Drie-takt magnetische motor

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
curiosus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 23/07/08, 12:45

Drie-takt magnetische motor




par curiosus » 23/07/08, 13:08

Hallo,

Ik ben dit aan het runnen forum al een tijdje, en ik dacht bij mezelf, waarom dit gekke idee niet loslaten!

Ik vereenvoudig de eenheid: een verbrandingsmotor is een zuiger, een klep, een systeem van "distributie", een drijfstang.

- De zuiger is een sterke magneet.
- De klep is een krachtige elektromagneet
- Het "distributiesysteem" is een elektrische schakelaar
- De drijfstang met zijn vliegwiel zet de heen en weer gaande beweging om in roterend.

Het idee is gebaseerd op magnetische aantrekking / afstoting

In de elektromagneet ontlaadt men soms in de ene richting en soms in de andere een condensator met een hoge capaciteit om de "polariteit" van het magnetische veld van de elektromagneet te wijzigen. Tussen de twee toestanden, een derde - degene die het mogelijk maakt de condensator met een voldoende spanning op te laden, zodat de ontlading in de elektromagneet een voldoende magnetisch veld creëert om de magnetische zuiger aan te trekken of af te stoten.

Hier is het basisidee ...

Nou, er zijn inderdaad ingenieuze, experiementateurs, ik heb niet de materiële middelen

Dus, is het gek of niet?

bedankt voor je steun
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 23/07/08, 17:38

Ik denk dat het al is ervaren, ik moet het vinden.

De enige zorg is dat u de transmissieketting verlengt door de afwisselend roterende conversie te maken, de klassieke elektromotoren zouden daarom efficiënter moeten zijn. Controleren ... om te experimenteren.

Aan de andere kant als energieomzetter, na verbranding en met een vrije zuiger, kunnen er interessante dingen te zien zijn ... De vrije zuiger is een magneet, die heen en weer gaat tussen twee kamers of de verbrandingen in zit, in de vinnen van de koeler circuleren een elektrische stroom. Nadat het valt af te wachten of de magnetische en elektrische prestaties van de gekozen materialen al dan niet zijn verslechterd?
0 x
taramop
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 19/12/07, 21:46
Plaats: lot




par taramop » 23/07/08, 18:15

hallo allemaal

Ja, het is gedaan, maar we hebben geen nieuws over het project
Ik werk eraan onder solide werkzaamheden aan een 3-cilinder

anders is de link dat
http://translate.google.fr/translate?u= ... r&ie=UTF-8
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 23/07/08, 20:08

Ik dacht dat ik in de post van curiosus begreep dat er geen verbranding is zoals gezegd minguinhirigue. Alleen afstoting / aantrekkingsfasen
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 23/07/08, 20:10

taramop schreef:hallo allemaal

Ja, het is gedaan, maar we hebben geen nieuws over het project
Ik werk eraan onder solide werkzaamheden aan een 3-cilinder

anders is de link dat
http://translate.google.fr/translate?u= ... r&ie=UTF-8


Zeer interessante video, heeft onze vriend Quartz het opgemerkt?
0 x
taramop
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 19/12/07, 21:46
Plaats: lot




par taramop » 23/07/08, 20:15

ja, ik denk dat hij het was die de link naar een andere phopho gaf
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 23/07/08, 20:18

In de animatie in de link is alles mechanisch.

Curiosus spreekt van een elektromagneet die de zuiger aantrekt en terug duwt.
0 x
taramop
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 19/12/07, 21:46
Plaats: lot




par taramop » 23/07/08, 20:35

Ik droog de bovenkant
Ik kan niet beslissen

mechanisch
electromechanisch
of puur magnetisch

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
curiosus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 23/07/08, 12:45




par curiosus » 23/07/08, 21:22

Interessante tekening.

Ik zal voor het idee van electro boven elke zuiger steunen. (een spoel geschikt voor de diameter van de magneet, niet te veel windingen, grote draad)
blijft de contacten voorstellen (elektromechanische oplossing en als we de middelen volledig elektronisch hebben!)
wanneer een zuiger "boven" is, schakelt de contactor een condensator (gepolariseerd) zodat de ontlading in de spoel een magnetisch veld creëert met hetzelfde teken als dat van de zuiger en het terug duwt. de spoel wordt vervolgens losgekoppeld en de condensator wordt aangesloten op de juiste elektriciteitsbron

het is echt uitzinnig maar hey ...
0 x
taramop
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 19/12/07, 21:46
Plaats: lot




par taramop » 23/07/08, 22:31

het zat in de ideeën die ik had
maar ik had me een piëzo-elektrisch systeem meer voorgesteld dan de zuiger of de krukas zou werken.
maar het nadeel komt van het feit dat het nodig is om te veel energie te hebben om de magneet van het magnetische circuit van de elektromagneet af te scheuren.

mijn hart zwaait meer naar een elektromagneet die een hefboom zal activeren die een sluiter zal laten bewegen en een magneet met de tegenovergestelde pool zal ontdekken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten