De met elkaar verbonden?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Communiceren van schepen?




par Christophe » 05/04/16, 15:30

Ah, dat is zeker dat we niet te veel rekening moeten houden met de grijze energie van de slaven!!!

Alle rijken uit het verleden zijn gebouwd op slavernij (behalve misschien het oude Griekenland?)...
De VS bestaan ​​nog steeds en China en India profiteren in mindere mate nog steeds van de moderne slavernij (kinderarbeid, onderbetaald werk op de grens van wat redelijk is... dus niet ver van de slavernij).

Momenteel zijn we ook allemaal slaven van de staatsschuldenzwendel, aangezien ruwweg 100% van de inkomstenbelasting naar de terugbetaling van rente op de schuld gaat... maar shhhhhh, laten we het niet hebben over dingen die irriteren...

Ah, dan is er ook nog de 2.0-vorm van moderne slavernij die nog niemand lijkt te betwisten: sociale netwerken!! Het zou in een specifiek onderwerp besproken moeten worden, het is zo serieus... maar het lijkt nog niemand te choqueren... :schok:
0 x
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Communiceren van schepen?




par Opale2sang » 05/04/16, 17:25

Grelinette schreef:De beste tips met behulp van het principe van communicerende vaten is het Beker der rechtvaardigheid !


Helemaal mee eens, het is wellicht ook de sleutel tot een mogelijk communicerend vaasapparaat met compartimenten... toch?

"De Tantalum-vaas is een klassiek voorbeeld van relaxatie-oscillaties. Het is een apparaat dat bestaat uit een continue toevoer van water en een vaas die periodiek wordt geleegd met behulp van een sifon. Het is daarom een ​​voorbeeld van de transformatie van gelijkstroom in wisselstroom, omgezet naar het mechanische in plaats van het elektrische domein."

Zeer praktisch voor het maken van dominostenen, bedankt.

Maar laten we de stappen niet overslaan.

Van harte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Communiceren van schepen?




par Obamot » 05/04/16, 17:26

Christophe schreef:Ah, dat is zeker dat we niet te veel rekening moeten houden met de grijze energie van de slaven!!!

Alle rijken uit het verleden zijn gebouwd op slavernij (behalve misschien het oude Griekenland?)...
De VS bestaan ​​nog steeds en China en India profiteren in mindere mate nog steeds van de moderne slavernij (kinderarbeid, onderbetaald werk op de grens van wat redelijk is... dus niet ver van de slavernij).

Momenteel zijn we ook allemaal slaven van de staatsschuldenzwendel, aangezien ruwweg 100% van de inkomstenbelasting naar de terugbetaling van rente op de schuld gaat... maar shhhhhh, laten we het niet hebben over dingen die irriteren...

Ah, dan is er ook nog de 2.0-vorm van moderne slavernij die nog niemand lijkt te betwisten: sociale netwerken!! Het zou in een specifiek onderwerp besproken moeten worden, het is zo serieus... maar het lijkt nog niemand te choqueren... :schok:

Dus, moet je de draad op de U$A heropenen of een goed idee vinden voor een andere draad? Want ja, het is een echt onderwerp.

;-)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Communiceren van schepen?




par Ahmed » 05/04/16, 18:51

Christophe, Je schrijft:
(behalve misschien het oude Griekenland?)...

Nee, het oude Griekenland hanteerde ook dit principe van slavernij...
In de hoogtijdagen van de Atheense democratie werden slaven en vrouwen uitgesloten van het politieke leven van de stad.

Maar vrijwillige slavernij is effectiever dan de slavernij zelf.

“De staatsschuldenzwendel” is slechts een epifenomeen van iets veel belangrijkers...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Communiceren van schepen?




par moinsdewatt » 05/04/16, 19:00

Opale2sang schreef: ......
En vanuit een wetenschappelijk oogpunt denken aan een systeem in 100, 1000 of 10000 verhaal geeft een andere kijk op de inrichting, omdat in theorie de meer en minder ruimte is er verlies, of het betekent dat de fysieke verbiedt geen principe dat een vloeistof in een zwaartekrachtveld enkele miljarden keren verplaatst (in theorie), zelfs als het zich op dezelfde hoogte bevindt.

In dit geval hier het feit dat je meer dan 99% kunt overbrengen, met zoveel verdiepingen als je wilt (in theorie)......


Je bent verschrikkelijk.

De maan draait al miljarden jaren rond de aarde.
Elke halve maanrotatie, d.w.z. 0.5 keer 29 dagen, transporteerde de Maan haar 7.2 1E22 kg van de ene kant van de baan naar de andere kant er tegenover.

En dit alles zonder enig energieverbruik. : Mrgreen:

Dat herontdek je gewoon bij constante potentiële energie Er is geen noodzaak om energie te verbruiken om massa van punt A naar punt B te transporteren. : Roll:

Op dezelfde manier kun je op een tafel met luchtkussens een ton verplaatsen met een flikkering.

Dus je shadokerie van honderden watertanks en zoveel kranen en kranen maakt me aan het lachen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Communiceren van schepen?




par Obamot » 05/04/16, 21:10

En je moet voorzichtig zijn met Minusdewatt, hij houdt niet van de schaduwen omdat ze ze echt uit ons zogen! : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Communiceren van schepen?




par izentrop » 05/04/16, 22:57

bonjou,
moinsdewatt schreef:De maan draait al miljarden jaren rond de aarde.
Elke halve maanrotatie, d.w.z. 0.5 keer 29 dagen, transporteerde de Maan haar 7.2 1E22 kg van de ene kant van de baan naar de andere kant er tegenover.

En dit alles zonder enig energieverbruik. : Mrgreen:
Sorry als ik kibbel, maar het is niet 100% accuraat, omdat het getijdenfenomeen een heel klein energieverbruik met zich meebrengt.
Dit zorgt ervoor dat onze satelliet zich jaarlijks 3.8 cm verwijdert.
http://astronomie.blogs.charentelibre.f ... en-va.html
0 x
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Communiceren van schepen?




par Opale2sang » 06/04/16, 07:14

moinsdewatt schreef:Je bent verschrikkelijk.

De maan draait al miljarden jaren rond de aarde.
Elke halve maanrotatie, d.w.z. 0.5 keer 29 dagen, transporteerde de Maan haar 7.2 1E22 kg van de ene kant van de baan naar de andere kant er tegenover.

En dit alles zonder enig energieverbruik. : Mrgreen:

Dat herontdek je gewoon bij constante potentiële energie Er is geen noodzaak om energie te verbruiken om massa van punt A naar punt B te transporteren. : Roll:

Op dezelfde manier kun je op een tafel met luchtkussens een ton verplaatsen met een flikkering.

Dus je shadokerie van honderden watertanks en zoveel kranen en kranen maakt me aan het lachen.


Goedemorgen.

Ik begrijp het en ik denk dat er niets aan toe te voegen is, ik had nog veel te zeggen, maar het belangrijkste is dat degenen die dat willen, dit nog steeds kunnen gebruiken om een ​​hoeveelheid water af te tappen zonder pomp, en ik zal doorgaan met het bestuderen van een mogelijke mogelijkheid om dit te optimaliseren.
Je bent echter ook erg grappig met je luchtkussen, want de lucht die je gaat gebruiken om het gewicht van de ton te compenseren kost je snoep aan energie, dan kan ik me ook voorstellen dat je liever een pomp gebruikt om de 50% omhoog te gaan van een communicerende vaas, of anders in een reigerfontein, breng het water naar boven uit het "buffer" -reservoir.
Maar het is duidelijk dat de katrol en het gewicht niet veel toevoegen aan de communicerende vaten met compartimenten, daar ben ik het volledig mee eens, en ik heb niet het tegenovergestelde gezegd, anders heb je niet gelezen wat ik schreef.

Van harte.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Communiceren van schepen?




par moinsdewatt » 06/04/16, 20:51

izentrop schreef:bonjou,
moinsdewatt schreef:De maan draait al miljarden jaren rond de aarde.
Elke halve maanrotatie, d.w.z. 0.5 keer 29 dagen, transporteerde de Maan haar 7.2 1E22 kg van de ene kant van de baan naar de andere kant er tegenover.

En dit alles zonder enig energieverbruik. : Mrgreen:
Sorry als ik kibbel, maar het is niet 100% accuraat, omdat het getijdenfenomeen een heel klein energieverbruik met zich meebrengt.
Dit zorgt ervoor dat onze satelliet zich jaarlijks 3.8 cm verwijdert.
http://astronomie.blogs.charentelibre.f ... en-va.html


Ja dat klopt absoluut. Ik wist het eigenlijk.
Maar we hebben nog een paar miljard jaar om het als metgezel te hebben.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Communiceren van schepen?




par izentrop » 07/04/16, 08:03

Hallo,
Omdat we ons in een "superunit-motor"-sectie bevinden en sommigen de rotatie van de aarde als eeuwigdurend beschouwen, terwijl we ons simpelweg niet op dezelfde tijdschalen bevinden.
Ik wilde dit detailpunt benadrukken, omdat we tegenwoordig weten dat het langzamer gaat door verschillende aanwijzingen.
We weten uit de observatie van gefossiliseerde schelpen van weekdieren dat 200 miljoen jaar geleden de dag 23 uur duurde en het jaar 380 dagen. Dat is gek!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 108 gasten