Tests betrouwbaar consomation! FLOWMETER of wegen?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

Re: betrouwbare conso-testen! debietmeter of wegen?




par bout » 11/07/07, 14:03

lio74 schreef:op de link staat de beschrijving van de flowmeter die ik heb gekocht...
nauwkeurigheid +/-2% al, 1000 pulsen per liter
dus ik heb de fietsteller ingesteld op diam = 1000 mm. alleen viel me op dat er een factor 10 is:
test met een fles van 2L en het vertelt me ​​​​23km afgelegd => 23L verbruikt. Er moet ook een klein verschil zijn, want ik woog voor het testen en ik had ongeveer 1,9L!!?? maar het doet er niet toe, aangezien we door verschil gaan, dus met dezelfde fout ....


hallo lio74
uw resultaat is normaal gezien de onderstaande link
http://www1.produktinfo.conrad.com/cgi-bin/dlc/dlc.cgi?art=155374&ins=62&lang=FR

(slechte vertaling op de conrad-site)

als je 1.9 l voor 23 hebt besteed aan lezen, vul dan 1210 in plaats van 1000 mm in om je fietscomputer te programmeren en probeer het opnieuw

(u zult waarschijnlijk de factor 10 moeten behouden, want het zou me verbazen als u daar 12100 mm zou kunnen markeren)

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: betrouwbare conso-testen! debietmeter of wegen?




par lio74 » 11/07/07, 15:26

Bolt schreef:(slechte vertaling op de conrad-site)

als je 1.9 l voor 23 hebt besteed aan lezen, vul dan 1210 in plaats van 1000 mm in om je fietscomputer te programmeren en probeer het opnieuw

bout


hallo allemaal :!: : Cheesy:

: Lol: Bedankt bout... laten we zeggen dat het deze factor 10 niet uitmaakt, want het geeft me een 4-cijferig getal 8) haha...
de dienst die ik zal bewerken... Ik was even lui geweest!

andre schreef:Nee, het verschil hangt af van de hoeveelheid vloeistof die door de kleine wisselaar gaat (ik zeg heel klein)
Het doel is niet om de diesel te verwarmen maar om de flow te meten.
Dit is het principe van massale luchtstroom en bepaalde hete-draad flowmeters.


Ik had niet gelezen : Oops: ok... dat heb ik eerder gehoord! massale luchtstroom...

elephant schreef: geweldig! Ik kan niet wachten om te wachten! Succes ! Moge de kracht bij je zijn :D

ja, als de grote Jedi-meesters me helpen, zou hij geen probleem moeten hebben... : Cheesy:
bovendien had ik graag de mening van Camel gehad... maar ik denk dat ik zijn antwoord al weet => de weging
Volgens mij hebben ze dit gedaan tijdens de Merco-tests in Didier!?

Op die manier zou er toevallig niemand zijn die plaatwerk snijdt??? om onze cilinderkoppakking opnieuw te doen... het is 8 of 10 tienden dik...

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/07/07, 15:32

Dag

Blijft de levensduur van de rotor in diesel weten?
Er is beter plastic voor nodig dan benzine..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 11/07/07, 17:53

Andre schreef:Dag

Blijft de levensduur van de rotor in diesel weten?
Er is beter plastic voor nodig dan benzine..

Andre


ja... normaal gesproken is het daar voor bedoeld! maar het is ook geen roestvrij staal en keramiek...

voor Flytox:
De "x" is duur in tijd etc... maar het is des te betrouwbaarder omdat het groot is.


voor de "X" dachten we dat we 3 testen van 3 per dag zouden doen... ik denk dat 3 uur genoeg is... dan 1 in de ochtend en 2 tests in de middag, dat is meer dan genoeg... maar we' ll doen 3 ttpe van tests op!! voor de olie-/dieseltests, we zullen zien... als we erin slagen om de week te blokkeren, zijn het nog steeds 6 testdagen, dat alles : Lol:

Tot snel met foto's :D
Lio
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/07/07, 05:31

Dag

Er is nog een probleem bij het meten in een lus
het filter en de kanalen vormen een soort buffer, dit volume diesel fluctueert, het zakt als je accelereert en wordt dan gevoed door verse diesel, de aflezing is niet zo ogenblikkelijk als je zou denken, zelfs als het omgekeerde waarden aangeeft.

bijvoorbeeld een trap van het gaspedaal en we merken geen stijging van het verbruik, nadat we loslaten stabiliseren we op 110kmh, dit duidt op een hoog verbruik, om 2 a 3 minuten later te stabiliseren als de buffer van de lus vol is..
Hetzelfde als je een rating aanvalt, niets aan het begin, maar het geeft een verbruik aan als je weer naar beneden komt...

Het wordt nauwkeuriger met gestabiliseerd rijden op een vlakke snelweg, het heeft te veel traagheid om onmiddellijke conclusies te trekken.

Degenen die een facetpomp hebben om de lus te voeden, hoeven alleen maar naar de puls te luisteren om het verbruik te kennen..

het ideaal zou het Michelm-systeem zijn geweest dat de zwelling van een injectorbuis of in ieder geval de injectietijd meet.
een soort piëzo-drukschakelaar op een injectorleiding, waarbij de injectiedruk constant is afhankelijk van de instelling, de tijd dat deze onder druk blijft is direct gekoppeld aan het verbruik,

In de industrie wordt het vaak gebruikt om anomalieën voor grote verloopstukken te detecteren, en in de auto is de klopsensor volgens hetzelfde principe, auto-apparatuur gemakkelijk verkrijgbaar met de modules .. nogmaals, het is noodzakelijk om te weten hoe dit signaal moet werken. .

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/07/07, 20:01

Hallo André

Andre schreef:Er is nog een probleem bij het meten in een lus
het filter en de kanalen vormen een soort buffer, dit volume diesel fluctueert, het zakt als je accelereert en wordt dan gevoed door verse diesel, de aflezing is niet zo ogenblikkelijk als je zou denken, zelfs als het omgekeerde waarden aangeeft.


Het kan een buffer van bellen zijn, ik had een soortgelijk probleem, toen realiseerde ik me dat mijn dieselleidingen veel bellen laten circuleren stroomopwaarts van de injectiepomp. (Mijn leidingen die de vlotterstroommeter voeden zijn transparant)

Als het eenmaal is doorgespoeld, werkt het iets beter voor de motor en veel beter bij het aflezen van de stroommeter. Ik heb alle kragen vastgedraaid, wat buizen en fittingen vervangen ..... en ik heb nog steeds bellen. :x

Zelfs wanneer gestopt, neemt het volume van de bubbels langzaam toe (vooral als het heet is). Dit weekend heb ik de leidingen van en naar de tank vervangen die er desondanks goed uitzien (soepel, schoon, droog en niet gebarsten).

Uiteindelijk zal ik het lek vinden... :onheil:
Wat me het meest verbaast, is dat het "normaal" kan werken door al die lucht in de diesel te verbruiken.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 12/07/07, 21:37

Flytox schreef:Het kan een buffer van bellen zijn, ik had een soortgelijk probleem, toen realiseerde ik me dat mijn dieselleidingen veel bellen laten circuleren stroomopwaarts van de injectiepomp. (Mijn leidingen die de vlotterstroommeter voeden zijn transparant)

Als het eenmaal is doorgespoeld, werkt het iets beter voor de motor en veel beter bij het aflezen van de stroommeter.


hello Flytox
in een gesloten circuit (voedingspomp, injectiepomp, retour injectiepomp, filterlus) door een voedingspomp (met "zuiger geduwd door een nok" of met "schoepen") ontstaan ​​plaatsen, vooral aan de zuigzijde, waar pulsen van redelijk diepe depressie en dit heeft het belangrijkste effect van ontgas de diesel (hierdoor verschijnt het opgeloste gas: er is altijd wat)

en om het weer in de vloeistof op te lossen, moet hij enige tijd in het midden van de vloeistof en erin doorbrengen tegelijkertijd onder grote druk
met andere woorden, toen het werd ontgast (wat hier niets te maken heeft met enige luchtinlaat), het is bijna onmogelijk om er vanaf te komen zonder het uit het gesloten circuit te halen

om het uit te pakken zonder terug te keren van de dieseltank, ik weet dat dit systeem:
https://www.econologie.com/forums/post22326.html#22326
om in het onderwerp "mercédes 300dt" te zien, evenals het doorzettingsvermogen van michelm om het te reproduceren :D

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/07/07, 22:03

Dag

In mijn geval weet ik zeker dat het geen luchtbellen zijn, deze Mercedes-modellen zijn bijna zelfaanzuigend
er is maar één doorzichtige pijp en ik zie geen luchtbellen

Als je in een gesloten lus werkt, is het bijna zeker dat je bellen in het circuit hebt, ze blijven aan de bovenkant van het filter, het is alsof het filter een klein reservoir wordt met zijn retour
(dit is een van de redenen dat er bij een diesel een retour naar de tank is en ook om een ​​belangrijke circulatie te maken die de lagedrukpomp smeert)

Bij het werken in een luscircuit is er geen reden om bellen in het dieselcircuit van de tank naar de lus te hebben (hier wordt het verbruik gemeten), maar om de lus te voeden is het noodzakelijk dat deze in het filter zakt en alleen de diesel die door het facet of andere wordt gepompt, komt binnen, het is daar dat het een vertraging heeft, we kunnen een goed einde maken met een halfleeg filter, de continue retour heeft de diesel gebrouwen..

Als je de achtertank dieselleiding vervangt, een grotere 3/8 en + leiding monteert om eventueel op olie te lopen, is dit een van de problemen voor het naar voren sturen van de olie..
in een lus moet de retour een restrictie hebben, de pomp zuigt door een restrictief T-filter als de uitlaat te genereus is, dit veroorzaakt cavitatie en bellen. bij een normale montage is de lengte van het retourkanaal voldoende om een ​​restrictie te maken.

(in mijn geval pomp ik de olie niet, ik heb een onder druk staande buitenboordtank met de turbo, dus een stabiele stroom zonder pulsaties zoals het facet, maar de nadelen van een goed afgesloten dop, en het risico dat als een leiding breekt de grote puinhoop in de tankkoffer.)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Nou... weeg dom!




par camel1 » 12/07/07, 23:28

Lio Hi!

Ik heb je thread gevolgd, die de discussie over de #'s!#!!%% verbruiksmeting nieuw leven inblaast...

Dus als je verder wilt gaan met een ECHTE flowmeter (en niet de gadget van Conrad, moet je ongeveer 500 € uitgeven, en dat is alles:
http://www.navman.com/Navman/Templates/productinformation____22129.aspx

De volledige handleiding (zeer interessant, en in het Frans graag! :D) hier :
http://www.navman.com/upload/Marine/Internet_Manuals/3000/3200_tdx_fre_web.pdf

Kortom, u hebt een debietmeter aan de inlaat van de pomp en een andere aan de afvoer.
Met een T°-sonde kan de computer dichtheidsvariaties corrigeren, wat een goede reproduceerbaarheid en nauwkeurigheid van metingen oplevert...

Ik ben van plan om onze toekomstige BE uit te rusten met een model van de stijl, ideaal voor de ontwikkeling...

lio74 schreef:bovendien had ik graag de mening van Camel gehad... maar ik denk dat ik zijn antwoord al weet => de weging
Volgens mij hebben ze dit gedaan tijdens de Merco-tests in Didier!?


: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: jij zei het!

In afwachting van de Navman, een goede huishoudweegschaal aan 30€ en een geknutselde tank (recycling), met de vertrek ->pomp en de retour erop, door getimede wegingen te doen, dat doet het ronduit... 8)

Op die manier zou er toevallig niemand zijn die plaatwerk snijdt??? om onze cilinderkoppakking opnieuw te doen... het is 8 of 10 tienden dik...@+


Zoals meneer Spock zou zeggen, er is altijd een andere oplossing.
Ga naar de profs, zij verkopen speciale pakkingpasta, die een cilinderkoppakking kan vervangen of repareren ... uiteindelijk kun je de "doorboorde" pakking herstellen en met dit soort product terugplaatsen, door gewoon voorzichtig te zijn niet om de smeer- en koelgaten te blokkeren, en presto!

Kom op, zwerm je Lio, we kunnen niet wachten om deze verdomde electroband te 'zien'!

En door de manier, om te laden, doet u het Emmaus oplossing, ze hebben veel oude elektrische kachel, u rond 1500 / 2000W geselecteerd u de thermostaat gerangeerd, en gij bevestigd door // (het plan voor bestuurders 10² , dus je hebt geen verliezen online) en dan kun je de lading kiezen die je in de groep hebt gezet, zoals je wilt :D 8)

En aangezien je oplaadt in puur resistief, heb je geen probleem met de cos phi & co, het is ideaal om je nuttig vermogen te meten!

Gaan, veel geluk vriend, en niet neem uw hoofd met uw aquarium flowmeter : Lol:

Michel

PS. Bravo voor uw vereniging en uw site, er komen nog mooie synergieën aan!
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 12/07/07, 23:28

hello André

tijdens de tests met deze flowmeter moesten we 10 tot 20 seconden wachten om de figuur van de flowmeter te verhogen (dat deze gestabiliseerd is)

het duurde langer om te stabiliseren bij het veranderen van de snelheid dan bij het veranderen van de belasting:

omdat door het veranderen van de snelheid de voedingspomp zijn stroomsnelheid sterk varieerde en de stroom die door de drukregelklep ging een bepaald drukverschil tussen de snelheden impliceerde (hogere drukval met een hogere stroomsnelheid)

we voelden de slangen hard worden tijdens het accelereren en tegelijkertijd zwellen ze ongetwijfeld een beetje op, waardoor een klein volume extra diesel in het gesloten circuit werd verzameld en een momentaan verbruik werd gevirtualiseerd dat hoger was dan de werkelijkheid tijdens de toename van het volume (slechts een paar seconden)

we wachtten nog steeds op stabilisatie van de momentane stroom per uur:
zie de resultaten in dit bestand:
https://www.econologie.com/forums/public2/essaiconsojd4255.xls
BLAD 1 en BLAD 2

bout
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten