Volkswagen Kever 1302

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
fabrice
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/05/06, 19:38

Volkswagen Kever 1302




par fabrice » 07/05/06, 19:46

Hallo, ik ben bezig met het opnieuw maken van een lieveheersbeestje en ik zou graag willen weten of ik het kan laten veranderen met behulp van het Pantone-proces.
:| :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 16/05/06, 12:10

welkom

het uitvoeren ervan met een pantone is mogelijk, maar niet gemakkelijk beheersbaar, maar bij doping is er geen probleem, ga je gang en rapporteer erover forum
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/05/06, 15:53

Dernière édition par Christophe de 07 / 09 / 09, 12: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/05/06, 20:39

Veel succes en we kunnen niet wachten om te zien wat je voor ons hebt bedacht.
Waren er geen Vix-systemen geïnstalleerd op die van Cox?

Beeld
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Pantone-motor op VW Kever 1302




par denis » 16/05/06, 20:55

de pmc-kit werd op de markt gebracht voor de stuurman, het doel was de stuurman van Mexico. Ik zal kijken of ik het kan vinden...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/05/06, 22:01

Hallo Denis
Bij de lieveheersbeestjes in Mexico is het 100% Panton met een kleine grasmaaier-carburateur (er is alleen de uitlaatgassen van twee cilinders nodig om de reactor te verwarmen). De aangekondigde resultaten waren goed.
Maar aanvankelijk maken deze motoren 10 liter per 100 km voor een
1600cc Ik had er eentje in mijn jeugd.. hij dronk meer dan een DS 19 met een dubbele Weber carrosserie.. benzine kostte hier toen niets, $0,10 per liter, Amerikaanse auto's waren 25 bij 30 liter per 100km
Wat we zien is dat de panton effectief is op gulzige motoren en op oude generatie diesels die roken, maar op nieuwe generatie (goede diesels) is het moeilijker om te verbeteren.

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Pantone-motor op VW Kever 1302




par denis » 16/05/06, 23:06

ja André, dat zag ik ook aan het begin van mijn onderzoek.
Wat de Pantone-winst betreft, deze is goed voor de auto's van mijn verzamelaars :D Jammer dat alle technologie niet kan worden vervangen door een stukje buis : Cheesy: jammer, uit trots zullen de fabrikanten niet op dit systeem overstappen, we moeten niet overdrijven: volg een paar doe-het-zelvers die het onbewuste hebben om dit allemaal op internet te gooien :!: :!: schade...niet winstgevend
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 16/05/06, 23:51

Andre schreef:Wat we zien is dat de panton effectief is op hebzuchtige motoren en op oude generatie diesels die roken, maar op nieuwe generatie (goede diesels) is het moeilijker om te verbeteren.


goedenavond
Dit is wat ik logischerwijs dacht te begrijpen:
om veel warmte beschikbaar te hebben om de reactor te "primen", moet je de motor heel hard belasten (waardoor de uitlaatuitlaat in temperatuur stijgt)

maar omdat de motoren van vandaag altijd te sterk zijn voor wat ze moeten doen (auto's), hebben we zelden de mogelijkheid om goed te "laden" (lang genoeg) om te "primen"

Stel je voor dat je 5 minuten in de stad op de grond staat in een auto van 150 pk met automatische versnellingsbak

en dit alles zonder te roken (op een goed afgestelde motor)
en het probleem is dat de uitlaat zonder roken moeilijk boven de 700°C komt en zodra je het gaspedaal een beetje loslaat, daalt deze 700°C scherp
(plaats een thermokoppelsonde in het monster, het is spectaculair)

Zoals wat een motor doet draaien uniquement het verschil in T° tussen "de gemiddelde T°-compressiefase"en de “gemiddelde T° nuttige explosiefase”

en dat bij een motor die niet rookt, het goede rendement van deze motor betekent dat de stijging van de T° grotendeels wordt omgezet in mechanische energie, waardoor de uitlaatgassen van de T° worden beperkt.

Aan de andere kant weten we bij een motor die gemakkelijk (zwart) rookt dat de verbranding niet volledig is:
1) óf de dieselstroom is echt te hoog, maar de verbranding start normaal, dus de explosiedruk wordt goed benut in de mechanische energie en de rook stijgt slechts een paar graden
2) óf de motor is heel slecht afgesteld, en verbruikt veel voor weinig vermogen, waardoor je enerzijds het gaspedaal langer vol gas kunt houden zonder in het landschap te gaan, en anderzijds de verbranding zeker gaat door na de explosiefase en brandt waarschijnlijk nog steeds op reactorniveau, en daar kan het een veel hogere T° bereiken, wat bevorderlijk is voorgrondverf van de reactor, wat, eenmaal gevuld, resulteert in een betere verbranding

Je zult me ​​vertellen: als er een betere verbranding is :pijl: dan daalt de T° ech weer, :pijl: Wat ongetwijfeld nodig is, is een sterkere daling voor "onschadelijk"de reactor: wat er ongetwijfeld in de stad moet gebeuren

het is dit principe dat Zac gebruikt om de eerste keer te initiëren, wanneer hij net een bewerking heeft gemaakt (uiteraard tot het uiterste doorgevoerd)

:pijl: blokkeer de inlaatluchtinlaat bijna volledig waardoor deze volledig zwart rookt : Arrowd:
ook al rookt de motor oorspronkelijk niet, er is zeker te veel diesel voor de aangezogen lucht, en de verbranding wordt enorm vertraagd door het gebrek aan lucht, wat veel minder compressie met zich meebrengt, en dus meer verbranding. langzaam en waarschijnlijk nog steeds brandend na het openen de uitlaatklep.

(om te weten of het daarna voldoende is om zelfstandig opnieuw op te starten)

we komen terug op hetzelfde fenomeen dat ik hier probeerde uit te leggen, over het waarom van het resultaat en wie sommige heeft die beter “werken” dan andere
https://www.econologie.com/forums/public2/essaiconsojd4255.xls
(Blad2)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/05/06, 03:31

Hallo bout
In mijn geval een turbodieselmotor van 123 pk, wanneer ik de inlaat van het luchtfilter volledig blokkeer, schiet deze door een gat van 4 mm in de kleine watercarburateur en door de olieontluchter, en de paar lekkages in de luchtfilterkast.
Ik houd het gaspedaal 2 minuten ingedrukt (het is erg lang)
Omdat ik niet in de auto zit, kan ik de toerentallen niet zien, maar hij draait niet snel rond de maximaal 2000 tpm terwijl deze motor wel 4350 tpm kan draaien. er is geen rook zichtbaar.
Op de injectiepomp bevindt zich een drukregelaar op het inlaatspruitstuk die het debiet van de pomp regelt.
Veel mensen denken dat de positie van het gaspedaal een indicatie is van het pompdebiet, maar ze hebben het mis: het is slechts een bedieningscommando.
Het is waar dat het doen van deze oefening de reactor activeert, maar deze blijft niet lang voorbereid als de temperatuur niet aanwezig is in de reactor.
De belangrijkste rol hiervan is om met hoge snelheid alles wat de motor kan opslokken door de reactor te laten gaan, maar het is erg moeilijk in deze specifieke omstandigheden om veel warmte te genereren, we zijn onbelast en niet op hoge snelheid, versneller aan de onderkant einde betekent niets...
De goede omstandigheden zijn: motor van 1800 tot 2000 tpm op een steile heuvel, pedaal bijna onderaan, net om te voorkomen dat hij schakelt (het is een automaat)
Het probleem met autodiesels bij 100 km/u is bij 2600 tpm en niet veel gaspedaal, gebruikt 45 pk om het voertuig te verplaatsen, en de panton houdt niet van 4000 tpm en houdt niet van halve belasting,
Een autodiesel met een laag toerental, waarvan de cyclus dicht bij een echte diesel ligt.

In werkelijkheid zijn automotoren niet de juiste kandidaten voor panton. Op boten of generatoren, waterpomp, zou dit beter moeten zijn.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 18/05/06, 09:10

Bonjour!

Ik geloof dat een van de belangrijkste redenen voor de goede resultaten van de Pantone op de snelweg, afgezien van de constante snelheid, ook een zeer uitgesproken sterk borrelen (oxygenatie) is dat we aantreffen in de zac- of andré-test wanneer we de lucht volledig blokkeren filterinlaat.
Ik vermoed dat 2 minuten erg lang is, want ik heb het een paar seconden geprobeerd en door het raam van mijn bubbler zie je de enorme wervelingen die het veroorzaakt, het lijkt op een geiser!
Ik moest stoppen, te weinig water slikken met mijn zielige 1/2 zuigpijp inlaat bubbler.

Andre schreef:Veel mensen denken dat de positie van het gaspedaal een indicatie is van het pompdebiet, maar ze hebben het mis: het is slechts een bedieningscommando.


Hier is een zeer interessante opmerking die alles tegenspreekt wat we tot nu toe hebben gehoord, zoals: "Ik bespaar geld omdat ik minder op het gaspedaal druk."

ps: sorry fantastisch voor dit kleine appartement
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten