Gedrag van een magnetisch veld in een gesloten omgeving?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Gedrag van een magnetisch veld in een gesloten omgeving?




par netshaman » 04/08/10, 09:05

Hallo econolo van alle soorten.
Nou, daar ga je, vanmorgen toen ik opstond had ik een idee (geen grapje!)
: Cheesy:
Onlangs keek ik naar het experiment van JLN over het "orbo"-effect: een magneet trekt de ferrietring niet langer aan als daarin de deeltjes loodrecht op het veld van de ring worden geheroriënteerd.
Ik vroeg me af hoe het veld van deze magneet zich zou gedragen als we hem zouden insluiten.
Laten we ons een bipolaire magneet voorstellen.
Met twee magneten die we op elkaar plaatsen zodat elke pool elkaar aantrekt, hebben we een soort staafmagneet met 4 polen.
Deze staaf is ingesloten in een ferriettorus die zelf om een ​​koperdraad is gewikkeld.
De 4 polen van de magneet staan ​​in direct contact met de torus.
Als er geen stroom door de wikkeling loopt, wordt het magnetische veld alleen opgesloten in de ferriettorus op de locaties waar de magneet contact maakt, omdat het veld op deze locaties verticaal is.
Wat gebeurt er als we de stroom passeren?
Zal het veld van de magneet vrijkomen en de grens van de torus verlaten, aangezien deze niet langer zijn rol als valstrik zal spelen, aangezien de wikkeling de ferrietdeeltjes zal hebben geheroriënteerd om ze uit het veld van de magneet te verwijderen?
Als dit het geval is, kunnen we op deze manier een nieuw type digitale motor bouwen, waarvan de rotatiesnelheid evenredig is met de frequentie van de stroom die in de wikkeling wordt gestuurd.
Het roterende deel van deze motor zou bestaan ​​uit een ring rond de torus waarin zich verschillende magnetische dipolen zouden bevinden.

Is dit systeem dus levensvatbaar?
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten