magneta's

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 11/03/06, 16:00

Hallo NLC!
je zegt:
NLC schreef:En bovendien ben ik een elektronica-ingenieur;)
Vooral omdat je, voor zover ik het begrijp, een plasmasysteem wilt maken voor het snijden.
Maar weet u dat we met waterelektrolyse, een project waar ik momenteel aan werk, hetzelfde kunnen doen?

- Hoe komt het ? kunnen wij hetzelfde doen? in de snijrichting zoals bij een autogeen snijstation?

- het kan natuurlijk nuttig voor mij zijn om een ​​elektronica-ingenieur te ontmoeten, vooral omdat dit niet mijn favoriete vakgebied is! en ja, op dit moment ben ik op zoek naar een plasmastation, het voordeel van deze technologie is dat de overgrote meerderheid van de elementen die als plasmagenerator dienen, door plasma worden behandeld en dat het al is geoptimaliseerd voor een goede afvoer van plasma. Ik kan de links over econologie niet geven omdat de forum sindsdien is er veel veranderd!
Dus gebaseerd op de elementen die ik destijds heb uitgelegd (maar heel weinig reactie kreeg):
forum 1
forum 2
Als er geen toegang is, vertel het me dan!
Ik sta op het punt de beroemde tests uit te voeren om erachter te komen of er wel of niet een transformatie kan plaatsvinden.
Ik hoop dat dit iets positiefs oplevert. het is niet "de heilige graal" van gepulseerde elektrolyse en alle mensen eromheen, maar het is een geweldig stuk onderzoek naar aanleiding van een vraag: waarom zou de omgekeerde reactie-enthalpie niet werken met water? Voor mij is er geen reden waarom de tegenovergestelde reactie niet zou plaatsvinden als aan de voorwaarden wordt voldaan. Mijn experiment zal er dan op gericht zijn aan te tonen dat de inverse enthalpie plaatsvindt.
Daarna, als dat zo is, en wanneer het functioneel zal zijn, bestaat het eenvoudigste gebruik uit het aandrijven van een generator. Het zal voor later zijn!
Hier is een kleine samenvatting van wat ik doe. Ik weet niet waar je bent gebleven met je elektrolyse, ik heb de indruk dat het langzamer vordert dan in januari... Zo is het leven, we zijn niet altijd beschikbaar om alleen te doen wat we willen! Ik hoop dat dit je helpt antwoorden te vinden of het materiaal te verkrijgen dat je mist!
(Ha!! een beetje blabla om de boel op te vrolijken forum ! : Cheesy: )

@ binnenkort

jahi[/url]
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?
Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 11/03/06, 16:11

Hallo jahi,

Ja, er zijn soorten toortsen die lassen en snijden mogelijk maken dankzij de verbranding van gas dat wordt gegenereerd door standaardelektrolyse. Voor een elektrisch vermogen van 3.5 kW kunnen we 1000 liter gas per uur produceren, en dit is wat sommige fabrikanten bieden.

Als je het wilt onderzoeken, het is wat ze bruin gas noemen.
Ik heb al filmpjes op internet gezien waar we zulke systemen zien die dikke staalplaten snijden, maar ik heb de links niet meer :(

Een apparaat van de Eagle-onderzoekssite bijvoorbeeld: http://www.eagle-research.com/browngas/machine/erseries/er1150/erserie1.html

Als je elkaar wilt ontmoeten om onze gemeenschappelijke passies te bespreken, kan dat wanneer je maar wilt!
A+
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 11/03/06, 16:30

: Cheesy:
ja maar ik weet het en ik heb al links gestuurd om deze techniek te ontdekken op verschillende sites die u bezoekt!!
en het is niet echt een echte plasmatoorts voor het snijden van plaatwerk dat ik wil doen! :D
want dat is toch niet wat mij aanspreekt! Metaalbewerking, plaatwerk en ketelbouw, dat heb ik tijdens mijn studie gezien en sindsdien ben ik niet meer van plan het nog een keer te doen, want: ik heb de zin, de tijd, de ruimte en de ideeën niet in die Sens!
Ik heb geen vellen om te snijden, maar ik wil een apparaat maken dat schonere brandstof maakt! Een beetje zoals jij, maar in een andere techniek.
dat is het!!

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?

Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 11/03/06, 16:33

Oké, ik dacht dat je echt wat wilde knippen...
Maar ik heb ook niet al je berichten gelezen...

Van mijn kant, ga naar mijn onderwerp verbeterde elektrolyse, ik heb eerder wat tests gedaan. Er zijn momenteel geen besparingen genoteerd :(

We zullen met de lambdasonde moeten knoeien.
Anders ben ik nu ook geïnteresseerd in magnetische motoren...
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 11/03/06, 16:41

OK!
Voor mij wordt het ook DIY-tijd!
Ik ben niet tegen deze bijeenkomst, maar ik weet niet onder welke voorwaarden!
Ik heb niet echt haast en ik neem meer de tijd dan jij... misschien is wachten op succes niet slecht. Ik moet iets positiefs te zeggen hebben!
Misschien heb jij wel apparaten waarmee we metingen kunnen doen!
Hoe dan ook, laten we dat onder onze riem houden! Geen probleem!
@+

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?

Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 11/03/06, 16:43

"een generator bedienen"

dat is alles :schok: en de verwarming, de kachel, het vullen van een Zepplin : Idee:

Kortom, uw installatie is een grote transformator uitgerust met wolfraamelektroden... vertel me als ik het mis heb.

Want de titanium fakkel zou geweldig zijn, hij werkt heel goed, hij houdt 1500° vast, het is alleen lastig om te solderen, het lijkt een beetje op aluminium, hij is bedekt met een onverwoestbare beschermlaag.

Van de foto's van je fakkel begreep ik niet veel!!!!

En waarom heb je het niet geprobeerd met een boogstation, het is supereenvoudig in gebruik (sommige voor minder dan € 45), inclusief thermische beveiliging, aan de andere kant zal de differentiële stroomonderbreker de verliezen naar aarde niet opvangen.

manu.
Dernière édition par plasmanu de 11 / 03 / 06, 17: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 11/03/06, 16:56

Yahi schreef:Ik heb niet echt haast en ik neem meer de tijd dan jij.

Het is waar dat ik soms (eh, eigenlijk altijd) haast heb...
Maar eigenlijk haast ik me om een ​​heel simpele reden: mijn hersenen gaan sneller dan mijn handen. Ik ben nog niet klaar met iets wat mijn hersenen me vertellen om verder te gaan!!!

Dus als ik het in de praktijk breng, probeer ik mijn hersenen geen tijd te geven om aan iets anders te denken. : Cheesy:
Maar uiteindelijk gaat alles kapot omdat ik iets heb gedaan (zie mijn laatste poging tot bewerken in mijn auto). Kortom, het is niet ernstig...

Wat de waterstofdoping betreft, ben ik er vast van overtuigd dat het werkt, maar het maakt me kwaad om urenlang met die verdomde lambdasonde te moeten knoeien. Ik denk dat ik iets anders ga doen: een definitieve reactor maken (met ronde elektroden), en die in de auto van mijn verloofde plaatsen. Het is een 306 diesel, 1.9 liter cilinderinhoud, dus geen lambdasonde of computerproblemen. En omdat hij systematisch dezelfde ritten maakt, moet het verschil in verbruik zich uiten in een grotere autonomie met een volle tank.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6874
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2842




par gegyx » 11/03/06, 19:11

En u geeft duidelijk heel veel om uw verloofde? : Mrgreen:
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 11/03/06, 20:06

Nou ja manu pkoi ook niet zo maar op dit moment probeer ik mezelf een doel te stellen en voorlopig is het minimum nog niet bereikt!
mijn tests vanavond zijn niet zo goed, ik heb alleen iets met een halve menstruatie omdat mijn diodebrug niet goed lijkt te werken!
Ik hoop dat je me kunt helpen en bovendien motiveert het me om nog een beetje meer te doen!
Ik heb het boogstation een keer geprobeerd om bingobrandstof te maken en daarna probeerde ik het met kaliumcarbonaat, maar er gebeurde niets!
dus daarom ging ik het pad van het plasmasnijstation af! Misschien ben ik er niet lang genoeg gebleven, ik zal het later eens bekijken. Voor nu wil ik mijn apparaat graag wat beter laten werken.

@ meer

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?

Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 11/03/06, 23:04

gegyx schreef:En u geeft duidelijk heel veel om uw verloofde? : Mrgreen:


moet zien : Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 66-gasten