Cahors Stadhuis team in een Diesel 306 water doping

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/08/09, 13:29

Hier is het ... met doping vind je het verbruik van een "cool" rijden maar door "in te typen" ... en in de stad ...

Heb je ooit in je auto "gebonsd"?
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 27/08/09, 18:11

Christophe schreef:Hier is het ... met doping vind je het verbruik van een "cool" rijden maar door "in te typen" ... en in de stad ...
Heb je ooit in je auto "gebonsd"?


Hallo,
1,5 tot 2 liter/100 meer met een diesel, het kan wel, maar je moet toch hard pushen en ze mogen hun gewoontes niet hebben veranderd na het installeren van het systeem.
Het zou beter zijn om uit te gaan van het verbruik van Byr door ecologisch te rijden en dit onder de 4L/100 te brengen.

Logischerwijs zal de komst van de COXNUMX-belasting de zaken zeker versnellen en zullen andere gemeentehuizen zeker deze weg inslaan; hun voertuigen zijn tenslotte onze belastingen.
Cdlt
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/08/09, 20:47

pb2488 schreef:[...]Hallo,
1,5 tot 2 liter/100 meer met een diesel, het kan wel, maar je moet er toch hard tegenaan slaan [...]
Toen ik mijn XM voor het eerst had, verbruikte ik gemiddeld ongeveer 8 l/100 km.
Nu zit ik op 5.9 l/100 km.

Het verschil ? Ecorijden zeer geavanceerd en een beetje mengsel.

Dus niet moeilijk om +/- 25% verbruik te hebben op hetzelfde voertuig...



pb2488 schreef:en ze mogen hun gewoonten niet hebben veranderd na de installatie van het systeem.
Je bent daar. Wat mij betreft zou ik geneigd zijn te denken dat er een ‘psychologisch’ effect is dat ons ertoe aanzet minder te consumeren als we ons ervan bewust zijn…

Maar hoe het ook zij, de verkregen prestatie is significant, vooral als deze wordt behaald:
- in de tijd,
- op een niet-toegewezen voertuig,
- aan meerdere chauffeurs.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 28/08/09, 00:17

Houthakker schreef:Het verschil ? Ecorijden zeer geavanceerd en een beetje mengsel.
Dus niet moeilijk om +/- 25% verbruik te hebben op hetzelfde voertuig...

Ja, het verbruik terugdringen is niet moeilijk, maar het vergt nog steeds een aantal zeer geavanceerde rij-inspanningen, zoals u zegt.
Maar daarom vind ik de consumptieanalyses erg subjectief.

Houthakker schreef:Wat mij betreft zou ik geneigd zijn te denken dat er een ‘psychologisch’ effect is dat ons ertoe aanzet minder te consumeren als we ons ervan bewust zijn…
Maar hoe het ook zij, de verkregen prestatie is significant, vooral als deze wordt behaald:
- in de tijd,
- op een niet-toegewezen voertuig,
- aan meerdere chauffeurs.

Ja je hebt gelijk.
Cdlt
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/08/09, 04:25

Dag

Proberen minder te verbruiken met een auto en proberen een waterdopingsysteem te verbeteren is een andere aanpak.

Onze proeftuin is de weg
We moeten dus vergelijken
Dezelfde snelheid, dezelfde route, hetzelfde weer

Als we testen doen rijden we met 100 km/uur op de snelweg
het is noodzakelijk om te vergelijken met doping en zonder doping bij 100 km/u


Als de metingen niet zijn uitgevoerd vóór de installatie van het systeem, kunnen we verwijzen naar de cijfers van de fabrikant,
maar ik ga anders te werk (mijn cijfers gemeten vóór de doping met water waren lager dan die van de fabrikant)

De fabrikant geeft
90 km/u 8 liter
120 km/u 10,9 liter
Stad 10,4 liter
gemeten op verschillende trajecten bij 100 km/u tussen 8,8 l en 9,5 liter

Voor mijn basisberekeningen bij 9 km/u heb ik 100 liter meegenomen
Ik doe een specifieke route, ik doe het op hetzelfde type snelweg en rijd 100 km per uur op de regelaar
zonder waterdroge bubbler, wat mijn berekeningsbasis zal opleveren voor de andere tests met water.

Om nu te zeggen dat de test uitgevoerd door een gemeentelijk wagenpark niet geldig is? het is zoeken naar luizen, het lijkt mij dat wanneer dit over een jaar en vele km gespreid wordt de fouten geminimaliseerd worden.
de afgelegde kilometers en het totale verbruik blijven vergelijkbare waarden vóór montage en na montage, en het zou mij verbazen als chauffeurs hun manier van rijden zouden veranderen.

Andre
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 28/08/09, 10:27

Andre schreef:Zeg nu dat de test is gedaan door een wagenpark van een gemeente is niet geldig?? het is zoeken naar luizen, het lijkt mij dat wanneer dit over een jaar en vele km gespreid wordt de fouten geminimaliseerd worden.

Een 306 diesel = één flotte voertuig van een gemeente?

Andre schreef:de afgelegde kilometers en het totale verbruik blijven vergelijkbare waarden vóór montage en na montage, en het zou mij verbazen als de chauffeurs de manier waarop ze rijden zouden veranderen.

Zeker, maar zoals houthakker zegt: er kunnen “psychologische” effecten zijn die je aanmoedigen om minder te consumeren als je ervan op de hoogte bent.
Cdlt
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 28/08/09, 10:34

Er was ook in Frankrijk een algemene vermindering van het autoverbruik als gevolg van het radarbeleid op elke rechte lijn van meer dan 400 meter en een stijging van de prijs aan de pomp. Veel mensen haalden hun voet van het gas, zowel voor zichzelf als voor zijn baas ...

Ik heb waarschijnlijk de verkeerde mening over doping met water en Pantone... persoonlijk geloof ik het niet en ik kan het niet eens proberen, gezien het soort reis dat ik elke dag maak. .25 km door dorpen afgewisseld met peri-urbane wegen waar je op 70 rijdt...

Maar het lijkt te werken...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/09, 10:36

Ja voor de radars, maar vooral de daling van de maximumsnelheden en de toegenomen repressie.

Zozeer zelfs dat in 2004 enkele slimme belastingdeskundigen het inschakelen van dagrijverlichting op alle voertuigen wilden opleggen... wat betreft het milieu, de sloopbonus en misschien wel de COXNUMX-belasting: de echte reden was niet de reden die publiekelijk werd toegegeven ... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/08/09, 10:48

pb2488 schreef:
Houthakker schreef:Het verschil ? Ecorijden zeer geavanceerd en een beetje mengsel.
Dus niet moeilijk om +/- 25% verbruik te hebben op hetzelfde voertuig...

Ja, het verbruik terugdringen is niet moeilijk, maar het vergt nog steeds een aantal zeer geavanceerde rij-inspanningen, zoals u zegt.

Dit is niet het punt dat ik wil maken...
Wat ik wil zeggen is dat het op hetzelfde voertuig, afhankelijk van het gebruik, de chauffeurs (of de manier van rijden, het komt op hetzelfde neer) en de topografie van de plaats, niet verrassend is om +/- 25% consumptie op balans.

DUS, in tegenstelling tot wat je zegt is een verschil van 1 tot 2 liter per 100 op de 306 D niet echt verrassend en het is ook niet per se nodig om “in te trappen”…

Ik herhaal je zin:
[...]Hallo,
1,5 tot 2 liter/100 meer met een diesel, het kan wel, maar je moet er toch hard tegenaan slaan [...]




pb2488 schreef:Maar daarom vind ik de consumptieanalyses erg subjectief.[...]

Nee, integendeel, het is heel objectief omdat het CIJFERS zijn, en vooral als de metingen over voldoende lange perioden en in de modus worden uitgevoerd. voor-na vergelijking.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/08/09, 10:52

pb2488 schreef:[...]
Andre schreef:de afgelegde kilometers en het totale verbruik blijven vergelijkbare waarden vóór montage en na montage, en het zou mij verbazen als de chauffeurs de manier waarop ze rijden zouden veranderen.

Zeker, maar zoals houthakker zegt: er kunnen “psychologische” effecten zijn die je aanmoedigen om minder te consumeren als je ervan op de hoogte bent.
Cdlt

We moeten niettemin opmerken, in verband met mijn opmerking, dat dit effect des te minder gevoeld zal worden als er veel bestuurders in hetzelfde voertuig zitten en als ze niet voor hun brandstof betalen...
Tot slot: beschikken alle bestuurders van dit voertuig over “groene glasvezel”? Ik betwijfel...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten