Het is mij net overkomen. Naar jouw mening gemakkelijk te repliceren?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 01/03/12, 09:40

Bonjour à tous,
Ik geloof niet echt in deze machine, zoals onderstreept Capt De zwaartekracht is subdominant ten opzichte van het magnetisme.
De bal ondergaat een kracht die naar de magneet is gericht en dus niet naar de aarde.
Dit komt neer op het met de vinger in de velg duwen richting de magneet, dus geen beweging.
Aan de andere kant die is natuurlijk ook geloofwaardiger met voorbehoud.
Simpelweg omdat het systeem niet echt stabiel is.
De rotor oscilleert overal en kan een soort ongecontroleerde resonantie vinden die, dankzij de traagheid van het geheel, kan knikken.
Maar zodra we energie uit zo’n systeem willen halen, komt dit neer op het dempen van de resonantie en dus het stoppen van de rotatie, als die reëel is.
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/03/12, 10:46

Hallo kwarts,

Het is een tijd geleden! :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 01/03/12, 11:01

Bin Wouii.
2011 verrot wil ik zeggen, blij dat ik verder ben gegaan.
Mijn projecten vorderen langzaam maar zeker.
Ik hoop dit voor de zomer te presenteren.

A+
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.

YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/03/12, 11:51

Grappig je uiteenlopende reacties, maar wetenschappelijk niet erg samenhangend, terwijl we hetzelfde principe gebruiken als voor een elektrische klok, met kleine onderhoudsoscillaties en een externe energiebron.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/03/12, 12:42

Deze beweging:
http://www.galleri-finsrud.no/index.php ... &Itemid=41
is ook van dit type, goed aangepaste resonanties om de bal te laten draaien en een externe energiebron, die erg zwak is, kunnen de kleine variaties in de temperatuur van de kamer zijn, zwak maar voldoende om energie te geven aan de warmtemotor door uitzetting, samentrekking van gas of metalen staafjes, zoals voor de Atmos-klok, een eeuwigdurend thermisch uurwerk met slechts 1°C tussen dag en nacht, die allemaal te koop zijn bij een horlogemaker!!

70 jaar echt eeuwigdurende beweging met Carnot:
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 01/03/12, 20:02

Ik ben niet wiskundig genoeg om me bezig te houden met theoretische analyse.
Ik merkte het (jij waarschijnlijk ook) toen ik de video bekeek

- De bal is gemaakt van staal (het is geen magnetische bal)
- Dat de twee kronen van metaal zijn (geen plastic), misschien van aluminium, misschien van koper (ik betwijfel het vanwege de wervelstromen, maar hey...) en zeker niet van staal.
- Als de twee schijven van metaal zijn, sluit de bal het circuit dat wordt gevormd door deze "open bocht", voorgesteld door de schijven.

- Ik neem aan natuurlijk... de bodem die rust! (doet me denken aan een kroeg)!
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.
Linux is het tegenovergestelde ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/03/12, 20:48

De schijven zijn niet van staal, waarschijnlijk aluminium, omdat de magneet door deze schijven zou worden aangetrokken en onmogelijk met de hand zou kunnen worden vastgehouden, die al moeite heeft de magneet vast te houden door weerstand te bieden aan de aantrekkingskracht van de magneet door het marmer, waardoor de onze handen trillen, zoals we allemaal min of meer trillen als we een voorwerp in de lucht houden.
Deze beving levert energie zonder dat je je daarvan bewust bent.
Staal is magnetisch (aangetrokken door een magneet), maar behoudt zeer weinig magnetisatie bij het verlaten van het magnetische veld (zacht staal)

Carole heeft niet gelezen wat ik schreef:
vlak voordat de schijven beginnen, zien we de door de magneet aangetrokken bal bijna spontaan oscilleren, een bewijs dat hij zo'n oscillerende kracht ondergaat, hetzij met de hand die de magneet vasthoudt, die trilt om de aantrekkingskracht op de magneet als gevolg van de bal te weerstaan , of omdat het hele experiment in een oscillerend magnetisch veld wordt geplaatst dat afkomstig is van een generator en een spoel onder de tafel.

Alle ervaringen op deze site zijn vervalst, alleen maar om de aandacht te trekken en ons te amuseren door het publiek van hun site te vergroten.

Wat wel duidelijk is, is dat maar weinig mensen dit soort demo’s als natuurkundige analyseren en grote moeite hebben om het te begrijpen.
Dernière édition par dedeleco de 01 / 03 / 12, 21: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 01/03/12, 21:02

kwarts schreef:Bin Wouii.
2011 verrot wil ik zeggen, blij dat ik verder ben gegaan.
Mijn projecten vorderen langzaam maar zeker.
Ik hoop dit voor de zomer te presenteren.

A+


Hallo kwarts!

Wat zijn uw projecten?
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.

Linux is het tegenovergestelde ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/03/12, 21:27

Een prachtig eeuwigdurend uurwerk, met een mooi verguld mechaniek op de rand, dat al ruim 70 jaar loopt zonder het ooit aan te raken:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/03/12, 21:49

Maar ja, je klok is prachtig :D goed doordacht in ieder geval, het is zeker beter dan met batterijen

Maar heeft niets met de video te maken
Hoeveel kost het ding?

U moet een onderwerp gewijd aan dit type product maken
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 66 gasten