Renault Super 5 gedoteerd water

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/04/07, 22:49

Ja er is een risico als ik de snelweg neem om er mee op vakantie te gaan.
Maar in werkelijkheid is deze auto vooral bedoeld om rustig rijdende korte ritjes te maken.
Ik wacht af wat deze tank gaat doen bij normaal gebruik van de auto, gewoon om te zien of alles wat ik heb gedaan iets heeft veranderd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/04/07, 23:20

Bonjour à tous

PITMIX schreef:Ik keek net de kaarsen.
Het vergelijken van een kaars aan mijn oude motor en mijn nieuwe motor.

Beeld

Het lijkt te arm?
Ik denk dat het schoon, maar niet wit en oververhit.


Om de carburatie te analyseren met de kleur van de bougies op een automotor, wees voorzichtig, we maken snel een fout.
Als je net een halfuur in de stad hebt doorgebracht voordat je stopt, en je de bougie verwijdert, zul je merken dat het veel donkerder is, maar ga er niet vanuit dat het per se te rijk is.

Zolang de auto 'avontuurlijk' is heb je daarnaast nog de olieliften.

Voor de kleur, je maakt de nikkelen bougie schoon, je monteert hem weer, probeert (50 km?) op kruissnelheid (90 tot 110 km/u) te rijden, je stopt snel en je stapt met grote passen af ​​(en zonder jezelf te verbranden als je daar aankomt) . Daar is de kleur belangrijker.

Het probleem is dat de kleur vaak zelfs in 50 km zo weinig is veranderd dat het niet erg significant is. (het werkt veel beter op een 2-takt motor).

Dat alles om te zeggen dat als je de hoofdsproeier verwisselt je moet 'kijken' dat je niet rammelt etc... bij een normale motor.

Jij met de stoom zou de limiet van het gerammel moeten verleggen en je in staat stellen om slanker te lopen. Wat moet in deze configuratie de kleur van de kaars zijn? Is dit nog steeds een 'goede' indicator, vooral als de inname van stoom de topmotor reinigt?

Ecologisch van jou.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/04/07, 00:15

hi Pitmix

Ook al liep je iets rijker, de bougies blijven wit met een panton.Voorheen liep ik met de Lambda-sonde, namelijk 14,7
de kaarsen waren wit als melk nu loop ik nog armer het blijft wit hetzelfde
Kleine opmerking als je iets te mager loopt wordt het minder zuinig want om met dezelfde snelheid te rijden geef je meer gas, op de Lambdasonde loop ik op 100 millivot normaal zou het 450 millivot moeten zijn, dus een lichte depletie de curve is in S als je in de laatste bochten aankomt is zo'n 10 millivot veel
'S Nachts heb ik mijn Fluck niet aangestoken, ik pas aan totdat de motor verzwakt, dan verrijk ik iets om een ​​​​beetje kracht te zoeken dat overeenkomt met mijn gemeten afstelling.
Op het eenvoudige lichaam lopen is geen probleem
zelfs als je hem de hele tijd aan de onderkant open houdt, rijd je bijna met dezelfde snelheid behalve dat het langer duurt om hem omhoog te brengen, maar het mengsel blijft zuinig
Een iets rijker mengsel geeft meer vermogen aan de motor
Enkelvoudige carburateurs gaven vanaf 75% vermogen iets rijkere mengsels, zogenaamde krachtmengsels.

Let op uw motorolie deze blijft lang geel en
Zelfs het verbruik zal dalen..
de binnenkant van de uitlaat wordt grijswit

Andre
Dernière édition par Andre de 29 / 04 / 07, 16: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/04/07, 12:51

Bedankt voor de informatie.
Als de vergrendeling van de 2e carrosserie geen probleem vormt, is er geen risico op te mager rijden omdat de sproeier van de eerste carrosserie origineel is.

Ik heb gistermiddag gereden met 3 personen aan boord en het vermogen is voldoende voor de regio Parijs. Anderzijds is het mondstuk 105 te klein. Het zorgt ervoor dat de motor schokkerig draait bij lage toerentallen.
Het is waar dat het checken van de carburatie bij een 2-takt bromfiets snel gedaan was. Op een automotor heb ik nog nooit zulke mooie chocoladekleuren verkregen als op mijn 103SP.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/04/07, 16:22

Dag
Ik heb gistermiddag gereden met 3 personen aan boord en het vermogen is voldoende voor de regio Parijs. Anderzijds is het mondstuk 105 te klein. Het zorgt ervoor dat de motor schokkerig draait bij lage toerentallen.

Het moet bekend zijn dat een motor een lage belasting heeft en dus een lage vulling
ondersteunt geen zogenaamd economisch mengsel,
een motor onder zware belasting ondersteunt een mager mengsel de limiet is de uitlaattemperatuur,
In het vliegtuig passen we het mengsel aan door alleen de uitlaattemperatuur te bekijken, we zoeken de hoogste temperatuur en vervolgens verrijkt om 50 graden Farh te verlagen
hier is de mix goed

Als u lage snelheid zegt, wat is dat dan?
bij zeer lage toeren zie stationair de kleine stationaire carburateur werken, deze is volledig instelbaar
vergeet niet dat als uw damp met lage snelheid onder de carburateur binnenkomt, deze nog meer binnenkomt en dit heeft nog meer invloed omdat het % van het mengsel dat door de hoofdcarburateur gaat relatief laag is in vergelijking met de damp.

In mijn injectiesysteem als ik in de stad rijd, moet ik het een beetje verrijken
en hoe sneller ik rijd, hoe meer ik kan afvallen.
maar je moet niet zoeken naar het magere maximum, je moet zoeken naar een mager mengsel waarmee je nog steeds koppel hebt,
Uit ervaring is de winst minimaal als je hem teveel uitput, tijdens het rijden zou je nauwelijks moeten voelen dat de motor is afgezwakt ten opzichte van een zogenaamd krachtmengsel.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/04/07, 20:44

Ik heb geen problemen met het motorvermogen, behalve de veroordeling van het tweede lichaam.
Op de snelweg rijdt de auto prima.
Het is nu eenmaal bij stadsgebruik dat de motor niet prettig rijdt.
Het schokt. Met het mondstuk 105 is het erg onaangenaam, met het mondstuk 107 verdwijnt dit fenomeen behalve wanneer ik stoom gebruik.
Vreemd genoeg ging ik vandaag naar Parijs, op de heenreis werkte de stoom heel goed zoals ik het laatst voelde. Op de terugweg niet veel en schokken bij minder dan 50km/u rijden.
Ik denk echt dat het afkomstig is van condensatie.
Zolang er niet alles goed is, maar zodra het is afgelopen, gaat er niets meer.
De stoom komt aan de bovenkant van de carburateur.
Er is de foto op de vorige pagina.
Uiteindelijk denk ik dat een elektromagnetische klep voor de watertoevoer moet worden uitgeschakeld als de motor koud is en als deze op lagere snelheid draait. Wat betreft werking met de reactor direct verbonden met het inlaatspruitstuk
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/05/07, 07:04

welkom
Kleine besparing gerealiseerd door de automatische versnellingsbak te vervangen door de handgeschakelde versnellingsbak.
Op korte stadsroutes verbruikt de auto 8,5 tot 9 l/100 km.
Het is nog steeds te hoog maar het is beter dan de vaste 10L/100km met de automatische versnellingsbak.
0 x
ioyo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/03/07, 09:16




par ioyo » 22/05/07, 07:51

zo is het nog niet, ik ga het moeten afhandelen tip tip deze auto!! origineel kan het minder dan dat! tussen 7 en 8 L max

dat zijn de drankjes die ik in het begin heb gemaakt terwijl ik als een wilde reed!

zoek een ultrasone tank om je carb schoon te maken, je zult zien, zelfs als je denkt dat het schoon is, het resultaat is indrukwekkend. dat is wat me het meeste geld heeft bespaard!

pas uw klepspeling aan de minimale toleranties aan,

maak de motor een beetje schoon (lange acceleraties in de 3e versnelling, dat is ideaal), je rijdt waarschijnlijk te veel in de stad,

heb je onlangs de compressies gehad? je moet in de 12bars hebben...

en natuurlijk bougies, kabels en dan luchtfilter in goede staat...

welke maat banden heb je? 145, 155, 165? het beïnvloedt ook het verbruik, evenals de druk (je kunt iets te hard oppompen)

hoe dan ook, de 1400cm3 is verre van ideaal in de stad...

veel succes ...

op een dag zal het misschien minder verbruiken dan het mijne... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/05/07, 12:05

Andre schreef:[...] maximale koppel is bij 2400 tpm op deze motor zonder turbo met turbo denk ik dat het hoger is.

Andre
Nee, over het algemeen is het koppel lager op een TurboD dan op een Atmo.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/05/07, 12:21

ioyo schreef:[...] de druk (je kunt iets te hard opblazen)[..]
Ik bevestig! : Mrgreen:

Met de XM rijd ik iets boven de aanbevolen "snelweg"-druk en zo haal ik het beste brandstofverbruik (5,9 l/100 zeer recent op een gemengd parcours)...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 66-gasten