Andere originele "magnetische motor"

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 03/03/08, 19:04

kwarts schreef:Het element dat mij aanspreekt in het dossier dat ik heb samengesteld is de hypothese volgens welke een magnetisch veld gecomprimeerd kan worden!!
Er worden veel analogieën gemaakt met het gedrag van vloeistoffen of gassen.

Ik bekeek het dossier van een afstandje
over de "channeling" van het magnetische veld maakte ik de verbinding
met Thane inductiemotor op overunity
misschien is daar iets om in te duiken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 03/03/08, 19:49

ja Tagor, met de kelk van Jarck ook.
Dit alles is vergelijkbaar met verschijnselen van het Vortex-type.

We moeten doorgaan met het verzamelen van elementen, want het veld is enorm.

A +++
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 04/03/08, 07:17

kwarts schreef:ja Tagor, met de kelk van Jarck ook.
Dit alles is vergelijkbaar met verschijnselen van het Vortex-type.

We moeten doorgaan met het verzamelen van elementen, want het veld is enorm.

A +++


Ik leg ook het verband met Boutard en zijn ruitvormige vormen...
een soort magnetische draaikolk
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 04/03/08, 07:41

Dag iedereen, :D

Ik leg ook het verband met Boutard en zijn ruitvormige vormen...
een soort magnetische draaikolk


ja Tagor Precies, ik ga wat documenten uit mijn stapel halen!!
en we zullen er van de week nog eens over praten.

A +++
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.

YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/03/08, 10:43

Om op de post van Jonule over te gaan: het is gemakkelijk om een ​​"tesla"-spoel te reproduceren en deze te vergelijken met een traditionele spoel

gewoon om, uit nieuwsgierigheid, een drukke vrijwilliger te zien? :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 12/03/08, 08:15

Capt_Maloche schreef:Om op de post van Jonule over te gaan: het is gemakkelijk om een ​​"tesla"-spoel te reproduceren en deze te vergelijken met een traditionele spoel

gewoon om, uit nieuwsgierigheid, een drukke vrijwilliger te zien? :D

Kun je de 2 spoelen tekenen om te testen?
omdat ik binnenkort mijn “basistest” -montage heb afgerond
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/03/08, 11:37

Welnu, de spoel hierboven getekend en een andere met dezelfde ferrietkern en wikkeling in dezelfde richting met hetzelfde koper en hetzelfde aantal windingen maar in traditionele lagen, niet in trappen zoals de zogenaamde "Tesla" spoel
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 12/03/08, 14:35

voor AWG-conversies:
http://www.2devs.com/spip/Conversion-AWG-US-vers-mm.html

wat de kern van de spoel betreft, deze is geen ferriet maar magnetiet.
apoc gebruikte ijzeroxide + hars:
http://lh3.google.com/sellier.bruno/Ro1HbtufD3I/AAAAAAAAAXs/sNenjoblJLM/0.1.Schemas%20des%20bobinages.jpg?imgmax=912

anders zacht ijzerpoeder + hars.

spoel constructie:
http://lh3.google.com/sellier.bruno/Rp701gg6zTI/AAAAAAAAAdg/5jNyl_Z15MA/img054.jpg?imgmax=640

zijn album:
http://picasaweb.google.com/sellier.bruno/MachineDeMullerParAPOC

Bill Muller-generator:
http://www.theverylastpageoftheinternet.com/research/replicate/blacksand.htm

een kleine vertaling (let op de opmerking in het rood):

"
In de meeste elektronische of elektrische kernen worden siliciumijzer- of staallamineringen gebruikt.
Dit type stratificatie veroorzaakt hysteresisverliezen wanneer verwarming optreedt, wat resulteert in verliezen in energie-efficiëntie.
In deze uitvinding een zeer efficiënte kern ijzeroxide, (amorf metaal) het wordt samen met een geschikte hars of plastic verpakt of compact gemaakt en in een afgesloten container geplaatst. Het resulterende product of de resulterende producten worden de kern van elk elektronisch of elektrisch apparaat. Deze kern vertoont lage hysteresisverliezen omdat het materiaal onmiddellijk reageert op het magnetische veld en onmiddellijk willekeurig wordt wanneer het magnetische veld wordt verwijderd. Volgens de Muller-factuur, Dit materiaal wordt gevormd wanneer gesmolten magnetiet zeewater raakt en uiteenvalt terwijl het stolt. Het materiaal dat het beste werkt is een combinatie van Fe3O4, Fe2O3, het gehele bereik van de niet-metalen PT-groep, met sporen van overgangselementen (zeldzame aardmetalen), vooral zirkonium. Wat zeggen ze, veel jongens zand zwart zal heel goed werken, en sommige zullen beter werken. Het belangrijkste hierbij is dat deze materialen zeer sterk magnetiseren in de aanwezigheid van een magneet en volledig demagnetiseren wanneer deze wordt verwijderd. Bovendien, het materiaal is een elektrische niet-geleider, wat betekent dat als transformatorkern geen wervelstroom de doorgang van het magnetische veld lijkt af te weren of de kern bij continu bedrijf te verwarmen. Van andere soorten "ferriet"-materialen is bekend dat ze een zeer hoge frequentierespons hebben en worden gebruikt als spoelen en radioantennekernen in AM. Hetzelfde met zwart zand. Voor het beste gedrag mag u de hardware niet slijpen. Laat de natuurlijke kristalstructuur (en magnetische domeinen) intact. Meng met een lijm die tijdens het drogen elektrisch niet geleidend is en meng minimaal 70% zwart zand met 30% lijm. Hoe zwarter zand je in het mengsel hebt, hoe hoger de magnetische flux per volume zal zijn en hoe zwakker de structuur. Hoe meer je in het lijmmengsel hebt, hoe lager de magnetische flux per volume zal zijn en hoe sterker de structuur. Vind de blend die u de gewenste eigenschappen geeft. Van een "arme plek man" om te beginnen is de langzaam uithardende epoxy die in ongeveer 2 uur uithardt. Het geeft je voldoende tijd om een ​​compleet mengsel te krijgen. Deze informatie is uitsluitend bedoeld voor onderzoeksdoeleinden. Niet voor commercieel gebruik.
"
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/03/08, 16:18

Het is grappig,
In mijn verhaal over de getransformeerde oliekachel heb ik het ook over FE203...en 304. (oxidatieproblemen van mijn kachel)
Zie onderaan de pagina, het staat in vetgedrukte letters :D
https://www.econologie.com/forums/post74515.html#74515
Uiteindelijk is het net als de Peugeot ...203.. :D
Sorry, het is slechte humor :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/03/08, 22:54

Zachtijzerpoeder + hars of ferriet is Kif Kif

het doel, zoals je in het rood zegt Jonule, is om hysteresis en wervelstromen te beperken

Bedenk dat dit materiaal de functie heeft om de magnetische veldlijnen van de permanente magneet loodrecht op de draad van de spoel te oriënteren om zo een beweging van elektronen te creëren.

beweging van een elektron die op zijn beurt een magnetisch veld in de spoel zal creëren, tegengesteld (of van dezelfde polariteit, ik weet meer :frons: ) aan degene die hem ter wereld heeft gebracht

om maar te zeggen dat het ferriet op de spoel moet worden gemonteerd en dat de permanente magneet moet worden afgeschermd
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten