kernenergie, over drie tot tien jaar in een catastrofale economische situatie terechtkomen.

En waarom denk je dat de olieprijs al anderhalf jaar daalt?
Omdat het financiële tijdschrift Oil Price hen op de hoogte houdt telkens wanneer er iets belangrijks gebeurt http://oilprice.com/search/tab/articles/cold_fusion meer dan 20 keer in 2 jaar.
En deze vooruitgang wordt ondersteund door NASA, BOEING en AIRBUS.

Dit industriële veld http://www.lenria.org/#!ecosystem/ckvr is georganiseerd in een supervereniging van onderzoek, onderwijs, ontwikkeling, financiering...
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Focardi-Rossi reactie: is het koude kernfusie?




par moinsdewatt » 07/02/16, 20:03

bla bla bla.
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten