Panton-tractor volgde van A tot Z

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 24/12/05, 11:20

Dezelfde teleurstellende resultaten bij koud weer.

Om al deze getuigenissen te lezen (maar alstublieft alle experts en "goeroes", kom naar voren : Wink: ) Ik neem steeds meer de hypothese van Andre over dat de zeer frisse lucht in de motorinlaat het Pantone-gas te veel afkoelt, tot het punt dat het ineffectief wordt.

Ik associeer dit met de beperking om een ​​zo kort mogelijke verbinding te hebben bij de reactoruitgang... waarom?

Qu'en pensez-vous?
0 x
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 26/12/05, 08:01

hallo allemaal

Moet je wachten voordat je alles weer in elkaar zet? Of moeten we het inlaatgebied voorverwarmen of de reactor in de buis verplaatsen of kan het te lang duren om de reactor af te snijden?

fijne feestdagen voor iedereen
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/12/05, 18:01

Hallo Toftof
want je reactor ontmantelt niet alles, probeer te zien wat er mis is, het kan een triviale zaak zijn.
Hoe lang maak je de stengel? hoewel de lengte geen groot verschil maakt zolang je tussen de 100 mm en 200 mm zit en de spelingen 1 mm tot 1,5 mm niet meer zijn, zou ik zeggen dat minder dan 1,5 beter is.
Is de stang van massief RVS of een RVS buismof met ijzeren stang zoals ik? Als je een montage hebt gemaakt, moet deze met de hamers strak op de buis passen (ik heb een stalen staaf getest met elektrische isolatie, twee lagen teflon en bedekt met een roestvrijstalen buis en deze is niet geweldig).
Houd je hetzelfde principe aan als bij je eerste bewerking?
Begin met het blazen van warme lucht in de motor, zorg ervoor dat de stroomafwaartse motor is zoals in de zomer, trekt net achter de radiateur, je ziet al verschil, ik wil je niet te veel cijfers geven, daar ben ik niets van aan het begin van mijn metingen aan de inlaatlucht. Door de motor te warme lucht te laten inslikken, heb je een zeker verlies aan maximaal vermogen, maar bij 30c is er geen probleem, bij 10c merk je een aanzienlijk verlies aan efficiëntie van de reactor...

Andre
0 x
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 27/12/05, 08:18

reactie op André

Het is precies hetzelfde principe als de oude reactor, behalve dat de diameter toenam van 12 mm naar 39 mm. Voor de lengte heb ik deze teruggebracht van 22 cm naar 10 cm zoals je mij adviseerde. Het komt de buis binnen op een diepte van 7 cm. achter de stuurpen blijft er 30 cm buis in de uitlaat zitten voordat deze wordt aangezogen.

Let op: er stroomt een beetje uitlaatgas de reactor in, maar niet veel (zwart spoor achter de centreerhobbels van de staaf). wat denk je?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/12/05, 16:57

Hallo Toftof
Dit maakt een grote staaf van 39 mm, de grootste die ik heb geprobeerd is 19 mm, ik kan niet vergelijken met een kleinere op deze Mercedes-motor omdat ik geen kleinere op deze motor heb geprobeerd (vergelijkingen moeten op hetzelfde voertuig worden gedaan)
De kamer achter de stengel lijkt mij wat lang, 30cm
In de uitlaat bestaat het risico dat het product dat de reactor verlaat, oververhit raakt als de motor belast wordt. Dit doet hetzelfde als je oude, te hete reactor, het is geen stoomgenerator, het is een generator van fijne mistdruppels
Plaats de hengel verder naar achteren, doe het omgekeerde 7 cm of minder naar achteren en 30 cm naar voren.

Het uiteinde van de staaf (de uitlaat moet zich in het heetste deel van de uitlaat bevinden), het volume in de reactor na de staaf mag niet te groot zijn, en wat uit de reactor komt, komt rechtstreeks in de inlaat. plaats de staaf dus een paar cm van de hete plek waar de uitlaatgassen tegen de reactor wrijven, na de staaf wordt het minder heet en maakt het niet uit om een ​​voorkamer te hebben. door het tegenovergestelde te doen, zoals je deed, at je hoge temperaturen om stoom te maken, deze hoge temperatuur mag alleen aan de voorkant van de reactor worden besteed,
Ik hoop dat je mijn advies hebt opgevolgd (een dop aan het uiteinde vastgeschroefd om toegang te hebben tot de stang om hem te positioneren, te onderzoeken of te vervangen) en je kunt de dop vasthouden om hem vast te houden
Nu heb ik voor de lengte in mijn nieuwe montage een staaf van 105 mm geplaatst en voorheen had ik 150 mm voor een diameter van 19 mm en merkte ik geen significante winst op
Met een diameter van 39 mm kan ik geen commentaar geven op de lengte,
Wat ik weet is dat er tussen 200 en 100 mm weinig verschil is, voor een staaf met een diameter van 12,7 mm, nu groter.
Zit je positiestang aan de warme kant of aan de koude kant? van de reactorinlaat..
Stuur mij een grof schema met enkele positioneringsmetingen in de uitlaat.

Andre



Neem niet het voorbeeld van de interne elleboog die ik op de Mercedes heb gemaakt, ik kon niet anders, je zult merken dat ik een deflector heb geïnstalleerd om dit onderdeel (de uitlaat) niet te verwarmen
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

makkelijk gezegd makkelijk gedaan




par laurent.delaon » 28/12/05, 11:46

hallo

verwijder de staaf uit uw reactor.


Lawrence.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/12/05, 19:03

Hallo Laurent

Verwijder de staaf in een waterdotering op een diesel,
Wat laat deze test ons zien?
In een 100% Panton heb ik deze test vaak gedaan om de efficiëntie van de reactor met staaf te rechtvaardigen en zonder staaf zien we vooral de efficiëntie als we een benzinemotor op olie laten draaien.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 28/12/05, 23:08

Hallo Toftoff,
De 30 cm lijkt mij eigenlijk te lang, maar wat ik meteen ga verhelpen is je kleine uitlaatlek in de reactor. In feite staat de pot onder aanzienlijke overdruk, de reactor staat onder depressie. Het lijkt mij duidelijk dat dit lek de depressie in een deel van uw reactor en in uw verdampingssysteem (bubbler of ander) zal verminderen - ik kan me de geschiedenis van uw assemblage niet herinneren. U zou daarom minder stoomafzuiging moeten hebben - wat is uw waterverbruik?
Gerald
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 29/12/05, 22:21

hello,
verwijder de staaf en controleer ook of uw water niet bevroren is in uw tank.
Als je reactor te veel opwarmt (dat zou me toch een beetje choqueren), zonder de staaf, zal de verwarming lager worden, zodat je motorprestaties weer normaal worden.
alstublieft.

Laurent
0 x
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 30/12/05, 11:56

hallo allemaal

Ik duwde de reactor 7 cm van de bodem van de buis.
Ik heb geen lekkage meer aan de uitlaat
De bubbler werkt heel goed en ik verbruik 2.5 tot 3 liter water per uur.
Ik werkte een aantal dagen en verdeelde mijn tests in halve dagen (ik werkte met verschillende waterniveaus om te zien of het niet aan het niveau lag).
Het werk vergde altijd hetzelfde vermogen en ik werkte met hetzelfde motortoerental.
Het resultaat is dat ik veel stoom verbruik, maar ik blijf steken op 20 liter brandstof per uur.
Sinds ik de stang terugduw, wordt er gewerkt bij -3 tot -5°C. Zou het kunnen zijn, zoals je hierboven vertelde, dat de werking slecht is door bevriezing?

Om u een idee te geven van de werkzaamheden kunt u de foto's op de vorige pagina bekijken.

Ik heb in ieder geval alleen de uiteinden van het veld over om zoveel mogelijk tests te doen in reguliere stroomomstandigheden.

christophe
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten