Gifnet en Mahg: gratis energie zal alles veranderen?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/07/12, 08:30

Interessante site:

http://www.energiestadt.ch/f/joomla/
Het lijkt erop dat dit energiedebat vrijwel afwezig is in Frankrijk, terwijl het juist in Duitsland, Zwitserland en veel andere Europese landen sterk onder de aandacht wordt gebracht?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/07/12, 11:44

Obamot schreef:http://www.energiestadt.ch/f/joomla/
Het lijkt erop dat dit energiedebat vrijwel afwezig is in Frankrijk, terwijl het juist in Duitsland, Zwitserland en veel andere Europese landen sterk onder de aandacht wordt gebracht?
Het debat bestaat in Frankrijk, hoewel er weinig publiciteit over is. :?
We kunnen niet eens zeggen dat het wordt onderdrukt door onze nationale petronucleaire lobby's...

Ik keur dit goed mondiale benadering van energie goed uitgedrukt door de naam van de site “Stad van Energie”.

Dit is het element dat ontbreekt in de Franse aanpak.
Afgezien van de Négawatt-associatie wordt perceptie vaak gezien als afnemend, een terugkeer naar de prehistorie... kortom, negatief.

Voor het overige hebben we ADEME, maar dit wordt te veel gekoppeld aan het energieverbruik op land, en misschien een beetje stoffig...

Het concept vind ik ook erg leuk. 2000 Watt die numerieke doelstellingen vaststelt, ook al zijn de verklaringen met betrekking tot deze doelstellingen onduidelijk (jammer).

Er moet rekening worden gehouden met alle energieverbruik (gebouwen, transport, landbouw, industrie).
Ik voer campagne voor elektrisch vervoer en ben aangesloten bij dePROVES.
De uitdagingen van elektrische mobiliteit vertegenwoordigen een verschuiving van direct olieverbruik naar elektriciteitsverbruik, waarvan het gebruik gescheiden zal worden (binnenlands gebruik / transportgebruik) met zeker specifieke belastingen op transportgebruik...
Dat gezegd hebbende, moeten we onszelf nu uitrusten met de meetinstrumenten om het gebruik van elektriciteit te kwantificeren en te kwalificeren, evenals de mix van elektrische bronnen, waarvan het aandeel hernieuwbare energiebronnen moet toenemen met de komst van elektrische voertuigen, wat een van de elementen zal zijn van het intelligente onderling verbonden netwerk (SMART GRID).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 05/07/12, 18:07

Obamot schreef:Moet een beetje parano verlaten ...

Er zijn landen zoals Noord-Korea, of zelfs China en de USSR, die graag superunit-machines hebben, "vrije energie", Etc. Gelooft u niet?

: Mrgreen: Zij die zoveel worstelen met problemen met de energievoorziening....

wat je zegt is onmogelijk,
China bezit een kwart van de Amerikaanse staatsschuld

en de Sovjet-Unie een olieland

Deze landen kunnen dit niet betalen

een kleine fout die je een keeldoorsnede zou opleveren, of zelfmoord met polonium, jouw keuze!

Je zit nog steeds op recordniveau!!
Bent u een ex-communist?
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 05/07/12, 18:45

Citro schreef:
Obamot schreef:http://www.energiestadt.ch/f/joomla/
Het lijkt erop dat dit energiedebat vrijwel afwezig is in Frankrijk, terwijl het juist in Duitsland, Zwitserland en veel andere Europese landen sterk onder de aandacht wordt gebracht?
Het debat bestaat in Frankrijk, hoewel er weinig publiciteit over is. :?
We kunnen niet eens zeggen dat het wordt onderdrukt door onze nationale petronucleaire lobby's...

Ik keur dit goed mondiale benadering van energie goed uitgedrukt door de naam van de site “Stad van Energie”.

Dit is het element dat ontbreekt in de Franse aanpak.
Afgezien van de Négawatt-associatie wordt perceptie vaak gezien als afnemend, een terugkeer naar de prehistorie... kortom, negatief.

Voor het overige hebben we ADEME, maar dit wordt te veel gekoppeld aan het energieverbruik op land, en misschien een beetje stoffig...

Het concept vind ik ook erg leuk. 2000 Watt die numerieke doelstellingen vaststelt, ook al zijn de verklaringen met betrekking tot deze doelstellingen onduidelijk (jammer).

Er moet rekening worden gehouden met alle energieverbruik (gebouwen, transport, landbouw, industrie).
Ik voer campagne voor elektrisch vervoer en ben aangesloten bij dePROVES.



Ja maar!

“vrije energie” vervuilt minder lol
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/07/12, 19:40

Hic vergeet dat hij niet beledigd is.

Als China Amerikaanse schulden in handen heeft... zijn zij dus degenen die het mes bij het handvat vasthouden. Laat hem erover nadenken voordat hij ongerijmdheden uitkraamt!!!

Ik heb het voorbeeld van het communistische blok simpelweg genomen om te reageren op de onmogelijkheid ervan, wat in de redenering werd geplaatst als iets onoverkomelijks en vooral zeer willekeurig!

Maar het is eenvoudiger... Duitsland en Zwitserland hebben ook besloten kernenergie geleidelijk af te schaffen. Het is een volledig democratische beslissing, genomen in volledig soevereine landen! En ook zij streven koste wat kost naar energie-onafhankelijkheid, dus ze zouden ZEER geïnteresseerd zijn... En gelukkig staan ​​ze helemaal niet op slechte voet met de Yankees.

Dus als Hic of wie dan ook een “truc” heeft die werkt... dan raad ik hem/hen aan om deze aan EPFL voor te leggen... Het is zeker dat als het serieus is, ze het zullen testen...ze deden het voor perslucht motoren en zoveel andere dingen:
http://epfl.ch/

Maar om voor EPFL in aanmerking te komen, moet je zeker een grote naam zijn en je niet als een snotaap gedragen tegenover je tijdgenoten (slechts een klein advies).

Omdat deze leraren andere dingen te doen hebben, zoals voor hun leerlingen zorgen : Mrgreen: : Cheesy:

Bovendien is sinds de validatie van de ontdekking van het Higgs-deeltje de hoop op het zien van overtollige of ‘vrije energie’-machines definitief verdwenen (in de zin waarin deze machines waren ontworpen... Helaas!)

PS: nou ja, genoeg grappen, verder heb ik het gevoel dat als sommige mensen zo onaangenaam en respectloos blijven doen, hun verblijf in dit prachtige forum – of wat dan ook, zolang je je maar als een ‘heer’ gedraagt ​​– zou wel eens tot een einde kunnen komen. Gezien?
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 105 gasten