Tests betrouwbaar consomation! FLOWMETER of wegen?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Tests betrouwbaar consomation! FLOWMETER of wegen?




par lio74 » 09/07/07, 23:15

Hallo economen!

Ik open hier een bericht, met dezelfde functie als die over thermokoppelsondes! : Cheesy:

om het ding te introduceren, vertegenwoordig ik een vereniging die officieel is opgericht sinds 18 april 2007 en die Aide au Développement Durable heet (afgekort ADD : Lol:)
Ik zal later een bericht plaatsen... de site is nog onder constructie, om rechtstreeks contact met ons op te nemen:
assadd@gmail.com

voor het voorwerp:
Het doel van deze vereniging is het promoten, verspreiden en mogelijk maken van de implementatie van
energiealternatieven voor een meer onafhankelijke en respectvolle manier van leven
natuur

onze activiteit is publieke bewustwording en we zullen ontwikkelingshulp bieden aan ontwikkelingslanden zoals Afrika en India (grote gebruikers van electrogroepen)

zo hebben we in juni al 4 montages gemaakt dankzij de hulp van Michel schmit (zie quanthomme).
Michel's R21, 350 km (met bubbler) behaalt, met een pollepel, 000 tot 10% brandstofverbruik en hij wint bijna 15 km/u op de beklimmingen... cijfers worden bevestigd wanneer hij enkele duizenden km's heeft afgelegd.

ook hebben we een 3kW elektro-dieselgroep gemonteerd. het is een eencilinder cilinder voorzien van een GV in korte afstelling... de 2 andere samenstellingen staan ​​stand-by.

we gaan een week testen en we moeten ons ontwikkelen een onbetwistbaar protocol :!:

Ik bestelde een flowmeter bij Conrad, ik stopte een fietscomputer in zijn kont + een batterij en voilà!!! het werkt, ik heb wat testen gedaan, het is leuk... (de foto's later staan ​​nog op de camera)

toen kreeg ik door middel van discussie te horen:
maar nee, betrouwbaar is het niet, diesel is aan expansie onderhevig... in de Formule 1 doen ze hun testen door te wegen... blablabla!

Ik antwoorde :
ja, maar als de motor is opgewarmd en we proberen in dezelfde omstandigheden te zijn, lab cleanroom-stijl, door ons best te doen! met thermokoppels om de diesel T° te meten aan de inlaat van de sensor en de retouren (dus na de sensor); we kunnen een verminderde foutmarge hebben...


in het slechtste geval is een fout van +/- 5% nog steeds enorm :!:

dus ik stel je de vraag, is er iemand die andere betrouwbare tests heeft gedaan dan de carrefour-pomp !!!??? :? : Lol:
kunt u mij inlichten :?

dank u bij voorbaat. : Cheesy:

PS: natuurlijk met de stroom schijnen we de diesel terug... foto meer diagram in niet lang! Je vertelt me ​​wat je ervan vindt
Pandrecht
eh ... ik kon de code hierboven niet op "conrad flowmeter" zetten : Oops: kan een mod alsjeblieft?
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: betrouwbare conso-testen! debietmeter of wegen?




par Flytox » 09/07/07, 23:47

Hallo Lio74
lio74 schreef:om het ding te introduceren, vertegenwoordig ik een vereniging die officieel is opgericht sinds 18 april 2007 en die Aide au Développement Durable heet (afgekort ADD : Lol:)


Geweldig initiatief....

lio74 schreef:toen kreeg ik door middel van discussie te horen:
maar nee, betrouwbaar is het niet, diesel is aan expansie onderhevig... in de Formule 1 doen ze hun testen door te wegen... blablabla!

Ik antwoorde :
ja, maar als de motor is opgewarmd en we proberen in dezelfde omstandigheden te zijn, lab cleanroom-stijl, door ons best te doen! met thermokoppels om de diesel T° te meten aan de inlaat van de sensor en de retouren (dus na de sensor); we kunnen een verminderde foutmarge hebben...


in het slechtste geval is een fout van +/- 5% nog steeds enorm :!:

dus ik stel je de vraag, is er iemand die andere betrouwbare tests heeft gedaan dan de carrefour-pomp !!!??? :? : Lol:
kunt u mij inlichten :?


Op de testbank meten ze de temperatuur en de dichtheid van de brandstof (het lijkt op een accuzuurschaal). Vervolgens corrigeren ze met een berekening de calorische waarde.

Voor de temperatuur heb je geen enorme precisie nodig
plus of min 1° is goed. : Mrgreen:

Met een vlottermeter zoals ik die gebruik, wordt het gegeven op + of - 2% van de volledige schaal. Het bestaat zelfs nog preciezer nog duurder.

Het heeft geen zin om een ​​duivelse precisie op de conso te hebben
als de andere parameters niet ook perfect reproduceerbaar zijn met dezelfde volgorde van idee in precisie .....

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/07/07, 01:32

Dag

elimineer eerst de terugkeer van diesel, breng het circuit in een gesloten lus
de dieselleiding haal ik door een kleine wisselaar bij de LDR
en met een thermometer met twee displays en twee sondes meet ik de temperatuur die de wisselaar in- en uitgaat, hoe groter het verschil, hoe lager het verbruik,
Ik heb de waardes niet gekalibreerd, de enige reparatie tijdens het rijden is een groot differentieel hebben = laag verbruik, al rijdend raak je eraan gewend, al is het maar het monitoren van de temperatuur output van de wisselaar en een goede reparatie.
Het is niet de precieze consumptie die ons interesseert, maar weten wanneer we iets aanpassen als het een verandering aanbrengt...
Als je altijd hetzelfde voertuig meet, maakt het niet uit, maar als je jezelf met elkaar gaat vergelijken, heb je goede waarden nodig.
Reeds met precisie de km's meten (de teller is variabel van de ene naar de andere) ook de volle diesel volgens het schuimen..
afgezien van een lange reis en een 80 liter om fouten te verminderen..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/07/07, 16:25

lio74 schreef:

ook hebben we een 3kW elektro-dieselgroep gemonteerd. het is een eencilinder cilinder voorzien van een GV in korte afstelling


je hebt verbruiksmaatregelen genomen tegen vaste lasten vóór de transformatie, tenminste? pcq a GE kunnen we tenminste de belasting in stabiele toestand reproduceren.

voorbeeld vaste belasting: enkele halogeenspots, kroonluchter
bijna alle andere kosten zijn variabel: wasmachine, droger, koelkast, radiator met thermostaat
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/07/07, 18:59

Hallo André

Andre schreef:elimineer eerst de terugkeer van diesel, breng het circuit in een gesloten lus
de dieselleiding haal ik door een kleine wisselaar bij de LDR
en met een thermometer met twee displays en twee sondes meet ik de temperatuur die de wisselaar in- en uitgaat, hoe groter het verschil, hoe lager het verbruik,


Als u het goed heeft begrepen, is het temperatuurverschil in de winter, wanneer uw diesel erg koud is, groter met de koelvloeistof.

En daar win je het meeste aan verbruikspercentage.
In de zomer is het temperatuurverschil kleiner en de procentuele verbetering kleiner.

Is het nodig om de leidingen tussen de injectiepomp en de injectoren thermisch te isoleren? Ze zijn lang, dun en hebben weinig stroming, geleiden warmte, onder voorbehoud van de ventilatie van de motor onder de motorkap... genoeg om een ​​groot deel van de warmte die stroomopwaarts van de injectiepomp wordt geleverd, kwijt te raken. :?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/07/07, 20:54

Dag

Als u het goed heeft begrepen, is het temperatuurverschil in de winter, wanneer uw diesel erg koud is, groter met de koelvloeistof



Nee, het verschil hangt af van de hoeveelheid vloeistof die door de kleine wisselaar gaat (ik zeg heel klein)
Het doel is niet om de diesel te verwarmen maar om de flow te meten.
Dit is het principe van massale luchtstroom en bepaalde hete-draad flowmeters.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: betrouwbare conso-testen! debietmeter of wegen?




par lio74 » 10/07/07, 22:00

Flytox schreef:Op de testbank meten ze de temperatuur en de dichtheid van de brandstof (het lijkt op een accuzuurschaal). Vervolgens corrigeren ze met een berekening de calorische waarde.


hi to all :D

nou ik heb de camera niet bij de hand ... maar hier is het diagram waar ik de flowmeter zal plaatsen
https://www.econologie.com/fichiers/partager/schema_debitmetre.pdf
Ik heb de T°-sondes niet gecorrigeerd en toegevoegd... maar het zou er een zijn vóór de debietmeter om het volume te corrigeren volgens de T°!

de dichtheidsmeting, ja ik snap het... het is een pipet met een vlotter en een liniaal om af te studeren in graden Baumer lijkt het!? maar het is nog steeds nodig om de juiste te vinden om de diesel te meten .... :?

op de link staat de beschrijving van de flowmeter die ik heb gekocht...
nauwkeurigheid +/-2% al, 1000 pulsen per liter
dus ik heb de fietsteller ingesteld op diam = 1000 mm. alleen viel me op dat er een factor 10 is:
test met een fles van 2L en het vertelt me ​​​​23km afgelegd => 23L verbruikt. Er moet ook een klein verschil zijn, want ik woog voor het testen en ik had ongeveer 1,9L!!?? maar het doet er niet toe, aangezien we door verschil gaan, dus met dezelfde fout ....

Het heeft geen zin om een ​​duivelse precisie op de conso te hebben
als de andere parameters niet ook perfect reproduceerbaar zijn met dezelfde volgorde van idee in precisie .....

A+


nou, we hebben nog steeds relatief drastische precisie nodig om de winst in consumptie te kwantificeren! het is om het prototype te presenteren en financiering te krijgen ... we zijn al bezig met een project om een ​​landelijk gebied in Togo te elektrificeren ... dus we moeten niet doorgaan voor croquignoles, er zitten lasterlijke leraren van de universiteit achter, en ik wil hou ze op :!: : Cheesy:

het is op de andere parameters zijn op gevoel, dus het zal nodig zijn om het verbruik bij elke volgende montage te meten!

Voor Andreas:

Ik heb moeite om te begrijpen hoe uw systeem werkt ... maar het lijkt een goede indicator voor u te zijn, op auto, en wanneer u bepaalde parameters van uw samenstellingen wijzigt ...

Anders denk ik dat ik uiteindelijk de debietmeter onder de watertank ga plaatsen ... en ik een staande tank ga maken, gemakkelijk te wegen! Het enige wat ik nu nog nodig heb is de weegschaal...

Voor olifant:

het punt is dat we een oude kapotte groep hebben teruggevonden, we hebben het gerepareerd maar we moeten de aangepaste cilinderkoppakking opnieuw doen die niet origineel is :? ... en daar heb ik net met onze monteur gezien en het schema wordt slechter : Cry: dus geen toets voor half augustus!
voor de belasting hebben we een oliebadradiator van 1200 W (thermostaat losgekoppeld) en 2 koplampen van 500 W, wat 57% van het vermogen van de groep uitmaakt!
natuurlijk plaatsen we ons voor elke test in dezelfde omstandigheden
-> originele diesel
-> olie/diesel op 0, 30, 50, 70 en 100% met doping
om te zien wat er gebeurt!!!
kan niet wachten op de testen.... ik kan niet wachten!!!

binnenkort foto's op een nieuw bericht.

A+

PS: sorry voor de bestrating : Lol:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/07/07, 22:17

lio 74:

geweldig! Ik kan niet wachten om te wachten! Succes ! Moge de kracht bij je zijn :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/07/07, 23:20

Hallo André
Andre schreef:Nee, het verschil hangt af van de hoeveelheid vloeistof die door de kleine wisselaar gaat (ik zeg heel klein)
Het doel is niet om de diesel te verwarmen maar om de flow te meten.
Dit is het principe van massale luchtstroom en bepaalde hete-draad flowmeters.


OK ! Daar had ik helemaal niet aan gedacht ... het is schattig dit systeem. Dit veronderstelt dat de LDR-temperatuur niet te veel beweegt, toch?

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: betrouwbare conso-testen! debietmeter of wegen?




par Flytox » 11/07/07, 00:08

Hallo Lio74
lio74 schreef:de dichtheidsmeting, ja ik snap het... het is een pipet met een vlotter en een liniaal om af te studeren in graden Baumer lijkt het!? maar het is nog steeds nodig om de juiste te vinden om de diesel te meten .... :?


Densimeters vindt u direct in g/l, u moet deze kiezen in het dichtheidsbereik van uw brandstof. Ik vond er een paar bij

http://bioblock.com/pages/home.asp

lio74 schreef:het is op de andere parameters zijn op gevoel, dus het zal nodig zijn om het verbruik bij elke volgende montage te meten!


Pas op dat je hier niet op beoordeeld wordt....Om er onderuit te komen is er nog een 'statistische' methode. Als u niet precies bent, kunt u aantonen dat u betrouwbaar bent.

Aangetoond moet worden dat x maal exact dezelfde test resultaten oplevert die in een tolerantie-interval van zoveel liggen...

U kunt dan uw totale onzekerheid aankondigen. Als uw tolerantie-interval klein is in vergelijking met de winst die u aankondigt, is dat allemaal goed. Als het zo groot of zelfs groter is, wordt u voor een charlot aangezien, ongeacht de kwaliteit van uw werk.

De "x" is duur in tijd etc... maar het is des te betrouwbaarder omdat het groot is. :frons:

Deze manipulatie werkt voor tests die vergelijkbaar zijn, als u de volgende keer dat u de macht verdubbelt of deelt door 2, uw fout niet meer weet ....: Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten