Jean Louis Naudin en de U-generator Richard Vialle

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/10/12, 14:24

Kwarts zei:

Onze zonne- en andere voltaïsche vrijheid is tot niets gereduceerd!
Persoonlijk zou ik graag alternatieve en autonome energiebronnen vinden, om zo een beetje uit het systeem te kunnen komen.


Aan mensen zoals jij dacht ik tijdens mijn laatste interventie...

Merk in ieder geval op dat ik in mijn omgeving acties zie op het niveau van de sociale woningbouw: woningcorporaties isoleren van buitenaf, kozijnen vervangen, condensatieketels plaatsen. In mijn buurt zijn we net klaar met het vernieuwen van 60 daken + 20 cm isolatie. En we sluiten aan op het gas bij Tire-Larigot.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/10/12, 15:44

Fakir schreef:
Obamot schreef:Uh, daar is het zonder pretentie, maar er zijn al enkele vormen:
- windkracht;
— fotovoltaïsche energie;
— zonnethermie (die tot 2000°C en meer kan produceren) maar ook voor eenvoudige individuele warmteterugwinningsinstallaties;

Het is meer muziek voor de toekomst in eeuwige belofte, het is er al...

Daarin zullen we panelen hebben met een efficiëntie van 40%, zoals de link van kapitein Maloche aankondigde, dus daar... We zullen grotendeels zonder energieproblemen zijn.

Als dit nu lukt, des te beter. (Laten we positief blijven zonder ons voor de gek te laten houden.) : Lol: PS: : Arrowd:

100% in fase
en ik zal H² toevoegen als energiedrager voor onze auto's.
De full hybrid plug-in waterstof voor puristen natuurlijk : Mrgreen:

Toutafé!

In ieder geval nog een type, open, niet gek en niet fanatiek in dit draadje (en in dit forum...) die het echt nodig hebben!

PS: : Arrowd:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Eenvoudige niet-dure isolatie meet energie-efficiëntie




par Obamot » 31/10/12, 16:06

kwarts schreef:Ik kan me voorstellen dat velen van jullie het geluk hebben (wat niet meer beetje bij beetje één wordt) een vrijstaand huis te bezitten, en natuurlijk oplossingen op jouw niveau te bedenken, wat mij bovendien legitiem lijkt!
feit blijft, voor u heren die waarschijnlijk af en toe met de auto reizen, dat al deze alternatieve energiebronnen (voltaïsche zonnewind) onbruikbaar zijn aan boord.

Degenen die zowel huurder als verhuurder zijn, begrijpen u volledig. En trouwens, we waren vaak de een voordat we de ander waren...

Er zijn dus veel dingen die u als huurder kunt doen:
de thermische isolatie en energie-efficiëntie verbeteren van alles waaruit uw huis bestaat, door eenvoudige en goedkope maatregelen die ook het gevoel van "comfort" bij een bepaalde omgevingstemperatuur drastisch zullen verbeteren. Dit maakt het ook mogelijk inventariseren op de huidige situatie door de oprichting van een soort vanstand van zaken op het gebied van energie-efficiëntie stuk voor stuk en som alles op wat verbeterd kan worden, zoals:

1) plaats geprofileerde afdichtingen (verkocht per meter, "d" profiel die effectief zijn en niet de platte, goedkoper, maar die niet zijn!) deze en vooral de schachtdeur die aan de kant van de drempel en zelfs bij de sluizen een groot beroep doet op lucht, ook bij de drempels waar het soms nodig is om een ​​ad hoc drempel te plaatsen zoals aluminium profiel "L" (met het doel om rondom, het is ook geldig voor de kamers in het leefgebied, waarin we weinig verblijven, het hangt ervan af). Silconer ook voorzichtig (na de stroom te hebben afgesneden) de omhulsels van de elektrische kabels die echte tocht zijn in het hele gebouw... (elk stopcontact en elke schakelaar, inclusief de huishoudelijke apparaten in de keuken en elektrische platen)!

2) alle luchtdoorlatende gaten dichten met siliconen (en polyurethaanschuim, als er gaatjes zijn);

3) geëxtrudeerde polystyreen panelen tegen de gevelwand bevestigen (indien deze niet goed geïsoleerd is). Het is goedkoop en effectief!

4) veroordeel de ventilatiekanalen (of in ieder geval altijd luchtdicht afsluiten wanneer ze niet worden gebruikt, keuken, badkamer, woonkamer, enz.)

5) maak uw eigen dubbele beglazing met behulp van cellofaanplaten (van het type dat u bij bloemisten aantreft, aangezien ze volledig transparant zijn en rondom met een kleine marge moeten worden afgesneden en hermetisch moeten worden bevestigd met plakband bodybuilder dat eens per jaar wordt vervangen )

6) hiermee rekening houden bij het doorvoeren van verbeteringen/transformaties, zoals het veranderen van vloerbedekking, aanschaf van minder energieverbruikende huishoudelijke apparaten, etc.;

7) Houd ook rekening met de temperatuur die in het leefgebied zelf wordt geproduceerd door de eigen bewoners, en met elektrische apparatuur zoals de computer, dit alles zal de situatie verbeteren!

8} veralgemenen het gebruik van LED-lampen (ik zag dat we alles kunnen vervangen, aangezien er nu nog krachtigere zijn dan halogeenlampen van 1000 watt, nog steeds gereserveerd voor bouwplaatsen en tussen de 50 en 100€, maar de prijzen zullen dalen en het zal toegankelijk worden voor iedereen...)

9) plaats timers waarmee u automatisch de hulpverwarmers en andere elektrische apparaten die u niet gebruikt kunt stoppen (zonder ze te vergeten) als u er niet bent...

10) de vraag die je stelt is ook een goede vraag om rekening mee te houden bij het zoeken naar een nieuwe woonruimte, want inderdaad, als je er al bent, zijn er minder mogelijkheden...!

etc. ..

Al deze maatregelen vereisen geen aanschaf van PV-panelen en zorgen in sommige gevallen voor besparingen of kostenverlagingen van zo'n 50%!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/10/12, 16:42

En Obamot is de essentie vergeten, hij postte overal en stuurde brieven en petities naar zijn HLM-eigenaar en naar de curator, herhaaldelijk en aanbevolen, hem eraan herinnerend dat hij een thermische zeef huurt, naar behoren gecodeerd, dat hij dringend isolatie nodig heeft om overmatige verwarming te verminderen kosten, zich in groten getale uit te nodigen, zonder uitgenodigd te zijn op de condominiumvergaderingen van de syndicus, om met kracht en ijver op deze behoefte te hameren en door mogelijke en eenvoudige concrete oplossingen voor te stellen, zelfs offertes voor bedrijven, als ze niets weten het of niet om huurders geven, veel brieven sturen naar de autoriteiten, burgemeesters, afgevaardigden, prefecten, enz.

Dit soort krachtige actie slaagt uiteindelijk, vooral omdat het schandalig is!!.

Een beetje HS, maar realistischer en mogelijk dan de U van Vialle.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 31/10/12, 17:45

BobFuck schreef:De e-kat is voodoo.

....


Ja, goed gezegd. :P
0 x
Géronimodu92
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 24/10/12, 08:36




par Géronimodu92 » 31/10/12, 20:37

Hoe is de E-CAT voodoo?
Zacht, pète kalfsvlees.
Serieuzer waar de LENR geen onzin is
Ik nodig u uit om het nieuws te volgen op deze zeer goed geïnformeerde site:
http://www.lenrforum.eu/viewforum.php?f=11
We kunnen het niet meer ontkennen, het staat buiten kijf.

A+
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/10/12, 21:29

Wat onbetwistbaar is, is:
http://www.lenrforum.eu/viewsujet.php?f ... e1eb#p2035
Deze man is een afleidingsfabriek...
hij laat ons er om de andere dag voor gek uitzien, maar het ergste is dat hij waarschijnlijk een reactor heeft. genoeg om een ​​Griekse econoom, een internationaal directeur, te overtuigen.


Geronimodu92 schreef:Hoe is de E-CAT voodoo?
Zacht, pète kalfsvlees.
Serieuzer waar de LENR geen onzin is
Ik nodig u uit om het nieuws te volgen op deze zeer goed geïnformeerde site:
http://www.lenrforum.eu/viewforum.php?f=11
We kunnen het niet meer ontkennen, het staat buiten kijf.

A+
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 01/11/12, 13:07

en de shadoks waren aan het pompen......
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/11/12, 14:17

moinsdewatt schreef:en de shadoks waren aan het pompen......


maar nee, de shadoks zijn er!!

https://www.econologie.com/forums/post243726.html#243726
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/11/12, 08:55

Jean Louis Naudin publiceerde een paar dagen geleden een "equivalent diagram" van de U-vormige generator.

Het is heel interessant en het vernietigt alle "theorieën" met betrekking tot deze doe-het-zelfzaak:

http://jnaudin.free.fr/rvproject/html/ugentest25.htm

De simulatie van het virtuele model laat duidelijk zien dat de oplaadlamp eenvoudig kan gaan branden door capacitieve koppeling.


: Mrgreen:

we zullen ook met interesse de notitie van 19/11 lezen:

http://jnaudin.free.fr/rvproject/html/u ... 5.htm#Note
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten