Roberval-Merry Rotating Balance

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 28/01/12, 19:50

dedeleco schreef:[citaat

nog steeds niet duidelijk hoe de spoelen zijn, hoe verbonden met elkaar, opladen op wat.
De magneet is hoe met zijn polen waar, want er zijn nog tal van gevarieerde mogelijkheden.
Is de magneet gemaakt van elektrisch geleidend of isolerend staal?

Eindelijk beweegt de magneet hoe aangedreven met welke snelheid, met welke kracht, want het is een montage van een dynamo met een slecht bevestigde magneet die kan draaien als ik het goed begrijp ???
De magneet wordt als een slinger aan het uiteinde van een draad gehangen.
Als de magneet aanvankelijk stationair is, gebeurt er niets.
De spoelen met de daarin geïnduceerde stroom zijn equivalent aan een magneet die door zijn veld inwerkt op de bekrachtigingsmagneet en de beweging van de magneet tegenwerkt; daarom vooral in vertaling.

Gezien de cilindrische symmetrie van het veld van deze magneet, als ik de structuur goed begreep (in principe als het een perfecte cilindrische symmetrie van het veld is, wat in werkelijkheid niet zeker is), verandert dit veld niet door rotatie, daarom energie verandert niet en daarom mag het niet draaien.

Elk detail is echter belangrijk.
De ruimtelijke structuur van het magneetveld is cruciaal en niet altijd bekend!
Bijvoorbeeld de aarde, is een dipoolmagneet, meer quadrupolen en hexapolen, zwakker.


Ok.
De magneet is dus van hetzelfde type als die in een luidspreker te vinden zijn. Het is vrij roterend gemonteerd op een arm die beweegt langs een lijn die bestaat uit spoelen en op een korte constante afstand daarvan, eveneens met een constante snelheid. De spoelen kunnen elk worden aangesloten op een diodebrug of bijvoorbeeld op een acculaadsysteem. Ja, in principe vergelijkbaar met een dynamosamenstel met een slecht bevestigde magneet.
Wat ik graag zou willen weten is of ik deze magneet kan beschouwen als een samenstel van een oneindig aantal micromagneten, gerangschikt in een ring. In dit geval zou de kans bestaan ​​dat het zich zou gedragen als een soort magnetisch tandwiel ten opzichte van de spoelenlijn die de rol van een tandheugel zou spelen. Ik ben het ermee eens dat een veld niet verandert door rotatie, maar hier simuleren we een vertaling en tegelijkertijd zal deze beweging waarschijnlijk een rotatie genereren. Vandaar mijn vraag.
Als het feit dat de magneet met zijn solide constructie zich anders gedraagt, zou ik me moeten aanpassen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 28/01/12, 20:12

Dat het Force Ctegen Eelectro Mmechanisch, wees bij je!Beeld
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 28/01/12, 21:04

[Grapmodus "AAN"] Omdat je het hebt over "respect" Projétheus, wees voorzichtig, want je zou bij sommigen die deze vragen diepgaand hebben bestudeerd het gevoel kunnen geven dat je ze gebruikt om "doe je lessen"... : Cheesy: [OFF]

Serieuzer, en omdat je er niet omheen wilt draaien, als ik je enig advies zou kunnen geven om tijd te besparen (zonder je onderzoek te onderbreken...) zou het zijn om naar de universiteit te gaan om in het bijzonder natuurkunde te studeren ! Omdat je daar zeker je vragen zou zien samenkomen en de vragen die voortkomen uit het materiaal dat in de cursussen wordt onderwezen... En je zou zien of je hypothesen zouden worden gevalideerd (of niet) En daar zou je misschien twintig jaar van je leven winnen...

Houd er rekening mee dat je hiervoor geen baccalaureaat hoeft te hebben, het enige dat je nodig hebt is een “auditorkaart” en normaal gesproken kun je elke cursus aan de universiteit volgen... (het werkt in mijn omgeving... om te zien welke uni biedt deze mogelijkheid)
0 x
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 28/01/12, 23:59

Ik wilde niemand beledigen, laat staan ​​iemand ‘uitbuiten’. Ik heb het keer op keer gezegd: het is voor mij geen vraag om x vragen te stellen en verder te gaan op basis van de antwoorden. De machine waarop ik de FCEM wil "gebruiken" kan in twee uitvoeringen worden ontworpen. Het antwoord op mijn vraag zal mij in staat stellen een beslissing te nemen en tijd te besparen door deze te stellen “aan mensen die deze vragen diepgaand hebben bestudeerd”. In mijn ogen was dit het equivalent van het vragen aan een monteur welk type olie hij gebruikt voor een bepaalde motor. Gewoon advies, meer niet.
Dit is niet zo ernstig. Laten we bij dit onderwerp blijven.

Ahmed, bedankt voor de aanmoediging.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/01/12, 10:27

Wat ben je erin gevallen! Het is humor.... Een vooruitziende blik...

Voor de rest kan ik niet antwoorden. Dsle.

En veel succes, ontwikkeling, onderzoek en studies!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/01/12, 14:21

de magneet is van hetzelfde type als die in een luidspreker

denk, want het is niet zomaar een magneet, maar een stalen magneetsamenstel, zodanig dat er bijna niets van de inductie naar buiten komt, behalve alleen de inductie in de smalle luchtspleet (1 à 2 mm) waar de dunne en lichte luidsprekerspoel zit.

Deze nepmagneet geeft dus vrijwel niets.

Lees de gevestigde kennis over luidspreker, magneet, enz...
Anders tijdverspilling!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/01/12, 16:19

...pffff, inderdaad, :schok: Dat heb ik overgeslagen : Cheesy: Reusachtig! : Mrgreen:
0 x
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 29/01/12, 16:24

Dank je wel! :onheil: Ik liep goed. Nee, ik rende.

Maar niet eens slecht, :P
Dit bracht me ertoe om te beslissen en verder te gaan op het pad van "magnetische tandwieloverbrenging", wat meer lijkt op wat ik weet.
A +
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/01/12, 16:29

Zoals Antoinet111 zou zeggen, het riekt tegenwoordig naar een heleboel trolhouding:

Projetheus schreef:Ik bewaar nog steeds geheim het acroniem BR-JR, omdat dit op zichzelf veelzeggend kan zijn ma technologie

: Mrgreen: :D : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 29/01/12, 18:44

het is duidelijk dat er zaken in beweging zijn...

en ga zo ver om de mening van te vragen forumEr is nog een magneet-ding bezig zonder de nodige sleutels te geven om te begrijpen dat het een beetje onzin is.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten