E-cat Andrea Rossi is terug!

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/10/15, 05:07

Janic schreef:[...] als ik zeg dat het onbelangrijk is, betekent dit dat het niet met jouw geld is dat deze mythe of leugen fondsen of een fabriek zal creëren. Degenen die investeren (tenzij ze idioten zijn) nemen veel voorzorgsmaatregelen, doen audits, voorspellen het rendement op investeringen, enz... Dus als ze ongelijk hebben of bedrogen zijn, is het hun zaak: of ze winnen of verliezen, het hoort erbij. van het spel.

Wat betreft "geweld in de samenleving" (aangezien we het elders over theologie hebben...) betekent dit dat je dit soort geweld toegeeft (heel erg serieus als het gaat om verraad tegen mensen) terwijl je beledigd bent door geweld tegen dieren? Er moet iets ontbreken in de redenering van Janic?

RTDC.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 24/10/15, 07:03

obamot hello
Wat betreft "geweld in de samenleving" (aangezien we het elders over theologie hebben...) betekent dit dat je dit soort geweld toegeeft (heel erg serieus als het gaat om verraad tegen mensen) terwijl je beledigd bent door geweld tegen dieren? Er moet iets ontbreken in de redenering van Janic?
De keuzevrijheid die iedereen min of meer aanbeveelt, betekent dat je deze keuzes nauwkeurig moet maken en in dit geval is niemand verplicht zich aan deze of gene technologie te houden. Degenen die dit in deze materialistische wereld doen, doen het óf uit overtuiging (ik heb het niet over spiritueel geloof) omdat ze in het project geloven, óf uit financieel belang. In beide gevallen is het een toss, een kansspel. Dus aangezien beide situaties vrijelijk worden overeengekomen, zie ik niet waar er sprake zou zijn van geweld.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/10/15, 12:19

Pffff.......

Ik ben het beu dat je dit draadje monopoliseert met je 'filosofische' argumenten.

Ik lees het niet meer

Ik voer het niet meer.

Wanneer ik een geldig bewijs heb

- het bedrog van Rossi of een ander (Celani, Pons Fleichman-monument, enz...)

- of hoe het ding werkt,

Ik zal een ander onderwerp opnieuw aanmaken.

doei :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 24/10/15, 18:22

Obamot schreef:
Exnihiloest schreef:Valse bewering: tientallen natuurkundigen, geloofwaardiger dan Rossi, zeggen het ook

Valse bewering gebaseerd op niets, altijd dezelfde sites en dezelfde onzin...

Het is nergens op gebaseerd, maar op honderden ervaringen. Het is duidelijk dat als we niets van de natuurkunde begrijpen, we 'niets' zien waar er materie is.
Wat het “rateren” betreft, voor een site als Nature is dit een teken van volledige onwetendheid over wetenschappelijke publicaties, waarvan Nature een wereldreferentie is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/10/15, 20:50

Stop alsjeblieft met je gimmicks. Vul je profiel in voordat je voor "een expert in kernfysica" : Cheesy:

Er zijn hier niet veel mensen die het eens zijn met wat je zegt (wat zeg je trouwens?).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 25/10/15, 20:51

Obamot schreef:Stop alsjeblieft met je gimmicks. Vul je profiel in voordat je voor "een expert in kernfysica" : Cheesy:

Er zijn hier niet veel mensen die het eens zijn met wat je zegt (wat zeg je trouwens?).

De roep van de schapen, gerustgesteld door de kudde! : Cheesy:

Maar op het gebied van de wetenschap wordt de waarheid niet door de meerderheid bepaald.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/10/15, 21:32

Nou, je bent een stap dichter bij sofismen! : Mrgreen: Wat betreft jou en jouw benadering van de wetenschap >>> Beeld
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 26/10/15, 09:58

Voor degenen die van Engels en natuurkunde houden, een pdf met Airbus-innovaties:
https://drive.google.com/file/d/0B1_tFm ... view?pli=1
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 26/10/15, 22:14

raymon schreef:Voor degenen die van Engels en natuurkunde houden, een pdf met Airbus-innovaties:
https://drive.google.com/file/d/0B1_tFm ... view?pli=1


Uitstekende focus. Ik zal het morgen nog eens beter lezen, het is nu een beetje laat.
Dit artikel gaat niet alleen over LENR, maar ook over algemene overwegingen over waarom de wetenschap sinds de eerste helft van de 20e eeuw nauwelijks vooruitgang heeft geboekt.

Een uittreksel:
"Vanuit een meer algemeen perspectief plaatst de natuurkunde van de 20e eeuw, ondanks haar grote successen, in wezen (virtuele!) barrières voor de menselijke mogelijkheden. Het begon met de snelheid van het licht, waarvan wordt aangenomen dat dit de maximale snelheid is die mogelijk is in ons universum, en ging vervolgens verder met het onzekerheidsprincipe dat zegt dat we niet zowel de positie als de hoeveelheid beweging van een deeltje kunnen kennen. Daarna verlieten natuurkundigen de causaliteit (geen enkele techniek is mogelijk). meer mogelijk met een dergelijk concept) enzovoort. De moderne natuurkunde heeft dus een soort dictatuur over mensen geïnstalleerd door hen te vertellen dat dit onmogelijk is, en hen te verbieden dingen te proberen (wie werkt er momenteel aan een motor die snelheden mogelijk maakt die groter zijn dan die van het licht?). We moeten uit de geschiedenis weten dat dit niet waar kan zijn. We kunnen zelfs bevestigen dat deze natuurkundigen, die dit zeggen, in zekere zin hopen dat hun tijdgenoten er niet in zullen slagen hun barrières te doorbreken, behalve dat ze dat op een dag onvermijdelijk wel zullen doen!"

Ik denk precies hetzelfde. Minder vanwege de snelheid van het licht dan vanwege de kwantummechanica. De Kopenhagen-school (Bohr) heeft de geesten volledig opgesloten in één enkele interpretatie van QM, terwijl er andere zijn die het volledig eens zijn met het formalisme, maar die de kans op het resultaat van de meting niet bevestigen ("God dobbelt niet", zei Einstein), zodat we verder kunnen kijken.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 27/10/15, 09:30

De moderne natuurkunde heeft dus een soort dictatuur over mensen geïnstalleerd door hen te vertellen dat dit onmogelijk is, en hen te verbieden dingen te proberen (wie werkt er momenteel aan een motor die snelheden mogelijk maakt die groter zijn dan die van het licht?). We moeten uit de geschiedenis weten dat dit niet waar kan zijn. We kunnen zelfs bevestigen dat deze natuurkundigen, die dit zeggen, in zekere zin hopen dat hun tijdgenoten er niet in zullen slagen hun barrières te doorbreken, behalve dat ze dat op een dag onvermijdelijk wel zullen doen!

bedankt voor de vertaling
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten