Chemie is beter dan alchemie!

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 05/09/08, 09:15

comode schreef:Dit zijn geen regels! Ik noem alleen dingen die geen waarde hebben in wetenschappelijk redeneren ...

En alles wat we erover kunnen lezen forum zet beide voeten in ...



niets houdt je tegen om het niveau hiervan naar een hoger niveau te tillen forum !!

voorlopig gaat het heel slecht
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 09:23

Tagor schreef:
comode schreef:Dit zijn geen regels! Ik noem alleen dingen die geen waarde hebben in wetenschappelijk redeneren ...

En alles wat we erover kunnen lezen forum zet beide voeten in ...



niets houdt je tegen om het niveau hiervan naar een hoger niveau te tillen forum !!

voorlopig gaat het heel slecht


Ik denk niet dat hij dat wil! Zelfs het middel niet!
Het meubelstuk lijkt mij erg gefrustreerd...
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die in het leven naar hem willen luisteren, dus probeert hij ons dat goede woord op te leggen...
Zulke mensen krijgen vaak een hand in het gezicht of een voet in de kont!!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 05/09/08, 09:51

comode schreef:Voor de cultuur raad ik je aan om jezelf te documenteren over het experiment van Michelson en Morley, gerelateerd aan wat destijds Ether werd genoemd ... Het is waarschijnlijk de mooiste van de negatieve ervaringen die ooit zijn opgedaan ... .

door welk wetenschappelijk wonder zou een experiment een variatie in de snelheid van het licht moeten aantonen, en dat toentertijd niets overtuigends liet zien...

ze zou hebben gedemonstreerd (luid, ik trek het konijn uit mijn hoed!)...
dat de lichtsnelheid een constante is!

Dit is inderdaad een beruchte redeneerfout!

Als er een voorbeeld te noemen was, dan was het zeker niet deze!

Hieruit blijkt duidelijk dat u uw eigen advies niet in de praktijk brengt!

bovendien werd het Morlay-experiment gereproduceerd door een variatie van de betreffende snelheid te onthullen, dit is het voorbeeld
een soort rot bewijs en onderwerp van controverse... dat is het toppunt voor een lesgever!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 10:01

Ga je gang mijn Tagor!!! Je hebt het warm daar!!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/09/08, 10:17

comode schreef:Oh... het spijt me van Witten en Hawking, dus...
Wat je niet moet horen... Is het omdat ze nog nooit een video op YouTube hebben gepubliceerd dat je dat zegt?

Als u niet naar uw offertes linkt, lopen we het risico dat we niet alles begrijpen.
Ik moest het van mijn kant begrijpen: de grootste liggen al achter (Tesla, etc.), ik bedoel, het was fundamenteel onderzoek, NIET industrieel georiënteerd, ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel... Kort.

Bovendien reageerde je niet op mijn vorderingen: laten we het samen doen en niet ieder afzonderlijk... en om je gerust te stellen: je slinger werkt perfect! : Lol: dat is niet het probleem, maar eerlijk gezegd beperkend om hem waar dan ook te plaatsen ("waarom werkt mijn slinger niet? Ben ik onsamenhangend? : Lol: ) ...

gebruik een beetje logica als je wilt:
als meyer = oplichter, dan comode = obscurantist

waarom krom? hij verdiende geen geld en werd vermoord, werkte aan koude kernfusie... wat je zegt slaat nergens op ;-)

YouTube is geweldig om snel iets te zien en te delen, het is een revolutie om anderen te laten zien, video is meestal beter dan foto's/diagrammen enz.

bovendien denk ik dat je ons belachelijk maakt door te praten over het methodediscours... we hebben het je aangedaan!-)
je hebt het over een redenering die niet-geverifieerde fouten bevat ("aanvaarde noties"): het is een manier om dingen te doen, niet DE manier om dingen te doen. bewijs (zoals je wilt): hoe werd penicilline ontdekt? bij toeval, door alles door elkaar te mengen, en een flink deel van de observatie!
jouw manier van doen is dogmatisch en vooral HEEL ZEER traag...............we riskeren ons te beperken tot de grootte van de potloden als je begrijpt wat ik bedoel!
Het kan zijn dat u dit moet ondergaan, maar niet iedereen vindt u aardig, dat moet worden toegegeven, ook al hebben hun resultaten niet betrekking op hetzelfde vakgebied.

De scheikunde heeft zijn regels die gebaseerd zijn op dezelfde geaccepteerde bevindingen, en daarom heeft het ook zijn grenzen! bovendien is het ook gebaseerd op de fysica van moleculen...
hetzelfde als je citeert: "Einstein zelf zei dat God geen spelletjes speelt...": het is een citaat, niet jouw manier om het uit te leggen. Bovendien werd Einstein tegengesproken over ZIJN manier om dingen uit te leggen.

comode schreef:Als een man opduikt en zegt: "Ik heb een koude fusiemotor uitgevonden", gooi dan stenen naar hem, want hij is een idioot ... Hij heeft misschien iets superunitairs uitgevonden, maar hij heeft het recht niet om te zeggen dat het koude fusie is!

We zijn het volledig met je eens, niet zo naïef, aan de andere kant zal ik eraan toevoegen: je geeft toe dat superuniteit "misschien" mogelijk is, maar op welke manier?

Om af te ronden neem ik je andere citaat: "Kennis zijn de conclusies die kunnen worden getrokken dankzij deze methode. (wetenschap)" waar ik mijn citaat eerder op plaats: kennis is wat wordt verworven door ervaring.
we kunnen praten over experimentele protocollen in wetenschap en ervaring, maar het is een specifiek begrip dat slechts een deel van de 'echte' ervaring omvat: het is een beetje beperkend.

degenen waarvan je zegt dat je ze verkeerd begrijpt door middel van patenten en video's, zijn er niet om het werk te doen dat je moet doen, om onderzoek te doen, maar ze zijn er om "het goede woord te verspreiden": het is een natuurlijke manier om dingen te doen, die de overhand neemt . Ik ben het ermee eens dat er op dit gebied valse informatiebronnen bestaan, en dat er zeker iemand of iets aan werkt...

we zijn hier niet om een ​​revolutie teweeg te brengen, maar om te delen; wat wil je revolutioneren?

Comode stelt zichzelf vragen, weet niet hoe hij ze moet beantwoorden, hij wil informatie maar is niet erg beleefd... Ik zou zeggen: we moeten hem laten doorgaan in zijn aanpak, maar het lijkt een beetje politiek...
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 05/09/08, 17:05

Gregconstruct schreef:Ga je gang mijn Tagor!!! Je hebt het warm daar!!!


nee nee, er komt geen 3e ronde
omdat ik het onmiddellijk opgeef, niet door ko, maar door vermoeidheid
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 21:11

Tagor schreef:
Gregconstruct schreef:Ga je gang mijn Tagor!!! Je hebt het warm daar!!!


nee nee, er komt geen 3e ronde
omdat ik het onmiddellijk opgeef, niet door ko, maar door vermoeidheid


Ja ik begrijp het. Maar ik denk dat hij verspeeld heeft!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 07/09/08, 01:59

zei comode
We weten dat noch in de scheikunde, noch in de natuurkunde resonantie het mogelijk maakt de energie te verminderen die nodig is voor de overgang van een systeem van toestand A naar toestand B.


hij moet de patenten niet aandachtig hebben gelezen, anders stopte hij alleen op de voorwaarden die zijn intellect choqueerden (hij stopte op de eerste pagina over resonantie, voor hem heeft hij gelijk, dus het is niet nodig om 'verder te gaan')

en toch werkt de resonantie: hij hoeft alleen maar naar de website van JL Naudin te gaan om het te realiseren http://jnaudin.free.fr/wfc/index.htm
er wordt gezegd dat de kathode is geïsoleerd met tape, het is dus niet de gelijkstroom die de reactie veroorzaakt

Tot slot heb ik met moeite en niet zonder enige vijandigheid alle antwoorden gelezen, omdat dearrogantie van Comode deed me huiveren. Als hij hem aan de macht zou brengen in een land, zou hij heel snel een paranoïde dictator worden.
het is meneer "Ik heb gelijk" en jij hebt ongelijk. Het is niet nodig dat wij proberen hem het tegendeel te bewijzen; hij zal altijd een extra argument hebben om zich tegen ons te verzetten.

jeff

ps: maar wat kwam hij eigenlijk doen op de forum ?
Dernière édition par coucou789456 de 06 / 10 / 08, 02: 06, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/09/08, 03:43

Dag

Wat de penton betreft, valt er niets te zeggen, behalve over de gekke mensen die geloven dat water een brandstof is, terwijl het slechts een recuperator is van verloren energie...


Ik had dit bericht niet gelezen..
Je hebt gelijk: water is geen brandstof bij waterdoping. Niets bewijst dat we de energie uit de uitlaatgassen terugwinnen, we gebruiken de warmte, maar volgens de metingen van de uitlaatgastemperatuur en de verkregen opbrengsten is dit niet voldoende als energie die uit de uitlaatgassen wordt gehaald.
Er is waarschijnlijk nog iets anders, simpelweg een verbetering in de diesel- en verbrandingscyclus, dat is alles.
Zelfs een brandstofbesparing van 35% is nog steeds verre van een goed rendement voor een thermische motor; we hebben nog steeds meer dan 50% warmteverlies in onze motoren.


Om erachter te komen hoe u echte wetenschappelijke redeneringen kunt vaststellen, begint u met het verkrijgen van Descartes 'boek: "Discourse on Method", dat zelfs als het vandaag de dag niet langer geschikt is, een uitstekende basis blijft.

In alle omstandigheden kan alleen een wetenschappelijk aanvaarde redenering zijn die is gebaseerd op een onderbouwd argument dat alleen begrippen omvat die op dezelfde manier worden erkend.

Iets dat wordt toegegeven, moet verifieerbaar zijn, hetzij door directe waarneming, hetzij door indirecte waarneming, wat dan inhoudt dat kan worden aangetoond dat de uitgevoerde indirecte waarneming niet het gevolg kan zijn van een ander fenomeen dan dat welke we proberen te observeren.


Met deze redenering betekent het: jullie kleine doe-het-zelvers, laat de wetenschappers het doen en gebruik wat de wetenschappers voor jullie zullen produceren.
Waar ik het mee eens ben (directe observatie)..
Je tankt bij de file, je rijdt 500 tot 600 km en je tankt bij de file, dat is de enige taal die ik ken..

Kleine doe-het-zelvers doen dit voor hun plezier, uit overtuiging
Maar hier is het een forum van iedereen, niet één forum van wetenschappers die met theorieën proberen aan te tonen.
Denk niet dat zelfs kleine klussers met beperkte materiële en technologische middelen bij Taton werken en dat het verbeteren van een proces het gevolg is van toeval.
De werkwijze van deze enthousiastelingen is compleet anders, het is nuchterder en op basis van observatie, metingen, testen en lange en pijnlijke testen wordt de reproduceerbaarheid van de testen bepaald.
Voorbeeld bij waterdoping, testen doen met ander water.
Licht aangezuurd water, gedestilleerd water, ijzerhoudend water, leidingwater, het duurt maanden van testen om een ​​aftrek te maken
Bewijs zonder enige twijfel dat alleen water uw efficiëntie van 30% naar 34% brengt bij tests van 300 km op dagen met verschillende weersomstandigheden. door het testen van 4 liter diesel en vele uren onderweg)
Bovendien moeten we wetenschappelijke verklaringen geven? geloofwaardig zijn? Persoonlijk, of ik nu geloofd wordt of niet, het boeit mij weinig, wat mij op dit punt interesseert forum communiceert met anderen. dit vermindert de tijd om de tests uit te voeren.

Vaak wordt de analyse gedaan door vergelijking of door eliminatie
De verkregen resultaten worden niet toegeschreven aan geluk, maar aan geduld en doorzettingsvermogen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 07/09/08, 16:48

Hallo !
dressoir zegt:
Citation:
We weten dat noch in de scheikunde, noch in de natuurkunde resonantie het mogelijk maakt de energie te verminderen die nodig is voor de overgang van een systeem van toestand A naar toestand B.

>en wat is sonoluminescentie dan?
dat moet je mij uitleggen....
Good luck!
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 69-gasten