Echo-Engine² projectstudieresultaten

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 06/05/08, 21:09

A) 93-pagina die ik heb gelezen:

1 publicatie van onze resultaten in het komende tijdschrift Sciences & Avenir
1 artikel in Science & Vie komt eraan


Kun je ons meer vertellen? 8)

Als de journalisten geen rekening houden met mijn opmerking in rood hierboven + mijn andere vraag, riskeer ik het opnieuw te doen 2-artikel dat het systeem zal begraven ...

Laat het hen weten ... En andere relevante opmerkingen komen waarschijnlijk later ...

B) Ik citeer een passage uit uw conclusie:

Wat ten slotte de technische conclusies betreft die we op het Gillier-Pantone-systeem kunnen trekken, hebben we kunnen constateren dat, ondanks het grote aantal mensen dat nog steeds groeit, overtuigd is van de voordelen van het proces, geen significante winst, in termen van consumptie , werd nooit gevonden tijdens onze testperiode. Dit is echter niet genoeg om het principe van waterdoping als een mythe te beschouwen, ontleend aan de verzinsels van zijn aanhangers, zoals sommige mensen
denken. Het aantal parameters dat van invloed kan zijn op de prestaties van de motor is aanzienlijk, het was voor vragen over tijd en budget niet mogelijk om ze allemaal te bestuderen. Bovendien zou de invloed op vervuiling niet kunnen zijn
gekwantificeerd.


Voor mij 5% is het meer dan significant ... behalve natuurlijk als de foutenmarge van de maatregelen van deze orde is ...

Ik herhaal daarom mijn hoop dat een "power 3" Echo Motor-project de laatste "twijfels" zal wegnemen (in de ene of de andere richting). Nooit 2 zonder 3 nee? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 07/05/08, 01:30

Bedankt voor de steun die u ons hebt gegeven.

Bpval schreef:"Misschien zal Echo-Moteur3 volgend jaar succesvoller zijn. Gefeliciteerd met je aanpak
Jammer voor de resultaten meer dan gemengd ... en de dop !!! "


Om de testen te starten, door zeker te zijn van een stoomproductie, hebben we de motor laten lopen en gewacht om deze creatie visueel te zien.
Toen ontdekten we dat het vacuüm gecreëerd door de motor in het systeem niet genoeg was om de stoom op te zuigen. De laatste had dus geen bevoorrechte richting en ging naar buiten waar ze kon, dus door de komst van lucht uit het systeem. Vandaar de introductie van de dop.

Remundo schreef:"Aan de andere kant denk ik dat voor de injectie van water, om zijn volledige potentieel tot uiting te brengen, meer geavanceerde motoren nodig zijn, waaronder variabele kleptiming en variabele compressieverhouding, plus nauwkeurige regeling van de stoomproductie. Het optimalisatievenster is waarschijnlijk erg klein: niet genoeg water: geen effect, te veel water: stroming van de motor, gestoorde verbranding ... "



De theorie van de optimale zone van stoomproductie is inderdaad een hypothese die onze geest had geraakt bij het exploiteren van de resultaten. Dit zou verklaren waarom er occasioneel minder verbruik is, hoe klein ook, die geen weerslag hebben op alle plannen.
Op dezelfde manier dat het optimale mengsel 1 gram brandstof is voor 15 gram lucht, zou men kunnen denken dat er een ideale hoeveelheid waterdamp is. Hoeveelheid die niet kan worden beheerst (behalve bij dimensionering) met een dergelijk systeem, zonder elektronisch beheer. Dit is het soort theorie waarnaar we verwezen in de conclusie van het technische deel van het definitieve dossier.

Christophe schreef:"Hoe zit het met vervuiling? "


Zoals vermeld in het rapport, was het de bedoeling om vervuilingstests uit te voeren met behulp van een gasanalyse-rack. Helaas hadden we geen toegang als gevolg van tijdgebrek en beschikbaarheid van materiaal. Vandaar de betreurenswaardige afwezigheid van deze test.

Christophe schreef:"Hoe lang heb je je testen volgehouden (effect van ontkalken door water?"


Concreet werden de tests uitgevoerd tijdens de schoolvakanties, de 14 en 15 afgelopen april, de middag. De ontkalkingstest werd uitgevoerd in de middag van dinsdag, zodat de motor al op maandag was ingeschakeld en een deel van de middag van dinsdag. We schatten daarom ongeveer de werking van de motor met het 2-uursysteem.

Remundo schreef:"Hun opaciteitsmeter was defect"


Nee, we hebben nog nooit melding gemaakt van een storing in "opaciteitsmeter".

Christophe schreef:"Om te testen onder belasting en een hoog koppel vergeleken met het maximale vermogen / koppel ... of we hebben nooit 65% belasting blijkbaar overtroffen. "


Onze motor vertoont tekenen van kwetsbaarheid, onze supervisors adviseerden ons om niet onnodig te werven. Een motorstoring was het slechtste geval (niet genoeg tijd om te zoeken naar een vervangende motor), dus we wilden liever geen risico nemen en de kaart van voorzichtigheid spelen.

Christophe schreef:In feite zijn uw tests precies dezelfde als die op een tractor-testbank: er is geen dynamische test (meting bij variabel koppel) uitgevoerd. Dus zonder een "piek" van vermogen / verbrandingstemperatuur, wordt het effect verminderd ... of zelfs nul.

Misschien is de bank niet in staat ... maar in dit geval doet een tractorbank het ook. Jammer ... ik begreep dat dynamische tests mogelijk waren geweest ... "


Zoals je hebt begrepen, werden we geplaagd door tijd en dicht bij het onvermogen om de tests uit te voeren. We waren dus voorstander van de steady-state studie, waarvan de implementatie des te eenvoudiger was. Achteraf, en zeker nu we veel nauwkeuriger weten hoe een testbank werkt, is het waar dat we anders zouden werken, een precieze cyclus zouden opleggen, waarbij de meeste parameters van de motor zouden variëren, om dichter bij de motorisch gedrag bij gebruik op de weg.

Christophe schreef:"Pkoi-fase 1 en 2 zijn niet gemaakt voor 70 en 80 Nm ???


Aanvankelijk was het niet de bedoeling om het onderdeel "optimalisatie" in de samenvattende tabel te doen. Dit volgde op een eenvoudige observatie: de stoom werd niet geproduceerd voor de aanvankelijk voorgestelde configuraties (bij 50 Nm, en voor 1500 en 2000 omwentelingen per minuut).

Christophe schreef:In termen van belastingscurves: hoe verklaar je de "zaagtanden" van bepaalde tests? Evenals enkele veranderingen van "lagers"? Toch zijn dit niet te verwaarlozen veranderingen in belasting ... "


Wat betreft de "aanzienlijke" veranderingen in de belasting, zijn wij het daar niet mee eens. Door te vertrouwen op de schaal, realiseren we ons dat er een "zoom" -effect is, en dat tenslotte de zaagtand of de lagers in feite slechts variaties zijn van 1% op het maximum van de motorverzoek. Bedrag klein genoeg om te worden gerechtvaardigd door onnauwkeurigheden als gevolg van de bank.

Christophe schreef:"Ten slotte is naar mijn mening slechts één serie tests" significant ": de test bij 2500 tr en 50 Nm omdat dit de enige is die kan worden vergeleken met de oorsprong onder dezelfde belasting, hoewel dat niet het geval is. is niet genoeg geladen, maar hey ... "


Omdat we geen scrub-effect bemerkten vanwege het ontbreken van een lange levensduur van de test, hebben we de 4-fase geassimileerd tot een aanvulling, of zelfs een vervanging, van de 1-fase, die als vergelijkende basis fungeerde. Deze resultaten werden vergeleken met de 5-fase.

Christophe schreef:"Ik ben er zeker van dat als de oorspronkelijke 80 Nm-test was gedaan, het een nog grotere relatieve winst zou hebben laten zien ..."


Eerst en vooral, laten we onthouden dat we alleen student-ingenieurs zijn, die er naar streven om zoveel mogelijk neutraliteit over het onderwerp te behouden. Zonder je te willen beledigen, zou je niet te veel verwachten dat een "wetenschappelijke" studie arriveert met de woorden "ja! er is een daling in het verbruik van 30% en een afname van 80% van de vervuiling. "?


Eindelijk, weet dat het met veel bitterheid is dat we vandaag ontdekken dat de studie die we hebben uitgevoerd niet zo grondig was als we hadden gewild.

PS: Oooops! Sorry voor dit bericht een beetje lang ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 07/05/08, 10:35

1) Bedankt voor de details, ik heb je bericht opgemaakt met citaten (probeer ze de volgende keer te gebruiken dat het ook voor jou gemakkelijker zal zijn, je moet op de "Offerte" knop van een bericht klikken).

Aantekeningen bij uw antwoorden:

:pijl: 2h-waterinjectie is ongeveer 100km onderweg ...

:pijl: Ok voor het belang begrijp ik, maar in dit geval, hoewel je het hebt gezegd (maar goed als het kwaad moeilijk te ontkennen is), zou ik niet zo categorisch zijn geweest als jij in je conclusies over de nulwinst...

:pijl: Ik heb de 2500 tr 50Nm Phase 2- en Phase 5-tests in meer detail bekeken:

Phase 2 (Fig. 43), systeem gemonteerd zonder water: 230s duur load 56,5% (20 eerste seconden zijn 56% verwaarlozen gemiddeld toch opgemerkt dito gedrag anderzijds curve van de uitsparing zodat 5 stap void) verbruik 3.84 kg / h.

Phase 5 (Fig. 51), actief systeem met water en kleinere steel: duur 200s, laden 56%, verbruik 3.62 kg / g. Zaagtandgedrag van de belasting. Dit is een belangrijke opmerking, denk ik, want zelfs als de variaties klein zijn, zou het noodzakelijk zijn om te weten of deze variaties afkomstig zijn van een echte variatie van de motorbelasting of meetfout. Ik denk dat het over gaat zeer reële variaties en dit is belangrijk.

Inderdaad: een brutale variatie van belasting en zo klein is het in amplitude impliceert hogere verbrandingstemperaturen en een meer "zichtbaar" effect van water. Kan de 5-fase worden geassimileerd met een dynamische minitest?

Dit alles verklaart het gebrek aan resultaten op de gestabiliseerde regimes die ideaal zijn (de automobilisten houden van ... noodzakelijkerwijs), maar niet van een echt gebruik waar de belasting permanent varieert ...

Enkele andere vragen / opmerkingen:

2) Ik had het effect van Zoom voor de zaagtand gezien, maar mijn opmerking betrof ook de oorzaken van deze lagers: regeling van de motor die faalt of onregelmatigheid van de bank? Vooral Phase 5 ... Met andere woorden: voor technici / ingenieurs in het testcentrum is normaal gedrag of betekent een vermoeide motor (misschien?)?

3) Ik heb het nog steeds niet gevonden waterverbruik. Je hebt het nooit gemeten?

Voor de verhouding bij "gemiddeld" gebruik is dat ongeveer 1/5 van de brandstof. De leiding heb ik denk dat het belangrijker is. Ik geloof dat ik het je persoonlijk in Douai heb verteld ...

4) Ik denk dat we veel zijn om je bitterheid te delen. Ik kende de moeilijkheden van studentenprojecten die je kent ...

5) Op dit moment denk je dat een 3-project mogelijk is? Dit project kon alleen gericht zijn op testen! Dat zou heel goed zijn.

6) Een supplement op vervuiling is het mogelijk avant S&V en S&A artikelen?

7) De 1-opties voor 3 zijn helemaal niet getest denk ik?

ps: de coaching is wie? Het lab of de docenten / tutor?
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 07/05/08, 11:16

Dag

Na het lezen van het rapport is er feitelijk geen sprake van waterverbruik. :schok:

Bizar voor een manipulatie die bestaat uit het behandelen van waterdoping (waterdoping is erg aanwezig in het rapport)

Heeft u voorafgaand aan de "testbank" testen gedaan om erachter te komen of uw GVI en motor hun rol vervulden: stoom en zuigkracht in het inlaatspruitstuk.

Als het waterverbruik te verwaarlozen of bijna nul is, zijn we ver van ons doel: DOPEN IN WATER

Ciaio
0 x
PIF PAF POUM
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 07/05/08, 11:20

bpval schreef:Als het waterverbruik te verwaarlozen of bijna nul is, zijn we ver van ons doel: DOPEN IN WATER

Ciaio


Nou daarom is er in fase 5 (kleinere staaf dus meer water gezogen) er een "schijn" van resultaat ... nou ik hoop :)

Maar nogmaals, dit alles toont één ding: we zitten nog steeds in de prototypefase ... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 09/05/08, 01:05

Christophe schreef:

"5-fase (Fig. 51), actief systeem met water en kleinere staaf: duur 200s, 56% belasting, 3.62 kg / g verbruik. Zaagtandgedrag van de belasting. Dit is een belangrijke opmerking, denk ik, want zelfs als de variaties klein zijn, zou het noodzakelijk zijn om te weten of deze variaties afkomstig zijn van een echte variatie van de motorbelasting of meetfout. Ik denk dat dit hele reële variaties zijn en dit is belangrijk.


Laad variatie of meetfout, dat is de vraag!
Meer serieus, zoals we in vorige berichten hebben uitgelegd, zijn de vastgestelde variaties te klein om in alle objectiviteit de verantwoordelijkheid aan ons systeem te kunnen geven.


Inderdaad: een plotselinge variatie in belasting en hoe klein ook in amplitude, impliceert hogere verbrandingstemperaturen en een meer "zichtbaar" effect van het water.


Het hangt allemaal af van wat wordt bedoeld met "zichtbaar". Toen we keken of ons systeem stoom creëerde (dat wil zeggen, toen het systeem op de motor werd geplaatst, maar de uitlaat van de reactor was niet verbonden met de inlaat), vonden we visueel deze productie. Vervolgens hebben we de invloed van motorverzoekvariaties waargenomen (wanneer de eigenlijke test niet aan de gang was, waren wij het die op het verzoek speelden, dat wil zeggen op de manier waarop we op het gaspedaal). We werd duidelijk dat de responstijd bijzonder laag was (zo niet onmiddellijk), maar dat deze variatie van de productie, waarneembaar visueel, was voor de belangrijkste spanning variaties in de orde van grootte van 5 om 10 %. Niettemin, rekening houdend met de hypothese van een zeer precies en zeer beperkt operatievenster, kan men uw theorie niet weerleggen.


Ik had het effect van Zoom voor zaagtand gezien, maar mijn opmerking had ook betrekking op de oorzaken van deze lagers: motorregeling die faalt of onregelmatigheid van de bank? Vooral Phase 5 ... Met andere woorden: voor de technici / ingenieurs van het testcentrum is normaal gedrag of dat betekent een vermoeide motor (misschien?)?


Tijdens de exploitatie van de resultaten waren de conclusies van onze externe tutor (ingenieur van het onderzoekscentrum CRITT M2A) zelfs veel scherper dan die van ons. Volgens hem hebben de consumptieresultaten duidelijk de nutteloosheid van ons systeem op de prestaties van de motor aangetoond. Dit lijkt normaal gedrag te zijn.


Ik heb het waterverbruik nog steeds niet gevonden. Je hebt het nooit gemeten?


Om verschillende redenen (veiligheid, tijd, materiaal, trillingen, ...) konden we het waterverbruik niet meten. We kunnen echter met zekerheid zeggen dat het waterniveau van onze tank constant daalde. Teken van niet-nul waterverbruik.


Is een aanvulling op vervuiling mogelijk vóór de artikelen van S&V en S&A?


Onze start in de training wordt vastgesteld op de 19 mei, en onze externe tutor die minstens tot die datum onderweg is, zal helaas niet worden gedaan.


De 1-opties voor 3 zijn helemaal niet getest denk ik?


Deze twee opties zijn niet getest. In het bijzonder konden we de invloed van de zuurgraad van het water op de motorprestaties niet zien. We dachten dat we het deden vanuit een oplossing van citroensap, maar nogmaals, de tijd ontbrak.


De coaching is wie? Het lab of de docenten / tutor?


Dit is onze externe tutor, die bij CRITT M2A werkt.



Bpval zei:

Bizar voor een manipulatie die bestaat uit het behandelen van waterdoping (waterdoping is erg aanwezig in het rapport)

Heeft u voorafgaand aan de "testbank" testen gedaan om erachter te komen of uw GVI en motor hun rol vervulden: stoom en afzuiging in het inlaatspruitstuk.

Als het waterverbruik te verwaarlozen of bijna nul is, zijn we ver van ons doel: DOPEN IN WATER


Zoals eerder gezegd, begonnen de 3- en 5-fasen, toen we de stoomproductie visueel konden observeren. Het is daarom met absolute zekerheid dat we bevestigen dat de motor heeft gewerkt met een mengsel van lucht, diesel en waterdamp. En zelfs nog meer dat het inderdaad een doping was met water.



Wat de rest van het project betreft, hadden we graag gezien dat een 3 Echo-Engine-team ons werk zou voortzetten. Daarom sturen we volgende week een bericht naar eerstejaarsstudenten. Verschillende aspecten maken deze taak een beetje moeilijk:
- Zoek een team dat ook gemotiveerd is door de technische kant van het project, maar ook door de daaruit voortvloeiende werklast
- Overtuig de school dat het project nog steeds een innovatieve kant heeft
- Zoek een nieuwe klant. De CRITT M2A wil zijn samenwerking met het project niet voortzetten, we moeten nagaan in hoeverre we de afwezigheid van deze technische en financiële partner kunnen overwinnen. We kunnen dan een meer "theoretisch" project overwegen, op zoek naar de meest gunstige hoeveelheid stoom, maar de implementatie ervan is voorlopig nog onduidelijk. Als iemand ideeën heeft om voor te stellen, willen we graag luisteren.

Weldra

Het technische team van Echo-Moteur²
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/05/08, 06:47

Dag

Dat zijn 3-jaren en duizenden km op diesel, die ik rijd in waterdoping en ik maak regelmatig correcties om het te verbeteren.
En u denkt dat om te bedienen, een paar uur een montage op een bankje dat u de juiste doseringen zult vinden?


In één oogopslag ziet de assemblage eruit als die van Vitry, behalve dat ik de leidingen vind tussen de GV en een beetje lange reactor
heb je dezelfde aanpassingen gedaan als die van Vitry?
Om een ​​goede test te maken is een montage nodig die werkt, een kopie in overeenstemming met een die functioneel is.

Eenmaal is te veel water en de test in gevaar gebracht (het duurt enkele km om het functioneel te maken)
een hoog waterniveau in de GV waardoor de motor vloeistof drinkt en de motor overconsumptie heeft.

Meet je de uitlaattemperatuur van de reactor?

de hoeveelheid water die wordt verbruikt, het waterniveau in de SGS, het vacuüm voordat het in het spruitstuk wordt gevoerd
zelfs de temperatuur van de reactorinlaat.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, kan waterdoping op halve snelheid werken.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 09/05/08, 10:45

echo-moteur² schreef:Vind een nieuwe klant. De CRITT M2A wil zijn samenwerking met het project niet voortzetten, we moeten nagaan in hoeverre we de afwezigheid van deze technische en financiële partner kunnen overwinnen. We kunnen dan een meer "theoretisch" project overwegen, op zoek naar de gunstigste hoeveelheid stoom, maar de implementatie ervan is voorlopig nog onduidelijk. Als iemand ideeën heeft om voor te stellen, willen we graag luisteren.


Hallo Eco-automobilisten, hallo André en Christophe,

Slecht nieuws voor u als uw testbanken zijn verwijderd :frons:

Wat betreft het "theoretische" aspect, het is een manier die niet de goede is om de mogelijke afname van de consumptie te promoten en een duidelijk hart te hebben over de mogelijke afname van de consumptie.

Mogelijk theoretisch onderzoek dat kan worden gelanceerd, is gecombineerde cyclusthermodynamica in dezelfde machine, (door herinjectie van warmte) en basisonderzoek in verbrandingschemie.

De eerste is hyperpoint, vooral wanneer het nodig is om rekening te houden met de gebreken van de vulling en de thermische uitwisselingen met het motorblok ...

De tweede is praktisch chemische speculatie omdat Niemand weet echt wat er speelt in een PMH-cilinder... Dat weten we grofweg branden is booming en dat is het heterogeenen dat tientallen gekoppelde reacties, waarvan sommige radicale ketens hebben, staan ​​op het spel ... :?

Dus vrienden, ik zou je zeggen om te doen zoals Amerikanen ... kijk met een protocol en nauwkeurige metingen als het experimenteel werkt, al was het maar op een enkele motor, zelfs oud ... en als je niet begrijpt waarom ... Het maakt je niet uit! :D

Wees pragmatisch, niet theoretisch :!:

Ik ga akkoord met Andrew voor een lange optimalisatieproces van Gillier systeem bovendien Andrew, je kennis kan worden gebruikt om de mogelijke team voor Echo Motor 3 die direct op het optimaliseren venster worden geplaatst, en ten slotte bewijzen of te weerleggen het bestaan ​​ervan : Idee:

En hoeveel schat u uw conso-reducties na uw aanpassingen en langdurige experimenten?

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 09/05/08, 13:07

André schreef

In één oogopslag ziet de assemblage eruit als die van Vitry, behalve dat ik de leidingen vind tussen de GV en een beetje lange reactor
heb je dezelfde aanpassingen gedaan als die van Vitry?
Om een ​​goede test te maken is een montage nodig die werkt, een kopie in overeenstemming met een die functioneel is.


We beschreven onze aanpak in een van de vorige onderwerpen en we hebben gesproken over ons contact met Alexandre Gregoire, die zorgde voor de implementatie van het systeem op voertuigen van Vitry. De meeste dimensies van ons systeem zijn identiek aan die van hem, maar er zijn slechts enkele verbeteringen qua vorm aangebracht (maar met zijn toestemming). Dus hebben we een armatuur getest die geadverteerd was als werkend.

een hoog waterniveau in de G

V maak de motor vloeibaar en de motor is overconsumptie ..


Dit is niet zichtbaar op de foto, maar toen de motor en het systeem werden gemonteerd, kan worden gezegd dat de output van de reactor ongeveer 50 centimeter lager was dan de luchtinlaat van de motor. Dit elimineert elk risico van verzending naar het inlaatwater van de motor in de vloeibare toestand.

Meet je de uitlaattemperatuur van de reactor?

de hoeveelheid water die wordt verbruikt, het waterniveau in de SGS, het vacuüm voordat het in het spruitstuk wordt gevoerd
zelfs de temperatuur van de reactorinlaat.


Dergelijke maatregelen waren gepland, maar omdat de apparatuur niet beschikbaar was toen de tests werden uitgevoerd, konden ze niet worden uitgevoerd.

Dat zijn 3-jaren en duizenden km op diesel, die ik rijd in waterdoping en ik maak regelmatig correcties om het te verbeteren.


Zoals Remundo suggereert, uw ervaring in het veld is waarschijnlijk belangrijker dan de onze, dus het zeer interessant voor ons zou zijn, als een mogelijke team-Echo Motor 3, dat u ons brengt informatie over de aard van de correcties die je maakt.

En u denkt dat om te bedienen, een paar uur een montage op een bankje dat u de juiste doseringen zult vinden?


Op het risico dat we onszelf herhalen, herinneren we ons dat tijd en geld tijdens dit project erg gemist werden, waarbij we ons testprotocol van veel potentieel interessante elementen amputeerden. Maar u zult in staat zijn om zonder problemen de conclusies van ons rapport te lezen, dat wij nooit het beginsel van waterdoping hebben begraven. De meeste negatieve opmerkingen die we hebben gemaakt zijn zelfkritiek: ze hebben betrekking op de tests die we hebben kunnen doen, en laten veel (zo niet alle?) Deuren open voor het algemene principe.


Remundo schreef

Slecht nieuws voor u als uw testbanken zijn verwijderd


Het is inderdaad een hypothese van de meest geloofwaardige. We zijn er zeker van dat als we volgend jaar proefbanken hebben, dit niet die van CRITT M2A zal zijn. Je kunt zeker altijd hopen op de steun van een bouwer of een ander centrum met dezelfde activiteiten, maar dit jaar hebben we gezien hoe moeilijk het is om partners te vinden. Als iemand ons daarom een ​​interessant contact zou kunnen bezorgen, zou dit een goed punt zijn voor de voortzetting van het project.

Het mogelijke theoretische onderzoek dat kan worden gelanceerd, is gecombineerde kringsthermodynamica in dezelfde machine (door warmtinjectie) en fundamenteel onderzoek in verbrandingschemie.

De eerste is hyperpoint, vooral wanneer het nodig is om rekening te houden met de gebreken van de vulling en de thermische uitwisselingen met het motorblok ...

De tweede is praktisch chemische speculatie omdat niemand echt weet wat er gebeurt in een cilinder aan de PMH ... We weten grofweg dat de verbranding explosief is en dat het heterogeen is en dat er tientallen gekoppelde reacties zijn, waarvan sommige radicale ketens hebben, staan ​​op het spel ... Verward


Interessante noot. Kent u toevallig bedrijven die werkzaam zijn in deze sector?

Wees pragmatisch, niet theoretisch


In ons geval bevat het werk dat we hebben gedaan voornamelijk 2 problemen. Allereerst een technische kwestie, namelijk om "onderzoek vooruit te helpen" met betrekking tot het Gillier Pantone-systeem. ! dan, een schoolkwestie, aangezien we verantwoording verschuldigd zijn aan de school, is het ervoor dat we het project presenteren. En als we hebben begrepen dat dit de eerste kwestie was die u vooral interesseerde (die gemakkelijk te begrijpen is en waar we geen vragen over stellen), blijft de zoektocht naar waarom veel meer dan een eenvoudig detail voor de School , zoals we tijdens de verdediging hebben kunnen zien. Het is dus een aspect dat met het oog op de voortzetting van het project absoluut niet mag worden verwaarloosd.


Weldra

Het Echo-Moteur²-team
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 09/05/08, 16:00

echo-moteur² schreef:Interessante noot. Kent u toevallig bedrijven die werkzaam zijn in deze sector?

Wees pragmatisch, niet theoretisch


In ons geval bevat het werk dat we hebben gedaan voornamelijk 2 problemen. Allereerst een technische kwestie, namelijk om "onderzoek vooruit te helpen" met betrekking tot het Gillier Pantone-systeem. ! dan, een schoolkwestie, aangezien we verantwoording verschuldigd zijn aan de school, is het ervoor dat we het project presenteren. En als we hebben begrepen dat dit de eerste kwestie was die u vooral interesseerde (die gemakkelijk te begrijpen is en waar we geen vragen over stellen), blijft de zoektocht naar waarom veel meer dan een eenvoudig detail voor de School , zoals we tijdens de verdediging hebben kunnen zien. Het is dus een aspect dat met het oog op de voortzetting van het project absoluut niet mag worden verwaarloosd.

Weldra

Het Echo-Moteur²-team


Re hello,

Over wat de injectie van water is, is het noodzakelijk om het technologische horloge-octrooi en de thesis te maken, net als Christophe.

Hier, hier is een internationale die net is uitgekomen
http://v3.espacenet.com/textdoc?DB=EPOD ... =GB2394511
WIPO schreef:Pub.nr .: WO / 2007 / 118435 Int.toepassingsnummer: PCT / DE2006 / 000665
Datum van advertentie Intro: 25.10.2007 Voorraaddatum: 15.04.2006

CBI: F02M 25 / 038 (2006.01), F01N 5 / 02 (2006.01)
Depositor: SCHILKE, Andreas [DE / DE]; Sudetenstr. 26, 38302 Wolfenbüttel (DE).
Uitvinder: SCHILKE, Andreas [DE / DE]; Sudetenstr. 26, 38302 Wolfenbüttel (DE).
Titel: (NL) MOTOR MET INTERNE VERBRANDING MET DIRECTE WATERINSPUITING
(DE) VERBRENNUNGSMOTOR MIT DIREKTER WASSEREINSPRITZUNG

abstract:
De uitvinding heeft betrekking op de opstelling van een additionele directe injectie-inrichting voor het water voorverwarmd door het uitlaatgas in een conventionele inwendige verbrandingszuigermotor. Water dat rechtstreeks in de verbrandingskamer verdampt, creëert extra aandrijfenergie, die anders zou worden uitgeput als afvalwarmte



Er zijn universiteiten die onderzoek doen naar verbranding ... type verbrandingsmodellering op Google bijvoorbeeld. Het zijn natuurlijk vooral de bouwers die eraan werken en de info voor zichzelf houden. Maar dat is normaal ... het is R&D privaat.

Om de energiebesparing door recirculatie te schatten, is dit mogelijk door berekeningen handmatig uit te voeren, min of meer verfijnd, of door software. THERMOPTIM doet dit bijvoorbeeld voor de kerncentrales die een deel van de stoom afvoeren en dus een warmtevrijgave genereren die dichter bij het principe van Gillier kan liggen.
http://www.thermoptim.org/sections/tech ... s/turbines

U kunt gegevens ook iets "vertrouwelijker" vinden door de taalbarrière onder "Duits".

Typ bijvoorbeeld "Wasser Einspritzung Verbrennung Motor" op Google en je duikt in Duitse R&D over waterinjectie in verbrandingsmotoren.

Tot slot, hier is het werk niet ontbrekend voor iedereen die weet hoe het op een intelligente manier te vinden is 8)

Over het theoretische motiveringsaspect, behalve het modelleren van de recirculatie van warmte, kun je het je niet veroorloven om te bespreken ernstig over de heterogene verbranding in een motor in aanwezigheid van water dat mogelijk is gekraakt in H + HO- of H * OH *, net zo min als je professoren, noch ikzelf, noch misschien de grote wereld in deze wereld ... 8)

@+
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten