Panton-tractor volgde van A tot Z

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 01/05/06, 23:25

Salut!

Voor de 2 boeren die ik sprak over het systeem (en die mijn auto hebben gezien) kan ik vertellen dat hun lasapparaat maar één trucje deed!!!

De eerste maakt al een SPAD van de pdf, de ander blijft aarzelend. hij vertelde me dat hij de olie ook zou testen, omdat hij zonnebloemen maakt.

Er is een van hen die ook aarzelt om 'een lang leven te leiden'
Ik vertel hem dat er geen probleem is en dat de lucht van nature vochtig is: hij is bang voor corrosie in de motor.

Anders zorgen de brandstofbesparingen die u aankondigt ervoor dat ze natuurlijk verder willen gaan in het avontuur. Stel je eens voor wat dit voor het ploegseizoen zou kunnen opleveren....

A +!
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 01/05/06, 23:35

muzo_31 schreef:Er is een van hen die ook aarzelt om 'een lang leven te leiden'
Ik vertel hem dat er geen probleem is en dat de lucht van nature vochtig is: hij is bang voor corrosie in de motor.


Goedenavond Muzo

Ik ben een boer en veel van mijn vrienden hebben ook een talent voor het neerschieten van hun motoren! :frons:
Jij die ingenieur bent; wat zouden de effecten zijn van ammoniumnitraat (NH4NO3) op de motor en MGo daarentegen?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 02/05/06, 13:34

Lau, ik weet niet hoe je mijn vak hebt geleerd, want ik behoor niet tot degenen die het van de daken schreeuwen met een 'elite van de natie'-uitstraling. Net als de meeste van mijn leeftijdsgenoten (beuark!).

Hoe dan ook, ik kan je niet zo veel helpen, want mijn specialiteit is elektronica, en ik heb weinig kennis van scheikunde, alleen algemeenheden, maar je vraag is heel specifiek.

Echter, gevestigd in Toulouse, ammoniumnitraat, daar weten we inmiddels veel van;), nou, ik hou op met mijn onzin. Stomme vraag: je motor eet je kunstmest niet op: het luchtfilter doet normaal zijn werk. Het lijkt mij dat ik zojuist dingen heb opgemerkt die behoorlijk goed zijn gedaan op oude nanars (een eerste fase met cyclooneffect, voordat de filtermassa wordt aangevallen), toch?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/05/06, 15:50

Hallo Muzo

Ik antwoord voor Lau, hij zal later overbieden..
De tests die Lau doet, zijn verschillende vloeistoffen in de bubbler proberen. Ik denk dat zijn meststof oplosbaar is in water en hij wil het in de bubbler proberen.
Ondanks wat je misschien denkt dat de bubbler alleen gedestilleerd water produceert, is dit niet waar, de staaf is er getuige van, hij heeft verschillende kleuren, afhankelijk van het water dat in de bubbler wordt gebruikt, hij is waarschijnlijk een beetje gewelddadig, de stoom veroorzaakt een veel deeltjes of veel kleine druppels reizen met de luchtbellen mee.....

Op dezelfde manier waarop ik ook een soort water probeerde,
met name een mengsel van water, alcohol of waterstofperoxide, het verschil is dat ik dit doorgeef met een kleine carburateur, dus niet door vooraf te verdampen. Regenwater, kraanwater, bronwater etc.. maar daarvoor zou je het moeten vragen aan degenen die op de bank passeren, want zoals ik test is het een 400km vol tot vol, als het verschil minimaal is c, is moeilijk te weten of het is geen andere factor die van invloed is geweest op het weer, de verkeersomstandigheden, enz.
Om het aangename met het nuttige te combineren, vinden ritten niet altijd hetzelfde circuit plaats.
Ik houd alleen rekening met grote variaties, om te evolueren...
en elke 400 km is 4 uur onderweg, het is lang om een ​​kleine variatie in verbruik te leren kennen, en nogmaals, het moet repetitief zijn,

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 02/05/06, 17:39

je hebt gelijk....KEEEEVIN!! HULP!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 02/05/06, 18:19

8) Ik had een van je berichten gelezen waarin je naar je baan verwees, dat is alles.
Ik doe een reeks tests op de pH van water en verschillende steenoxiden. André had mij gewaarschuwd dat NH4NO3 corrosiever was dan alcohol, dat is niet erg want er zijn altijd oplossingen om dit ongemak te ondervangen; zoals dat van een significante dotering met H2 met de corrosie die daaruit kan voortvloeien.
Het belangrijkste is dat er resultaten zijn. Vanavond ga ik naar een steengroeve in de buurt van mijn huis om een ​​zak grond te halen die zeer rijk is aan silica, die ik in een blender doe om er een poeder uit te halen.
Ik denk dat jullie allemaal het nieuws hebben gezien over econo, dit Japanse onderzoekscentrum dat erin is geslaagd H2 te produceren met magnesiumkorrels en water; oké, je hebt 600° nodig, maar wat ze niet zeggen is de grootte van de pellets en hoe fijner het is, hoe minder je °C nodig hebt ... zie je waar ik vandaan kom? Vooral omdat aan het uiteinde van de staaf, waar deze blauw is, de T° interessant moet zijn; het probleem is het residu van MG-oxide. Want naast de moeilijkheden om iets interessants te vinden, moet je de motor niet verpesten met de restanten.
Ik herinner me dat Guidi in een van zijn berichten zei dat het probleem tijd is. Het is verkeerd! We hebben tijd voor wat we willen in het leven, we moeten prioriteiten stellen, dat is alles.
Ik zeg dat het probleem is om over financiering te beschikken, om geavanceerde kennis te hebben op het gebied van natuurkunde/scheikunde en mechanica en om talent te hebben voor onderzoek. De laatste tijd ben ik weer verdiept in mijn lessen organische chemie en metalen, terwijl sommige aan het deltavliegen zijn of zich in verschillende experimenten tegelijk bevinden.
@+
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 02/05/06, 18:49

lau schreef:8) Ik had een van je berichten gelezen waarin je naar je baan verwees, dat is alles.


en ja, ik heb geen toegang tot een motortestbank voor privétesten en dat is erg triest : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 02/05/06, 18:57

Ik heb je regio niet op je profiel gezien, als je niet ver van mijn huis bent, zou er een manier zijn om dit te regelen.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 03/05/06, 06:59

bpndag,
om op het onderwerp terug te komen

Ja phil 14 Ik heb metaal in de bubbler. Dit is de pijp waar het luchtfilter aan is bevestigd, die doorloopt in een bocht van 45° en eindigt met de luchtverspreider in de bubbler.

Voor koffie moest je terug naar VOID OR COMMERCY om er een te vinden. Hoe dan ook, het is de woestijn waar ik woon. We zijn stil, maar directe verkoop is moeilijker. De volgende keer neem je het van mij aan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 03/05/06, 09:48

Voor MG-oxide heb ik de vraag doorgestuurd naar een scheikundig maatje. Sneller dan de schans antwoordde hij mij:


magnesiumoxide: geen angst voor toxiciteit als het echt zo is,
we gebruiken het voor de handen bij gymnastiek om niet weg te glijden (ook in varap...)


Dus om te beginnen: als je "talk" in de verbrandingskamer van de motor doet, loop je het risico spijt te krijgen van de schurende werking ervan.

Anders doet het me voor je warmwaterkruik op 600°C denken aan de montage van Christophe's ZX. Het heeft een brander die speciaal is bedoeld om de reactor te verwarmen. Het moet op zijn gemak stijgen tot 600°C, dit ding...

Oké, ik laat je erover nadenken. : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten