Renault Super 5 gedoteerd water

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/05/07, 14:16

Ja inderdaad het oppompen van de banden en hun afmetingen verlagen het verbruik, maar ik denk dat door de manier waarop ik deze auto gebruik het niet genoeg zal besparen om het te merken. Hoe dan ook, ik rijd al te hard.
Dit soort auto's is eigenlijk alleen zuinig bij gebruik over lange afstanden en bij constante snelheden.
Ik weet zeker dat ik in de stad nooit onder de 8,5 l/100 km zal komen.
De multipoint elektronische injectie is niet voor niets ontworpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/05/07, 16:29

Hallo Ioyo en Houthakker

Houthakker schreef:Met de XM rijd ik iets boven de aanbevolen "snelweg"-druk en zo haal ik het beste brandstofverbruik (5,9 l/100 zeer recent op een gemengd parcours)...


Het is iets wat ik al heel lang doe, totdat ik op een dag in de regen alles blokkeerde door te remmen en bijna de auto voor me spietste. Ik reed niet snel, ik dacht dat ik relatief ver van de blokkeerlimiet was... sindsdien. Op de snelweg kom ik niet meer boven de aanbevolen spanning uit.

Trouwens, in dit verhaal vraag ik me af of het niet de manometer is bij de tankstationbediende die vrolijk aan het ploeteren was en me een slechte truc uithaalde.

Econologiquement jouwe.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/05/07, 16:44

Flytox schreef:
Trouwens, in dit verhaal vraag ik me af of het niet de manometer is bij de tankstationbediende die vrolijk aan het ploeteren was en me een slechte truc uithaalde.


welkom

Tenzij je echt genoodzaakt bent om te doseren, zoek de oorzaak elders, op droge + 0,2 verandert alleen het comfort en op natte (afhankelijk van je type band en voertuig) + 0.8 a + 1.2 vermindert het risico op aquaplaning maar maakt de auto levendiger in bochten.

Het heeft geen invloed op de remweg, maar alleen op de instabiliteit van het voertuig (gevaar voor doorslippen).

Ik denk dat het in jouw geval meer een fenomeen is van omhoog gaan GO en olie op de weg (ook wel zomerijs genoemd); was het regen na een lange droge periode of erg heet?

Als het de mano was van de pompbediende over 100 meter had je hem (met je billen : Lol: ); bij 5kg wordt een auto zo slapstick dat je zoekt waarom. : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/05/07, 17:57

zac schreef:Ik denk dat het in jouw geval meer een fenomeen is van omhoog gaan GO en olie op de weg (ook wel zomerijs genoemd); was het regen na een lange droge periode of erg heet?


Het kleine zomerbuitje op een oververhitte weg is erg lastig.
De vette liften van de onderdelen van het asfalt (teer) vormen een prachtige ijsbaan waarop de vallende regen en de daarop rustende voertuigen glijden. :!:

Ik ben er erg op mijn hoede voor, evenals rotondes gedrenkt in overlopende dieseltanks. :onheil: meestal dicht bij benzinestations...
Op een motorfiets is het niet vergevingsgezind.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/05/07, 19:49

Hallo Citro en ZAC

zac schreef:Ik denk dat het in jouw geval meer een fenomeen is van omhoog gaan GO en olie op de weg (ook wel zomerijs genoemd); was het regen na een lange droge periode of erg heet?


Als ik erover nadenk, je hebt gelijk, ik ben de enige in de rij die de wielen blokkeerde, een fenomeen dat ik later op de dag niet heb meegemaakt, ik moet precies op een plas 'zomerijs' hebben gestaan.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 27/05/07, 08:34

welkom
Heeft iemand interesse in een Super 5??
De motor is in werkende staat, maar is niet in de motorruimte geïnstalleerd.
De automatische versnellingsbak is defect, deze moet vervangen worden.
De rest van de auto is drinkbaar.
Als je wilt dat het contact met mij opneemt, is het gratis.
U moet het echter wel komen halen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/05/07, 00:35

Flytox schreef:[..] Het is iets wat ik al heel lang doe, totdat ik op een dag in de regen alles blokkeerde door te remmen en bijna de auto voor me spietste. Ik reed niet snel, ik dacht dat ik relatief ver van de blokkeerlimiet was... sindsdien. Ik overschrijd de aanbevolen spanning op de snelweg niet meer.[...]
Ik was wat voorzichtiger met de oude XM, maar degene die ik momenteel heb heeft ABS en het is veel gemakkelijker om ermee "nood"-remmen op nat wegdek te beheersen! : Cheesy:

Anders niet beter dan zac...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/05/07, 10:09

PITMIX schreef:Heeft iemand interesse in een Super 5??
De motor is in werkende staat, maar is niet in de motorruimte geïnstalleerd.
De automatische versnellingsbak is defect, deze moet vervangen worden.
De rest van de auto is drinkbaar.
Als je wilt dat het contact met mij opneemt, is het gratis.
U moet het echter wel komen halen.


Zoals ze zeggen, geen nieuws, goed nieuws.
Als je nu onderdelen van deze auto wilt herstellen, moet je naar de schroothoop op de N4.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/06/07, 15:43

welkom
Het gaat langzaam maar zeker naar beneden, 8,6L/100km op de laatste tank. Ik had geen reactor maar gewoon een GV die stoom in het luchtfilter spuwt.
Ik hoop dat de volgende full nog beter zal zijn, want ik heb zojuist de reactor geïnstalleerd die wordt aangedreven door de GV.
Ik zou de depressie moeten meten op het niveau van het pikken dat ik deed.
Ik vind het niet fenomenaal. De buis komt net boven de venturi van het eerste lichaam van mijn carburateur.
De auto komt zo door de keuring.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/06/07, 14:35

welkom
Hierbij de keuring van de R5
Beeld

Ik ben redelijk tevreden : Cheesy:
Voor een auto waar ik zelf aan heb gesleuteld, en met alle aanpassingen aan de carburatie die ik heb gedaan, doe ik het niet zo slecht.
CO0,2-XNUMX%.
De controller zei tegen me: _"wat is het gelaste ding op de uitlaat?"
Ik: _ "Wauw!! het is gedaan om geld te besparen..."
De controller: _"A bon!!"
Einde van de discussie.

Ik herinner me dat er een GV aan de buitenkant van de uitlaatbuis is gelast, de reactor is duidelijk zichtbaar bij de in- en uitgangen. Ook van onderaf zijn de watertoevoerbuis en de constant level vlotter duidelijk zichtbaar.
De uitlaatbuis van de reactor komt van bovenaf het luchtfilter binnen.
Ik voel zeker een verschil als de motor warm is, de auto minder geluid maakt en iets meer pit heeft.
Bij koude motor begint hij na 1 a 2 km beter te reageren.
Enkele seconden later zie ik mijn reactoruitlaatthermometer ineens oplopen tot 85°C.
Afgezien van een slechte realisatie door mijn gebrek aan ervaring met lassen op staal werkt alles heel goed.
Ik ben van plan een vriend te vinden die een mooi uitlaatonderdeel voor me kan maken, zodat het systeem schoon en betrouwbaar zal zijn.
Zoals ze zeggen: "dit is het begin van het einde".
A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten