Someca 75 CV-tractor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/05/07, 05:19

reswood schreef:Ok! Het is besloten, ik haal de grinder eruit en breng dit stiksel over. Wat betreft het te verkrijgen vacuüm, is ofwel de drukval ter hoogte van de reactorstaaf voldoende, of is het noodzakelijk om ergens een klep of een klep toe te voegen, is het beter om de luchtinlaat bij de inlaat van de luchtfilter of bij de inlaat van de bubbler?

Hier is een diagram van mijn installatie:

Beeld

Naar mijn mening zal het verwijderen van het tappen elke mogelijkheid van overdruk wegnemen, de minimale depressie die ik zal bereiken, zal overeenkomen met de hoogte van water in de bubbler en met de drukval uit de reactor.


Dag

De toevoerklep voor de reactor is praktisch nutteloos, alleen om zonder reactor of met een reactor te werken,
als je wilt vergelijken met reactor is zonder reactor hoef je alleen maar droog te lopen met bubbler..
maar het is gemakkelijker om het te verwijderen en om de kortst mogelijke pijp tussen de bubbleruitlaat en de reactor te hebben (isoleren voor koude klimaten), het was niet nodig om het zo hoog boven de bubbler te plaatsen, een eenvoudige interne scheiding om te voorkomen dat water spat voldoende zou zijn geweest, zou dit kanaal indien mogelijk kort moeten zijn om te veel condensatie te voorkomen.
Als uw lasnaden twijfelachtig zijn, plaats dan een klein draadgaasfilter in het uitlaatkanaal van de reactor, om te voorkomen dat de stroomafwaartse diesel slecht gelaste stukken of vijlsel veroorzaakt door trillingen.
De pijp die de stoom van de bovenkant van de bubbler haalt, had een eenvoudige verticale pijp kunnen zijn die de bubbler kruist in het hete water en omhoog gaat naar de bovenkant van de bubbler met een schot om water te voorkomen, hierdoor is een korte pijp niet nodig isolatie, ergens op deze pijp een fijne roestvrijstalen gaasfilter, de stoom passeert goed maar niet de grote waterdruppels..

Voor de rest zie ik niets dat uw systeem verhindert te werken
als de onderdruk in de reactor voldoende is..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 07/05/07, 09:43

Beeld

Zoals beloofd, Zac's crobard samen met zijn opmerkingen:

"om een ​​goede depressie te hebben, kan een kleine venturi in de aanzuigslang op het punt van het tappen geen kwaad. het buisje dat je aan de zijkant ziet is de luchtinlaat, meter en vuldop van de bubbler. je vult de mond en je hebt het juiste niveau (het voorkomt dat een afgeleid persoon de bubbel te veel vult)"
0 x
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 07/05/07, 10:06

Andrew,

Bedankt voor je verhelderende opmerkingen, het lijkt zo voor de hand liggend als je ze eenmaal leest...

Op het gasaanzuigniveau van de bubbler was ik bang om water aan te zuigen, daarom heb ik dit systeem van schotten geïnstalleerd, te veel voorzorgsmaatregelen blijkbaar... (zelfs voor een gymkana in de bossen van onze "bergen" in Zuid-België ?)

Samenvattend, sinds het begin van dit bericht, zijn er veel potentiële verbeteringen... Er is nog werk aan de winkel!
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 07/05/07, 21:40

dank aan u
Ik heb de posts niet gevolgd en daarom reageer ik wat laat.

Ik zie dat de dop met 3 functies moet worden verzegeld bij de inlaat van de tank om als bubbler te dienen,
de stang is niet meer verwijderbaar? voor toezicht...
maar misschien maakt het ons niet uit...

Ik wil dit doen voor mijn tractor, IH 1455 turbo, 145 pk 4WD
de uitlaat diam 60/70 ca. is direct op de uitlaat van de verticale turbo geplaatst, zit bovenop de motorkap, het kan mijn zicht wat meer beperken, het passeert voor de voorruit (kapot)
0 x
frizebyne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 17/03/06, 21:52




par frizebyne » 09/05/07, 04:11

God is almachtig
Dernière édition par frizebyne de 19 / 05 / 07, 01: 31, 2 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/05/07, 06:00

Dag

enkele montage suggesties voor tractor..
merk op dat het hete deel van de uitlaat zich niet in de bubbler bevindt, dat de kern aan het einde geen centreerbout heeft
dat de kern aan het uiteinde een vierkante snede heeft en een ronde vorm aan de ingang, dat de voorkamer aan het uiteinde in de hete elleboog van de uitlaat zit.
de luchtinlaatbuis van de bubbler moet groot zijn, minimaal 3/4 pijp 22 mm (niet vanwege drukval)
Je kunt een dun inxo-vel in het uitlaatkanaal langs de reactor rollen, dit houdt de reactor warmer en minder warmte in het water van de bubbler
Dit principe dat ik gebruikte op de 300TD, de turbo's missen een hoge temperatuur in het middenbereik. Dit vereist dat we het uitlaatkanaal isoleren.
De kern in de verticale montage moet slechts aan één zijde worden gelast (dilatatie en trillingen) in de horizontale montage is deze vrij.
De aftapplug is om het water af te voeren dat vuil en gecorrodeerd is..


Beeld

Beeld

Gratis afbeeldingshost - PicTiger


1 aftapplug 1/'2 pijp
2 waterniveau kraan
3 luchtfilter en watervulling
4 scheidingswanden met anti-spatgaten
5 waterniveau
6 buizen kwamen stoom uit de reactor binnen
7-aderige borgstang (soldeer voor de verticale en verbind met de dop
voor horizontaal
8 reactoruitlaat naar venturi-inlaat
9 inlaat van geleide bubbler van 3/4 pijp
10 interfrert kern 1 mm geschatte lengte van 200 mm
11 inspectie- en centreerkap voor de kern



Andre
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 10/05/07, 15:53

André Ik ben zo vrij geweest om je schetsen en je beschrijving af te drukken

Christopher, daarbij heb ik alle vellen van dit onderwerp afgedrukt en geprobeerd alleen te selecteren wat ik wilde, jammer voor mijn inktpatroon, wat de volgende keer?
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 10/05/07, 16:22

frysebyne, waarom 7 reactoren
op de quanthome-site +meerdere tractoren met grote motoren hebben er maar één refs p eloi TR 37 p ex
hoewel hij zegt dat hij Reactors plaatst... Ik denk dat het komt omdat hij er meerdere heeft gemaakt...
er is ook een 1056 (110 pk)
0 x
frizebyne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 17/03/06, 21:52




par frizebyne » 11/05/07, 01:22

het leven is als een stroom; ze gaat haar eigen gang.
Dernière édition par frizebyne de 19 / 05 / 07, 01: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/05/07, 02:42

Dag
friseyne schreef:hoi colmant
voor mijn 5 reactoren en niet 7 als je naar de GEET-referentie kijkt, vertelt ons 1 reactor per 20 krachten.


nog niemand heeft bewezen dat een assemblage met meerdere reactoren efficiënter is dan een enkele reactor.
Meerdere hierover forum we maken assemblages met meerdere reactoren en zijn teruggekeerd naar een enkele reactorassemblage.

Bij een 125 cc eencilindermotor is de stang bijvoorbeeld 12,7 mm in diameter en 200 mm lang, bij een 3,8 liter benzinemotor is het dezelfde stang en dezelfde reactor.
Als je het probeert, zul je je zelfs realiseren dat je de mogelijkheid hebt om 10 liter water per uur te verwarmen en door te geven dat de prestaties van je diesel niet gekoppeld zijn aan een maximum aan verbruikt water, maar aan een bepaalde hoeveelheid goed voorbereid...
U kunt dezelfde resultaten krijgen met een verbruik van de helft van het water, gewoon door een filter aan de uitlaat van de bubbler te plaatsen om alleen de fijne druppeltjes door te laten
de grote druppels die door de reactor gaan zijn nutteloos om alleen het waterverbruik te verhogen en de reactor te koelen

Tenzij je bevoorrechte contacten hebt met degene die een vergadering heeft gemaakt met 7 reactoren en een grote economie. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar voor veel jongens op de forum we hebben niet het juiste recept voor de multireactor, ik ook niet..
Als het je lukt met een multi-reactor, zou het interessant zijn om ons een goed beeld te geven van het waterverbruik. Hierover zijn de meningen verdeeld, sommige hebben resultaat met 0,5 liter water per uur en andere met meer dan een liter...
Ik denk dat het verbruik niets te maken heeft met het aangegeven vermogen van de motor, maar met de hoeveelheid verbruikte diesel, of de belasting van de motor.
Volgens mijn waarden ligt het waterverbruik tussen de 10% en 12%.
verbrande brandstof..
Het maken van een multi-reactor vereist vrij veel werk, je moet goede indicaties hebben dat de prestaties superieur zullen zijn aan een single-reactor, want als alles in elkaar is gezet en de resultaten niet zijn wat we hadden gehoopt, zullen er twijfels ontstaan: op de stengels. de luchtspleet, de bubbler, de afzuiging, enz.
en met deze montage zijn de interne onderdelen meestal moeilijk te vervangen..

Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen, maar om je voor te bereiden op de verwachtingen die je hebt.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten