Magnetische motoren

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/03/10, 21:47

Succes ! Kom terug als je het hebt geprobeerd! kijk ondertussen op youtube: daar zie je in ieder geval wat je niet meer moet proberen! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 10/03/10, 22:47

Aangezien de moderator niet tussenbeide komt, grijp ik in.
Daniël Gueguan, olifant verdient het om uitgeschakeld te worden forum voor een tijdje.werkende magnetische motor: er is STEORN, je kunt etimple, larsko, tamarop volgen (forum conspirovniscience) op youtube die goede replicaties hebben.
Ossi callagan harde overunity.
Het effect wordt goed uitgelegd door jean louis Naudin voor de steorngenerator (zie zijn site), maar naudin is een goede communicator die naar mijn mening geen generator zal monteren.
Dit stuursysteem kan worden verbeterd als de magneten onder een bepaalde hoek ten opzichte van de magnetische kern worden geplaatst (verhoogde magnetische kracht) met een grotere schijf (meer traagheid).
het staat op het apparaat, maar vereist wat elektronica.
Mylow (youtube) (Howard Johnson) was geslaagd, maar werd in diskrediet gebracht, hij was de dapperste en meest serieuze.

oke goed,
laatste punt wat is thermodynamica?= 1 kg olie zal niet meer energie produceren dan 1 kg olie.
Wat levert een magneet van 1 kg op met de thermische theorie? niets omdat een magneet niet thermisch is, een andere theorie daarvoor.

Succes Daniël,
chris
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/03/10, 23:29

Ik ben steorn en JLN DAGELIJKS!

De Orbo steorn is geen magnetische motor maar een heel bijzondere elektromotor, niets meer en nog ver verwijderd van de ambities van Steorn die c....de wereld veroorzaakt met zijn aankondigingen en mislukte demo's.

Als je meer wilt weten, vraag het aan Quartz!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 11/03/10, 04:08

goedenavond

de discussies worden een beetje snel meegesleept, het is niet goed om te vliegen bij de eerste kritiek die valt. als het je niet bevredigt, negeer het dan, maar maak het alsjeblieft niet rommelig forum van kritiek aan degenen die u eerlijk en met hun gebruikelijke openhartigheid antwoorden.

als ik zelf zou moeten klagen over degenen die kritiek hebben op wat ik zeg, zou ik bepaalde post-onderwerpen met ontevredenheid volproppen... Ik ben ermee gestopt omdat je tegen jezelf zegt dat er sommigen zijn die onverbeterlijk zijn met kritiek, zelfs als dat betekent dat je eruitziet als imbecielen... en die niet aarzelen om het luid en duidelijk te schreeuwen, zonder enige tact.... de kunst en de manier om vijanden te maken! olifant is niet een van die, je hoeft alleen maar te bladeren door de forum door zijn interventies te volgen om het te realiseren.

de anderen, ik negeer ze gewoon, ik analyseer hun antwoord en als het me uitkomt, neem ik er nota van, maar zonder mijn goedkeuring te tonen. aan de andere kant tegenover degenen die ik waardeer, verberg ik mezelf helemaal niet en zal ik hen in ieder geval het respect tonen dat hen toekomt!

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 11/03/10, 12:40

Bonjour à tous,

Het onderwerp heeft de neiging om passies los te laten, er is niets te doen.
Ik ben een actieve onderzoeker in het veld, zowel door regelmatig te overleggen met iedereen die het onderwerp aanraakt,
maar ook door het realiseren van modellen van elk haar.
tot op heden heb ik nog nooit objectief een eenheid op een machine zien werken.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar vandaag is het feitelijke bewijs essentieel.
Ik heb contact met een ontwikkelaar die zegt volledig autonoom een ​​magneetmotor te hebben aangestuurd.
We ontmoetten elkaar om erover te praten, de man is niet gek.
Ik heb de motor niet persoonlijk gezien,
Ik kwam met hem in contact na een lang en nauwgezet onderzoek na hier en daar opgepikte geruchten.
Zijn machine is gezien door enkele fabrikanten van elektrische auto's.
De lekken zijn van een demo achter gesloten deuren tijdens de autoshow 4 jaar geleden als ik het me goed herinner.
Hij ontwerpt een versie waarvan het geschatte vermogen 500 watt zal zijn, ik heb de foto's van de productie gezien, het materiaal is heel echt.
Op dit moment is het de enige baan die eruitziet als iets echt serieus, zowel wat betreft de technische elementen die door de ontwerper naar voren zijn gebracht, maar ook wat betreft het postuur van de man.
Hij aarzelt bijvoorbeeld niet om te zeggen dat hij nog steeds een probleem heeft dat moet worden opgelost, namelijk het verlies van magnetisatie van deze magneten op middellange en lange termijn.

Wat betreft de emulatie rond het Steorn Orbo-systeem, het maakt zeker veel lawaai,
Ik ben bang dat het als een soufflé zal vallen. De meest serieuze en rigoureuze Franse replicatoren in hun producties zijn vandaag de dag niet in staat om de motor te voltooien, namelijk om hem zelf aan te drijven.

Ik heb de openhartige overtuiging dat over-eenheid mogelijk is ondanks de grote principes van de term die ik respecteer,
we hebben gewoon zoveel te ontdekken dat beweren dat het niet mogelijk is om zelfvoorzienende energieverschijnselen op gang te brengen schaamteloze arrogantie zou zijn.
Dat gezegd hebbende, arrogantie, zelfs op zijn hoogtepunt, is een grote menselijke specialiteit.
Galileo betaalde destijds de prijs, Volta met zijn batterij, lachte ook niet de hele tijd, ik zal u de details besparen, die kent u vast ook wel.

A +++
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 11/03/10, 13:13

kwarts schreef:Ik heb de openhartige overtuiging dat over-eenheid mogelijk is ondanks de grote principes van de term die ik respecteer,


Je hoeft ze niet te respecteren, de natuur zorgt er zelf heel goed voor, wij niet nodig ;-)

Hoe dan ook, in de meeste systemen is er geen energiecreatie maar overdracht/transformatie: we zijn in COP>1-modus, niet in efficiëntie groter dan 1.


kwarts schreef:we hebben gewoon zoveel te ontdekken dat beweren dat het niet mogelijk is om zelfvoorzienende energieverschijnselen op gang te brengen schaamteloze arrogantie zou zijn.


En ja, afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid.

Als het op arrogantie aankomt, moet je gewoon weten hoe je moet lopen zonder op blaffen te letten... Kijk ook eens naar Dyson.

Anders is het fundamentele probleem dat de ontdekkingsreizigers op deze gebieden of enthousiaste (vaak paranoïde...) en ontdekkingsreizigers zijn, of wetenschappelijk ingesteld en een beetje huiselijk... Zo moeilijk om beide te hebben :-)

Maar in ieder geval zijn ze zelden transparant.

Hou ons op de hoogte... en in het veld?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/03/10, 15:49

Quartz en koekoek, bedankt voor jullie tussenkomsten.

Demagnetisatie is inderdaad een van de risico's: remagnetisatie kost niet zo veel energie, maar je kunt je voorstellen dat je een grote "perendev-achtige" motor moet demonteren, weer in elkaar zetten en opnieuw in evenwicht moet brengen: griezelige en dure horror.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 11/03/10, 18:49

Zoals gezegd Olifant, voor veel prestaties bevindt het struikelblok zich in de stopplaats (en). Of hoe u een complete cyclus voltooit zonder meer energie te moeten verbruiken dan het systeem heeft geleverd.
Misschien door het tegenovergestelde te nemen van de vergelijking: "gebruik van de energie geleverd door de magneten" = "relatieve verplaatsing van bepaalde magneten ten opzichte van andere"  "verplichting om de magneten te vervangen in de configuratie van ' afkomst ". Met andere woorden, gebruik deze potentiële energie van aantrekking of afstoting met bijna geen relatieve beweging.
Het onderstaande voorbeeld laat zien hoe iemand een kracht tussen 2-magneten kan trekken met minimale relatieve beweging daartussen.
Beeld
Laten we aannemen dat het bovenstaande evenwicht in evenwicht is tussen de sterkte van de magneten en die van de kleine en de grote veer. Als we de kleine verwijderen, krijgen we een "perskracht" van dezelfde grootte als F1. En als we dezelfde F1-kracht gebruiken, keren we terug naar een relatief evenwicht zonder de magneten te hebben verplaatst. Het is dus op deze manier daar dat ik volgde.

De volgende stap als een motor gewenst is, is om deze constante maar vooral “onbeweeglijke” kracht om te zetten in een roterende beweging. Het is niet gemakkelijk... maar ook niet onmogelijk.
1°) zet de kracht om in koppel:
Beeld
E is in vrije rotatie op de as bevestigd aan de groene staander, een magneet eraan gelijmd, en tegenover een magneet gepolariseerd in aantrekking gelijmd aan een stator geeft daarom een ​​koppel aan E.
2°) zet een koppel om in rotatie:
De onderstaande animatie toont een roberval-systeem, waarvan een van de interessante kenmerken is dat het gele tandwiel een cirkel rond het rotatiecentrum beschrijft zonder ooit zijn orthogonale positie te verlaten. Het afdrukken van een koppel op het gele tandwiel zal een rotatie starten "zonder dat het beweegt".
Beeld
We komen dichter bij het doel, maar dat is het nog niet.
3°) een systeem opzetten dat zowel een koppel kan overbrengen op het gele tandwiel om de rotatie te starten EN altijd hetzelfde vlak ten opzichte van de stator kan presenteren. Daar was het voller, maar onderstaande animatie laat zien dat een truc het mogelijk maakt om de schijnbare onmogelijkheid te omzeilen.
Beeld
We beginnen nu aan veel voorwaarden te voldoen.
Een eerste opzet gaf dit:

Beeld

__ de hoofdrotor R draait rond de groene as.
__ de tandwielen P draaien richting AH ten opzichte van de rotor (dus in absolute zin niet op zichzelf draaien maar alleen rond de groene as).
__ de tandwielen E draaien met de klok mee rond P (zie hun relatieve posities hierboven en hieronder).
__ de secundaire rotoren R' en R'' draaien in de richting AH ten opzichte van de hoofdrotor (zie hun relatieve posities op 90°, en behouden dus hun verticaliteit tijdens het maken van de volledige draai).
__ de tandwielen E draaien met de klok mee ten opzichte van de secundaire rotoren die ze dragen, waardoor ze rond de stator kunnen gaan terwijl ze er altijd hetzelfde gezicht naar hebben.
__ de paarse rollen gemonteerd op flexibele bladen vervangen de balansveer aan het begin om overmatig kantelen van de tandwielen E te voorkomen.
operatie:
De stator induceert een rechtsom draaiend koppel op de tandwielen E. Na een zeer lichte rotatie (beperkt door de flexibiliteit van het blad dat het lagerwiel op de stator draagt), brengen deze laatste het koppel over waaraan ze worden onderworpen aan de tandwielen P. Door de klassieke roberval-functie wordt dit koppel omgezet in rotatie van de hoofdrotor. CQFD.
Dus geen harde punt meer, een constant koppel en de mogelijkheid om een ​​bepaald aantal E-tandwielen rond de stator te plaatsen.

Vervolgens heb ik de weinige problemen met botsingen en kinematica opgelost met deze versie die ook een vermogensregeling bevat:
Beeld


Is toegevoegd:
__ een tussenschijf D (in roze) die de assen van alle tandwielen E' zal ondersteunen die het algehele vermogen vergroten, evenals de assen van alle omkeertandwielen I' die ze scheiden. Op deze manier worden alle motorkoppels die de stator op hen genereert, opgeteld en opnieuw doorgegeven aan de Es die de roberval-functie activeren. Het wordt aan de linkerkant van de tekening begrensd door de stippellijn met D.
__ een as G (gemonteerd op een slede) waar schijf D vrij rond draait.
__E is nu gesplitst om botsingen te voorkomen.

__ De stator verandert zijn naam in een magnetische flens omdat hij nu op natuurlijke wijze rond de G-as draait om zijn magneten voor de motormagneten/tandwielen te houden. De kers op de taart, de economie qua magneten; inderdaad, met deze configuratie krijgen we: een paar magneten = 1 actieve kracht (zonder enige andere tegenkracht dan wrijving, met andere woorden bijna niets).

__ de motortandwielen dragen nu de magneten in een richting van aantrekkingskracht.
__ De 2 dubbele pijlen symboliseren veren en ernaast hebben we een schroef om ze min of meer samen te drukken. Wanneer de op de schuif gemonteerde G-as naar rechts beweegt, kunnen de E- en E'-versnellingen een paar graden van de uurlijst innemen, en vice versa.

Merk op dat de magneten nu op lagers in de tandwielen E en E' zijn gemonteerd om onder alle omstandigheden een positie // te behouden ten opzichte van die van de flensmagneten.
In het geval van een laag stroomverbruik, zal het nodig zijn om de veren samen te schroeven om te voorkomen dat de aantrekkingskrachten van de magneten ze dichter bij de aanslag brengen waarmee het systeem is voorzien, waardoor de nadering van de magneten vlak voor contact wordt geblokkeerd.
Integendeel, in het geval van een sterke vraag naar vermogen, zal het nodig zijn om los te schroeven om de aantrekkingskracht van de magneten tot uitdrukking te laten komen, waarbij de belasting nu dezelfde rol speelt als de eerder samengedrukte veren.
We kunnen ons dus een systeem voorstellen voor het bewaken van de rotatiesnelheid dat een stappenmotor de opdracht geeft om de schroef in de ene of de andere richting te draaien, afhankelijk van de belasting en de toename / afname van de rotatiesnelheid, waarbij het evenwicht voortdurend wordt hersteld.
Wat vinden de profs?
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 11/03/10, 20:07

Moeilijk voor mij om te zeggen dat het zal werken, of zelfs dat het niet zal werken...

Hoewel, helaas, in verhalen over magneten die andere magneten achtervolgen, de race nog nooit op enigerlei wijze is getoond.

Maar het is sowieso een erg mooie constructie, en het zal een heel mooi kunstwerk worden!

Vast of mobiel? dat is de vraag...

Ik begrijp het idee dat de magneet het kleine wiel "trekt" door het te laten draaien, "in rotatie" aangetrokken door de magneten van de "kolf".

En de rotatie van het kleine buitenste wiel veroorzaakt de rotatie van het samenstel, de "motor" -magneet bevindt zich altijd op dezelfde afstand van de magneet van de "flens", en moet voor onbepaalde tijd opnieuw beginnen ...

Je bijnaam zou eerder Sysyphe moeten zijn, toch? We noemen het de motor van Sysyphus : Idee:

Op mijn niveau zie ik in ieder geval geen onmogelijkheid om te bouwen om te testen.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/03/10, 22:41

Ik geef nederig toe dat ik er niet veel van begreep.... : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten