De ideale bubbler?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31




par rantanplan » 25/09/05, 12:20

Hallo André,
Bedankt dat je me op de hoogte hebt gesteld van je problemen met oververhitte stoom.

Je hoort er nog wel van maar dit is niet de plek!!

Geloof me maar

A+
:D :D :D :D :D

rantanplan

PS: in de uitwisselingen hierboven zei ik onzin!!! Maar hey, ik heb het recht, ik ben een neofiet
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/09/05, 05:19

Hallo rantanplam
Als we ervaringen opdoen, en diezelfde avond schrijven we ze op de forum, het is zeer waarschijnlijk dat we binnen 15 dagen na andere ervaringen gedwongen zullen worden om tegenstrijdige dingen te zeggen, anders schrijven we niets meer, we perfectioneren een jaar lang, dan schrijven we, mijn perspectief op waterdoping voor wat is de temperatuur van de stoom veranderen omdat ik bij lagere temperaturen probeer te werken.
De grootste van mijn ervaringen was panton 100% en met zware brandstof en olie, met water is het heel anders, ik had langer moeten experimenteren met de kleine motor met water, voordat ik dit op een auto plaatste.
Normaal gesproken is het na 30 of 40 uur lopen voldoende om te leren
problemen onder de knie te krijgen en op te lossen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 05/10/05, 00:12

Ik vond wat ik zocht als een hypothese hierboven.

http://www.thermexcel.com/french/tables/vap_eau.htm

Er staat dat water verdampt bij minder dan 100°C als de druk lager is dan 1 bar.

Als ik mijn conversies maar niet verknoeid, en André spreekt goed in millimetersUAE , zijn 200 mm komt overeen met 0.8 bar absoluut en zijn 700 mm met 0.3 bar absoluut.
Bij deze drukken (of depressies) verdampt water bij respectievelijk 93°C en 69°C.

Dit betekent dat als het water in de bubbler 90°C is, het alleen zal verdampen als de absolute druk gelijk is aan hooguit van 0.7 bar.

Met andere woorden: bij 0.8 bar absoluut en 90°C temperatuur, water is altijd vloeibaar

Ik denk dat de depressie moet worden geregeld in relatie tot de temperatuur van de bubbler, zodat het water altijd in een staat van verdamping is. Een drukregeling moet niet al te ingewikkeld zijn om te realiseren, maar er moet wel voldoende debiet overblijven.
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/10/05, 01:19

Hallo Kriss29
Voor de onderdruk van 700 mm is het aan de hete kant en verlaat de reactor
het is de onderdruk die de motor moet leveren om door de staaf en de reactor te sijpelen, maar bij de ingang van de reactor de onderdruk en de koppeling met de hoogte van het water dat zich in de bubbler bevindt, d.w.z. 150 tot 200 mm, afhankelijk van de samenstellingen, Als het een luchtborrel is, als het borrelen eenmaal is begonnen, zijn we er zeker van dat de depressie overeenkomt met het minimumniveau van het bubbler-water
De stroming houdt rechtstreeks verband met motordepressie en spindelbeperking. Als de luchtspleet 1,5 mm is en de spindel kort is, zal de reactorbeperking minder zijn, maar de snelheid in de reactor mag niet worden aangetast door te grote openingen. Normaal gesproken is het niveau van de bubbler de drempel voor het activeren van de bubbler, dit zou niet veel beperking moeten veroorzaken als het eenmaal is gestart. daarom sta ik op de onderdrukking van de motor, wat heel belangrijk moet zijn als we een reactor goed willen laten werken, als we de output gewoon in de collector planten
bij een benzinemotor is de onderdrukking maximaal bij stationair draaien en minimaal bij volledige belasting, precies het tegenovergestelde van wat nodig is, hier moet je denken aan een venturi die de doorgang van gassen niet te veel afremt terwijl zorgen voor een goede depressie die evenredig is met de doorgang van gassen in de venturi, we hebben de oude carburateur in het gezicht om ons de weg te wijzen en hoe we het moeten doen.
Andre
0 x
Shagya
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 27/10/05, 23:56




par Shagya » 04/11/05, 23:38

Hallo allemaal, 2 of 3 vragen, voor betere bubbels en vooral een betere uniformiteit van die in de bubbler, kun je niet meerdere luchtinlaatpijpen plaatsen, goed verspreid over het oppervlak van de bubbler, zeg 4 of 5? Heeft de diameter van de buis of buizen invloed, evenals de diameter van de aansluitleidingen van de bubbler/reactor, welke beter 12 of 14 mm inwendig is?
Ik ben van plan een cilindrische bubbler te maken, maar met zijn conische bovendeel om de "stoom" bovenaan te concentreren, zodat ze allemaal daarheen worden gebracht en geen horizontaal plafond raken, tenzij een plat oppervlak de condensatie van een stoom bevordert die is te vochtig, want het is waar dat in een conische vorm de condens heel dicht bij de uitlaat naar de reactor zou zitten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten