Panton-tractor volgde van A tot Z

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/12/05, 16:27

Salot Toftof
Plaats bij de inlaat van het luchtfilter een slang en adem achter de radiator, of onder de motorkap, laat de motor lucht inslikken (heet) Op mijn chevrolet Benzine is het niet helemaal hetzelfde
maar sinds ik mijn lucht in de motor ga halen onder een uitlaatplaat, is de panton verbeterd.
Als het je lukt om hem meer dan 20c lucht te laten inslikken, zul je een verandering zien,
anders is er een ander probleem dat je een ijzeren stalen staaf hebt gemaakt met te veel speling of? voor zuigkracht moet het goed zijn aangezien je 2 liter water verbruikt, ook al vriest het of zit er ijs in de bubbler na 5 minuten lopen smelt de uitlaat alles.
Wordt de koperen pijp van de reactoruitlaat heet? normaal gesproken verbrand je je vingers als je het in volle belasting aanraakt
Geeft de motor waterdamp af bij koud weer?
De uitlaatpijp van de bubbler moet in de winter worden geïsoleerd, hij kan flexibel zijn, zelfs een vrij stijve rubberen pijp.Als hij klaar is, mag hij niet samendrukken met de depressie.
Het is moeilijk te zien wat er mis is, maar je kleine reactor leek te werken, hoe was de temperatuur op dat moment
dat is veel verandering tegelijk.
Andre
0 x
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 09/01/06, 15:17

Ik duwde de stang bijna tot op de bodem van de buis en er veranderde niets...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 09/01/06, 18:44

Hallo,
Ter info, toen ik mijn Spad op mijn zagerij monteerde, was het 25 tot 30° en ik bespaarde 46%. Toen het begon te vriezen, was er geen zuinigheid meer maar de vermogenswinst bleef duidelijk (op de zagerij is het duidelijk). Ik heb de spit geïsoleerd en bespaar nu 21% (8° buiten). Morgen ga ik proberen wat hete lucht naar binnen te zuigen. Ik heb gemerkt dat ik begin te sparen wanneer het water ongeveer 35° tot 38° bereikt, maar het moet gezegd worden dat de spad geen klassieke bubbler is omdat de uitlaat naar binnen gaat en dat sommige vellen op 90° staan, dus er is een onmiddellijke verdamping van het water dat op dit vel spat
Gerald
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/01/06, 23:09

Hallo Gerard
Dezelfde opmerking over mijn bubbler, het water wordt niet erg heet tijdens een korte trip in de winter, maar het werkt, en ik ben dezelfde mening toegedaan als jij over de interne temperatuur van de bubbler,
In mijn bubbler zit een grote spoel aan de binnenkant van de ronde bubbler, tot aan de vloeistof toe, het is een 3/8 koperen pijp en het is de uitlaat die daar circuleert, voor de uitgang van de spoel en onder het voertuig. Het bubbelen gebeurt in de lucht (ik heb het trouwens al 2 dagen verwarmd)
Voor lange ritten vind ik het te warm.
Ik denk dat deze warmte boven waterniveau bijdraagt ​​aan een snellere verdamping bij het opstarten in de winter.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 10/01/06, 13:09

Uit uw uitleg (ik ben geen chemicus) zou ik associëren:
:pijl: de aanwezigheid van water voor de vermogenswinst
:pijl: en de goede werking van de pentone om brandstof te besparen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/01/06, 13:33

Dag
Heel interessant dit alles.
Dus zelfs op een tractor komen we dezelfde problemen tegen.
Vandaag heb ik de door mijn reactor aangezogen lucht opgewarmd en ik voelde geen verschil met voorheen.
Ik heb een rubberen buis geplaatst die de lucht aanzuigt die wordt verwarmd door het uitlaatspruitstuk. Er is een metalen claxon die gebruikt wordt voor de winterstand van het luchtfilter.
Ik vraag me af of mijn staaf niet te ver van de ingang van de reactor staat en of de kalksteen niet te isolerend is. Alleen Gerald lijkt onder alle weersomstandigheden tevreden te zijn met zijn SPAD.
0 x
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 11/01/06, 14:23

hetzelfde als je pitmix, ik heb een flexibele pijp gemonteerd die langs de reactor loopt en boven de uitlaatpijp en achter de radiator aspireert, maar niets helpt. geen stroom meer en nog steeds hetzelfde verbruik. :x
Ik ga nog steeds niet alles weer in elkaar zetten, maar wachten op de warmere dagen om er zeker van te zijn dat het niet werkt?. :( :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 11/01/06, 14:37

Laten we geduld hebben!
Er zijn zoveel andere parameters dat we geen conclusies kunnen trekken. Kijk ter illustratie naar het aantal tests en aanpassingen dat Andre moest doen om elk van deze auto's goed te laten werken... En het was midden in de zomer!
Nu zorgt de kou ervoor dat de montage nog meer zorg en verfijning vereist.

Hoewel je ervan kreunt (ik eerst de mooie), is het misschien beter om te wachten tot de re-mild het basissysteem laat werken, en dan de "winter" -optie eraan toe te voegen :?

Het ergste zou zijn om ontmoedigd te raken en onze mods te ontmantelen om ze te schrappen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/01/06, 15:28

Hallo allemaal

Het verwarmen van de lucht die de reactor binnenkomt wanneer het water in de bubbler 80°C is, heeft geen grote impact, het is voordelig wanneer de warmtebron die het water verwarmt aanvankelijk onvoldoende is en deze koude luchtinlaat de bubbler koelt.

Wat je moet doen, is alle lucht opwarmen die de stroomafwaartse motor probeert op temperatuur te brengen zoals in de zomer (op een tractor kan dit iets ingewikkelder zijn dan op een auto)
Aangezien het luchtfilter vaak aan de buitenkant zit, organiseer je jezelf om de lucht onder de kap achter de radiator te trekken.
Neem een ​​wasdrogerslang en haal de lucht onder de kap.

Als er niets gebeurt, ligt uw probleem ergens anders.
Zoals ik je hierboven vertelde, als je de centrale stang hebt gemaakt met een stalen staafconstructie bedekt met een roestvrijstalen buis en de montage niet strak zit, verlies je efficiëntie,
Ik heb er een getest met een isolator tussen de stalen kern en de roestvrijstalen buis
deze verminderde prestatie.
Als de stang gemakkelijk te demonteren is, vervang hem dan door een schrootstaaf die je vindt met een spel van maximaal 0,7 mm tot 1,5 mm, als je de keuze hebt, ga dan naar het spel van 1 mm of 0,7.
Dat..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 11/01/06, 16:37

Als buis voor de luchtinlaat zijn ook aluminium VMC buizen mooi. Ze bestaan ​​in diam 80, 100, 120mm.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten