Magnetische motoren

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 12/03/10, 10:01

Bernardd, de 'achtervolging', zoals u die goed begrepen heeft, is slechts relatief. Dat is het hele punt van deze mecha, die in mijn ogen ook een bepaalde vorm van kunst vertegenwoordigt.

Olifant, als je me vertelt welk hoofdstuk je hebt opgepikt, zou ik graag de onduidelijke punt(en) verder toelichten. Ik post op een forum zodat de informatie voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk (en begrijpelijk) is.
Dit is des te belangrijker omdat dit zogenaamde "satellietroberval"-mechanisme zich leent voor vele andere toepassingen. Als de magnetische functie het mogelijk maakt om er een idee van te krijgen, staat niets in de weg om de paren magneten te vervangen door een andere combinatie van elementen die een kracht opwekt. Gesloten kamer + zuiger + warmte bijvoorbeeld, of een systeem van gewichten om kinetische energie te benutten. Ik zou zelf geen uitputtende lijst kunnen maken, het zou zo lang worden.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/03/10, 10:52

Ben je begonnen met testen? Een realisatie?
0 x
Tot ziens!
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 12/03/10, 13:36

Nee, voorlopig geen test of prestatie en je kunt geloven dat dat me boos maakt.
Wat ik zeker weet:
__ mogelijkheid om een ​​koppel te verkrijgen met een eenvoudige montage Wiel-/motormagneet tegenover een pseudo immobiele motiverende magneet
(met twee magneten en een cd is de replicatie eenvoudig en didactisch)
__ mogelijkheid om een ​​rotatie van de hoofdrotor te verkrijgen door een koppel uit te oefenen op ten minste één van de externe tandwielen van een eenvoudig robervalsysteem (mijn 1e animatie)
__ mogelijkheid van overdracht van koppel van een satelliet naar de externe versnelling van de roberval die eraan is gekoppeld (mijn 2e animatie)

Wat mijn middelen mij niet toestaan ​​(helaas) niet te bewijzen:
__ consistentie van de GLOBALE werking van de machine.
Het is alles en tegelijkertijd is het enorm.
Dus 2 oplossingen om uit deze onzekerheid te komen:
a) een simulatie, waarvoor niet alleen de juiste software nodig is en er enige tijd aan moet worden besteed, maar vooral om deze tot in de perfectie te beheersen, gezien de complexiteit van de machine.
b) een concrete realisatie, voorlopig volledig buiten mijn middelen (materialen, machines, enz...). Terwijl ik deze taak gemakkelijk en in relatief korte tijd zou kunnen uitvoeren als deze middelen tot mijn beschikking stonden.
Daarom kook ik. Dit is ook waarom ik degenen vraag die de vaardigheid hebben (en ik weet dat er sommigen zijn die dit doornemen en eraan deelnemen forum) om 5 minuten op het ding te leunen om op zijn minst de mechanische werking van dit concept te valideren of ongeldig te maken. En des te meer omdat ik specificeer (zelfs als dat betekent dat ik mezelf moet herhalen) dat dit mechanisme zich leent voor een vrij groot aantal toepassingen door een kracht om te zetten in een roterende beweging in een mechanisch gesloten systeem. Het is voldoende nieuw om enige aandacht te verdienen.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/03/10, 14:16

Projetheus schreef:Dus 2 oplossingen om uit deze onzekerheid te komen:
a) een simulatie, waarvoor niet alleen de juiste software nodig is en er enige tijd aan moet worden besteed, maar vooral om deze tot in de perfectie te beheersen, gezien de complexiteit van de machine.


Heb je zo'n simulator gevonden? Heeft iemand ideeën?

Ik zag net dit:
http://pbrn.blogspot.com/2009/01/script ... ntees.html

Maar blender, ik heb het gevoel (zonder zekerheid) dat het hurkzit is om uit te voeren...


Projetheus schreef:b) een concrete realisatie, voorlopig volledig buiten mijn middelen (materialen, machines, enz...). Terwijl ik deze taak gemakkelijk en in relatief korte tijd zou kunnen uitvoeren als deze middelen tot mijn beschikking stonden.


De middelen, het wordt gezocht :-)

Heb je gekeken naar het gebruik van standaard tandwielen? Een plan bedacht met standaard tandwielen?
0 x
Tot ziens!
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 12/03/10, 17:20

Bedankt Bernhard voor de link. Ik zal ernaar kijken, maar als het echt dik is en ik er tijd aan moet besteden die ik niet heb...
Anders, ja natuurlijk kan mijn mech worden gebouwd met standaard versnellingen. Maar vraag naar de prijs en je zult snel begrijpen hoe het op mijn niveau een afschrikmiddel is.
En voordat ik beleg, zou ik graag een aantal andere positieve meningen hebben dan de mijne. Het doel van een forum op deze manier is het ook om te voorkomen dat we domweg een rake nemen omdat we dit of dat vergeten zijn. Dus ik ga verder met andere dingen in de hoop nieuws te hebben over formaten zoals Remundo of Pascal bijvoorbeeld (niet-uitputtende lijst ... niet typen, niet typen)
A +
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/03/10, 22:16

Projetheus schreef:Anders, ja natuurlijk kan mijn mech worden gebouwd met standaard versnellingen. Maar vraag naar de prijs en je zult snel begrijpen hoe het op mijn niveau een afschrikmiddel is.


Als je ons de soorten versnellingen die je hebt geïdentificeerd en de prijzen die je hebt gevonden, zou geven, zouden we sneller gaan :-)

Wachten op recensies 8)
0 x
Tot ziens!
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 13/03/10, 11:47

Bernardd, je enthousiasme verwarmt mijn hart. Maar ik zou de wagen niet voor het paard spannen. Om geldige lessen uit een model te trekken, moet het voldoen aan criteria die ik op dit moment niet kan implementeren, zoals:
__ machinale precisie
__ beschikbaarheid en geschikte materiaalkeuze
__ enzovoort en de beste
Tel daarbij op dat ik tot nu toe alleen MIJN zekerheid heb dat dit mechanisme functioneel is en dat het mij zeer onvoldoende lijkt in vergelijking met de benodigde investering.
Ik post om minstens 2 redenen:
1) bewijs van anterioriteit afgeven
2) beoordelingen verzamelen
Ik zie soms mensen die er niets van weten hun mening geven over totaal maffe dingen. Ik hoop hier overheen te komen forum precies het tegenovergestelde.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 13/03/10, 14:13

Zoals je wenst.

Ik heb een goede 3D-visualisatie, maar het is te ingewikkeld voor mij om de dynamiek te zien, om u een mening te geven: ik heb een model nodig.

Maar het maakt niet uit als het niet aangepast is: het is maar een model...
0 x
Tot ziens!
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 13/03/10, 14:23

Geestelijk vind zelfs ik het moeilijk om alle interacties te visualiseren.
Misschien splits ik een model, alleen om kijkers het filmpje te laten zien en wat we eruit kunnen verwachten.
Er zijn veel versnellingen bij Conrad geschikt voor een "visueel" model en niet te duur. Ik denk erover na.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 13/03/10, 15:29

Projetheus schreef: Misschien deel ik een model...
Ik denk erover na.
Uiteraard is een model een stap vooruit ten opzichte van de simulatiesoftware.
Ook al is het niet tot op de honderdste, we voelen een neiging om al dan niet te bewegen.

Denk aan mijn PB, als je een model maakt en als het je uitkomt...
: Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten