Een revolutionaire "auto-sneeuw"!

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/12/10, 16:35

lejustemilieu schreef:Persoonlijk vind ik deze uitvinding briljant.
Al door de gewichtstoename (de tracks zijn erg zwaar)
Dan is het mechanisme eerlijk gezegd veel eenvoudiger dan bij rupsen.
Dan, als we dat zien Deze kleine tractor kan zoveel tonnen hout trekken, het is geweldig.
Dan is er bij werken in het bos minder impact op de locatie (altijd een kwestie van gewicht)
Soms blijven goede uitvindingen onopgemerkt : Cheesy:

...hellings, met de wind in de rug wow! En voor het remmen is telescopisch verzekerd?
De uitvinding is ingenieus, maar het in de praktijk brengen...
Bovendien moeten de schroefdraden erg zwaar zijn geweest, veel zwaarder dan de sporen die mogelijk van synthetisch materiaal zijn gemaakt.
Voor tractie zien we dan een tractormotor! (Voor het Russische equivalent is het een militair voertuig) Hoe zit het met het verbruik en het benodigde vermogen?
Ik zou dus niet bijzonder enthousiast zijn. Vooral bij vorst, als de cilinders bij stilstand het sneeuwdek raken, bevriest u gemakkelijk op de ijskoude grond... Metaal is zeer geleidend (hetzelfde geldt voor aluminium), wat vaak moet gebeuren. Degenen die skiën zullen begrijpen wat ik bedoel: in actie veroorzaakt de wrijving verwarming en smelt sneeuw en ijs tot een waterfilm, maar zodra je stopt met een negatieve temperatuur: het blijft plakken!!!! : Mrgreen: en/of je ziet er geweldig uit!

Veel succes om dit van de grond te krijgen zonder de genoemde cilinders voor te verwarmen....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 18/12/10, 16:41

Obamot schreef:En voor het remmen is telescopisch verzekerd?


Nu je het zegt, misschien is dat wel het probleem: remmen (wat bij een rups geen probleem is...)

Anders had de trekkermotor destijds niet boven de 20 tot 30 pk mogen komen...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 18/12/10, 19:08

Christophe schreef:
Alain G schreef:En hier zijn de redenen om dit systeem te vergeten:
http://www.youtube.com/watch?v=6x93zD9y ... re_related


Mouaarrf zon vergat tijdens de montage de trekkabel uit te wissen : Mrgreen: : Mrgreen:

Oké, grapje terzijde, het is indrukwekkend!



Ja!

LOL! De kabel is bedoeld voor extreme gevallen, omdat de cilinders van de sneeuwruimers afdrukken achterlaten die niet wenselijk zijn en het zwaartepunt erg laag ligt op sneeuwruimers, die vrijwel niet kunnen kapseizen.


Nog een piste-première met een zeer groot baanoppervlak:
http://www.youtube.com/watch?v=74bUs1DNea0
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 18/12/10, 19:11

Ja, behalve dat de rupsbanden al tientallen jaren worden ontwikkeld en verbeterd...niet de sneeuwcilinders...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/12/10, 06:32

: Idee: elk basissysteem heeft alleen maar verbetering nodig.
:pijl: verander de metalen schroeven in een ander materiaal
Maar deze machine heeft nog een ander voordeel, als hij goed ontworpen is:
Hiermee kun je bevroren meren oversteken waarvan we de exacte dikte van het ijs niet weten; Als het ijs breekt, blijven we drijven!
Door de opwarming van de aarde gebeuren er nogal wat ongelukken in bepaalde noordelijke landen...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 19/12/10, 09:43

nogal LeJuste, het is iets waar ik aan dacht: als de schroeven hol en omvangrijk zijn, is drijfvermogen mogelijk... Maar afgezien van deze zeer specifieke situatie, gaat mijn voorkeur uit naar rupsbanden.
0 x
Beeld
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 19/12/10, 09:45

De meeste rupsvoertuigen, vooral Russische, die veel worden gebruikt in het hoge noorden, zijn amfibieën... het enige echte risico zijn de kloven die verborgen zijn door de sneeuw...
http://www.youtube.com/watch?v=e1D63aMZNSo
Het schroefsysteem is "grappig", maar van weinig belang vergeleken met flexibele tracks (Kégresse) of metaal, omdat het gebruik ervan beperkt is tot sneeuw, vandaar dat het verlaten wordt...terwijl een track overal naartoe gaat
...
De Russen lossen tractieproblemen op hun eigen manier op, zoals met deze kit voor Lada Niva (kort chassis zoals we hier zien) of lang 5-deurs chassis (er zijn ook pick-ups)
http://www.youtube.com/watch?v=MtacFlDU ... r_embedded
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/12/10, 11:56

Gewoon Kolossal, deze multifunctionele tanks.... 8) : Mrgreen:

Voor de Lada lijkt mij het zwaartepunt erg hoog, voor het oversteken van obstakels....: Cry: Hij zwaait zo goed dat hij, om zeeziekte op te vangen, tiptop moet zijn... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 19/12/10, 12:03

Remundo schreef:als de schroeven hol zijn


Uh betwijfel je of ze dat niet zijn? Op de video uit 1924, met een dichtheid van 1, zou ik zeggen dat er minstens 2 ton gewicht zou zijn alleen voor de schroeven ... :schok:

Russische militaire video's suggereren dat als het principe van schroeven interessanter was dan rails, ze deze zouden gebruiken ... nee?

Grappig om 4x4 om te zetten in "tank" : Cheesy:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/12/10, 17:03

De Russen zijn de leiders voor terreinwagens, ze hebben de schroef geprobeerd maar ik kan de video's niet meer vinden en ze zijn dit principe vergeten omdat er te veel nadelen waren, de Yanks probeerden het ook en gaven het op!

Hier is een site die ik in mijn favorieten heb over terreinwagens:
http://www.oto6.fr/
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten