100% Water Engine (weer)

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/02/08, 17:06

Dag
Crispus schreef:
Capt_Maloche schreef:NIET, NIET Tovarich!

Het komt bij me terug, de vacuümsensor is een kleine zwarte doos die aan het frame van de ruitenwissermotor is bevestigd. De technische beoordeling maakt geen melding van een niet uitgerust model. Die van mijn vrouw stamt uit 1995.
Zonder deze sensor zou de WITH inderdaad geen zuinigheid opleveren. Dit betekent dat de rekenmachine de stroom schat uit:
- eetpatroon,
- gasklepstand
- luchttemperatuur (ook aanwezig op de mijne)
Maar in dit geval wordt de depressie geschat op basis van een telraam, en als de WITH de neiging heeft om het te vergroten...

Misschien zou er, door een weerstand aan de gaskleppotentiometer toe te voegen, een manier zijn om de ECU rekening te laten houden met de drukval :?


Alle sensoren hebben invloed op een bepaalde % correctie
afhankelijk van de luchtmassa of de onderdruk afhankelijk van de montage, dan komt de temperatuur van de inlaatlucht en de gasklepstand, al deze sensoren overheersen wanneer de motor de eerste 4 km koud draait, zodra de uitlaat heet is
het is de lambdasonde (zuurstofsensor) die de hoofdaannemer is
zelfs als je de sensoren zou aanpassen of ze zelfs zou vervangen door weerstanden bij benadering, verandert dit niet veel aan het rantsoen dat zal worden gecontroleerd om 14,7 wanneer het lambdasondecircuit operationeel is

Voor degenen die korte ritten maken van 10 km tot 15 km, zorgen de aanpassingen van de sensoren voor besparingen gedurende de tijd dat u in open lus rijdt (Lambda-sensor niet operationeel)
Als u wilt weten hoeveel km de lambdasonde nodig heeft om te werken, trek de stekker uit het stopcontact, laat hem koud lopen en kijk hoeveel km het duurt voordat u een alarm krijgt (geluidsmachine)
de computer blijft de injectie in gedegradeerde modus bedienen
het is een rijker (medium) programma om koude kiekjes te voorkomen

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/02/08, 20:51

welkom Andre !

het is heel waar op recente voertuigen, maar op dit model begin ik me af te vragen of er een is: ik heb gekeken en ik kon geen enkele sensor vinden die voor of na de katalysator is aangesloten

het is echt het eerste model van twingo met een motorblok gebaseerd op de Renault 4 met distributie per ketting, bovendien is er niet eens een depressiesensor

als er een lambdasonde is, is ze zeker dood, ze is nu toch al 14 jaar en al haar tanden

Ik zag dat er bij recente modellen een sensor voor en een andere na de katalysator zit; moeilijk om het verbruik te corrigeren zonder het programma in te voeren

Dus het echte onderwerp is om de programma's voor deze rekenmachines te krijgen
Ik weet zeker dat de codes imbiteerbaar zijn en de variabelen gecodeerd

hoe ze op te halen en te wijzigen?
het zijn in feite slechts EPROM's

OH Eleph, we hebben je hier nodig
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/02/08, 21:54

Dag

Lambda-sondes zitten al sinds de jaren 85 op motoren

Probeer in werkelijkheid de lambdasonde niet te vervormen
het werkt naar tevredenheid (wanneer het in bedrijf is)
het geeft een verhouding van 14,7 de enige winst die we zouden kunnen hebben is om alleen met een verhouding van 17,4 te werken in beladen modus met een klein vermogensverlies, wat uiteindelijk een vrij lage winst per 100 km oplevert ..

Waar je aan moet werken, is de verhouding in verslechterde motorconditie na het starten, dat is precies wat je doet, daar zijn winsten te zoeken
de lambda-sonde die ons interesseert is die voor de katalysator, nu zijn er elektrisch verwarmde sondes voor een snellere activering.

Op mijn Chevrolet is de sensor losgekoppeld, ik heb een draad op een intern instrument getrokken en ik pas mijn verhouding aan door deze sensor te lezen. Zodra de motor draait, pas ik deze aan volgens de reacties van de motoren en na 2 of 3 km Ik pas me aan en ik raak het de rest van de reis niet aan.
Met ervaring kun je het aanpassen aan het rijgevoel, het neemt af totdat je een verzwakking van de motor voelt, en dan iets verrijkt (dit komt vrij getrouw overeen met de aflezing van de sonde)

Elke keer dat de gashendel in de ruststand staat, werkt de computer in (open lus) zonder verwijzing naar de lambda-sonde, dus bij het afdalen of stoppen bij rode lichten is het een vooraf ingestelde verhouding in de computer.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/02/08, 22:03

ja, we kunnen ook op de depressiesensor spelen

deed het, ik heb het net gecontroleerd, er zit inderdaad een depressiesensor op Madame's twingo, dat is het crispus wie had gelijk, ze zit aan het eind van een slang die uit de carb komt :? ; er is dus noodzakelijkerwijs een Lambda-sonde, verdomme

in dit geval, als mijn montages MET ervoor zorgden dat ik te veel consumeerde, is het zeker dat ze zich verveelt

is de aankoop de moeite waard?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 09/02/08, 00:04

Hallo Kapitein,

Naar aanleiding van de post waar de foto van de sonde stond, heb ik je de cijfers voor de rta verstrekt
https://www.econologie.com/forums/post44169.html#44169

De vacuümsensor is een kwarts bevestigd op het schort:
Contactwaarde tussen klemmen 16 en 32 van de computer, gaspotentiometer losgekoppeld:

Depressie (bar) | Spanning (V)
0 | 4,87
0,4 | 2,66
0,8 | 0,55


En trouwens, de gaspotentiometer geeft 634 (stationair) tot 1730 ohm (voet naar de vloer).


Meer dan om je zuigkracht te testen... Maar maak ons ​​geen depressie! : Lol:

Voor de gashendel zou ik zeggen dat de knop 2,2k is.
Slechts een deel van zijn slag wordt gebruikt, de stops geven een fout aan...
Geen interesse in het bijhouden van een logboek voor deze toepassing. CTN-sondes zijn logaritmisch, maar niet voor de lol...

"The Mad Experimenter" heeft ook een debietmeter gelezen:
http://vortex.francophone.free.fr/viewt ... d=263#p263
Met een pollepel daalt het debiet met 20% bij gelijke belasting. Het zou nodig zijn om vals te spelen in dezelfde orde van grootte... In welke zin weet ik niet, het wordt al laat...

@+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/02/08, 00:56

de gekke experimentator demonstreert de extra drukval op de luchtinlaat met een WITH, maar zegt dat hij een betere opbrengst heeft...

Ik denk aan een beter lucht/brandstofmengsel, oké, laten we toegeven

in het geval van de twingo V1 met monopuntinjectie zou het inderdaad nodig zijn om de benzine te verdampen, en misschien zou een WITH dit kunnen toestaan

Ik neem ook aan dat daarom de carburateur is aangesloten op het radiatorwatercircuit

Maar ik zie niet hoe ik dat bij deze motor kan bereiken, het gegoten aluminium luchtspruitstuk is zo aerodynamisch en korrelig als de ingeklemde hand van een houthakker. De injector spuugt grote druppels direct op de vlinder :? en er is bijna geen ruimte tussen om een ​​montage te maken

Misschien, zoals je zegt crispus, plaats een weerstand op de depressiesensor om de opening kunstmatig te verschuiven, behalve dat ik ook het nulpunt verschuif...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 10/02/08, 15:09

Capt_Maloche schreef:Misschien, zoals je zegt crispus, plaats een weerstand op de depressiesensor om de opening kunstmatig te verschuiven, behalve dat ik ook het nulpunt verschuif...

Ik had het over het verschuiven van de informatie over de gasklepstand, omdat het aan de depressiezijde een vierkant signaal is (lees elders) dat de inlaatpulsen moet weerspiegelen, aangezien de sensor een kwarts is ... Als, zoals ik denk, de werveling drukvariaties beperkt, de ECU interpreteert dit als een lage depressie en verlaagt het brandstofverbruik dienovereenkomstig.

Ik meen me te herinneren dat de lambdasonde verborgen zit achter de thermische beschermingsplaat boven het spruitstuk. Om het te zien moet je de plaat demonteren, maar aangezien de bouten erg roestig zijn... Anders moet je de radiator verwijderen.

Persoonlijk is het omdat ik de cilinderkop moest demonteren dat ik uiteindelijk deze sensor £$%€@ vond...

Uw overconsumptie kan afkomstig zijn van de sensor, maar zoals André opmerkt, treedt dit alleen op als de motor warm is...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/02/08, 11:42

hallo aan jou,
blij om te zien dat je het probleem aanpakt waarmee pantone- of elektrolyse-experimenteurs of zelfs met enz ... op een voertuig met een lambda-sonde worden geconfronteerd!

nog een elektronisch ding uit de automobilistenlobby...

Ik weet dat degenen die aan tuning doen, weten hoe ze de parameters van hun voertuigen moeten decoderen en "afstellen", door een kabel in de diagnose-aansluiting van hun voertuig te steken en deze op een computer aan te sluiten ... Ik had de software op internet gepakt, emuleert enz...

mijn pagina over de lambdasonde toevallig:
http://www.nrjrealiste.fr/trucs/lambda.html

goed vervolg, we lezen je ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/02/08, 13:08

leuk je pagina over lambda's

vertel me, zou je niet het "basisprogramma" hebben voor het beheren van de injectie met de wiskundige parameters zodat we weten op welk % elke sensor inwerkt?

Anders lijkt het programma waar je het over hebt erg interessant.

:D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/02/08, 13:20

oh ja mijn pagina over injectoren is 404 .. de h2osystem-site moest sluiten? ...
Ik moet in mijn saves kijken...

intussen heb ik dit:
http://www.better-mileage.com/memberbonuswateradx.html maar ik heb geen onderzoek gedaan sinds bij "controller injectie"...

Ik denk erover na voor GV-liefhebbers, plaats daar een stoomcontroller:
http://www.better-mileage.com/membervaporadx.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 71-gasten