De met elkaar verbonden?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De communicerende vaten.




par Christophe » 28/03/16, 13:08

moinsdewatt schreef:Houd gewoon de tweede tank lager dan de 1er.


Welnu, het overbrengen van meer dan 50% van het volume naar 2 tanks op dezelfde hoogte en zonder dat u hoeft te pompen, kan interessant zijn!
Dus ik denk nog steeds dat het principe niet zo slecht is... voor overdrachtsdoeleinden!

moinsdewatt schreef:Anders zijn er de pompen. : Mrgreen:


Geen grapje? : Mrgreen:
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De communicerende vaten.




par moinsdewatt » 28/03/16, 13:24

Beeld

Als de tank 2 half hoog is, is het om een ​​tank hoger te hebben dan de andere zoals ik hierboven zei.

Ik open een kraan van de tank linksboven en leeg in de tank rechtsonder.
100% is overgedragen! : Mrgreen:

Ik blijf zeggen dat deze thread nutteloos is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De communicerende vaten.




par Christophe » 28/03/16, 13:29

moinsdewatt schreef:Ik open een kraan van de tank linksboven en leeg in de tank rechtsonder.
100% is overgedragen! : Mrgreen:

Ik blijf zeggen dat deze thread nutteloos is.


Wat als u meer dan 50% wilt overbrengen voor 2 tanks van dezelfde hoogte?

Dus niet zo nutteloos denk ik...

Trouwens, dit zou het onderwerp kunnen zijn van een goed probleem (goede "lijm" of "khole" liever... spelling wiskundeversie sup/spé) in vloeistofmechanica voor ingenieurs- en technicusstudenten!!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De communicerende vaten.




par moinsdewatt » 28/03/16, 13:42

Christophe schreef:

Wat als u meer dan 50% wilt overbrengen voor 2 tanks van dezelfde hoogte?


In die zin laat deze man helemaal niets zien.

Als het ''reservoir'' verticaal in tweeën wordt gedeeld, is het niet langer één reservoir, maar twee reservoirs.
En dus speelt de man vals of speelt hij met woorden. :!:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De communicerende vaten.




par Christophe » 28/03/16, 13:43

Ja, het is een compartimentering... maar niets weerhoudt studenten ervan om in deze richting te denken...
0 x
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: De communicerende vaten.




par Opale2sang » 28/03/16, 14:01

"Als de tank in twee helften hoog is, komt het erop neer dat de ene tank hoger is dan de andere, zoals ik hierboven al zei.

Ik open een kraan van de tank linksboven en leeg in de tank rechtsonder.
100% is overgedragen! : Mrgreen:

Ik moet nog steeds zeggen dat dit draadje nutteloos is."

Dat is inderdaad precies dat, behalve dat ik bijna al het water naar beneden haal, terwijl het me maar een fractie kost om weer een cyclus te starten, en dat is het hele verschil, maar ik begrijp dat het hetzelfde lijkt, maar het is duidelijk dat dit zo is. niet het geval!.

Als je een kraan openzet, ja precies, dan wordt alles overgeboekt, maar er is een groot verschil want als je het proces opnieuw wilt starten, zul je al het water naar boven moeten halen, wat bij het idee vertrek niet het geval is.
Ik begrijp dat het zo eenvoudig lijkt dat we tegen onszelf kunnen zeggen: het heeft geen zin als ik wil afvoeren. Ik laat de kraan onderaan open, en presto, ik zet er een turbine in en ik profiteer van de potentiële energie van alles of een deel (minus de wrijving en efficiëntie van de turbine).
behalve dat ik met dit systeem en een klein deel van het water een cyclus opnieuw kan starten.

Zelfs als ik niet bijvul, kan ik een cyclus een bepaald aantal keren opnieuw starten (met verliezen), en als het systeem ingegraven is, is er slechts een fractie van het water nodig om bij te vullen.
Eerlijk gezegd denk ik dat er een groot verschil zit tussen het in één keer leeg laten lopen van een tank en dit systeem.

Achteraf begrijp ik ook dat de druk wordt gedeeld door zoveel tanks, dit klopt maar met vlotters waarom niet.

Maar dit principe is een basisprincipe, en het vinden van een andere manier om dingen te doen zou een interessant rendement kunnen opleveren, maar er is zeker onderzoekswerk aan de winkel.


Van harte.
Dernière édition par Opale2sang de 28 / 03 / 16, 14: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: De communicerende vaten.




par raymon » 28/03/16, 14:15

Het lijkt een beetje op wat we doen met duikflessen. een fles van 15 liter opnieuw opblazen met 2 of 3 flessen van 12 liter een langere duik maken om hem op 200 bar te brengen zonder een compressor te starten Natuurlijk is het lucht, maar het is hetzelfde. De luchtdruk wordt vervangen door de waterhoogte.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: De communicerende vaten.




par raymon » 28/03/16, 14:39

Redeneren met 3 flessen van 12 liter van 200 bar en een lege fles van 15 liter:
Ik neem een ​​van de 12l-flessen en sluit mijn 15l-fles erop aan, ik zou 2 flessen hebben van ongeveer 90 bar in de eerste 1l en de 12l.
Ik neem een ​​2e fles van 200 bar 12 l en mijn fles van 15 l sluit ik aan en ik heb 2 flessen van ongeveer 150 bar.
3e 12l flesaansluiting en daar zal mijn 15l fles ongeveer 180 bar zijn en de 3e 12l zal nog steeds 180 bar zijn.
Ik laat de precieze berekeningen aan jou over, maar dat is het algemene idee.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: De communicerende vaten.




par Oli 80 » 28/03/16, 15:00

Hallo, dit doet me denken aan een ander onderwerp dat ik eerder heb geopend irrigatie bekkens-and-pool / fountain-of-reiger-t6805.html het idee was om een ​​permanente reigerfontein te maken, maar we moeten ons erbij neerleggen dat sommige dingen niet werken

hartelijk
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: De communicerende vaten.




par Dirk Pitt » 28/03/16, 16:29

de redenering is onjuist omdat we in het tweede geval de vloeistof van de ene tank naar de andere overbrengen en we de helft ervan overbrengen
in het tweede geval brengen we vloeistof over van TWEE tanks naar TWEE andere en brengen we ook de helft ervan over. Als de ene tank zich boven de andere bevindt, legen we een deel ervan in de tweede, maar het is ALLEEN het diagram dat lijkt aan te tonen dat we in dit tweede geval meer vloeistof overbrengen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 154 gasten