Transformeer mijn safrane in pantone

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 02/09/10, 16:40

Nieuwsgierig, de Safrane 2.2L van het werk die veel heeft gereden, heeft 350 km gereden met de originele katalysator (in 000 jaar) en heeft zojuist de technische keuring voor wederverkoop doorstaan=ok...volgens het logboek waar alles vol is, het gemiddelde het verbruik ligt rond de 4 liter per 8.5, gebruik 100% over lange afstanden, snelwegen en snelwegen... Omdat de baas allergisch is voor diesel, is de auto die de Safrane vervangt een C90...5 liter benzine van 1.6 pk...
Wanneer de katalysator smelt, is dit meestal te wijten aan onverbrande producten die ervoor zorgen dat de katalysator oververhit raakt: hoeveel eet hij per 100 van uw saffraan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/09/10, 14:07

oiseautempete schreef:Wanneer de katalysator smelt, is dit meestal te wijten aan onverbrande producten die ervoor zorgen dat de katalysator oververhit raakt: hoeveel eet hij per 100 van uw saffraan?
De katalysator smelt niet, de honingraat waaruit het bestaat is van keramiek.
De toegang tot de scheidingswanden verbreekt en blokkeert geleidelijk de honingraten, waardoor de gassen worden vertraagd en de temperatuur stijgt. Bij de eerste die ik demonteerde was de metalen behuizing van de katalysator op verschillende plaatsen gescheurd, wat gaslekken en lawaai veroorzaakte.

Mijn roer is LPG, ik heb de neiging om korte ritjes te maken om met de aanhanger naar de vuilstort te gaan of weekends met familie 70km verderop. Ik ben dus altijd beladen (4 passagiers + bagage en/of aanhanger). Mijn verbruik ligt rond de 12l/100 LPG maar als ik rustig leeg rijd kom ik op zo'n 9 liter (dit komt zelden voor).
Dit roer (mijn 2e en waarschijnlijk de laatste) is zuiniger dan het vorige met automatische transmissie uitgerust met dezelfde LPG-kit, die ik op dit roer heb teruggeplaatst toen hij 100.000 km had gereden (binnenkort zal hij 210.000 km hebben).
Als deze sedan goede wegprestaties biedt, vind ik dat hij te veel onderhoud vergt vergeleken met de Volvo 850 GPL BVA die ik had en waar ik na ruim 360.000 km afstand van heb gedaan zonder bijzondere reparaties...
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten