De met elkaar verbonden?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Communiceren van schepen?




par Opale2sang » 02/04/16, 11:34

Obamot schreef:Zodat we iets meer over u weten (en willekeurig):

Hoe oud ben je?
Welke gecertificeerde studies heb je gedaan met een diploma, heb je al een "echte" baan?
Op welk gebied ben je een onderzoeker precies?

Anders riskeren we dingen te verklaren die je al in de les zou hebben gezien, wat een verspilling van tijd zou zijn, of die je niet zou hebben gezien, en misschien zou je het niet begrijpen?

Met vriendelijke groeten. ^^


Nou, ik ben 41 jaar oud. Ik ben een "tandwielsnijder". Ik heb een technisch kwalificatiecertificaat in algemene mechanica (het zit tussen een BEP en een BAC pro).

Ik ben geen onderzoeker, ik ben alleen geïnteresseerd in wetenschap, dat is alles.

Maar als je uiteindelijk zegt dat dit alles geen hogere prestaties kan hebben dan een turbine in het geval van een lage flow, kan ik het begrijpen omdat ik veel begrip heb over energie krachten of de elektromagnetisme, maar op mijn niveau weet ik niet hoe ik de efficiëntie van het apparaat moet berekenen met de wrijvingsverliezen van water, noch hoe dit de potentiële energie van het gewicht berekent met een zwaartekrachtsveld in het water.

Ik begrijp dat het apparaat in de staat niet erg interessant is, maar ik vind het heel veelzijdig en met veel mogelijkheden, en ik wil zeker zijn dat ik niets mis.

Begrijp dat ik hier niet ben gekomen om te zeggen dat ik een functioneel apparaat op de eenheid heb, zeker niet, ik zou gewoon begrijpen waarom als de verliesperformantie beperkt is tot het volume van het gewicht (ideaal), dit niet interessant is om een ​​lage flow te exploiteren.

Ook denk ik dat, zelfs als het apparaat niet kan worden gebruikt om een ​​lage flow te benutten, ik me heel goed kan voorstellen dat het ondanks alles kan worden geoptimaliseerd voor de overdracht van een vloeistof met minder dan 50% verlies, en niets daarvoor vond ik het nuttig om ernaar te kijken.

Van harte.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De communicerende vaten.




par Christophe » 02/04/16, 13:45

Obamot schreef:Welnu, de grijze energie die nodig was om te transformeren tot een 100 verdiepingen tellende stortbak met secties, zal nooit zijn voorzien voor de bouw en zal nooit iets opleveren na ... Bovendien zullen de platen en het water moeten worden versterkt. het is 1T / m3 x oppervlakte ...! Het zal een bom kosten om het buigmoment in het midden te absorberen en het terug te sturen naar de fundering op elke verdieping ... Vergroot de sjabloon, rek het vloeroppervlak uit, maak de muren breder, de platen dienovereenkomstig beslaan enz ... is het tegenovergestelde van optimalisatie om een ​​"ding" te bouwen dat nutteloos is ... niets.
Dit alles zonder winstoogmerk en je zegt dat "de redenering zou correct zijn".


Deze opmerking over de grijze energie is niet geldig als we onderzoek doen !! Het is geldig in het geval van industrialisatie (en nogmaals ... waarom denk je dat autofabrikanten heel weinig communiceren boven ... omdat het niet folichon is!)

En de grijze energie die er wordt verwend, zijn elke dag miljoenen voorbeelden op aarde!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Communiceren van schepen?




par Obamot » 02/04/16, 14:06

Je bent een goochelaar, je bent in staat om alles te rechtvaardigen.

Gefeliciteerd!
Welnu, ik voel een nieuwe roep om lucht rond de energieën surunitaires (hey hey)
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Communiceren van schepen?




par moinsdewatt » 02/04/16, 14:13

Opale2sang schreef:Hallo, inderdaad Obamot heeft gelijk, zijn standpunt is correct en de verklaring "Ik kan niet zeggen dat dit> 1".

Natuurlijk is "Ik affirmeer dat het <1 is" ​​dat het had moeten worden geschreven, dat spreekt voor zich.

Aan de andere kant, als we er de voorkeur aan geven om pompen te gebruiken om 50% van een transfer te verhogen door het communicerende vat te communiceren, is dit verkeerd omdat na verloop van tijd de energie om een ​​aantal pompoverdrachten per dag of de anderen zullen terugkeren naar het bedrag dat nodig is om de tanks aan te passen, dus het argument is niet zo geldig als het lijkt, maar in het algemeen zullen we inderdaad geen miljoenen winnen met dit apparaat, dat ik me herinner n is een eerste schets van het idee.

Door nadelen stel ik een andere schets zoals beloofd (met veel late sorry).

water engine.png


De verliezen zijn altijd minder dan 50% van het water, en uiteraard maakt het volume van het gewicht er deel van uit, en er moet worden benadrukt dat de kinetische energie die wordt geproduceerd door de beweging van de katrol, geen efficiëntie> 1 kan hebben, maar toch houd ik vol en teken ik om een ​​gewicht te verplaatsen door alleen kleppen te openen met een efficiëntie van minder dan 50% waterverlies zou interessant kunnen zijn.

Uw ogen sluiten voor dit systeem is hetzelfde als zeggen dat het verplaatsen van een magneet met een elektromagneet met een opbrengst groter dan 50% nutteloos is.

Maar de vergelijking is onjuist, omdat het de energie kost die nodig is om de kleppen te openen, en het is waar, maar ik denk nog steeds dat dit systeem theoretisch interessant is om te studeren omdat compartimenten met een bepaald volume kunnen profiteren energie overdragen om de kleppen minder energie-efficiënt of bijna energievrij te maken.

Wat betreft het systeem van katrollen en gewichten is het alleen interessant als het water dat beschikbaar is om te herladen natuurlijk boven het apparaat ligt, maar ook en vooral het mogelijk maakt om een ​​waterbron te exploiteren met een lage flow.

Van harte.


Shadoks doen ze het niet een beetje beter?

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Communiceren van schepen?




par Christophe » 02/04/16, 14:30

Obamot schreef:Je bent een goochelaar, je bent in staat om alles te rechtvaardigen.


Wanneer een tegenargument irrelevant is naar mijn mening, zeg ik het: het is niet het principe van een forum?

De eerste kernreactor van Fermi was 0.5W ... denk je dat de onderzoekers destijds dachten aan de grijze energie? : Cheesy:

Dus wanneer we onderzoek doen, wanneer we een principe willen aantonen, is de grijze energie geen argument om rekening mee te houden ... dat is alles wat ik wilde zeggen.

En ik denk niet dat ik het mis heb op deze!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Communiceren van schepen?




par Christophe » 02/04/16, 14:35

Opale2sang schreef:Door nadelen stel ik een andere schets zoals beloofd (met veel late sorry).


Een demonstrator met N = 4 of 5 moet eenvoudig haalbaar zijn, bijvoorbeeld in plexigas en met kleine aquariumventielen ...
Kleppen worden later vervangen door magneetkleppen die worden bestuurd door sensoren van hoog niveau en een arduino om dit allemaal aan te kunnen!

Gewoon om te zien hoeveel cycli je echt weet hoe je het moet doen voordat het "blokkeert" ...
0 x
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Communiceren van schepen?




par Opale2sang » 02/04/16, 15:38

'Gaat het niet een beetje beter met de shadoks?'

Heel grappig maar hier laten we los, we proberen niet om hoger te gaan, bovendien een beetje humor, wat gebeurt er als ik onder zo'n apparaat een tweede apparaat stop dat verliezen ophaalt, dus wat zijn precies de fillers die hij nodig heeft om te werken?

Van harte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Communiceren van schepen?




par Philippe Schutt » 02/04/16, 18:21

Als de 1er-tank op een goed berekende veer is gemonteerd, kan het niveau vrijwel stabiel blijven terwijl de tank op en neer gaat.
blaas 1 enkele klep
0 x
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Communiceren van schepen?




par Opale2sang » 02/04/16, 18:41

Philippe Schutt schreef:Als de 1er-tank op een goed berekende veer is gemonteerd, kan het niveau vrijwel stabiel blijven terwijl de tank op en neer gaat.
blaas 1 enkele klep


Maar hoe maak je het waterdicht?
Wel, het idee is het waard, het kan een oplossing zijn waarom niet, in ieder geval zijn er veel mogelijkheden.

Maar het is interessant, dank je.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Communiceren van schepen?




par moinsdewatt » 03/04/16, 13:09

Opale2sang schreef:'Gaat het niet een beetje beter met de shadoks?'

Heel grappig maar hier laten we los, we proberen niet om hoger te gaan, bovendien een beetje humor, wat gebeurt er als ik onder zo'n apparaat een tweede apparaat stop dat verliezen ophaalt, dus wat zijn precies de fillers die hij nodig heeft om te werken?

Van harte.


: Roll:

je herontdekt het wiel dat lijkt?

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten