Niet-eeuwige beweging!

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Niet-eeuwige beweging!




par sicetaitsimple » 18/02/18, 19:14

Epilogis schreef:Bedankt voor uw antwoorden.



Graag gedaan. En om geen spijt te hebben, een ton die op 10 meter hoogte wordt gebracht, is ongeveer 25 Wh aan potentiële energie...... Een hele grote schommel voor niet veel!
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Niet-eeuwige beweging!




par izentrop » 18/02/18, 20:07

Ik geef de zeer eenvoudige formules van Newton, voor het geval dat : Wink: http://enrj.renouvelables.free.fr/energ ... lique.html
0 x
Epilogis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 17/02/18, 14:12
x 6

Re: Niet-eeuwige beweging!




par Epilogis » 19/02/18, 08:14

Hartelijk dank aan alle
en ook voor de gegevens en formules sicetaitsimple en izentrop: geweldig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Niet-eeuwige beweging!




par Grelinette » 19/02/18, 11:20

Hallo,

Naar mijn mening zijn we voortdurend op zoek naar perpetuum mobile op het verkeerde spoor!
Ik denk dat perpetuum mobile mogelijk is... zolang de menselijke activiteit zichzelf weet te bestendigen... : Cheesy:

Is het niet verstandiger om te proberen gebruik te maken van de vele echte menselijke energieproducties die verspild worden, in plaats van te blijven zoeken naar energiescheppende systemen uit het niets?

Er zijn al enkele schuchtere ideeën en projecten, zoals het terugwinnen van energie die wordt overgedragen in de vloer van een nachtclub waarop honderden mensen ritmisch bewegen, of in de fitnessruimte, de sportschool, dans, of de warmte die wordt uitgestraald door computers en grote computercentra .

In dezelfde geest kunnen we ons deuren in openbare plaatsen voorstellen die duizenden keren per dag open en dicht gaan, uitgerust met een systeem dat energie produceert, of een trap waarvan de treden de massa recupereren van degenen die het lenen. Ik ben er zeker van dat we ons ook een systeem moeten kunnen voorstellen dat de energie terugwint van de auto's en vrachtwagens die op de wegen en snelwegen rijden, al was het maar door de luchtbewegingen die door deze bewegingen worden gegenereerd, of zelfs het geluid van antropogene oorsprong omzet in energie .
Dit zijn enkele interessante onderzoeksmogelijkheden!

Dit was mijn bijdrage van de dag aan dit zeer interessante onderwerp! :P

Als je nog andere ideeën hebt...
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Niet-eeuwige beweging!




par Gaston » 19/02/18, 11:39

Grelinette schreef:In dezelfde geest kunnen we ons deuren in openbare plaatsen voorstellen die duizenden keren per dag open en dicht gaan, uitgerust met een systeem dat energie produceert, of een trap waarvan de treden de massa recupereren van degenen die het lenen. Ik ben er zeker van dat we ons ook een systeem moeten kunnen voorstellen dat de energie terugwint van de auto's en vrachtwagens die op de wegen en snelwegen rijden, al was het maar door de luchtbewegingen die door deze bewegingen worden gegenereerd, of zelfs het geluid van antropogene oorsprong omzet in energie .

Het doet me denken aan toen Gaston de energie uit zijn kantoordeur wilde recupereren:
Beeld
Je moest je schrap zetten tegen de deur om hem open te krijgen. : Mrgreen:
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Niet-eeuwige beweging!




par Ahmed » 19/02/18, 11:44

Optimaliseer het verbruik door fatale verliezen te recupereren, waarom niet? Maar te denken dat kleine menselijke bijdragen de zwaarte van ad-hocapparaten kunnen compenseren, veroordeelt ze tot louter gadgets. Wat betreft het terugwinnen van omgevingsgeluid voor energiedoeleinden, het volstaat om rekening te houden met het kleine beetje energie dat nodig is om veel geluid te produceren om te beseffen dat de omgekeerde werking bespottelijk zal zijn...
Het doel, door deze fascinatie voor "oneindige" energie, is dit vermogen om de wereld te transformeren die al een realiteit is (zij het binnen het kader van de geldende natuurwetten!), een vermogen dat al te groot is, in die zin dat het de onbedoelde gevolg van de geleidelijke vernietiging van de levensomstandigheden op aarde ... Dit wonderbaarlijke vertoon van energie wordt niet echt bekritiseerd, omdat degenen die ervan profiteren over het algemeen niet degenen zijn die eronder lijden en velen van hen kunnen zich niet uiten. .. : Roll:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Niet-eeuwige beweging!




par Grelinette » 19/02/18, 12:47

Ahmed schreef:Optimaliseer het verbruik door fatale verliezen te recupereren, waarom niet? Maar te denken dat kleine menselijke bijdragen de zwaarte van ad-hocapparaten kunnen compenseren, veroordeelt ze tot louter gadgets... : Roll:

Uitgaande van het principe dat de beste geproduceerde energie de energie is die niet is verbruikt, is elk systeem voor het recupereren van "fatale verliezen" een gimmick. Maar de hele mensheid steunt op de paradox van "overmatige consumptie die wordt gecompenseerd door enkele pogingen om te besparen op overschotten".
Kortom, ook al zou het verstandiger zijn om te streven naar vermindering van excessen, de (menselijke) tijdgeest wil dat we ons voorlopig concentreren op de eeuwige zoektocht naar economie... op excessen!
2 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Niet-eeuwige beweging!




par izentrop » 19/02/18, 13:12

Grelinette schreef: de warmte die computers en grote computercentra uitstralen.
Dit is een realiteit, eerst in de Verenigde Staten en nu ook hier. https://www.20minutes.fr/paris/2068527- ... e-paris-27

Naarmate digitale technologieën steeds minder energie verbruiken, verbetert de efficiëntie, maar tegelijkertijd neemt het verbruik toe.
1 x
Epilogis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 17/02/18, 14:12
x 6

Re: Niet-eeuwige beweging!




par Epilogis » 19/02/18, 13:18

Het is duidelijk dat het beter zou zijn om onze energie te sparen dan om nieuwe systemen te produceren (verbruikers van energie voor hun fabricage!) om verspilde energie terug te winnen...
Zoals Ahmed en Grelinette vermelden, zou de opbrengst van dit soort recuperatieve objecten, zelfs in overmaat, nauwelijks energie opleveren in verhouding tot wat ze zelf moesten vervaardigen, in vergelijking met de elektriciteitscentrales.
Er zou zelfs een averechts effect zijn: "krijgen we mijn verspilde energie terug? Dus laten we vrolijk verder gaan en nog meer verspillen, het is voor het welzijn van de planeet!" :(
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Niet-eeuwige beweging!




par Ahmed » 19/02/18, 14:58

Uw laatste opmerking is van groot belang en het is dit soort parasitaire fenomenen dat door recycling wordt veroorzaakt (wat het nut ervan niet in de weg staat!), of, meer in het algemeen, wat de "ecologische transitie" wordt genoemd.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten